Tämä vl-pakanalähetystyö on aivan oma yksityinen missioni ja tehtäväni olen saanut yksin Kristukselta!
Olenhan yksi teistä, niin minulla on sitä kuuluisaa kosketuspintaa ja kompetenssia kritisoida vl-opin harhoja (ja rötöksiä) kun tulen liikkeen sisältä.
Huomaan kritisoimissani velluissa psykologisen ilmiön( ja varsin tavallisen sellaisen)
He heijastavat oman vihansa hellareihin, niin että luulevat olevansa vihattuja. Sitä kutsutaan psykologiseksi projektioksi.
En tiedä yhtään hellaria,-jotka vihaisivat velluja. Päinvastoin he pitävät velluja veljinä-ja sisarina Kristuksessa. Mutta toimiiko asia toisinpäin?
Jotkut hellarit käyvät vl-seuroissakin ja varmuudella tiedän ainakin yhden hellaripuhujan käyvän myös.
Jos vl-puhuja yrittäisi puhua samaa, mitä minä Pinnasänky ja Juuso puhuu/kirjoitamme, niin hän lentäisi heti, kuin se lehtipuinen keihäs "kortistoon". No vertaus ontuu, kun useimmille se liturgian puhuminen on harrastus.
Vl-puhujat ovat jopa enemmän miellyttämisen ammattilaisia kuin kirkon papit. Heidän täytyy puhua tarkasti kuulijoidensa "korvamakian mukaan" , jos vähänkään poikkeat vl-liturgiasta niin heti on kavionkuva takapuolessa ( heh, Muistattehan kellä on kaviot ja sarvet?)
Tiedän että velluissa on valtava tarve kysellä-ja kyseenalaistaa heille syötettyjä asioita ( moni tajuaa että heille syötetään pajunköyttä), mutta diktatuureille tuttuun tapaan ,kaikki oikea keskustelu- ja kritiikki on tukahdutettu ja kriitikot likvidoitu. Onneksi vain ulostamalla heidät.
Hellarit eivät vihaa Vanhoillislestadiolaisia!
24
165
Vastaukset
- Anonyymi
Lukekaa helluntailaisten omaa foorumia niin näette mitä he opettavat, niin luterilaisista, kuin mukaanlukien tietysti myös vellut.
Siitä on "hyväksyntä" kaukana.
Ovatko vellut itse samassa hengessä heidän kanssaan?
Mitä täällä lukenut, niin kyllä hellujen rakkaus kristinuskoisia kohtaan on täälläkin nähty. Pelkkää vihahyökkäystä. Samaa uususkontoisten vihaa ollut Suomessa jo päälle sata vuotta.
Helluntailaisuus tulee, eksyttää, valheen kaikella voimalla.- Anonyymi
Tämä on ainoa paikka, missä saa oikeaa tietoa vanhoillislestaadiolaisista!
HELL & SRK. Pata kattilaa soimaa musta kylki molemmilla. ♠️♣️⚫️☠️☠️
- Anonyymi
Luterilaiset vainoavat ja pilkkaavat helluntailaisia helluntailaisuutta käsittelevällä palstalla. Luterilaisen kirkon varsinaiset luterilaiset ovat tunnetuja ylpeydestään ja ylimielisyydestään, mutta vanhoillislestadiolaiset ovat nöyrempiä kuin varsinaiset luterilasiet.
- Anonyymi
Jaaha. Sieltä hyökättiin nyt lisäjoukoin tänne.
Aidosti uskovaiset vellut muutoin ovatkin varsinaisesti luterilaisia. Jumalattomat vellut, sun muut samanlaiset kirkon jäsenet, eivät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha. Sieltä hyökättiin nyt lisäjoukoin tänne.
Aidosti uskovaiset vellut muutoin ovatkin varsinaisesti luterilaisia. Jumalattomat vellut, sun muut samanlaiset kirkon jäsenet, eivät.Mihin he uskovat?
Vrt "Aidosti uskovaiset vellut" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin he uskovat?
Vrt "Aidosti uskovaiset vellut"Sikäli kuin olen ymmärtänyt... no. Ainakin johtajiinsa uskovat. Ja anteeksiannon pelastavaan voimaan.
Tuo aito anteeksianto, miten he edes kykenevät siihen? Esim. minä en kykene ja myönnän tämän suoraan.
Tunne-elämäänsä kun on vaikea hallita. Loukattu sielu ei noin vain kykene aidosti kieltämään ja korjaamaan traumojaan. Ja miksi rikos sitten edes pitäisi antaa anteeksi? Onko se edes oikein? Rikosuhri on kärsivä osapuoli, miksi rikoksentekijän edes pitäisi saada uhriltaan anteeksi?
Jumalalta voi pyydellä, mutta pysyköön kaukana uhristaan, miten edes kehtaa anteeksiantoa vaatiakkaan? Rikoksia ei ensin tehdä ja sitten jatketa uhrin ahdistelua anteeksiantovaatimuksillaan! Tämä, mahd. syyllisyysongelma on yksin hänen, eikä kuulu uhrille. Uhrilla on omat ongelmansa, toipua kaltoinkohtelunsa haavoista.
Ihminen ja Jumala ovat kaksi täysin eri tahoa, koko olemukseltaan kuin voimiltaankin.
Ei Jumalan anteeksiantoa voi eikä saa ehdollistaa ihmisen kykyihin kyetä samaan! Anonyymi kirjoitti:
Sikäli kuin olen ymmärtänyt... no. Ainakin johtajiinsa uskovat. Ja anteeksiannon pelastavaan voimaan.
Tuo aito anteeksianto, miten he edes kykenevät siihen? Esim. minä en kykene ja myönnän tämän suoraan.
Tunne-elämäänsä kun on vaikea hallita. Loukattu sielu ei noin vain kykene aidosti kieltämään ja korjaamaan traumojaan. Ja miksi rikos sitten edes pitäisi antaa anteeksi? Onko se edes oikein? Rikosuhri on kärsivä osapuoli, miksi rikoksentekijän edes pitäisi saada uhriltaan anteeksi?
Jumalalta voi pyydellä, mutta pysyköön kaukana uhristaan, miten edes kehtaa anteeksiantoa vaatiakkaan? Rikoksia ei ensin tehdä ja sitten jatketa uhrin ahdistelua anteeksiantovaatimuksillaan! Tämä, mahd. syyllisyysongelma on yksin hänen, eikä kuulu uhrille. Uhrilla on omat ongelmansa, toipua kaltoinkohtelunsa haavoista.
Ihminen ja Jumala ovat kaksi täysin eri tahoa, koko olemukseltaan kuin voimiltaankin.
Ei Jumalan anteeksiantoa voi eikä saa ehdollistaa ihmisen kykyihin kyetä samaan!####Sikäli kuin olen ymmärtänyt... no. Ainakin johtajiinsa uskovat. Ja anteeksiannon pelastavaan voimaan.
Tuo aito anteeksianto, miten he edes kykenevät siihen? Esim. minä en kykene ja myönnän tämän suoraan.###
Hyviä pohdintoja sinulta!
Eivät he kykenekään anteeksiantoon, koska uskovat uskoonsa, -ei Jeesukseen,.
He ottavat valheen, toinen toisensa huulilla, luullen sitä anteeksiannoksi.
Luulousko vie kadotukseen!SaaleminPastori-ko kirjoitti:
####Sikäli kuin olen ymmärtänyt... no. Ainakin johtajiinsa uskovat. Ja anteeksiannon pelastavaan voimaan.
Tuo aito anteeksianto, miten he edes kykenevät siihen? Esim. minä en kykene ja myönnän tämän suoraan.###
Hyviä pohdintoja sinulta!
Eivät he kykenekään anteeksiantoon, koska uskovat uskoonsa, -ei Jeesukseen,.
He ottavat valheen, toinen toisensa huulilla, luullen sitä anteeksiannoksi.
Luulousko vie kadotukseen!""Eivät he kykenekään anteeksiantoon, koska uskovat uskoonsa, -ei Jeesukseen,."""
Täsmennän:
Vellut pystyvät antamaan anteeksi, vain henk koht heihin kohdistuvat synnit. Kuten me muutkin
Jeesuskaan ei pysty antamaan kaikkia syntejä anteeksi!
Vellut lupaavat kaikki synnit anteeksi, jos kumarrat heitä!
Millä "lihaksilla"?- AnonyymiUUSI
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
""Eivät he kykenekään anteeksiantoon, koska uskovat uskoonsa, -ei Jeesukseen,."""
Täsmennän:
Vellut pystyvät antamaan anteeksi, vain henk koht heihin kohdistuvat synnit. Kuten me muutkin
Jeesuskaan ei pysty antamaan kaikkia syntejä anteeksi!
Vellut lupaavat kaikki synnit anteeksi, jos kumarrat heitä!
Millä "lihaksilla"?"Vellut lupaavat kaikki synnit anteeksi, ... Millä "lihaksilla"?"
Jeesuksen muskeleilla Pyhän Hengen kautta: "...ottakaat Pyhä Henki: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan..." (Joh. 20:22-23.) Anonyymi kirjoitti:
"Vellut lupaavat kaikki synnit anteeksi, ... Millä "lihaksilla"?"
Jeesuksen muskeleilla Pyhän Hengen kautta: "...ottakaat Pyhä Henki: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan..." (Joh. 20:22-23.)Näytä ne avaimesi minulle!
Kuka tahansa voisi esittää tuon valheen oman poppoonsa tueksi.
Raamatussa se on tosi, kun se annettiin apostoleille ja hekään eivät mantranneet koskaan syntejä anteeksi velluern tavoin.
Apostolit kehottivat uskomaan Jeesukseen ja ottamaan kasteen ja sitä kautta,- Jeesuksen ansion kautta , saamaan lahjaksi vanhurskauden.
Vellu kuvittelee voivansa puhdistaa itsensä, toisenvellun mantratessa hänelle Jnjv-mantraansa ja tekemällä kirkkolakejaan.
Kaikki tuollainen tuo mukanaan kirouksen, -ei pelastusta!- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sikäli kuin olen ymmärtänyt... no. Ainakin johtajiinsa uskovat. Ja anteeksiannon pelastavaan voimaan.
Ei Jumalan anteeksiantoa voi eikä saa ehdollistaa ihmisen kykyihin kyetä samaan!Tuo pedofiili-/uhrikysymys koskee edelleen vain marginaalista osaa vl:ista, kuten muistakin ihmisistä. Ymmärrän ajatuksesi tunne-elämästä, tiedän itsekin kantavani tunnetasolla kaunoja muutamia "mulqvisteja" kohtaan, vaikka ajoittain tuntee, että anteeksi on annettu etulahjana pyytämättä. Olen niin ikään pohtinut, että kun Jeesus kehotti rukoilemaan "ja anna meille anteeksi meidän syntimme, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet", että jospa taivaallinen Isä ei kuitenkaan olisi yhtä kankeasydäminen antamaan anteeksi kuin itse on. Tuntuu välillä, että olisi parempi rukoilla, että anna meille meidän syntimme anteeksi, vaikka itse olemmekin kovin kankeita antamaan muille heidän syntinsä anteeksi.
On kuitenkin eri asia todeta kankea sydän perusinhimilliseksi piirteeksi kuin nostaa se raamatulliseksi ihanteeksi, sillä Jeesus opetti: "Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi. Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi." (Luuk. 17:3-4.) Toisaalla Jeesus meni vielä pidemmälle: "Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?" Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän." (Matt. 18:21-22.) Edelleen hän opetti, että jotta itse saa anteeksi, on annettava anteeksi: "Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne." (Matt. 6:14-15.)
Perheissä on tavanomaisia riitoja, jotka toistuvat usein saman kaavan kautta eikä välttämättä ole tavatonta, vaikka saman solvauksen joutuu antamaan anteeksi 70x7=490 kertaa, ja vielä useamminkin, jos nyt oletetaan, että tuo käännös on oikein.
Kun puhutaan seksuaalisesta hyväksikäytöstä, puhutaan paljon vakavammasta asiasta kuin riidoissa adrenaliinin vaikutuksen alaisena lipsautetusta solvauksesta, jota aidosti katuu adrenaliinien laskettua. Ymmärrän, että tunnoltaan paatunut niljakas pedofiili on voinut käyttää tuota opetusta hyväksi edellyttääkseen uhrin antavan anteeksi toistuvatkin synnit uhria kohtaan, mutta ei Jeesus ole opetusta tarkoittanut sovellettavaksi toisen käytökseen, vaan itseen: minun tehtäväni on antaa anteeksi, kun anteeksi pyydetään. Ei niin päin, että sinun on annettava anteeksi minulle, vaan että minun on annettava anteeksi sinulle.
Uskon, että hyväksikäytön uhrillekin voi olla olla helpotus, jos hän jollain tavalla kykenee antamaan anteeksi, mutta pidän todennäköisenä ja myös oikeutettuna, että kokemus väärinkohtelusta aiheuttaa vihaisia ajatuksia läpi elämän, ei siksi, etteikö saattaisi haluta Jeesuksen opetuksen mukaisesti antaa anteeksi, vaan koska tunteet tulevat ja menevät. Raamatusta löytyy myös kohta: "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö" (Ef. 4:26). Lisäksi on perusteltua epäillä katumuksen aitoutta, jos sama teko on toistunut lukuisia kertoja. Henki tosin on altis, mutta liha on heikko. Päteekö se todella noin tietoisiin synteihin toistuvasti? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Vellut lupaavat kaikki synnit anteeksi, ... Millä "lihaksilla"?"
Jeesuksen muskeleilla Pyhän Hengen kautta: "...ottakaat Pyhä Henki: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan..." (Joh. 20:22-23.)>>Joille TE synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan..." (Joh. 20:22-23.)<<
Varmasti tuokin sana pitää paikkansa. Mutta, keitä ovat nuo "te"?
Itse en usko, että "te" olisivat jokin maallisesti määritelty ja nimetty ryhmä, vaan tuon armon omaavat yksilöt, jotka Isä Jumala, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki Itse tuntee ja tunnustaa.
Ihminen ei anna syntejä anteeksi, mutta Pyhä Henki tietyssä ihmisessä ja tuon ihmisen kautta voi Itse julistaa esim. tietyn synninpäästön. Avaimet ovat Pyhällä Hengellä, ei lihallisella ihmisellä.
Toimiihan Pyhä Henki muutoinkin samoin: julistaa sanaa esim. saarnan kautta, parantaa sairaan, herättää kuolleen. Ihminen, ikuisen elämän ja kuoleman avaimet kädessään saattaa vain sotkea asioita, mutta Kristus sisällisesti tuossa ihmisessä voi kaiken, eikä tee virheitä. Ja armahtaa, kenet armahtaa.
Tämä kaikki tapahtuu näkymättömissä, mutta on todellista, silloin kun on. Ihmisen paraskaan mielikuvitus sen sijaan ei ketään pelasta. - AnonyymiUUSI
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Näytä ne avaimesi minulle!
Raamatussa se on tosi, kun se annettiin apostoleille ja hekään eivät mantranneet koskaan syntejä anteeksi velluern tavoin.
Apostolit kehottivat uskomaan Jeesukseen ja ottamaan kasteen ja sitä kautta,- Jeesuksen ansion kautta , saamaan lahjaksi vanhurskauden.
Vellu kuvittelee voivansa puhdistaa itsensä, toisenvellun mantratessa hänelle Jnjv-mantraansa ja tekemällä kirkkolakejaan.
Kaikki tuollainen tuo mukanaan kirouksen, -ei pelastusta!"Näytä ne avaimesi minulle!"
Tässä "...ottakaat Pyhä Henki: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan..." (Joh. 20:22-23.) Ts. Kristuksen omat.
"Kuka tahansa voisi esittää tuon valheen oman poppoonsa tueksi."
Jopas röyhkeäksi ryhdyit, kun kutsut Jeesuksen sanoja valheeksi. Voi, mutta käsitys Pyhän Hengen virasta on siitä huolimatta lähinnä lestadiolaisuuden suunnissa. Ei ole minun vikani, että teillä hellareilla ei ole ollut eikä ole edelleenkään Pyhää Henkeä avaamassa ymmärrystä noihinkaan Jeesuksen sanoihin, vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen. Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen. Anonyymi kirjoitti:
"Näytä ne avaimesi minulle!"
Tässä "...ottakaat Pyhä Henki: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan..." (Joh. 20:22-23.) Ts. Kristuksen omat.
Jopas röyhkeäksi ryhdyit, kun kutsut Jeesuksen sanoja valheeksi. Voi, mutta käsitys Pyhän Hengen virasta on siitä huolimatta lähinnä lestadiolaisuuden suunnissa. Ei ole minun vikani, että teillä hellareilla ei ole ollut eikä ole edelleenkään Pyhää Henkeä avaamassa ymmärrystä noihinkaan Jeesuksen sanoihin, vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen. Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen.Näytä ne avaimesi minulle!
#Raamatussa se on tosi,#
Luulin ettei teissä olisi niin typerää, ettei selvää ymmärrä, mutta olipas sittenkin!Anonyymi kirjoitti:
Jopas röyhkeäksi ryhdyit, kun kutsut Jeesuksen sanoja valheeksi. Voi, mutta käsitys Pyhän Hengen virasta on siitä huolimatta lähinnä lestadiolaisuuden suunnissa. Ei ole minun vikani, että teillä hellareilla ei ole ollut eikä ole edelleenkään Pyhää Henkeä avaamassa ymmärrystä noihinkaan Jeesuksen sanoihin, vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen. Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen.###vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen###
Äläkä taas valehtele!
Jeesus on Jumala ja Häneen uskomalla saamme lahjaksi vanhurskauden, unohtamatta kastetta. Kuitenkin muistaen että Jeesus lupasi pelastuksen ryövärille, pelkän uskon Häneen perusteella. Heillä kun oli ns teknisiä esteitä siinä tilanteessa hankaloittamassa kasteen suoritusta. Raamatun mukaan mennään näin.
Mutta Tehän ette tunnetusti taruihinne "raamatuita" tarvitseAnonyymi kirjoitti:
Jopas röyhkeäksi ryhdyit, kun kutsut Jeesuksen sanoja valheeksi. Voi, mutta käsitys Pyhän Hengen virasta on siitä huolimatta lähinnä lestadiolaisuuden suunnissa. Ei ole minun vikani, että teillä hellareilla ei ole ollut eikä ole edelleenkään Pyhää Henkeä avaamassa ymmärrystä noihinkaan Jeesuksen sanoihin, vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen. Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen.###Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen###
Suonet anteeksi, mutta purskahdin nauruun 😅Anonyymi kirjoitti:
Jopas röyhkeäksi ryhdyit, kun kutsut Jeesuksen sanoja valheeksi. Voi, mutta käsitys Pyhän Hengen virasta on siitä huolimatta lähinnä lestadiolaisuuden suunnissa. Ei ole minun vikani, että teillä hellareilla ei ole ollut eikä ole edelleenkään Pyhää Henkeä avaamassa ymmärrystä noihinkaan Jeesuksen sanoihin, vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen. Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen.###uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen.###
Johannes 3:16-17
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Tämän pitäisi olla selvää tekstiä, sanoisi Kekkonen!
"""""Häneen uskoo, """""
"""""Hänen kauttansa """"
Ei ole vellun kautta, vaan Hänen, Herran Jeesuksen kautta!Anonyymi kirjoitti:
Jopas röyhkeäksi ryhdyit, kun kutsut Jeesuksen sanoja valheeksi. Voi, mutta käsitys Pyhän Hengen virasta on siitä huolimatta lähinnä lestadiolaisuuden suunnissa. Ei ole minun vikani, että teillä hellareilla ei ole ollut eikä ole edelleenkään Pyhää Henkeä avaamassa ymmärrystä noihinkaan Jeesuksen sanoihin, vaan uskotte Jeesuksen persoonaan kohdistuvan uskon tuovan syntien anteeksiantamuksen. Pirukin uskoo Jeesuksen persoonaan! Jutteli Jeesukselle yrittäen saada lankeamaan jne. Varmasti uskoo Jeesukseen.Käytin kovaa kieltä ja kirjoitin suorasukaiseen tyyliini, mutta en mitään aggressiota sinua kohtaan tarkoittanut. Mukava kun keskustelet kanssani. Teillä on omat näkemyksenne.
- AnonyymiUUSI
Tiedän elävästä elämästä, että monet helluntailaiset suhtautuvat myönteisesti vl:iin ja olen vähän kiusaantunutkin, kun minua ollaan toivottamassa tervetulleeksi autuuteen enkä koe voivani olla vastavuoroinen. Tämä palsta kerännee niitä kaikkein kriittisimpiä. Tällä palstalla kirjoitti joskus Melperi-nimimerkkiä käyttänyt helluntailainen, jolla ei ollut mitään vl-taustaa. Siitä huolimatta hän oli raivoissaan vl:ille nimenomaan käsityksestä, että usko on ainoaa oikeaa eikä hänen panettelullaan ollut mitään rajaa. Ei näytä kirjoittaneen enää pitkään aikaan, liekö poistunut kuumiin löylyihin. Rukoillaan, että Jumala on armollinen pahimpiakin vihamiehiä kohtaan, hänkin varmasti puhkui Sauluksen tavoin pyhää vihaa Kristuksen omia kohtaan tajuamatta, että olisi kannattanut nöyrryttää sydämensä ottamaan vastaan siunaus Jeesuksen nimessä ja veressä eikä keskittyä panettelemaan vl:ia pedofilialla. Pedofiilejähän on todistetusti hellareissakin, vaikka nämä seurakuntaoppiin loukkaantujat yrittävätkin ulkoistaa ilmiön pelastuksen liian ahtaaseen porttiin. Vaan vaikka pelastuksen portti olisi miten leveä, niin pedofiilejä se ei karsi pois, päinvastoin heille jää enemmän tilaa yrittää livahtaa sisälle.
##hän oli raivoissaan vl:ille###
Vaikka olisi usko,-joka siirtää vuoria, mutta rakkaus puuttuu, hän on kuin kumiseva vaski ja helisev kulkunen.
Nykyisessä väännöksessä"pamahtava pelti"☺###Tämä palsta kerännee niitä kaikkein kriittisimpiä.###
Puolin ja toisin!
Näyttää siltä, että näillä palstoilla riidellään joka puolella.
Ehkä tämä anonyymeys, päästää meissä valloilleen sen primitiivisen puolen,-jota ei elävässä elämässä esiinny kuin "heikkisaarelaisissa"
hoitokokouksissa.
- AnonyymiUUSI
Uudestisyntyneet lestadiolaiset ovat lähes helluntailaisia. Vain luterilainen lapsikaste erottaa.
Linkissä tietoa harhaopin tunnistamisesta:
https://youtu.be/LBYcZl-eZjI- AnonyymiUUSI
Olisiko tuo sitten jokin kunnia-asia?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El1486781MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny635903Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.884539NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1004466Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1614280Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.941660- 4021556
- 821369
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a301355Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana
Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?411131