Punalaputetut

Anonyymi-ap

Menin aamulla hiukan 7 jälkeen cittarin viemään pakettia ja sieltä tulee jo hienoissa vaatteissa rouva korin kans kassalta ja kori täynnä punalappusia tuotteita.
Mun mielestä ne punalaputetut sais jättää lapsiperheille. Rikkailla on rahaa ostaa normaali hintaiset tuotteet
Itse jossain vaiheessa ostin puoleen hintaan paisto pisteen tuotteita, mut en enää niitäkään aikoihin. Ei siellä kukaan jaksa jonottaa ja ne tuotteet pitäs syödä samana päivänä

30

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kannata punalaputettuja määräänsä enempää kenenkään ostaa, oli sitten rikas taikka ei. Jonkinlaista kohtuutta voisi silti harjoittaa, ettei nyt vaikka samaa tuotetta kovin montaa rohmua. Paras näissä aletuotteissa on se, että tulee välillä jotain uutta maistettua kun kaupassa helposti aina samat tuotteet tulee valittua.

• Anonyymi

Olen sen verran epäluuloinen ruokien suhteen, että jätän mieluusti punalaput muille. Päivämäärää pitää olla ainakin 5 päivää jäljellä, kala tietysti syödään mahdollisimman pian.

• Anonyymi

Samat sanat. Punalaputetut lihat ja hevit ainakin on parhaat päivänsä nähnyt jo monta päivää sitten, mutta esim. hapanmaitotuotteet (maitokin) eli jugurtit, viilit ym. sekä sellaset salaatit, joissa on etikkaa tai sitruunaa on yleensä ihan hyvää vielä.

Tässä mielessä en ymmärrä miten jotkut hyvätuloiset pihistelee syömisten kanssa. Elävätkö muuten myös samoin vai onko vain ruoka jokin pakkomielle, kuten toisille on? Se ei suinkaan ole ainut keino edes säästää, että ostaa punalaputettuja

lajijasuris

• Anonyymi

Et voi olla tosissasi lotjauuno?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samat sanat. Punalaputetut lihat ja hevit ainakin on parhaat päivänsä nähnyt jo monta päivää sitten, mutta esim. hapanmaitotuotteet (maitokin) eli jugurtit, viilit ym. sekä sellaset salaatit, joissa on etikkaa tai sitruunaa on yleensä ihan hyvää vielä.

Tässä mielessä en ymmärrä miten jotkut hyvätuloiset pihistelee syömisten kanssa. Elävätkö muuten myös samoin vai onko vain ruoka jokin pakkomielle, kuten toisille on? Se ei suinkaan ole ainut keino edes säästää, että ostaa punalaputettuja

lajijasuris

Lihatehtaalla töissä ollessa voin sen verran kyllä kumota tuota sinun lausumaasi, että kaikki ketkä lihasta yhtään mitään tietää, voi sanoa, että parhaimmillaan (possu/nauta/hirvieläin) liha on juuri siinä päiväyksen kohdilla, mikä pakkauksessa lukee. Eli lihan itse asiassa pitäisi antaa juuri hieman vanhentua.

Kala taas käänteisesti pitäisi syödä heti.

Kana on tästä välimaastosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lihatehtaalla töissä ollessa voin sen verran kyllä kumota tuota sinun lausumaasi, että kaikki ketkä lihasta yhtään mitään tietää, voi sanoa, että parhaimmillaan (possu/nauta/hirvieläin) liha on juuri siinä päiväyksen kohdilla, mikä pakkauksessa lukee. Eli lihan itse asiassa pitäisi antaa juuri hieman vanhentua.

Näin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai jaa, omien havaintojen mukaan ei mutta kiitos tästä. Jos olisi marinoitua tai muuten maustettu niin silloin mäkin pitäisin eikä ne edes pilaannu samalla tavalla, kun suolaa, etikka/viinietikkaa/sitruunaa yms. Lähellä vkp:ää ollut usein ruskeaa mikä on vähäisessä määrin kai normaalia ja varsinkin mutta myös vihertävää, yök! Tuoksukin on ihan muu kuin tuoreemmassa. Mä en inhoo suojakaasua niinku kai moni, siinähän on tietty aromi tuoreenakin. Joskus olen kotona (ja myös kaupassa) huomannu, että kaasut on hävinnyt mutta joskus kaasua sisältävätkin ollu vihreitä. Sillon ainakin happea tai jotain muuta tietty mikä kiihdyttää pilaantumista.

Mutta oikeastaan ihan sama, kun mä en juuri koskaan edes näe ylipäänsä punalappusia kuin leipää. Olen vähän varta vasten joskus mennyt illalla mutta ei ainakaan silloin. Aamullako niitä sitten on, yölläkö ne laputtaa🙂😉🤔?

lajijasuris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai jaa, omien havaintojen mukaan ei mutta kiitos tästä. Jos olisi marinoitua tai muuten maustettu niin silloin mäkin pitäisin eikä ne edes pilaannu samalla tavalla, kun suolaa, etikka/viinietikkaa/sitruunaa yms. Lähellä vkp:ää ollut usein ruskeaa mikä on vähäisessä määrin kai normaalia ja varsinkin mutta myös vihertävää, yök! Tuoksukin on ihan muu kuin tuoreemmassa. Mä en inhoo suojakaasua niinku kai moni, siinähän on tietty aromi tuoreenakin. Joskus olen kotona (ja myös kaupassa) huomannu, että kaasut on hävinnyt mutta joskus kaasua sisältävätkin ollu vihreitä. Sillon ainakin happea tai jotain muuta tietty mikä kiihdyttää pilaantumista.

Mutta oikeastaan ihan sama, kun mä en juuri koskaan edes näe ylipäänsä punalappusia kuin leipää. Olen vähän varta vasten joskus mennyt illalla mutta ei ainakaan silloin. Aamullako niitä sitten on, yölläkö ne laputtaa🙂😉🤔?

lajijasuris

... pieni tarkennus....Lähellä vpk:ää jauheliha ollut usein...
        Se kai pilaantuu kokolihaa herkemmin. Ostan ylivoimaisesti eniten naudan jauhelihaa (yök liika rasva lihassa) ja varmaan toiseksi eniten marinoituja possunsuikaleita.
        Possua yleensä, kun se on hinta- ja maku kompromissi ja kanaa inhoon, kun joskus sai aina sitkeää ja sama naudan pihvin kanssa enkä saa itsekään mureaa kuin lihapadan muodossa.

lajijasuris

• Anonyymi

Kala kannattaa syödä suoraan katiskasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lajijasuris

Nyt pitää korjata vielä lisää. Mitään niitä marinoituja ei kyllä saa ostaa koskaan. Jos marinoida pitää, se pitää tehdä itse yön yli-marinointi menetelmillä.

Nehän marinoidaan juuri sen takia, että et oikeastaan saa selvää mitä sielä limaisessa paketissa lilluu. Toikekseen, ne marinadit on aivan kelvottoman makuisia.

Tuoreesta lihasta näet väristä kaiken tarpeellisen.

(Kauppojen lihatiskien valot on myös erikoisvaloja, jotka hämää kaiken "punaisemmaksi" kuin se oikeasti onkaan).

• Anonyymi

Minkälainen on ”hieno rouva”?

• Anonyymi

Korkokengät?

• Anonyymi

Leipää ei viitsi valmiiksi vanhana ostaa eikä ainakaan kalaa mutta jotain kuivatuotteita, piimää tai jugurttia voi useimmiten montakin päivää päiväyksen jälkeen syödä.

• Anonyymi

Höpön löpön taas tätä maalaisjärjen puutetta. Mistä tällainen päivämäärään tuijotteleminen on yleensä alkanut. Ei se päivä sitä tiedä koska ruoka on huonontunut pakkauksessa. Makkarakin viikko päiväyksestä on ihan syötävää ja jugurtti kuukausi päivämäärästä vaan maku paranee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpön löpön taas tätä maalaisjärjen puutetta. Mistä tällainen päivämäärään tuijotteleminen on yleensä alkanut. Ei se päivä sitä tiedä koska ruoka on huonontunut pakkauksessa. Makkarakin viikko päiväyksestä on ihan syötävää ja jugurtti kuukausi päivämäärästä vaan maku paranee.

Se päiväys on viimeinen sallittu myyntipäivä. Ei viimeinen käyttöpäivä.

• Anonyymi

Saavatko hienot rouvat käydä alennusmyynneissä ja S-etupäivillä, vai ovatko nekin vain köyhille. Uskokaa jo, punalapputuotteiden idea on ruokahävikin vähentäminen, ei sosiaalitoiminta. Toisaalta jos tuollainen kyttääminen antaa sisältöä tylsään arkeen, niin mikäpä siinä.

• Anonyymi

Tässä sanoit hyvin! Ihmeellistä kyttäämistä näiden punalapputuotteiden kanssa!

• Anonyymi

En edes mitään kytännyt, mutta satuin nyt vaan näiden tälläsen tapauksen ja monta kertaa kassa mun edellä on asiakkaalla punalaputettuja. Saahan niitä ostaa kuka vaan mutta ....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En edes mitään kytännyt, mutta satuin nyt vaan näiden tälläsen tapauksen ja monta kertaa kassa mun edellä on asiakkaalla punalaputettuja. Saahan niitä ostaa kuka vaan mutta ....

hamstraaminen on eri juttu. Minusta tavallinen korillinen vielä menee mutta ei vedettävä puhumattakaakaan isoista kärryistä. Onhan jotkut kaupat jo ryhtyneet toimiin, ku ovat huomanneet samojen hamstraavan jatkuvasti ja se on minusta oikein. Kyllähän suurin osa punalappuisista saisi mennä niitä eniten tarviville. Joskin on myös niin, että kaikkiruokainen, jolla kädet ja jalatkin pelaa, saa kyllä ruokaa edelleen aika edulluisesti, mutta se pitää opetella ja viitsiä tekemään itse. Tosi paljon lapsiperheet näkyy käyvän Hesessä, aina täyttä kun ohi menee, vaikka nekin on minusta huonontunut ja hinta pompannut.

Mä katselin kerran, kun eräällä pariskunnalla oli ilta-alen aikaan varmaan 20 pussillista paistopisteeltä eli likimain loput! No itseä ei ne enää kiinnosta, kun kolmannes sulatettuja! Osa olis parempia ja halvempia, kun hakee pakastealtaalta ja laittaa kotona uuniin. Kolmanneksi, muutama vuosi sitten sai aina välillä lähes paistotuoreita ja puolet halvemmalla, nyt tuplahinnalla tuskin koskaan.

lajijasuris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hamstraaminen on eri juttu. Minusta tavallinen korillinen vielä menee mutta ei vedettävä puhumattakaakaan isoista kärryistä. Onhan jotkut kaupat jo ryhtyneet toimiin, ku ovat huomanneet samojen hamstraavan jatkuvasti ja se on minusta oikein. Kyllähän suurin osa punalappuisista saisi mennä niitä eniten tarviville. Joskin on myös niin, että kaikkiruokainen, jolla kädet ja jalatkin pelaa, saa kyllä ruokaa edelleen aika edulluisesti, mutta se pitää opetella ja viitsiä tekemään itse. Tosi paljon lapsiperheet näkyy käyvän Hesessä, aina täyttä kun ohi menee, vaikka nekin on minusta huonontunut ja hinta pompannut.

Mä katselin kerran, kun eräällä pariskunnalla oli ilta-alen aikaan varmaan 20 pussillista paistopisteeltä eli likimain loput! No itseä ei ne enää kiinnosta, kun kolmannes sulatettuja! Osa olis parempia ja halvempia, kun hakee pakastealtaalta ja laittaa kotona uuniin. Kolmanneksi, muutama vuosi sitten sai aina välillä lähes paistotuoreita ja puolet halvemmalla, nyt tuplahinnalla tuskin koskaan.

lajijasuris

Se Heseruoka vasta täyttä huijausta onkin. Perunanpaloja ja pullaa pihvillä järkyttävällä hinnalla. Esim. Loimaalla saa hesen pahviruoan hinnalla jo kunnon lounaan esim. Laakee Delissä , Yi Sushissa ja Seurahuoneen lounaskin on ihan siedettävä. 2 edellä mainittua Loimaan parhaita. Hesen pullapuoti järkyttävän kallista mössöä.
        Lidl tarjoaa paistopisteen tuotteille 50 % alennusta joka päivä myymälän viimeisen aukiolotunnin aikana.

• Anonyymi

Eiköhän se niin mene, että ihmiset kukin ihan itse päättää mitä kaupoista ostavat.

Ymmärrän tämän moraalisen näkemyksen ja jaankin sen. Itse en punalaputettuja osta, paitsi jos se nyt on jokin todella hyvä yksittäinen yhden päivän pihvi, jonka paistan heti samana päivänä ruoaksi (harvinainen tilanne).

Olen sellainen käänteinen julkero, joka ennemmin ottaa mahdollisimman pitkän päiväyksen takaa tuotteita.

Silti kuitenkin, kaupasta ostettavat tuotteet päättää vain ja ainoastaan se ostaja.

• Anonyymi

Yleensä lapset, joiden perheissä ei ruoka riitä, saavat apua sosiaalihuollon lapsiperhepalveluista. Jos riittämätön vanhemmuus on syynä ruoan puutteeseen ja lasten näkemään nälkään, puuttuu lastensuojelun avohuollon palvelut tilanteeseen, viime kädessä tietysti sijaishuolto. Lapset kun yleensä käyvät päivähoidossa ja koulussa, siellä nähdään kyllä, jos lapsi tulee aina nälkäisenä, ja tehdään lastensuojeluilmoitus.

• Anonyymi

Ajattelin sen nyt vaan niin että perheet jolla on pieniä lapsia sais ruokaa koska just heillä on vähiten laittaa sitä rahaa yleensä ruokaan ja moni lapsi näkee nälkää. Ja siellä se ruokaa menee heti vatsaan. ☺️
      Yleensä lapsilla on aina kiljuva nälkä.
      Ja just näille vois ostaa pieniä lahjoja jos kaupassa on vielä se keräys vai onko se nyt vaan vanhuksille
      On rikkaita lapsiperheitä ja tosi köyhiä lapsperheitä.
      Lapset ovat tulevaisuuden toivo☺️

• Anonyymi

Jos jokainen pelkästään noin hyväntahtoisesti ajattelee, jää varmasti osa punalappu tuotteista kuitenkin mukaan hävikkiin, mikä ei ollut sen tarkoitus.

• Anonyymi

Ahneet kokoomusapinat vievät ruan köyhiltäkin.

• Anonyymi

Työssäkäynti edesauttaa leivän pöydässäpysymistä.

• Anonyymi

Kuka tietää kenelle hieno rouva osti aleruokaa? Ite ainakin ostan kolmeen huusholliin sapuskat. Ei parane vetää johtopäätöksiä ihan suoraan.

• Anonyymi

Usein hienot rouvat laittaa ruuat ja tavarat sinne hameen alle ja lähtee kassan läpi niitä maksamatta.

• Anonyymi

Miksi ne pitäisi jättää lapsiperheille, joissa vanhemmat ovat ryypänneet rahat. Pahimpia ovat yksinhuoltajat, jotka ovat kaikki juoppoja ja juovat lapsilisätkin samana päivänä.

• Anonyymi

Kuvastaa Suomen tilaa. Enää "rikkaillakaan" ei ole varaa ostaa kallista ruokaa, kun kaikki rahat syydetään aseisiin ja ulkomaille päättäjiemme ja varsinkin tasavallan presidentin (mutta minkä tasavallan? ) toimesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      244
      4348
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      122
      2802
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2562
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      86
      1546
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      117
      1488
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      49
      1209
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1154
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      996
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      993
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      179
      984
    Aihe