Mikä Lemmyvedätys nyt on kyseessä?

Anonyymi-ap

Kyhnykeisari
36 min

En tietenkään itsekään toivo tai halua että Nexstim myytäisiin juuri nyt kun nopean kasvun aika on edessä ja osakkeen arvostus on matala, mutta juuri niistä syistä ostajatkin todennäköisesti ovat yhtiöstä kiinnostuneita juuri nyt.

Mikäli diagnostiikkalaitteiden kauppa alkaa vetämään yhtään odotusten mukaisesti, niin pelkästään sen bisneksen vetämänä markkina-arvo voi moninkertaistua jo ensi vuoden aikana. Siltikin saisi vielä ilmaiseksi mukaan alzheimeriin, epilsepsiaan, selkäydinvammaan, parkinsoniin, ocd:hen, riippuvuuksien hoitoon ja muihin liittyvät potentiaaliset tulevaisuuden kasvuaihiot. Täytyy myös huomata että nTMS:ään liittyvän tutkimuksen määrä on ollut viime vuosina kovassa kasvussa ja tutkimusputkestakin alkaa varmaan pian tulemaan uusia kaupallisia sovelluksia.

Eli siis vaikka juuri nyt ei osakkeenomistajan näkökulmasta olisi hyvä aika myydä, niin ostajien näkökulmasta nyt voisi olla todella hyvä hetki ostaa.

Inderes

25

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

0000

• Anonyymi

Lemmy nosti summan 200 000 0000 saakka?

vedättäjä? kenen laskuun

• Anonyymi00021

Jos ostajalle 200m on pikku raha jonka voi menettää niin piensijoittajalle se ei ole.

• Anonyymi

gtgt

• Anonyymi00005

Tomi_Lindell
      Mestari
      17 min

Lisätty
      nexstim’iä viime viikolla. Vaikka joulukuussa ei ole kuulunut kauppoja, luotan yhtiön pitkän aikavälin tarinaan. Yhtiö kasvaa tänä vuonna voimakkaasti ja nousee myös EBIT-tasolla tukevasti voitolliseksi. Itse asiassa tunnusluvut tulee olemaan Helsingin pörssin aatelia, jos edes vähänkin tulosennusteet pitää kutinsa.

Inderes 2025e:
      Liikevaihto +79%
      EBIT ~27%
      ROI ~70%
      Gearing 27%

Arvostus 2025e:
      EV/Sales 6,6x
      EV/EBITDA 20x
      EV/EBIT 24x
      P/E 25x

Mielestäni arvostus ei ole yliampuva näillä ennusteilla. Yhtiö menee vielä monen sijoittajan tutkan ulkopuolella, mutta eiköhän vuoden 2025 tilinpäätösluvut tulee herättämään jo monen generalistinkin huomion.

Olen ostellut syksyn aikana tasaisesti lisää.

• Anonyymi00006

Kyhnykeisari
        3 päivää sitten
        Viime vuonna tuli ensimmäinen kauppatiedote 13. joulukuuta ja siitä eteenpäin olikin sitten aikamoista tykitystä.

sharevillet

• Anonyymi00007

trrr

• Anonyymi00008

666

• Anonyymi00009

444

• Anonyymi00010

nnn5565

• Anonyymi00012

DaDaVinci

tänään klo 10.26

#4 387

Kallis? Indereksen pessimistisen ennusteen mukaan 2025 EPS =0,56. Ja P/E25 on tyypillisesti ok firmoille, joilla kasvu% on välillä 20-30%. Nexstim kasvaa lähes 80%.

Ota ensin jotain rauhoittavaa lääkettä. Kaiva laskukone esiin. Etsi vanha tiedote, jossa lukee "sinaptica". Siellä kerrotaan, että allekirjoituksen jälkeen tilataan 6miljoonalla eurolla päristimiä ja tuotekehitystä. Päristimiä menee sinapticalle ensi vuonna 20kpl (=5mio) ja tuotekehitystä myydään 1mio. Näistä jää EBITDA riville 4mio. Ja tämä siis noin vuoden kestävän faasi 3 tutkimuksen toteutusta varten.

Mitä tämä tarkoittaa Nexstimin arvostukselle. No, jos nyt tehdään Antin pessimistisellä ennusteella 2025 EBITDA =5,22mio. Niin kyllä ensi vuonna tulee jo muusta kuin Sinaptica bisneksestä vähintään 6mio. Ellei enemmän. Ja tuon päälle sitten tuo Sinaptican 4mio. Eli kasassa 2026:lle EBITDA=10mio. Vähintään. Ja EPS 1,07eur/osake.

Sitten jatko: Ensin laitetaan kädet kyynerpäitä myöten ristiin. Että faasi 3 menisi maaliin. Alustavat indikaatiot ja hoitovasteet ovat selvästi positiiviset. Mutta niissä verrataan päristintä ja lääkkeitä. Ja placebo pienenä riskinä takaraivossa. Mutta tällä hetkellä Vinskin paras arvaus (tekoälyn tukemana) on, että se läpimurto tulee siten, että lääkkeet poistavat amyloidiplakkia elimistöstä - mutta rTMS hoito "resetoi" aivot toimimaan paremmin. Ikäänkuin palauttaen tehdasasetukset. Jolloin rTMS ei korvaisi lääkkeitä - vaan tukisi lääkitystä. Toimintaperiaatteet kun eivät ole samat. Eli toinen tutkimushypoteesi voi todellakin olla siinä rinnalla se, että rTMS hoitoa ei verratakaan Lecanemabiin ja Donademabiin -- vaan tutkitaan miten rTMS boostaa näitä lääkkeitä?

Varsinainen jackpot tulee, jos tulee, joskus 2027 puolella, kun faasi 3 tulokset ovat tulleet ja porukka miettii, kuinka monta sataa laitetta saadaan kaupaksi? Ja Donald Trump kutsuu Mikko Karvisen Mar a Lagoon keskustelemaan kokoonpanotehtaan sijoittamisesta siihen Trumpin golfkentän viereen. (Toivottavasti Mikko on aloittanut jo golftreenit?).

Nexstimillä ja Nvidialla on paljon yhteistä. Nvidia sijoittaa Nokian ja muiden yhtiöiden osakkeisiin, jotta nämä ostaisivat Nvidian GPU:ita. Nexstim puolestaan Sinapticaan.

Ps. Vinski on kyllä väitellyt, mutta ei herra tohtori Rohto.

kauppalehti foorumi

• Anonyymi00013

ahaa-rahaa?

• Anonyymi00014
    • Anonyymi00015

Jyyra
      4 t

Olen omistanut Nexstimiä vuodesta 2021 lähtien, mutta suurimmat lisäilyt tehty tänä ja viime vuonna – viimeisimmät NBS6:n saaman FDA-luvan myötä kurssihuipuista. Keskihinta reilussa kympissä ja paino salkussa hävyttömän suuri.

Vaikka sijoittamiseen pitäisi suhtautua rationaalisesti, onnistuu Nexstim liiketoiminnallaan lähettämään sähköimpulsseja myös tunnepuolelle. Kun on menettänyt hyvin läheisen ihmisen aivokasvaimelle, tuntuu aivoalueiden diagnostiikkaan panostavaan yhtiöön sijoittaminen no-brainerilta.

Kun on nähnyt alzheimerin jäytäneen hitaasti vanhempia sukupolvia hautaan, sitä kummasti toivoisi hoitomuodon löytyvän, jotta seuraavat sukupolvet välttyisivät samalta.

Ja kun on todistanut suht läheltä, miten elämää rajoittavaa krooninen ja jatkuva kipu voi olla, ja millainen kansantauti masennus on ja tulee olemaan, ei tosiaankaan haittaisi, että tällaisia oireita voitaisiin vieläpä suomalaisella keksinnöllä lievittää – ellei jopa parantaa.

Itselle Nexstim on sijoituskohteena siis sekä mahdollisuus vaurastua että arvojen mukaista tukea työhön, jolla parantaa ihmisten elämää. Jos takkiin tulee isosti, koitan kääntää ajatuksen niin, että olen lahjoittanut hyväntekeväisyyteen.

Mutta tällä hetkellä todennäköisempää on mielestäni vaurastuminen ”hyvien kelkassa”. Ja sitä näkemystä tukevat sekä kylmät faktat että potentiaali – ei ainoastaan tunnepitoinen luotto tulevaan.

Kuten foorumilla on ansiokkaasti todettu, on jo tiedotetuilla laitteilla, Sinaptican maksuilla ja Brainlabin takuukatteella taputeltu positiivinen tulos vuodelle 2025. Helmikuussa nähdään, millainen yllätys tuloslaskelmassa odottaa Brainlabin myymien laitteiden osalta.

Maltti on valttia, ja Brainlabin vauhti kiihtynee vasta vuodesta 2026 lähtien. NBS6:n lupa tuli verrattaen myöhään tänä vuonna, ja moneen kertaan on muistutettu siitä, että tällä toimialalla myyntiajat ovat pitkiä.

Jos vuodelle 2025 saadaan analyytikon ennustama 0,56 EPS, niin jo aika maltillisella P/E-luvulla reilustikin korkeampi kurssi olisi perusteltua. Vaikka Sinaptica-diilin rakenne muuttui, suhtaudun tulevaan optimisesti. Joka tapauksessa tutkimus vaatii Nexstimin laitteita ja parhaassa tapauksessa vuosien päässä häämöttää todellinen Graalin malja.

Muutama nosto, miksi en itse ole myymässä, vaan luotan Nexstimin kasvun vuosien jatkuvan:

Laitekanta kasvaa kohisten, kalliimmat lisämoduulit ja jatkuvat lisenssimaksut skaalaavat liikevaihtoa. Koko ajan rakennetaan kestävää pohjaa, joka kantaa hedelmää vuosia eteenpäin.

Käänneyhtiönä Nexstim noussee suurempien pelureiden tutkaan ihan eri tavalla, jos/kun tulos kääntyy voitolliseksi. Vaihto on nyt todella vähäistä ja osakkeiden lukumäärä pieni. Eli mikäli kiinnostus herää, voi suunta ylöspäin olla nopeaa.

Brainlab vasta lämmittelee ennen kuin laajat jakeluverkot saadaan kunnolla valjastettua ja myyntitykitys aloitettua.

Sinaptica-yhteistyö hyödyttää Nexstimiä, vaikka parannuskeinoa/toimivaa hoitomuotoa Alzheimeriin ei lopulta löytyisi. Mutta jos löytyy, takaa 10 vuoden yksinoikeus herkulliset asetelmat tulevaan.

Terveysalan megatrendit, uudet avaukset ja tutkintalinjat: mihin kaikkeen Nexstimin laitteita voidaankaan tulevaisuudessa käyttää? Alzheimerin hoito on vain yksi monista mahdollisuuksista.

Ostotarjous: ei olisi ensimmäinen kerta, kun lupaava suomalaisyhtiö ostettaisiin pörssistä pois ennen kuin nousu kunnolla ehtii alkaa. Itse en ole pikavoittojen toivossa, mutta pidän tätä hyvinkin mahdollisena skenaariona lähitulevaisuudessa.

Ja realismin nimissä muutama mahdollinen haaste ja kysymysmerkki:

Nykykurssiin on varmasti leivottu osittain jo odotuksia, sillä yksittäiset kauppauutiset eivät kurssia pahemmin heilauta. Oma arvaus on, että tällä tasolla pyöritään helmikuun lopulle asti, jolloin lähdetään suuntaan tai toiseen. Jokainen kauppatiedote kuitenkin tukee tätä nykyistä arvostustasoa.

Tiedottamisen muuttumisen aiheuttama epävarmuus: On ymmärrettävää, ettei kaikista kaupoista voi tai pidäkään ilmoittaa, mutta tämä jättää epätietoisuuden verhon aina tulosjulkistukseen asti.

Magnus Medical: tuleeko tästä vielä yllätyskuluja? Positiivisia uutisia tältä rintamalta en ole budjetoinut – toivottavasti ei ole osakekurssikaan.

Sinaptica-yhteistyön epäonnistuminen: jos lopullinen sopimus kariutuisikin syystä X, olisi sillä merkittävä vaikutus nykykurssiin. Jo tehty yksinoikeussopimus kuitenkin madaltaa tämän riskin hyvin pieneksi. Vaihtovelkakirjalaina voidaan nähdä riskinä, mutta itse näen siinäkin positiiviset mahdollisuudet, jos/kun Sinaptica ja Nexstim lyövät yhdessä läpi.

Jännittävää on ollut jo nyt, mutta oma tuntemus on, että alussa vasta ollaan.

Kiitos @Mikko_Karvinen_Nexst ja kumppanit tähänastisesta matkasta ja kiitokset myös @Kyhnykeisari ja muut ahkerat foorumistit, jotka kaivavat kullanarvoista tietoa yhtiöstä.

Tuottoisaa vuotta 2026 kaikille!

inderes foorumi

• Anonyymi00016

DaDaVinci sanoi:
      Pienenä vinkkinä, nimim. Kyhnykeisari oli tehnyt Inderes palstalla mielenkiintoisen tutkimuksen. Verrannut netin Time Machine äpillä, kuinka monta uutta klinikkaa/sairaalaa on ilmestynyt vuoden kuluessa Nexstimin käyttäjiksi.

Nettisivuille lisättyjä uusia klinikoita 36
      Vanhoille asiakkaille tiedotettuja myyntejä 10
      Sinapticalle 3
      Yhteensä 49 laitetta

Ja tämän päälle Brainlabin myynnit - tai 4mio katetakuu!

Ps. Kun firma itse on siirtynyt autistiseen tiedotuspolitiikkaan, niin yllä mainitun kaltaiset out-of-the-box tutkimukseet ovat tervetulleita. Ellei sitten kyseinen nimimerkki ole tekemässä salkkushorttejaan? Mitenkään tieteellistä tuo ei ole. Mutta tulee mieleen Stonesoft aikanaan. Joku palstalla hiffasi, että firman rekryilmoituksissa yhtiön asiakasmäärä päivittyy pörssitiedotteiden välillä!

kauppalehti foorumi

• Anonyymi00017

s435566

• Anonyymi00018

Karhula
      30.12.2025
      Kiitos mielenkiintoisesta analyysista taas, hienoa työtä teet ja näitä on aina ilo lukea! Mikä on karkea arviosi noiden lukujen pohjalta EPS:stä?
      Kyhnykeisari
      30.12.2025
      Mahdoton arvioida mitään tarkkaa kun kaikkialla on ilmassa merkkejä noista tiedottamattomista kaupoista ja niiden lukumäärä on täysin arvoitus. Itse toivoisin että yhtiö tarkentaisi olemassa olevaa ohjeistusta. Nykyinen ohjeistus on niin lavea että se kattaa millaisen tuloksen hyvänsä.
      Herra65
      30.12.2025
      Kiitos!!!👍
      Salkkumestari
      30.12.2025
      Kiitos jälleen!🙏
      Waty
      30.12.2025
      Kiitokset jälleen tästä hyvästä työstä minkä olet tehnyt! Huomattavasti paremmin sinä pysyt tässä hommassa kartalla kuin itse, vaikka vähän tätä sillä silmällä seuraakin. Tässä olen mietiskellyt että minä päivänä tuo päivä kaupankäynti saa yhden numeron pilkun eteen lisää?
      Mutta sitä odotellessa haudon näitä salkussa kuin kanan muniaan, ja yritän olla ostamatta lisää 😉
      St.Rita
      31.12.2025
      Kiitos taas päivityksistä 👏👏👏 Kuullostaa hyvältä😊
      ....1
      21 t sitten
      En nyt saa kiinni miten ihmeessä voitaisiin päästää melkein 50 laitetasolle, koska fakta Q1-Q3/25 oli 16 toimitettua ja 7 toimittamatonta (yht 23). Q4/25 tiedotettiin 10 laitetta. Ja huom noi sinaptican caseen toimitetut (ja ylipäätänsä mihin tahansa caseen) laitteet luonnollisesti mukana virallisessa Q3 raportoinnissa. Laitteita max 35-40 mennyt vuonna 2025. Tämä oma arvioni joka sekin voi olla yltiö positiivinen koska kaikkia v25 tilauksia ei ehditty toimittaa.

• Anonyymi00019

Nexstimin kiihtyvyys ohittaa kaikki kahdessa sekunnissa, kun sille päälle sattuu.
      Itse olen pakkaillut tätä salkkuun tuhansia - ihan vain siksi, että nousu tulee olemaan raju, kun sen aika koittaa.
      Toinen salkkuni suuri omistus on Canatu ja siltäkin odotan yhtä paljon, ellen jopa enemmän - sekin lähtee kuin raketti, kun aika on - mutta siihenkin mennee hetki.
      Joten odotellen aikani vietän ja toivoni kaikkeen ..mikä tuohon nyt rimmaisi . .. rievän? nggh--- - on tämä vaikeata. -- joka tapauksessa - aika näyttää.

• Anonyymi00020

Nomian renkaat pyörii jo-vaikka pankit jarruttaa

• Anonyymi00022

Kyhnykeisari
      15 min sitten
      Nyt on alemyynnit käynnissä. Loppuu varmaan siinä vaiheessa kun Nexstim pukkaa ulos tiedotteen vuoden 2025 ohjeistuksen tarkentamisesta ja ilmoittaa samalla ne Brainlab-kaupat. Pyörittelin viikonloppuna Google Sheettiä ja katsoin tulevaisuuden skenaarioita. Olen yllättynyt ellei Nexstimin markkina-arvo ole viisinkertaistunut nykyisestä kolmen vuoden päästä, joten mielestäni nyt on ne alennusmyynnit käynnissä. Pitää raapustaa tässä lähipäivinä postaus missä on vähän enemmän avattu lukuja tuon näkemykseni perustaksi.

• Anonyymi00023

656

• Anonyymi00024

hyssss

• Anonyymi00025

dsd

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      86
      6023
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      325
      5201
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2658
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2605
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1842
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1669
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      111
      1531
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      120
      1420
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe