Lapsena jäi kammo kalakeittoa kohtaan. Johtuen noista kalaperkeistä. Ne jätettiin lillumaan keiton päälle.
Pakotettiin syömään sitä ällötystä.
Monelle lapselle jäi inho kalaa kohtaan.
Kesällä kun olimme saarimökillä, isä perkasi kalat ja perkeet jäi linnuille.
Mikä autuus oli jo pelkästään se, että niitä ei ollut siellä keitossa.
Mutta kala-inho jäi. Lopullisesti.
Se kalan haju mikä leijuu jostain laitoskeittiöstä, saa monet laitosasukkaat yökkäämään.
En ymmärrä vieläkään, eikö ilman kalansyöntiä voi muka elää.
Olen lähes 80-vee, enkä syö koskaan kalaa.
Kammottavat kalanperkeet
15
105
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ihminen oli alkuansa kala
V. Linna
Linnan mieliruoka oli ehkä Jägerschnitzel
siitä on olemassa myös itä-Saksan versio
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/773020/DDR:n Metsästäjänleike ”Jägerschnitzel”/ - AnonyymiUUSI
Tuore kala ei haise, siinä on mieto tuoksu. Perkeisiin kuuluu suolet ja niiden sisältö, ei kai kukaan niitä ole keittoonsa jättänyt? Niissähän on kalan ulostetta ja bakteereita.
Käsitys kalanperkeistä lie aloittajalla hukassa tai mummo on tosiaan lyönyt kaikki suolia myöten soppaan.
Kalankeittoliemi tehdään fileeratun kalan rangasta. Liemi siilataan ruodottomaksi ja rankaan jääneet lihat lisätään liemeen.- AnonyymiUUSI
korpikirjailija kirjoitti:
Käsitys kalanperkeistä lie aloittajalla hukassa tai mummo on tosiaan lyönyt kaikki suolia myöten soppaan.
Kalankeittoliemi tehdään fileeratun kalan rangasta. Liemi siilataan ruodottomaksi ja rankaan jääneet lihat lisätään liemeen."Kalankeittoliemi tehdään fileeratun kalan rangasta. Liemi siilataan ruodottomaksi ja rankaan jääneet lihat lisätään liemeen."
Tiesitkö tuon kaiken lapsena?
Kun lautasellesi oli kalan silmät jotka tuijottivat sinua, sanoen, syö nämä. Anonyymi kirjoitti:
"Kalankeittoliemi tehdään fileeratun kalan rangasta. Liemi siilataan ruodottomaksi ja rankaan jääneet lihat lisätään liemeen."
Tiesitkö tuon kaiken lapsena?
Kun lautasellesi oli kalan silmät jotka tuijottivat sinua, sanoen, syö nämä.Yritin kerran Kreikassa syödä elävän simpukan. Se katsoi minua niin vetoavasti joten annoin sen elää ; )
- AnonyymiUUSI
korpikirjailija kirjoitti:
Yritin kerran Kreikassa syödä elävän simpukan. Se katsoi minua niin vetoavasti joten annoin sen elää ; )
Niin minäkin yritin Bahamalla.
- AnonyymiUUSI
" Tuore kala ei haise, siinä on mieto tuoksu. Perkeisiin kuulu"
Oletko koskaan ollut sairaalassa potilaana kalapäivänä.
Tai oletko ollut vieraana isossa palvelukodissa kalalaatikko päivinä.
Mieto tuoksu ei oikein kuvaa sitä kammottavaa hajua - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin minäkin yritin Bahamalla.
Yritin Turuus
- AnonyymiUUSI
Ei mitään ole pakko syödä jos ei maistu. On muitakin ruokia, jotka ei kaikille maistu.
- AnonyymiUUSI
"Ei mitään ole pakko syödä jos ei maistu. On muitakin ruokia, jotka ei kaikille maistu."
Kerro tuo sama ankarille vanhemmille tai entisajan koulun keittolalle.
Sanottiin vain, että nälkäänsä syö vaikka kengänpohjaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Ei mitään ole pakko syödä jos ei maistu. On muitakin ruokia, jotka ei kaikille maistu."
Kerro tuo sama ankarille vanhemmille tai entisajan koulun keittolalle.
Sanottiin vain, että nälkäänsä syö vaikka kengänpohjaa.Eikö olisi jo aika päästä traumastasi eroon, kun olet monta kymmentä vuotta
saanut itse päättää mitä syöt ?
Ihmisille tapahtuu paljon pahempaakin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eikö olisi jo aika päästä traumastasi eroon, kun olet monta kymmentä vuotta
saanut itse päättää mitä syöt ?
Ihmisille tapahtuu paljon pahempaakin."Eikö olisi jo aika päästä traumastasi eroon, kun olet monta kymmentä vuotta
saanut itse päättää mitä syöt"
Olen päässyt traumasta.
Olen kasvissyöjä
- AnonyymiUUSI
Lapsena en ole kalan fileerauksesta kuullutkaan.
Ei lapsille selitetty mitä ne perkeet pitää sisällään.
Vain että mitään ei saa kalasta mennä hukkaan.
Eräskin lapsi näki elävän kalan. Hän ihmetteli, eikö sen pitäisi olla neliskulmainen ja jäässä. - AnonyymiUUSI
Ennen olivat kalanperkeet kissan herkkua, vaan tänään ovat kisut aikamoisia ronkeleita, säilyke Sheba kaupanhyllystä .
- AnonyymiUUSI
En välitä niinkään keitetystä kalasta, mutta paistetusta kyllä. Paistan joskus ruisjauhossa ja suolassa pyöritettyjä (perattuja) muikkuja ja syön kylmänä ruisleivällä, voin kanssa. Hyvää kuin kalakukko, mutta edullisempaa (kuin ostettu) ja itse nopeammin tehtyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku775426Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel352965Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1232323HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1201955Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v191885- 1111810
Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p2971405Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.671357Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma531284- 851160