Kuinka usein jaksat tai pystyt vääntäytymään suihkuun ?

Anonyymi-ap

Aslakki sanoi, että hän menee kokovartalopesuun juuri ennen kaamoksen alkua ja
seuraavan kerran, kun kaamos loppuu. Se tekee kuulemma hyvää kuivalle nahalle.

44

491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nykyään en enää välttämättä joka päivä, mutta ainakin n. 5-6 päivänä viikossa.

• Anonyymi

Ei tarvitse ahtautua, ei oman kokonsa vuoksi tai sihkun pienuuden
      vuoksi. On tilava suihku. Ihosairauden takia on käytävä suihkussa
      joka päivä. Latvasta tyveen. Puhdasta tulee. Siihen sitten kaiken
      maailman voiteet suihkun jälkeen.
      En olisi ikinä uskonut, että joudun itseni kimpussa touhuamaan
      tällä tavalla vanhoilla päivillä. - Mutta olen kuulemma hyvinhoidetun
      näköinen vanhus.

• Anonyymi

Joka päivä käyn suihkussa. Sen jälkeen kosteuttavat voiteet, iho kuivuu ikääntyessä.

• Anonyymi

Riittää kun käyn 1-2 kertaa viikossa suihkussa kun en hikoile enkä likaannu, epä terveellistä pestä ihon luonnollinen kosteus pois.

• Anonyymi

Vääntäydyn kipeän ruhoni kanssa suihkuun aina ennen lääkärille menoa
      tai asioille menoa eli korkeintaan kerran joka toinen kuukausi.
      Pienemmät pesut suoritan käsisuihkun kanssa. Kuiva iho ei tykkää
      vedestä enkä minä tykkää itseni rasvaamisesta. En jaksa.

• Anonyymi

kuink jalat pystyt vääntämään suihkuun, onko sekin nyt jokin onquelma enään

• Anonyymi

4-6 päivän välein uimahallissa, jossa peseydyn harjalla ja karkealla sienellä perinpohjaisesti. Rasvaan kuivempia paikkoja kohtalaisen kevyesti.
      Yhden kerran siinä välissä suihkussa, joka aamu kainalot ja pilsan. Kasvot puhdistan meikistä illalla ja hyvät voiteet, jos ei meikkiä ole niin huuhtaisen kylmällä vedellä.

• Anonyymi

Tarpeen vaatiessa, vaikka kahdesti vuorokaudessa.
      Alapesu joka WC pöntöllä käyntikerta, on alasuihku.
      Peräpukamat ovat aihe olla hajuton siltäkin osin.

• Anonyymi

Onko se kiinni jaksamisesta, sehän on vaatimus kehosi puhtaudesta.
      Vanhus alkaa haisemaan jo parissa päivässä!

• Anonyymi

Aikoinaan minulla oli työkaveri, joskus parikymmentä vuotta sitten, joka ilmeisesti ei käynyt suihkussa. Se hienhaju oli kamala, ja hän oli nuori ihminen alle 40-v! Henkilö ei itse varmaankaan "haista" pesemättömyyttään, vaan tottuu siihen hajuun. Muut kyllä sitäkin herkemmin haistavat. Ja se pesemättömyyden haju on tosi voimakas.
        Sen jälkeen olen entistä tarkempi ollut hyvän hygienian suhteen, vaikka iäkäs olenkin. Myös kauppakeskuksissa kassajonoissa ym. on useinkin hienhajuisia vanhoja ihmisiä, nuoret harvemmin löyhkäävät

• Anonyymi

Eikä ala vai puhutko itsestäsi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikoinaan minulla oli työkaveri, joskus parikymmentä vuotta sitten, joka ilmeisesti ei käynyt suihkussa. Se hienhaju oli kamala, ja hän oli nuori ihminen alle 40-v! Henkilö ei itse varmaankaan "haista" pesemättömyyttään, vaan tottuu siihen hajuun. Muut kyllä sitäkin herkemmin haistavat. Ja se pesemättömyyden haju on tosi voimakas.
        Sen jälkeen olen entistä tarkempi ollut hyvän hygienian suhteen, vaikka iäkäs olenkin. Myös kauppakeskuksissa kassajonoissa ym. on useinkin hienhajuisia vanhoja ihmisiä, nuoret harvemmin löyhkäävät

En puhu itsestäni. Minä käyn suihkussa kerran päivässä, jos liikuntaa olen harrastanut käyn heti liikunnan jälkeen, sillä sen verran näin vanhanakin hikoilen.
        Tietenkin vesi on kallista eikä kaikki varmaan edes raski suihkussa peseytyä, varsinkin jos on kulutuksen mukainen vesimittari. Minulla on kiinteä vesimaksu vain 17 €/kk riippumatta veden kulutuksen määrästä.

• Anonyymi

Kerran tai pari kertaa viikossa muuloin aina lääkärille mennessä. Kerran päivässä haarojen huuhtelu.

• Anonyymi

30 kypsän kaveri käy suikus samal kertaa saunas 2 viikon välein Nou proplem

• Anonyymi

Kävin toissailtana suihkussa. Tänään taas aion mennä.

• Anonyymi

Suihkukielto.

Viimeks käynyt suihkussa syyskuu 2024. Terveysjuttuja. Tukkaa olen kyllä pessyt lavuaarissa käsisuihkulla, mutta muuten lappupesut. Menee se näinkin, ehkä vähän työläämpää.

Riippuu asioista, kielto kuitenkin tulee loppumaan muutamissa kuukausissa. Eikä sitä mun mielestä ois pakko noudattaa, tilanne ollut jo pitkään hyvä.

Saunassa en ole käynyt kai pariinkymmeneen vuoteen, näitä ihojuttuja. En nykyisin oikein sitä kaipaakkaan. Tympee paikka, liika kuumaa ja siellä tulee hikikin. Periaatteessa voin kyllä käydä miedossa lämmössä, mutta se jotenkin ei sitten ole "oikeaa" saunomista.

Mutta kyllä rättipesukin toimii. Kosteita pyyhkeitä, pesulappuja, pesunesteitä. Vähemmän vettä ja saippuaa. Aikaa menee enenpi, mutta ei tässä oman käsityksen mukaan mitenkään löyhkätä, eikä olla saastaisia.

Suihku kyllä kätevä keksintö. Noin periaatteessa sauna vielä parempi. Nykyaikana suihku kuitenkin näppärin nykyihmihmisen hygeenian hoitoon. Mutta ilmankin pärjää. Miettikää tosiaan saamelaisia, arabeja, eskimoita. Ei niillä ole suihkuja, ei saunoja.

=DW=

• Mulla on iho kunnossa biologisella lääkkeellä , pisto kehoon kahdenviikon välein. Suihkussa käy 1-2 kertaa viikossa, iholääkäri sanoi aikoinaan ettei ole hyväksi pestä itseään kovin usein ainakaan näin jouten olijan eikä hikoile, kevyt pesu riittää.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Mulla on iho kunnossa biologisella lääkkeellä , pisto kehoon kahdenviikon välein. Suihkussa käy 1-2 kertaa viikossa, iholääkäri sanoi aikoinaan ettei ole hyväksi pestä itseään kovin usein ainakaan näin jouten olijan eikä hikoile, kevyt pesu riittää.

Kun olin lapsi, niin yleisessä saunassa käytiin kerran viikossa.
        Oli miesten puoli ja oli naisten puoli.

Naisten puolella (olen naispuolinen) oli saunottaja. Muistan kun isorintaiset heittivät riippurintansa olkapään yli. Oli peltiset vadit. Ja nappi "sukkahousut".

Sitten muutettiin omaan taloon ja kerran viikossa sauna lämmitettiin ja lumessa käytiin talvella, tietty.

Ei ole tullut tapaa, että joka ikinen päivä on käytävä suihkussa.

Käyn nykyisin suihkussa, kun tunnen ihteni likaiseksi.
        Alapään pesun suoritan rätillä yöllä kun oon käynyt yöllä kisulla.

Ei oo mitään alapään vaivoja, vedellä huuhtelen.
        Tukka kasvaa, ja vielä 80-kymppisenä ihmettelevät, että miten jollain voi olla niin paksu tukka. Kun meen kampaajalle, niin eka pyyntö on että "ohentakaa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun olin lapsi, niin yleisessä saunassa käytiin kerran viikossa.
        Oli miesten puoli ja oli naisten puoli.

Naisten puolella (olen naispuolinen) oli saunottaja. Muistan kun isorintaiset heittivät riippurintansa olkapään yli. Oli peltiset vadit. Ja nappi "sukkahousut".

Sitten muutettiin omaan taloon ja kerran viikossa sauna lämmitettiin ja lumessa käytiin talvella, tietty.

Ei ole tullut tapaa, että joka ikinen päivä on käytävä suihkussa.

Käyn nykyisin suihkussa, kun tunnen ihteni likaiseksi.
        Alapään pesun suoritan rätillä yöllä kun oon käynyt yöllä kisulla.

Ei oo mitään alapään vaivoja, vedellä huuhtelen.
        Tukka kasvaa, ja vielä 80-kymppisenä ihmettelevät, että miten jollain voi olla niin paksu tukka. Kun meen kampaajalle, niin eka pyyntö on että "ohentakaa".

Voihan pelkässä, runsaassa vesisuihkussakin käydä. Tulee kasvot, kainalot, alapää ja koko kroppa ainakin huuhdottua. Ei nyt luulisi pelkän huuhteluveden ketään vahingoittavan. Lappupesua on sitten se, kun itsensä kuivaa pyyhkeeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan pelkässä, runsaassa vesisuihkussakin käydä. Tulee kasvot, kainalot, alapää ja koko kroppa ainakin huuhdottua. Ei nyt luulisi pelkän huuhteluveden ketään vahingoittavan. Lappupesua on sitten se, kun itsensä kuivaa pyyhkeeseen.

Paleleva vanha ihminen kammoaa riisuutumista ja kylmää kylppärin laattalattiaa.
        HHRRRR ! Seuraavan kerran menen suihkuun ensi kesän helteillä jos olen elossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paleleva vanha ihminen kammoaa riisuutumista ja kylmää kylppärin laattalattiaa.
        HHRRRR ! Seuraavan kerran menen suihkuun ensi kesän helteillä jos olen elossa.

Sama vika rahikaisella :) Inhoan kylmää kylppäriä, vaikka siellä on lämmitys
        se on k y l m ä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama vika rahikaisella :) Inhoan kylmää kylppäriä, vaikka siellä on lämmitys
        se on k y l m ä.

Minä peseydyn vain saunapäivänä eli kerran viikossa on oma sauna vuoro.
        Käyn lisäksi myös uimahallissa saunomassa ja samalla tietysti suihkussa pari kertaa viikossa. Eli peseydyn suihkussa kolmena päivänä viikossa. Uimahallissa en käy uimassa, siis vaan tuo peseytyminen ja sauna.
        Muina päivinä kylmässä kylppärissäni pesen vain kasvot, kainalot ja bideesuihkulla intiimi alueet.

• Anonyymi

Korkeintaan kerran viikossa käyn kokovartalopesulla.

• Anonyymi

Olin eilen saunassa ja tänään ajattelin käydä nopeasti suihkussa.

• Anonyymi

Ja niin kävinkin.

• Anonyymi

No tässäpä sitten syy kun kaikki kumaramummot ja ukot haisee paskalle kaupoissa.
      Yrittäkää nyt jumalauta jotain puhtauden selkärankaa pitää yllä.

• Muista etäisyydet näin influenssan aikoina.
        Jos tunnet vanhuksen hajun, niin olet liian lähellä häntä ja saatat tartuttaa hänelle ikävän taudin.

• Anonyymi

Jos se haju on sinun ympärilläsi se johtuu sinusta.

• Anonyymi

Kenraaliviikko alussa.
      -rep-

• Anonyymi

Ei todellakaan ole mitään järkeä joka aamu käydä suihkussa, se on hölmöä.

• Anonyymi

Olin eilen suihkussa, tänään en viitsinyt, menen taas huomenna.

• Anonyymi

Itse kävin keväällä suihkussa viimeksi, peseydyn muilla tavoin, en jaksa lotrata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse kävin keväällä suihkussa viimeksi, peseydyn muilla tavoin, en jaksa lotrata.

Lotraaminen on nopeaa, kaikenlaiset pyyhkimisseremoniat sen sijaan hitaita. Suihkussa kaikki käy helposti.

Vain kuivaaminen on hiukan hidasta, mutta tuleepahan koko kroppa hetkessä huuhdottua, hiuksetkin pestyä ja kunnolla huuhdottua saippuoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lotraaminen on nopeaa, kaikenlaiset pyyhkimisseremoniat sen sijaan hitaita. Suihkussa kaikki käy helposti.

Vain kuivaaminen on hiukan hidasta, mutta tuleepahan koko kroppa hetkessä huuhdottua, hiuksetkin pestyä ja kunnolla huuhdottua saippuoista.

Suihkun jälkeen on lattia kuivattava lastalla, ja koko wc-tila on kostea kauan, turhaa työtä ei jaksa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se jossain vaiheessa helppoa, mutta kun ei oikein pysy enää pystyssäkään
        se on hankalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se jossain vaiheessa helppoa, mutta kun ei oikein pysy enää pystyssäkään
        se on hankalaa.

Moni onkin liukastunut suihkussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni onkin liukastunut suihkussa.

Näin on, minäkin kerran liukastuin pahasti, mutta täällä ei saisi itse päättää edes
        siitä milloin käy suihkussa.
        Pitäisi tehdä niinkuin jääräpäät määrää, ne jotka haluavat määräillä kaikkia
        muita kaikessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on, minäkin kerran liukastuin pahasti, mutta täällä ei saisi itse päättää edes
        siitä milloin käy suihkussa.
        Pitäisi tehdä niinkuin jääräpäät määrää, ne jotka haluavat määräillä kaikkia
        muita kaikessa.

Saippuainen lattia on vaarana.

• Anonyymi

Kerran viikossa saunassa ja suihkussa .-

Faari

• Anonyymi

Sillä lailla, hyvä.

• Anonyymi

Mihin aikaan saa käydä ulostamassa ja pitääkö sen jälkeen mennä suihkuun?
      Nyt on kauhee pska hätä ja tuntuu, että pitää pyytää kaikessa palstalaisten hyväksyntää.

Teet sitä tai tätä, täällä ei mikään riitä.
      Joukossa on aina joitain kaikkitietäviä hyrääjiä,
      pitääkö niitä kuunnella.
      Ei ole pakko.
      Meillä ei ole pakko poiketa omista tavoistamme.
      Menen suihkuun milloin haluan ja niin saavat ihan jokainen tejdä.

Me emme ole toistenne holhoojia.

• Anonyymi

Minä en käy koskaan pesulla. Minulle riittää kun käyn kerran viikossa lestadiolaisten kokouksissa, ja saan aina väkevän voitelun itselleni!
        T. Väkevästi voideltu Perhosta.

• Anonyymi

Onko sinua joku yrittänyt holhota ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinua joku yrittänyt holhota ?

Kyllä on, nimittäin ulosottomies!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      33
      4259
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      134
      4047
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      63
      3695
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      87
      3541
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      32
      3524
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      64
      3331
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      81
      2896
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2825
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2606
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2314
    Aihe