Hesarissa kysely

Anonyymi-ap

kuka teillä määrää kaapin paikan? Parisuhteessa.
Minulla ei ollut sitä ongelmaa, kun kommuunissa asuin. Toinen vain muutti sisään ja siinä meni muiden hoidettavien, lasten ja lemmikkien, mukana. Ei ollut varsinaiseksi kaapinpaikan päättäjäksi koskaan.

18

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kumpikaan. Vaimolle tärkeät asiat eivät heilauta minua tippaakaan ja sama myös vastavuoroisesti.
      Toki keskustelemme ja suunnittelemme mutta koskaan ei ole ollut kyseessä kumpi määrää!

• Anonyymi
        UUSI

Se toimii parhaiten.

• Anonyymi

Tasa-arvo asioissa yleensä ja yleisesti on hyvä lähtökohtaisesti.

• Anonyymi

Olen niitä jotka hyväksyvät naisten ja miesten työt. Oli jako, mies hoiti autoasiat ja loi lumet. Tamppasi matot, joskus imuroi. Minä pyyhin lattiat, hoidin vaatehuollon ja laitoin ruoat ja hoidin tiskit, hän laittoi astiansa koneeseen. Isä kuskasi lapsia harrastuksiin, olin usein mukana. Aika hyvin toimi.

• Anonyymi

Noin on kai paljolti, mut oikeasti niitä miesten ja naisten töitä on aika vähän, molemmat pystyy tekemään molempia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin on kai paljolti, mut oikeasti niitä miesten ja naisten töitä on aika vähän, molemmat pystyy tekemään molempia.

Niinpä, nyt kun elän yksin, teen nuo kaikki ja enemmänkin. Olen opetellut monta hommaa vielä vanhana. Ainakin kiinnitän taulut, maalaan kuluneita huonekaluja ja uusin kaakeleiden silikoonisauman.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, nyt kun elän yksin, teen nuo kaikki ja enemmänkin. Olen opetellut monta hommaa vielä vanhana. Ainakin kiinnitän taulut, maalaan kuluneita huonekaluja ja uusin kaakeleiden silikoonisauman.

Tekemällä oppii .

• Minä ilahduin kun mieheni yhteenmuuttaessamme sanoi että meillä ei sitten ole erikseen miesten ja naisten töitä. Jonkun ajan kuluttua minulle valkenikin että meillä onkin vain naisten töitä😂.

Vitsi vitsi

• Anonyymi

Kokemukseni kertoo et aika harva mies siivoamisesta tykkää, naiset on aktiivisempia, itse en ilahtunut koskaan, kun piti matot viedä ulos minun tampattavaksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Kokemukseni kertoo et aika harva mies siivoamisesta tykkää, naiset on aktiivisempia, itse en ilahtunut koskaan, kun piti matot viedä ulos minun tampattavaksi.

No eihän se mielipuuhaa ole aina naisillekaan mutta jos ei halua elellä sikolätissä jonkun sekin homma on tehtävä. Ja ainakin jollain tasolla ois suotavaa että molemmat osallistuvat kodin yhteisiin ylläpito toimiin.

Ehkä nuoremmat miehet tässäkin asiassa ovat avarakatseisempia kuten ruoanlaitossa ja lastenkin hoidossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä siivosin, pesin pyykit, laitoin arkiruoat, hoisin tiskit.
        matot pestiin kerran pari alakerran taloyhtiön koneessa, koskaan ei viety ulos.

Myöhemmin huomasin naismaisuuteni, aina leikkiessä ja koulumatkoilla oli 3 kertaa enemmän tyttöjä kuin poikia.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

No eihän se mielipuuhaa ole aina naisillekaan mutta jos ei halua elellä sikolätissä jonkun sekin homma on tehtävä. Ja ainakin jollain tasolla ois suotavaa että molemmat osallistuvat kodin yhteisiin ylläpito toimiin.

Ehkä nuoremmat miehet tässäkin asiassa ovat avarakatseisempia kuten ruoanlaitossa ja lastenkin hoidossa.

Entinen mieheni oli viettänyt lapsuutensa seisontasontasessa kämpässä maalla. Ei tehnyt mitään kotitöitä, eikä viihtynyt siistissä kodissa. Meillä oli aivan erilainen siisteyskäsitys.
        Onneksi asuimme kommuunissa, niin en tarvinnut hänen apuaan missään.
        Erottuamme hän muutti kotitaloonsa maalle ja sai taas elää omaa seisontasontaista elämäänsä. Lapsetkin kävivät vaan pihalla kääntymässä, kun kämpässä oli niin likaista, etteivät viitsineet sisällä edes käydä.

• Anonyymi

Vaimo, Tavoittelin itseäni fiksumpaa puolisoa jotta jälkeläisistä tulisi mentäviä. Pian siihen vaimon huolenpitoon tottui.

• Anonyymi
      UUSI

nyt 50 v yhes vietetty , hyvin on toiminut ja kinkkisimmissäkin asiois kompromissiin aina päädytty, jatkuu samois merkeis .Ei valittamista ole,, kunhan yleensä tänpäivän ihmiset samaan pystyy/tyisi ,niin paljon parempi olisi yhteiskunta ainakin perhe-elämän puolesta !

• Anonyymi
      UUSI

Vanhoja hippejä osa palstalaisista kun kommuunissa eläneitä. Mies toi markat pöytään, muijan tehtävät oli lämmin ruoka ja villasukat ukon jalkaan , sekä huushollaus.

• Anonyymi
      UUSI

NO ei nyt aivan "kommuunissa" tulipa rak. itse oma " kommuuni 36 v sitten, ollaan vaik hippejä,huppeja ,räpp-päleitä , kunhan homma toimii ,vain olennainen on elämässä tarpeen,, kun se on vähemmistö nykyään, jotka pystyvät OIKEAAN ELÄMÄÄN. KAIKKI JOUTAVA LAITETAAN EDELLE, JA ELETÄÄN SIT ,MITEN SATTUU /PYSTYY . ja tulokset kertovat puolestaan ,miten menee,,,, ehkäpä edel. kommentoijankin osalta näin !

• Anonyymi
        UUSI

vanahat hipit taitaa juustot....

• Anonyymi
      UUSI

Dingedong ei toimisi koko ajan siirrellessä. Se, kun on kaappiin tehty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      160
      3273
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      100
      2543
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      58
      2400
    4. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      90
      2316
    5. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      7
      2126
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      29
      1595
    7. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1367
    8. Taas alkoi soidinmenot.

Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1340
    9. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      83
      1327
    10. Mitä eniten haluat

Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1137
    Aihe