Lieksassa Mähkön hautausmaalta on haudalta varastettu esineitä

Anonyymi-ap

Marraskuun alkupäivissä menin Mähkön hautausmaalle viemään suvun haudoille kynttilöitä. Yhdelle haudalle tämä ei onnistunut. Haudalta oli varastettu muisto-kynttilälyhty! Sen lisäksi oli haudalta varastettu muistokoristekasvi - ainakin sen maanpäälliset osat, lienevät maanalaisetkin! Erittäin vahvasti näyttää siltä, että syyllinen varkauksiin on "evankelis-luterilainen seurakunta" ja ..."kirkko" (Mähkön hautausmaan ylläpitäjät): varkauden kohteeksi joutuneella haudalla ja sen lähiympäristössä oli tehty maantasoitusta ja hautausmaan k.o. osa-alueen haudoilla oli jo viime vuonna seurakunnan kuulutuslappuja hautaoikeuden voimassaoloajan päättymisestä; sellainen kuulutuslappu oli myös em. haudalla, joka sittemmin joutui varkauden kohteeksi; minä viime vuodessa jatkoin k.o. haudan säilyttämistä; tästä seurakunta laskutti minulta 50 euroa. Maksoin seurakunnalle hautaoikeuden voimassaolon jatkamisesta tuon 50 euroa ja nyt on haudalta varastettu kynttilälyhty ja koristekasvi! K.o. haudan lähiympäristön haudoiltakin on poistettu hautamuistomerkkejä ja kai koristekasveja ja tehty maantasoitusta, mutta minähän jatkoin k.o. haudan hautaoikeuden voimassaoloa!
Valitin varkaudesta seurakuntaan (hallinnolle). Vastaamisessaan seurakunnan hallinto kertoili, että seurakunta ja kirkko ei tarkoituksenmukaisesti tai tahallisesti poista tai siirrä muistoesineitä haudalta ja että seurakunta on tehnyt kyseisellä lohkolla kuulutuksiin liittyviä toimia ja että on siis mahdollista, että on tapahtunut jokin vahinko ja lyhty sekä kukat ovat rikkoutuneet tässä yhteydessä. Minä päätelmöin: Tai sitten haudalta on viety pois ehjä lyhty ja koristekasvi, joka on ollut ehjä tarkoitukselliseen poistamiseen saakka. Jos olisi tapahtunut jokin vahinko, jossa mainitut esineet rikkoutuneet, ainoa oikea menettely olisi ollut, että seurakunta olisi tiedottanut rikkoutumisesta minulle ja toiminut siten, että olisin saanut pitää rikkoutuneet esineeni hallussani! Esineet eivät ole itsestään lähteneet liikkeelle haudalta, joten ne on viety sieltä täysin tahallisesti tai suuren huolimattomuuden ja epätarkkuuden seurauksena. Suuri huolimattomuus ja epätarkkuus ovat kyllä myös tahallisuutta!
Seurakunta lupasi hankkia ja asentaa haudalle samanlaiset kynttilälyhdyn ja koristekasvin kuin ne varastetut.

1

506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00003

Ei ole varis niitä vienyt!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      137
      2001
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      131
      1676
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1526
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      88
      1423
    5. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      32
      1421
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      132
      1234
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      54
      1154
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      25
      1120
    9. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1021
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      51
      914
    Aihe