vinyylitapetin poisto

repijä

Vinyylitapettien pintaosat on nyt revitty seinästä. Jäljelle jäi vinyylitapetin ohut taustapaperi. Aluksi ajattelin repiä tuon taustapaperinkin irti seinästä tapetinpoistoainetta ja teräslastaa apunani käyttäen.

Ekaa palstaa repiessäni kyllästyin homman hankaluuteen, sillä paperi irtoaa vain pienen pieninä palasina ja samalla mukaan irtoaa betoniseinän pinnalta vaaleaa, pehmeää tasoitetta, joten lopputulos ei olisi suuren vaivankaan jälkeen yhtään tasaisempi.

Päätin siis että vedän sittenkin uudet tapetit suoraan vanhan aluspaperin päälle. Aluspaperi on muuten ihan siististi kiinni seinässä, mutta osassa saumoista on lievää repsotusta. Ajattelin vetää liisteriä noihin repsotuskohtiin ennen uuden tapetin asennusta, jotta tarraisivat vähän paremmin seinään.

Onko muilla kokemusta edellä kuvatun kaltaisesta operaatiosta? Onko koko homma tuhoon tuomitto jo ennalta?

5

10300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapetoija

Heippa !
      Itse olen tapetoinut muutaman kerran, ja viime kesänä sain tehtäväkseni tapetoida makuuhuoneeni jossa oli vinyylitapetti, mutta itselläni ei ole betonia takana vaan gyprokki.
      Mulle kävi ihan samoin kun sulle, että päälly kuori lähti ekana ja sitten toisella kastelulla vasta se pohjakerros.
      Sitä pohjakerrosta sai kastella aikas lailla ja piti antaa vaikuttaa viitisen minuuttia, niin sitten lähti isoina paloina, muuten se oli yhtä nyppimistä.
      Mulla olisi ainakin sellainen mielikuva, että jos nyt rupeet tapetoimaan sitä seinää, jossa on vanhan vinyyli pohja ja kun levität liimaa siihen päälle ja laitat sen uuden tapetin tilalle, niin se tipahtaa pois uusi tapetti vanhan vinyylin pohja.

• maalari

Kun pesette tapetteja mois,laittakaa veden sekaan hieman liisteriä,silloin seinä ei kuivu liian nopeasti ja tapetti hautuu ja lähtee,kuin kuppa töölöstä.

• neiti maalari

Mulle neuvottiin jotta vinyylikerros pois, paperipohjan (joka hyvin kiinni kipsilevyssä) päälle pohjamaali ja siihen sitten mitä haluaa. kuulostaa järkevältä mun mielestä ja niin meinaan itse tehdä. jos haluat joskus sen tapetin irti, lähtee paremmin jos on maalikerros välissä.

• Teloittaja4

Minä irrotin vinyylitapetin hiomalla kahvakivellä (kaytetään pääasiassa kuivan betonipinnnan hiontaa) päälipinnan murusiksi ja sitten liuotin paperipinnan vedellä käyttäen maalaustelaa.

• asjaa tuntien

Jos palstautuva vinyylitapetti on liimattu kunnolla seinään, se pohja toimii hyvänä alustana uudella tapetoinnille. Kannattaa kokeilla, irtautuuko pohjapaperi seinästä luisterivedellä liottamalla. Jos pysyy, voit uuden tapetin levittää ihan huoleti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      96
      4893
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      31
      2721
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      34
      2489
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      25
      2052
    5. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      119
      1550
    6. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      13
      1238
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1160
    8. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      35
      1123
    9. Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa

Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina
      Maailman menoa
      203
      1068
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      79
      1033
    Aihe