Moskovan mukaan eurooppalaisia muuttaa nyt joukoittain Venäjälle
Kasperi Summanen
Julkaistu 26.11.2025 | 12:30
Päivitetty 26.11.2025 | 12:30
Venäjä
Venäjän duuman puhemies väittää, että syynä ovat esimerkiksi talous ja turvallisuus.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)
Venäjän parlamentin alahuoneen duuman puhemies ja diktaattori Vladimir Putinin lähipiiriläinen Vjatseslav Volodin väittää, että Euroopasta muutetaan nyt joukolla Venäjälle.
Duuman verkkosivuilla julkaistun artikkelin lausunnot heijastelevat Moskovan sotapropagandaa. Siinä Venäjästä pyritään maalaamaan ”perinteisten arvojen” koti.
MAINOS - SISÄLTÖ JATKUU ALLA
Learn more
– Vuonna 2024 meidän perinteiset arvomme jakavat saivat tämän tilaisuuden [muuttaa Venäjälle]. Noin 150 ihmistä kuukaudessa, Volodin totesi sosiaalisessa mediassa.
Volodinin julkaisemat luvut eivät kuitenkaan huimaa päätä. Hänen mukaansa tämän vuoden aikana muuttajia on ollut lokakuun loppuun mennessä yhteensä 2 275.
Eniten Venäjälle halutaan Moskovan mukaan muuttaa Italiasta, Iso-Britanniasta, Latviasta, Liettuasta, Ranskasta, Saksasta ja Virosta.
Vjatseslav Volodinin lista muuttajien perusteluista on nyky-Venäjän todellisuus huomioiden melko hämmentävä. Hän kertoo, että ”Euroopan maiden kansalaiset” kertovat tulevansa Venäjälle turvallisuuden, ilmaisen sairaanhoidon ja koulutuksen, sananvapauden, ”ei-perinteisiä arvoja ja sukupuolen vaihtamista” ajavan propagandan puuttumisen ja omien maidensa talousongelmien takia.
verkkouutiset
Missä moktar gubta asuu?
68
460
Vastaukset
- Anonyymi
eikö ole ihan elefantti kysymys?
Anonyymi kirjoitti:
Tuollahan se
https://ylilauta.org/file/40a5095cf01dacb6
Tiimi kasassa.Otitkos kuvan ihan itse? ;)
- Anonyymi
Moktar.Gubta kirjoitti:
Otitkos kuvan ihan itse? ;)
Moktari, missä olet töissä?
suomi24:llä ?
Aika varma olen, että olet katkeroitunut pitkäaikaistyötön tai sitten tylsässä/huonopalkkaisessa työssä, jossa jää aikaa kirjoitella tänne :)
ÄO:si on varmaan keskitasoa tai hieman sen yläpuolella kirjoituksesi ulkoasusta päätellen.
Seksiä et ole välttämättä saanut ikinä, jos itsetyydytystä ei lasketa.
hae apua moktari ammattiauttajalta, ennen kuin liian myöhäistä.
Toisaalta juttusi ovat monesti hauskoja ja niistä saa hyvät naurut, joten älä sittenkään hae :D - Anonyymi00060
Talousrikospalstallakin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19193277/aika-hautaa-winkkarihaaveet---muistokirjoitus-varatuomarista
Ihme multinikkihiippari.
- Anonyymi
Yhdessä huutonaurua
- Anonyymi
bohka?
- Anonyymi
Gubta taitaa asua suomen oulussa!
"...suomen oulussa!"
Miksi minä nyt Oulussa asuisin? Ouluhan on ihan "paska kaapunni".
Nauretaan vartti. ;)- Anonyymi
muistatko mitä teitte oulussa?
- Anonyymi
Moktar.Gubta kirjoitti:
- kaapunni -> kaupunni
Anteeksi nyt paljon ja kauheasti kaikilta. Muistin väärin. ;)Savostako tää pottahattu onkin? Ei taida olla suomalainen kuitenkaan kun kaupunki ei mene putkeen ja Savoksi olis vissiin kaavunti , tosin vaihtelua riippuen missä päin Savoa kyssyy ;))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Savostako tää pottahattu onkin? Ei taida olla suomalainen kuitenkaan kun kaupunki ei mene putkeen ja Savoksi olis vissiin kaavunti , tosin vaihtelua riippuen missä päin Savoa kyssyy ;))
Savostapa hyvinkin.
Ohikulkenut heteromies - nikkinsä avulla esiintynyt kaappigay. - Anonyymi
Moktar.Gubta kirjoitti:
- kaapunni -> kaupunni
Anteeksi nyt paljon ja kauheasti kaikilta. Muistin väärin. ;)Oulussa sanotaan ja kirjoitetaan kaupunki, ei kaupunni. Siis paska kaupunki. Kaupunni on Savon murretta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Savostapa hyvinkin.
Ohikulkenut heteromies - nikkinsä avulla esiintynyt kaappigay.Kaappigay se on. Runkkailee kaapissaan ja välillä innostuu homoilemaan.
- Anonyymi
Varmaan Niuvsnniemessä
- Anonyymi
Oho, paino virhe, Niuvanniemessä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho, paino virhe, Niuvanniemessä
Kyllä. Tuttu hattuheppu.
T. Lauerma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Tuttu hattuheppu.
T. LauermaTarkoitti omaa asuaan, kun kirjoitti väärin kaapunni, yksi n liikaa.
Kaapuheppu on.
2025-11-27 14:33:08
UUSI
"Talenabin, evakoida ja kiitämättömyys" olivat liian vaikeita sanoja erään kommentoijan kirjoittaa oikein. Siitäkö poisto johtuu, vai sanojen alkuperäisen kirjoittajan osaamattomuudesta kumpuavasta raivosta?
"Talenabin, evakoida ja kiitämättömyys" olivat liian vaikeita sanoja erään kommentoijan kirjoittaa oikein. Siitäkö poisto johtuu, vai sanojen alkuperäisen kirjoittajan osaamattomuudesta kumpuavasta raivosta?
Äänestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitti omaa asuaan, kun kirjoitti väärin kaapunni, yksi n liikaa.
Kaapuheppu on.
2025-11-27 14:33:08
UUSI
ÄänestäLukihäiriö on Gubtan tavaramerkki.
Se ei häviä.
Oikeastaan se on vaan tyypin narsismia ja laiskuutta, hutiloi ja sekoilee huutonauraen, rassukka.
- Anonyymi
Bohka
- Anonyymi
Rus vaikutusta
- Anonyymi
Aldenissa, Michiganin osavaltiossa.
"Oulussa sanotaan ja kirjoitetaan kaupunki, ei kaupunni."
Näin sitä Oulun asioista tietämätön saattaisi hyvinkin luulla.
Huutonaurua vartti. ;)https://yle.fi/a/74-20124387
Kerrotaan nyt tämäkin asian tausta teille, jotka ette asiaa tiedä.
"Paska kaupunni" on kaikkien oululaisten tuntema slogan. Siinä ilmenee koomisella tavalla nuorten tyytymättömyys kaupunkiin ja samalla myös osaamattomuus.
Nauretaan yhdessä. ;)
- Anonyymi
Osaamattomuudesta esimerkkejä on nähty eräänkin öyhön osalta.
"Talenabin, evakoida ja kiitämättömyys" olivat liian vaikeita sanoja erään kommentoijan kirjoittaa oikein. Siitäkö poisto johtuu, vai sanojen alkuperäisen kirjoittajan osaamattomuudesta kumpuavasta raivosta?"Kaupunni on Savon murretta."
Äläpä nyt hökellä asian sivusta. Täällähän oli nyt puhe savon murteesta.
Nauretaan vartti tai jopa kaksikin. ;)
- Anonyymi
Tekemällä rikosilmoituksen Moktar.Gubta - tyypin kirjoituksista se löytyy.
Eiköhän hiirulainen pian ole loukussa. - Anonyymi
Osoite julkiseksi.
"Tekemällä rikosilmoituksen Moktar.Gubta - tyypin kirjoituksista..."
Älä turhaa haaveile, vaan ryhdy itse sanoista tekoihin.
Nykyään voit tehdä rikosilmoituksen netissä. Ilmoituksen edellyttäminen edellyttää tunnistautumista esim. pankkitunnuksilla, sillä poliisi toki haluaa tietää, kenen kanssa asioi. Tunnistautumista on turha pelätä, sillä poliisi ei rikolliselle kerro, kuka teki rikosilmoituksen.
Muista kuitenkin, että kunnianloukkaus on asianomistajarikos. Sinä et siis voi tehdä rikosilmoitusta siitä, että ministeri Ranteen kunniaa on loukattu.
Mutta onhan siellä ihan riittävästi muita pykäliä, kuten kiihottaminen kansanryhmää vastaan tai uskonrauhan rikkominen. Rikosilmoituksen tekijän ei tarvitse yksityiskohtaisesti tuntea lakia, vaan pelkkä epäily siitä, että on joutunut rikoksen uhriksi, on riittävä. Poliisi sitten tutkii, onko syytä epäillä rikosta ja mikä rikos on kyseessä.
Väärästä ilmiannosta kopsahtaa vähintään sakot, mutta siitähän tässä nyt ei ole kyse. Jotta syyllistyisi väärään ilmiantoon, tulee tahallisesti antaa viranomaiselle väärää tietoa. Jos tietämättömyyttään tai tyhmyyttään höpisee olemattomia, se ei ole rikos.
Parhain terveisin, Moktar. ;)Eikö ohje kelpaakaan? ;)
- Anonyymi
Etkö asukkin, PROFEETTA MOKTAR Suonenjoella?
Anonyymi kirjoitti:
Etkö asukkin, PROFEETTA MOKTAR Suonenjoella?
Metsäpalsta siellä on, kuten olen jo aiemmin kertonut. Sen yhteydessä on myös vaatimaton kesämökki.
Lautamökki se vaan on, mutta kyllä tarkenee talvellakin, jos muistaa uunia lämmittää. Täydet mukavuudet tietysti kuuluvat asiaa - ulkohuusi, kantovesi ja kaasuvalo.
En asu, enkä edes pääse asumaan Suonenjoelle. Kunta ei hyväksy kesämökkiläisiä kunnan asukkaiksi. Kiinteistövero kyllä kelpaa ja jätehuollostakin pitää maksaa, vaikka mitään sillä et saa. On se niin väärin.
Parhain terveisin, Moktar. ;)- Anonyymi
Moktar.Gubta kirjoitti:
Metsäpalsta siellä on, kuten olen jo aiemmin kertonut. Sen yhteydessä on myös vaatimaton kesämökki.
Lautamökki se vaan on, mutta kyllä tarkenee talvellakin, jos muistaa uunia lämmittää. Täydet mukavuudet tietysti kuuluvat asiaa - ulkohuusi, kantovesi ja kaasuvalo.
En asu, enkä edes pääse asumaan Suonenjoelle. Kunta ei hyväksy kesämökkiläisiä kunnan asukkaiksi. Kiinteistövero kyllä kelpaa ja jätehuollostakin pitää maksaa, vaikka mitään sillä et saa. On se niin väärin.
Parhain terveisin, Moktar. ;)Minä asun täällä Stadissa, missä sinä PROFEETTA MOTAR asustelet?
Täällä islamsaatio ja sen myötä viherpunikkien muslimiveljeskuntien kannatus on hyvässä nosteessa…
Tosin kun islamisaatio etenee tarpeeksi ja kehitysmaamuslimitaustaisten populaatio kasvaa tarpeeksi suureksi, saamme varmasti ihan aidon muslimiveljeskunta puolueen, mihin ei kantaväestöön kuuluvat kaltaisesi islamilla aivopestyt hyödylliset idiootit enää kelpaakkaan… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä asun täällä Stadissa, missä sinä PROFEETTA MOTAR asustelet?
Täällä islamsaatio ja sen myötä viherpunikkien muslimiveljeskuntien kannatus on hyvässä nosteessa…
Tosin kun islamisaatio etenee tarpeeksi ja kehitysmaamuslimitaustaisten populaatio kasvaa tarpeeksi suureksi, saamme varmasti ihan aidon muslimiveljeskunta puolueen, mihin ei kantaväestöön kuuluvat kaltaisesi islamilla aivopestyt hyödylliset idiootit enää kelpaakkaan…Pitää olla aitoja pyllistelijöitä…
Anonyymi kirjoitti:
Minä asun täällä Stadissa, missä sinä PROFEETTA MOTAR asustelet?
Tosin kun islamisaatio etenee tarpeeksi ja kehitysmaamuslimitaustaisten populaatio kasvaa tarpeeksi suureksi, saamme varmasti ihan aidon muslimiveljeskunta puolueen, mihin ei kantaväestöön kuuluvat kaltaisesi islamilla aivopestyt hyödylliset idiootit enää kelpaakkaan…Mulle stadi on snadi. Vaikka mä stadia bamlaan, mä muualla budjaan.
Terkut, Moktar. ;)- Anonyymi
Moktar.Gubta kirjoitti:
Mulle stadi on snadi. Vaikka mä stadia bamlaan, mä muualla budjaan.
Terkut, Moktar. ;)Eli asut Suonenjoella ja olet ilmeisesti myös kotoisin sieltä!
Anonyymi kirjoitti:
Eli asut Suonenjoella ja olet ilmeisesti myös kotoisin sieltä!
Äläpä jankuta, sillä se on tosi tylsää.
Yleensä kunta ei kelpuuta kesämökkiä vakituiseksi asunnoksi. Niinpä kesämökkiläinen ei voi olla kunnan virallinen asukaskaan. Minä itse taas en itse kelpuuta vanhaa lautamökkiä omaksi vakituiseksi asunnokseni. Mukava mökki se on, kun palstalla on tehtävä metsätöitä, mutta eipä juuri muuta.
Moktar.Gubta kirjoitti:
Äläpä jankuta, sillä se on tosi tylsää.
Yleensä kunta ei kelpuuta kesämökkiä vakituiseksi asunnoksi. Niinpä kesämökkiläinen ei voi olla kunnan virallinen asukaskaan. Minä itse taas en itse kelpuuta vanhaa lautamökkiä omaksi vakituiseksi asunnokseni. Mukava mökki se on, kun palstalla on tehtävä metsätöitä, mutta eipä juuri muuta.
Parhain terveisin, Moktar. ;)No asut Suonenjoella, turha venkoilla!
Itse möyhöät täällä nikeistäsi ja muiden pensaassa olemisista, mutta itse et voi sanoa edes missä asut, kuten minä!
Tosin on helppo myöntää asuvansa täällä Stadissa, kun täällähän sekoittuu suureen massaan!
Mutta voin sanoa senkin että asun täällä Stadissa kehitysmaamuslimivapaalla vyöhykkeellä ja missä äänestetään ylivoimaisesti eniten kokoomusta! Anonyymi kirjoitti:
No asut Suonenjoella, turha venkoilla!
Itse möyhöät täällä nikeistäsi ja muiden pensaassa olemisista, mutta itse et voi sanoa edes missä asut, kuten minä!
Tosin on helppo myöntää asuvansa täällä Stadissa, kun täällähän sekoittuu suureen massaan!
Mutta voin sanoa senkin että asun täällä Stadissa kehitysmaamuslimivapaalla vyöhykkeellä ja missä äänestetään ylivoimaisesti eniten kokoomusta!"...turha venkoilla!"
Mitäpä minä turhaan kiistelisin asiassa, jonka itse varmuudella tiedän. Sinun väitteesi perustuu vain luuloon.
Saat silti luulla. Tule myös autuaaksi uskossasi.
Moktar.Gubta kirjoitti:
"...turha venkoilla!"
Mitäpä minä turhaan kiistelisin asiassa, jonka itse varmuudella tiedän. Sinun väitteesi perustuu vain luuloon.
Saat silti luulla. Tule myös autuaaksi uskossasi.
Parhain terveisin, Moktar. ;)Eli jatka huutelua sieltä ”puskista” kuten olet itse todennut!
Hyvää ”HARAM” Joulun odottelua sinullekkin, Suonenjoen PROFEETTA MOKTAR!
Sinun ilokseksi islamisaatio etenee täällä pääkaupunkiseudulla kovaa vauhtia…
- Anonyymi
herwood 🤔
Herwoodin metsä on Ottinghamin kaupungista pohjoiseen. Siellä asui lainsuojaton Obin Ood joukkoineen. 🤡😁😜
- Anonyymi
Moktar.Gubta kirjoitti:
Herwoodin metsä on Ottinghamin kaupungista pohjoiseen. Siellä asui lainsuojaton Obin Ood joukkoineen. 🤡😁😜
Oliko sillä kenties Teukan pipo, Einarin manki ja Jussin takaratas?
- Anonyymi
Moktar.Gubta kirjoitti:
ruutipetteri mutta onko tukka hyvin lisko asui keskustassa , asuuko enää koko kaupungissa ???
- Anonyymi
Pietarissa.
Pietarissa haisee liikaa kaalisoppa - ei kelpaa. ;)
- Anonyymi
ano keittää?
- Anonyymi00062
Anonyymi kirjoitti:
ano keittää?
Kotiolot ovat ankeat nirsolle rybolle, ei silti säälitä yhtään. Putlerin juoksupojan kohtalo Moktarilla.
- Anonyymi
Tähän se loppui PROFEETTA MOKTARIN lento taas tällä kertaa…
"Tähän se loppui ...lento...".
Nyt en ymmärrä, kun en ole ajatellut lentää tänään yhtään mihinkään.
Tarkoitukseni on nyt jouda päiväkahvit ja sitten puuhastella pihalla loppuun muutama syksyn homma. Muutama monivuotinen kukka (perenna) tulee peittää havusuojalla ja sen sellaista.
kääri sätkämari ja jatka trollaamista....remlins
- Anonyymi
Minkäs lainen keli siellä Suonenjoella on PROFEETTA MOKTAR…
Onko teillä koraanikoulu tänään, vai onko se vasta perjantaipyllistelyjen jälkeen…
"...kääri sätkämari..."
Ei kiitos. Toki ystävällistä, että tarjosit, mutta kääri itsellesi vaan.
Terveisin, Moktar. ;)- Anonyymi
Mitekäs se islamisaatio etenee siellä Suonenjoella, käykö naapurin ukko vielä perjantaipyllistelyissä?
Anonyymi kirjoitti:
Mitekäs se islamisaatio etenee siellä Suonenjoella, käykö naapurin ukko vielä perjantaipyllistelyissä?
Luepas uudelleen huolella ja ajatuksen kanssa tämä viestini: "Mitäpä minä turhaan kiistelisin asiassa, jonka itse varmuudella tiedän."
Parhain terveisin, Moktar. ;)
- Anonyymi
Tarkoitukseni on nyt jouda päiväkahvit ja sitten puuhastella pihalla loppuun muutama syksyn homma. Muutama monivuotinen kukka (perenna) tulee peittää havusuojalla ja sen sellaista.
Jouda jouda.
Hortonomihomppeli.
Buahahhahaa!Vaihtarina tämä: "Nyt selvisi sitten reuhkan paykiatrin etunimi. Buahahhahaa!"
Nauretaan yhdessä. ;)
- Anonyymi
Voi vattu mikä satusetä... Ei tainnut vaihtari maistua? ;)
- Anonyymi
Kiusalliset HARAM viestit poistetaa ja Suonenjoen PROFEETTA MOKTAR ei uskalla kertoa missä päin Suomea asuu…
No tälläisiä ne demareiden muslimiveljeskunnan hyödylliset idioottisuvakit on…- Anonyymi
Ei PROFEETTA MOKTAR uskalla edes kertoa missä päin SUOMEA asuu…
No sellaisia nämä epäisänmaalliset, islamilla aivopestyt viherpunikkien hyödyllist idioottisuvakit tuppaavat olemaan…. - Anonyymi00058
Anonyymi kirjoitti:
Ei PROFEETTA MOKTAR uskalla edes kertoa missä päin SUOMEA asuu…
No sellaisia nämä epäisänmaalliset, islamilla aivopestyt viherpunikkien hyödyllist idioottisuvakit tuppaavat olemaan….Juuka tierää öyhöpuutarhatontun uuninpankolta maineeseen turskahtaneen.
- Anonyymi00063
Anonyymi00058 kirjoitti:
Juuka tierää öyhöpuutarhatontun uuninpankolta maineeseen turskahtaneen.
Taitaa tuo menninkäinen olla ihan neukkuajan siitostuotantoa.
- Anonyymi00061
Ei PROFEETTA MOKTAR rassukka uskalla kertoa missä päin SUOMEA se asuu..
- Anonyymi00064
"Ei PROFEETTA MOKTAR rassukka uskalla kertoa missä päin SUOMEA se asuu.. "
Tuskin Suomessa edes asuu kun työmatkat Kremliin olisi rajasulun takia kovin hankalia. - Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
"Ei PROFEETTA MOKTAR rassukka uskalla kertoa missä päin SUOMEA se asuu.. "
Tuskin Suomessa edes asuu kun työmatkat Kremliin olisi rajasulun takia kovin hankalia.Töissä Ruotsissa?
https://www.expressen.se/nyheter/krim/namndeman-avstangd-domde--i-uppmarksammat-valdtaktsmal/
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4676605Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1923930Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112533Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit262050Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1391456Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?781338- 681176
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te791108- 631105
- 461049