Tänään reippailin sen verran, että kävin postilaatikolla kattomassa oliko tullut postia. Ei ollut.
Sitten vähän toimittelin omia juttuja ihan rauhassa. Rollaattorilla käy helposti.
Eilistä lohisoppaa lämmitin mikrossa ja juustovoileivän kanssa söin, verenpainelääkkeet otin, kahvit ja pullat, päivänokoset, vähän telkkarista ja niin vain oon ehtooseen päässyt, ja tässä toivottelen muillekin hyvvee yötä.
Ei tarvitse tuonne pakkaseen mennä, auton ikkunalaseja raapia tai liukkaaseen keliin lähteä luistelemaan.
Ei oo yhtään kade työikäisiä.
Kyllä on mukava vanhana lökötellä!
62
473
Vastaukset
- Anonyymi
Olen myös kattellut rakennutyömaan ohi talsiessa, et onneksi ei enää tartte.
- Anonyymi
Ja ei tartte aamulla laittautua. Lökökuteissa voi olla, kunhan on vain lämmintä.
Jaloissa villatöppöset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ei tartte aamulla laittautua. Lökökuteissa voi olla, kunhan on vain lämmintä.
Jaloissa villatöppöset.Kylmä tuleekin vanhemmiten helpommin. Jotkut ei kestä ollenkaan, vaan muuttavat Espanjaan tai Floridaan asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylmä tuleekin vanhemmiten helpommin. Jotkut ei kestä ollenkaan, vaan muuttavat Espanjaan tai Floridaan asti.
En osaisi asua sellaisissa paikoissa, koti-ikävä tappais.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En osaisi asua sellaisissa paikoissa, koti-ikävä tappais.
Ilmastoiduissa bungaloweissa, nenä tukossa jatkuvasti olis.
- Anonyymi
Toinen jalka haudassa. Onko kiva ? Ennemmin lähtisin töihin.
- Anonyymi
Älä hyvä ihminen toivo, se voi toteutua s-keli!
- Anonyymi
Ennen kun huomaatkaan, olet itse samassa tilanteessa😂
- Anonyymi00061
Anonyymi kirjoitti:
Ennen kun huomaatkaan, olet itse samassa tilanteessa😂
Aika menee siivillä, äsken oli kesä, ja nyt joulua jo odotellaan....
- Anonyymi
No voi, noinko se menee. Sää mikä vaan, värmeet sen mukaan ja menoksi.
- Anonyymi
Se on noin, sisällä ei ikinä koko päivää.
- Anonyymi
Kyllä kelpaa ajella kun naapurin idiootti ei ole aina kyttäämässä mitä koiruutta tällekkin päivälle keksisi.
- Anonyymi
Ai hämiskö vaanii kujansa liikennettä.
- Anonyymi
Ruuhkavuodet on kaukana takana, kokemuksia ja elämää, ja nyt köllötellään ja reippaillaan.
- Anonyymi
Nykyisin on niin hyvät vermeet ja vehkeet, että niillä on ilo tehdä töitä ja mennä töihin. Toista oli ennen, saiko vehkeen käyntiin, ja siloinkin paleli niin maanperusteellisesti ennen sitä.
- Anonyymi
Hilti ei iskenyt kovassa pakkasessa, piti lämmittää ensin.
- Anonyymi
No ennen töitä tehneet on eläkkeensä ansainnut. Nykyset ei
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ennen töitä tehneet on eläkkeensä ansainnut. Nykyset ei
Ketä tarkoitat nykyisillä?
- Anonyymi
Niin on
Tänä aamuna mietin lähdenkö salilla vai aamulenkille mutta päätin, että nukunkin pidempään enkä tee siis kumpaakaan. Nousin sängystä 9.30 ja söin rauhallisen aamupalan.
Illemmalla voi sitten käydä kävelylenkillä
Ihanaa, että voi valita ja päättää ihan sen hetkisten fiilisten pohjalta- Anonyymi
Aamuhetki on se paras hetki, kun vain lämpimien vällyjen alla saa olla, ei oo kiirettä.
Teen kyllä joka päivä jonkinlaisen listan, mitä teen päivän aikana, illalla sitten itekseni luettelen, että tuli tehtyä. Yleensä kymmenkunta tointa. Hyvä niinkin.
Huomenna lähden ulos ja kauppaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamuhetki on se paras hetki, kun vain lämpimien vällyjen alla saa olla, ei oo kiirettä.
Teen kyllä joka päivä jonkinlaisen listan, mitä teen päivän aikana, illalla sitten itekseni luettelen, että tuli tehtyä. Yleensä kymmenkunta tointa. Hyvä niinkin.
Huomenna lähden ulos ja kauppaan.Hissunkissun ehtii kyllä.
- Anonyymi00059
Anonyymi kirjoitti:
Hissunkissun ehtii kyllä.
Hosua ei viitsi.
- Anonyymi
Elämä on ihmisen parasta aikaa.
- Anonyymi
Tää aika just kun kylmä yllättää on vaikeaa aikaa, ennen kuin tottuu, että talvi se on ja kylmää.
Kyllä se siitä sitten rupee menemään, kohta joulu ja uusi vuosi ja sitten ruveta oottelemaan kevättä ja sitten on taas kesä.
Hyvä kuitenkin elellä täällä pohjolassa. Kauheet tulvat Vietnamissa ja Tailannissa, Espanjassa ja etelä.Euroopassa ja eikäs siellä Ameriikassakin oo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää aika just kun kylmä yllättää on vaikeaa aikaa, ennen kuin tottuu, että talvi se on ja kylmää.
Kyllä se siitä sitten rupee menemään, kohta joulu ja uusi vuosi ja sitten ruveta oottelemaan kevättä ja sitten on taas kesä.
Hyvä kuitenkin elellä täällä pohjolassa. Kauheet tulvat Vietnamissa ja Tailannissa, Espanjassa ja etelä.Euroopassa ja eikäs siellä Ameriikassakin oo.Mukavaa kun tottuu hämärään, joka alkoi jo iltapäivän kolmelta tänäänkin, sateista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kuitenkin elellä täällä pohjolassa. Kauheet tulvat Vietnamissa ja Tailannissa, Espanjassa ja etelä.Euroopassa ja eikäs siellä Ameriikassakin oo.Höh, miten se kylmä yllättää ? Minua ei vielä ole yllättänyt, riittää kun vilkaisen mittaria ja ulos lähtiessä vermeet sen mukaan.
Kotonakin kun lämpö talvella 21- 22 niin tarkenen paljain varpain vain tossut jalassa, mekko tai t-paita ja pitkikset päällä. Jos tarvii villatakkia vetää päälle tai sukkia jalkaan kotona tiedän tulevani kipeäksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höh, miten se kylmä yllättää ? Minua ei vielä ole yllättänyt, riittää kun vilkaisen mittaria ja ulos lähtiessä vermeet sen mukaan.
Kotonakin kun lämpö talvella 21- 22 niin tarkenen paljain varpain vain tossut jalassa, mekko tai t-paita ja pitkikset päällä. Jos tarvii villatakkia vetää päälle tai sukkia jalkaan kotona tiedän tulevani kipeäksi.Paljain varpain tarkenee just ja just kesähelteellä, ei enää.
- Anonyymi
70v , puoli 7 ylös, kafe tippumaan ,pieni koira pisulle ulos,hyvä päästää näin ok.talos , iltiksen luku ja sää,, koiral safka, ja puuro itselle, sit kafe ja vaimo nousee juomaan myös. Sit ulkoilee koiran kanssa ,saapi irtaallaan juosta ,nauttii .kaik tuntevat toisensa koirista lähtiin tääl, vaihetaan kuulumisia , n, 2 km lenkki,, työläiset lähtevät ,hienoa kun on töitä heil. lisää lehtien lukua , sit puun haku sisäl, pikku hommia päiväl ja autotal, hieman puntille ,kun ei hiihtää pysty .. VIEL. kivaa on, eläke juoksee. ja aina kiitollinen hyvästä päivästä illal. viel hyvin ,, tulevaisuutta ei kantsi miettiä nuorten ,eikä vanhempien ,se tulee kyllä .hyvää Joulun odotusta kaikil. no metsää tuli hakattua n. 8 viik, käsin. nyt uutiset ja koisiin .
- Anonyymi
Ensin Itsenäisyysjuhlat, joo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensin Itsenäisyysjuhlat, joo.
Mut ku asuu vanhassa omakotitalossa ja ikkunat vetää, lattia on taatusti kylmä, matot on oltava.
No tilasin uudet ikkunat ja maksoihan ne.
Tänään on tosin ollut lämmintä ulkona, plussa-asteita.
Onneks ei oo vielä lumikinoksia. Vaikka onhan se liikuntaa, kun ulkona rehkii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut ku asuu vanhassa omakotitalossa ja ikkunat vetää, lattia on taatusti kylmä, matot on oltava.
No tilasin uudet ikkunat ja maksoihan ne.
Tänään on tosin ollut lämmintä ulkona, plussa-asteita.
Onneks ei oo vielä lumikinoksia. Vaikka onhan se liikuntaa, kun ulkona rehkii.Paa tohvelit jalkaan, ne lämmittää ihanasti. Reinot tai Ainot.
- Anonyymi00060
Anonyymi kirjoitti:
Paa tohvelit jalkaan, ne lämmittää ihanasti. Reinot tai Ainot.
Maanantain iltakertomuksia luetaan.
- Anonyymi
Minulla on villaset Lahtisen ? tossut mutta en muista mihin laitoin. Ongelma on liian ylös tuleva päällinen ja sen takia epämukava ei istu jalkaan. Pitäiskö leikata keskeltä pystysuora viilto jotta menisi paremmin jalkaan? Ostinko liian isot. Ollut muutaman vuoden. Minulla on pistokas malleja villa pohja tossuja käytössä ollut kokoajan kotona. Ne ei kestä hyvin käytössä,
- Anonyymi
Joo, laitan huopatohvelit. Mut ku on tullut reikä pohjaan.
Tietysti vois hankkia uudet, mutta oon paikkaillut teipillä toistaiseksi.
Muistuu mieleen, kun 50-luvulla isällä oli kangasriepuja pitkävartisissa (miksi niitä kutsuttiin). Ei olleet sukkia.
Onko muilla samoja muistoja?
Kävin kaupoilla.
Kyllä oli porukkaa liikkeellä. Aloittavat joulun vieton jo nyt. On tehty kaupallinen bisness, unohtuu itse joulun sanoma.
On tullut jo kuukauden verran mainoksia. mitä jouluna pitäisi olla ja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, laitan huopatohvelit. Mut ku on tullut reikä pohjaan.
Tietysti vois hankkia uudet, mutta oon paikkaillut teipillä toistaiseksi.
Muistuu mieleen, kun 50-luvulla isällä oli kangasriepuja pitkävartisissa (miksi niitä kutsuttiin). Ei olleet sukkia.
Onko muilla samoja muistoja?
Kävin kaupoilla.
Kyllä oli porukkaa liikkeellä. Aloittavat joulun vieton jo nyt. On tehty kaupallinen bisness, unohtuu itse joulun sanoma.
On tullut jo kuukauden verran mainoksia. mitä jouluna pitäisi olla jaArmeijassa niitä riepuja sanottiin jalkaräteiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Armeijassa niitä riepuja sanottiin jalkaräteiksi.
Joo, oikea nimitys.
Miten monella palstalaisen isällä oli jalkarätit? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, oikea nimitys.
Miten monella palstalaisen isällä oli jalkarätit?Ehkä täällä ei ole enää porukkaa, joiden isät käyttivät jalkorättejä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä täällä ei ole enää porukkaa, joiden isät käyttivät jalkorättejä?
Ei oo nähtävästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, oikea nimitys.
Miten monella palstalaisen isällä oli jalkarätit?Minun isällä oli, tosin isäni oli jo aika vanha ( yli 50v) kun minä tulin maailmaan. Itsekin olen joskus käyttänyt kun penskana niitä kokeiltiin kotioloissa, säästettiin köyhänä sukkia ja nuo rätit oli kestävämpiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun isällä oli, tosin isäni oli jo aika vanha ( yli 50v) kun minä tulin maailmaan. Itsekin olen joskus käyttänyt kun penskana niitä kokeiltiin kotioloissa, säästettiin köyhänä sukkia ja nuo rätit oli kestävämpiä.
Ihan hyvä idea muuten.
Vissiin ovat käyttäneet heiniäkin.
Oli varmaan kylmät oltavat sotapojilla aikoinaan rintamalla, saivat värjötellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, oikea nimitys.
Miten monella palstalaisen isällä oli jalkarätit?Iskä oli kateissa enimmäkseen....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä idea muuten.
Vissiin ovat käyttäneet heiniäkin.
Oli varmaan kylmät oltavat sotapojilla aikoinaan rintamalla, saivat värjötellä.Heinäkenkiä oli vissiin lähinnä lapissa, näin olen kuullut ja lukenut . Oli kuulemma hyvinkin lämpöiset talvipakkasilla. Joskus olen nähnyt jossain telkkariohjelmassakin miten ne heinät laitettiin kenkään, oli joku pohjoisen tarina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heinäkenkiä oli vissiin lähinnä lapissa, näin olen kuullut ja lukenut . Oli kuulemma hyvinkin lämpöiset talvipakkasilla. Joskus olen nähnyt jossain telkkariohjelmassakin miten ne heinät laitettiin kenkään, oli joku pohjoisen tarina.
Heinien välissä oli kai ilmaa, ilma on tehokas eristäjä, esim. styroksissa on 90% ilmaa ja eristyskyky erinomainen.
- Anonyymi
Talvipakkasella ei kauheesti tee mieli lenkille, mutta onneksi netistä löytyy pilvin pimein ohjeita kotiliikuntaan millä voi helposti pitää liikkuvuuttaan yllä. Itse helposti jumitun käsitöiden kera istumaan, mutta olen ottanut tavakseni vähintään tunnin välein jaloitella ja samalla teen vaikka muutaman kyykyn tai jotain ojenteluliikkeitä. Samaa teen telkkaria katsoessa mainoksien aikaan ettei tule yhtäjaksoisesti istuttua tuntitolkulla. Myös istuallaan tehtäviä liikkeitä löytyy jos on esim tasapainon kanssa ongelmia niin sen takia ei tarvii liikkumatta olla.
- Anonyymi
Joo. Niin pitäisi, mutta aina 30 minuutin perästä.
Hyvä jos tunninkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Niin pitäisi, mutta aina 30 minuutin perästä.
Hyvä jos tunninkin.Hyvä on Suomessa asua.
Ei oo niin kauheita tulvia. Tänä aamuna tuli tieto, että yli 500 on kuollut Indonesian, Sri Lankan ja Taimaan sateissa.
En oo paljon kuljeksinut siellä päin. Kerran kävin Japanissa. Sielläkin on ollut tulvia.
Ja Espanja on täynnä vettä, ei tee mieli muuttaa sinne.
Keväällä vois jonkun reissun tehdä jonnekin.
Jotta pienet on murheet täällä. - Anonyymi
Tosiaan on muistettava ettei saa jämähtää teeveen tai tietsan eteen vaan väliilä noustava tekemään pikkuliikkeitä.
- Anonyymi
Ei tarvitse työikäisen myöskään muuta kuin lökötellä, kun ei ole töitä.
- Anonyymi
400000 työtöntä on samassa asemassa. Ei hyvä eikä kiva.
- Anonyymi
Työttömiä on jokaisessa maassa.
- Anonyymi
Monet heittäytyvät vanhaksi.
- Anonyymi
On ero työttömällä ja eläkeläisellä, joka on jo työnsä tehnyt.
Oli se yhtä rehkimistä, vasta nyt on aikaa oleilla. Olin tavallaan yksityisyrittäjä ja piti itse järjestellä työnsä, ei työkavereita. Paljon matkustamista ja raahaamista.
Nyt on aikaa hoitaa omia hommia. - Anonyymi
Kuinka heittäydytään vanhaksi?...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka heittäydytään vanhaksi?...
En suosittele, siinähä voi mennä polvi, tai selkä venähtää.
- Anonyymi
Lökötellään ja myös loikoillaan.
- Anonyymi
Reippaana on kivaa.
- Anonyymi
Talvipakkasellakin kiva lähteä eläkkeellä ollessa pienen koiran kanssa lenkille, toppahaalarit päälle ja kuomat jalkaan , - 20 ei tunnu edes pakkaselta vielä ,niin aamukafeen jälkeen lenkki, sit uuniin tulet ja nauttimaan pienistä puhdehommista ,siinä on se vanhaksi " heittäytymisen" ero ,, et kun on eläkkeellä niin voi nauttia olostaan ,ei tartte heittäytyä,, mut sehän perustuu siihen ,et on syntynyt aiemmin ?! Helppoa, kuin heinänteko .
- Anonyymi
Niin on, kunnon varusteet päälle, niin pärjää hyvin.
- Anonyymi
4.12. torstai on toivoa täynnä....
- Anonyymi00063UUSI
Joulun rauhaa alkaa pikkuhiljaa tulla tupaan....
- Anonyymi00064UUSI
Kivaa on mukavaa hauskaa.
- Anonyymi00065UUSI
Kohta meillä on joulu, juhla armas lapsien.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3476939Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai735981Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1955453Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi834258Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan503451HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok663405Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava63393Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta533322Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan373074Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739122307