En tiedä mistä tätä kysyisin niin kysyn lakipalstalta.
Otsikon kysymys, miksi siis on näin?
Kävi niin että tulin autolla risteykseen ja toisella puolella oli myös auto. Molemmat vilkuttivat omasta suunnastaan vasemmalle eikä siinä mitään, molemmat voi mennä yhtäaikaa. Mutta kun lähdimme liikkeelle niin tämä ottikin vilkun pois ja kiihdytti nopeasti ja ajoi melkein minua päin. Heilutin hänelle mutta hän näytti keskisormea.
Meni viikko ja oven takana oli mies. Alkoi kauhea kiroilu ja uhkailu ja että olin ajanut häneen eteensä ja että kortti pitäisi ottaa pois. Oli ottanut rekkarilla selvää omistajan ja sen jälkeen kysellyt missä asun. Sanoin että hänellä oli vilkku päällä. Hän sanoi että ei varmana ollut. Sanoin että katsotaanko auton kamerasta. Eipä tiennyt että minulla on sellainen ja olin sen tapahtuman ottanut talteen ja se on puhelimessa.
Ei tarvinnut näyttää vaan mies lähti kiukkuisena pois.
Olin lähdössä kauppaan tunti tapahtuman jälkeen ja huomasin että yksi renkaani on tyhjä. Löysin reiän renkaan sivusta ja tiedän että hän teki sen mutta annoin asian olla ja ostin uuden renkaan.
Oikeasti joku saa vielä nyrkistä sen takia että nimen saa niinkin helposti kuin maksamalla pari euroa.
Miksi ajoneuvon omistajan tiedot saa kuk tahansa?
3
228
Vastaukset
- Anonyymi
Julkista tietoa kenelle tahansa. Ehkä pienemmän riesan tie on kärsiä tappio, kuin lähteä käräjöimään.
- Anonyymi
Traficomille voi netissä tehdä ilmoituksen että tiedot eivät ole julkisia. Estää ainakin tämän tyyppiset jutut ja suoramainonnan.
Viranomaisten asiakirjat ovat oletusarvoisesti julkisia, ellei laissa erikseen toisin säädetä. ”Painava yleinen tarve” liikenteen palveluista annettua lakia (liikennepalvelulaki) perusteltaessa on katsottu, että ajoneuvotiedoista on hyötyä esimerkiksi kun tarkistetaan, että käytetty auto myydään oikean omistajan toimesta, kun taloyhtiö/kaupunki/naapuri yrittää tavoittaa jonkun, jonka auto pitää siirtää tai erilaisissa liikenteeseen liittyvissä palveluissa ja tutkimuksessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2314148Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122614Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382345Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811426Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1141394- 481169
- 771075
- 59943
- 45926
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58911