En tiedä mistä tätä kysyisin niin kysyn lakipalstalta.
Otsikon kysymys, miksi siis on näin?
Kävi niin että tulin autolla risteykseen ja toisella puolella oli myös auto. Molemmat vilkuttivat omasta suunnastaan vasemmalle eikä siinä mitään, molemmat voi mennä yhtäaikaa. Mutta kun lähdimme liikkeelle niin tämä ottikin vilkun pois ja kiihdytti nopeasti ja ajoi melkein minua päin. Heilutin hänelle mutta hän näytti keskisormea.
Meni viikko ja oven takana oli mies. Alkoi kauhea kiroilu ja uhkailu ja että olin ajanut häneen eteensä ja että kortti pitäisi ottaa pois. Oli ottanut rekkarilla selvää omistajan ja sen jälkeen kysellyt missä asun. Sanoin että hänellä oli vilkku päällä. Hän sanoi että ei varmana ollut. Sanoin että katsotaanko auton kamerasta. Eipä tiennyt että minulla on sellainen ja olin sen tapahtuman ottanut talteen ja se on puhelimessa.
Ei tarvinnut näyttää vaan mies lähti kiukkuisena pois.
Olin lähdössä kauppaan tunti tapahtuman jälkeen ja huomasin että yksi renkaani on tyhjä. Löysin reiän renkaan sivusta ja tiedän että hän teki sen mutta annoin asian olla ja ostin uuden renkaan.
Oikeasti joku saa vielä nyrkistä sen takia että nimen saa niinkin helposti kuin maksamalla pari euroa.
Miksi ajoneuvon omistajan tiedot saa kuk tahansa?
5
385
Vastaukset
- Anonyymi
Julkista tietoa kenelle tahansa. Ehkä pienemmän riesan tie on kärsiä tappio, kuin lähteä käräjöimään.
- Anonyymi
Traficomille voi netissä tehdä ilmoituksen että tiedot eivät ole julkisia. Estää ainakin tämän tyyppiset jutut ja suoramainonnan.
Viranomaisten asiakirjat ovat oletusarvoisesti julkisia, ellei laissa erikseen toisin säädetä. ”Painava yleinen tarve” liikenteen palveluista annettua lakia (liikennepalvelulaki) perusteltaessa on katsottu, että ajoneuvotiedoista on hyötyä esimerkiksi kun tarkistetaan, että käytetty auto myydään oikean omistajan toimesta, kun taloyhtiö/kaupunki/naapuri yrittää tavoittaa jonkun, jonka auto pitää siirtää tai erilaisissa liikenteeseen liittyvissä palveluissa ja tutkimuksessa.
- Anonyymi00004
Ota osoitetiedot pois. Ne annetaan vaan viranhaltijalle ja kuulemma parkkisakottajillekin jotka yksityisiä. Kaupunki siellä taitaa olla pakollinen tieto.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1021534Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2181012- 124859
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42761- 8749
- 65736