… ei muille veronmaksajille.
Vanhemmat ostavat hevonkuusesta, 25 kilometrin päästä lähimmästä koulusta (ja harrastuksista) halvan ”viidentonnin ” tontin ja rakentavat sinne ison omakotitalon. Taloon hankintaan sitten lapsi, jonka koulukyydit 100 kilometriä päivässä (niin taksi ajaa edestakaisin 2 kertaa) 12 vuoden ajan kustantavat ison rahasumman veronmaksajille ja tuottavat täysin turhia ympäristöhaittoja.
500 kilometriä viikossa 9 kuukauden kouluvuoden aikana on 18.000 kilometriä vuodessa; 12 vuodessa hulppeat 216.000 kilometriä. Jos kustannus on 50 senttiä kilometri, niin tämän yhden koululaisen ylimääräinen kustannus yhteiskunnalle eli meille veronmaksajille on 108.000 euroa.
Tällä summalla voitaisiin hankkia yli kahdellesadalle vähävaraiselle koululaiselle tietokoneet tai oppismisvaikeuksien kanssa kamppaileville tukevaa opetusta. Tämä olisi äärettömän paljon parempi verorahojen sijoitus, koska se tuottaisia ison joukon paremmat valmiudet omaavia tulevia työntekijöitä tai yksityisyrittäjiä - investointi maksaisi itsensä takaisin hyvällä tuotolla toisin kuin saman summan sijoittaminen yhden koululaisen taksikyyteihin.
=> jos haluat muuttaa hevonkuuseen, koska et tyydy meidän muiden vaatimattompaan asumiseen koulun lähellä, niin
a) maksa itse lapsesi taksikyydit
b) älä hankin lapsia
c) muuta lähemmäs koulua, jos varat eivät riitä taksiin
Näitä erilaisia vapaamatkustajia Suomessa on aivan liikaa. Sen vuoksi meillä on korkeat verot, verorahojen heikon sijoittamisen aiheuttama potentiaalia heikompi talouskasvu ja monella saralla tökkivät yhteiskunnan palvelut niitä todella tarvitseville.
Koululaisen taksikyytien kulujen maksu kuuluu hänen vanhemmilleen
33
310
Vastaukset
- Anonyymi
Sinä varsinaisen tyhmä, tuliko mieleen että kouluja on lakkautettu, yhteiskunta on laskenut, että koulukyydit ovat halvempia.
Sinä tuhkamuna asut Itäkeskuksessa, paikalliset tuntevat sen itiksenä.- Anonyymi
Koulujen lakkauttamisen tai lakkautusuhan vuoksihan ne tontit on niin halpoja, jopa ilmaisia.
Sen verran Suomessa jokainen saa koulutusta, että tämä asia pitää ymmärtää: eimole ilmaisia tontteja, vaikka aluksi siltä voi näyttää - taksikulujen maksu vanhempien toimesta on täysin reilua. Ja ainahan voi muuttaa lähemmäs koulua tai julkisten yhteyksien varrelle. - Anonyymi
Ja tällaisen kirjoittajan geneettistä perimää meidän pitäisi edistää sadalla extra tonnilla?
Sanotaan jatkossa vain EI KÄY!
- Anonyymi
Taisi kolahtaa aika kovin; ilmeisesti olet tottunut siihen, että muut maksaa. Toki se pelottaa, kun maksut pian tulevat itselle.
No, Suomen on pakko säästää ja vapaamatkustajien myös tyydyttävä heikompiin etuihin. - Anonyymi
Miksi vähävaraisille pitäisi hankkia tietokoneita? Vähänvaraisuushan on valinta siinä missä kauas muuttokin
- Anonyymi
se ei ole lapsen valinta - menestyvän yhteiskunnan tae on mahdollisuus nousuun opiskelun ja työnteon kautta
- Anonyymi
Tässä on tosiaan kaksi isoa huutomerkkiä:
1. Taksikyytien maksu on veronmaksajien kannalta todella huonosti tuottava sijoitus;
2. Taksikyydit aikeuttavst täysin turhan ja ison ympäristökuormituksen.
PS. ainahan voi pitää kotikoulua, jos haluaa elää erossa meistä muista työläisistä ja lapsiperheistä - Anonyymi
Se on hölmö joka maksaa, ei se joka maksattaa.
Niin kauan ajellaan takseilla, kun kaveri maksaa . - Anonyymi
Korikoulun voi kaiketi perustaa helposti; ei kai edes vaadi mitään lupia.
- Anonyymi
Isoisäni muutti tähän kylään aikoinaan, isäni jatkoi asumista tässä samassa kylässä ja minä olen jatkanut asumista tässä samassa kylässä.
Kylässä oli koulu vielä 30v sitten mutta se lakkautettiin kun omat lapset olivat kouluikäisiä.
Nyt minun nuorin lapsistani asuu myös samalla kylällä ja tarkemmin omassa synnyintalossa ja hänellä on alle vuoden ikäinen lapsi.
Miksi 5 sukupolvessa samassa paikassa asuneen pitäisi muuttaa muualle vain sen takia että päättäjät päättivät ettei kylässämme saa olla enään koulua.
Kylämme on pieni reilu 200 taloutta mutta lapsiperheet rakentavat kylälle 1-3 taloa vuosittain, tänä vuonna 2 taloa.
Lisäksi vahuksia muuttaa pois ja lapsiperheitä tilalle.- Anonyymi
Miksi teidän sukutarinanne jatkamista pitäisi maksaa verovaroista?
Miksi ette tosiaan itse kuskaa lapsianne kouluun?
Alakouluikäisen koulumatkan on oltava yli 3-4 kilometriä.
Miksi hevonpeessä asuvilla ei ole samaa "omavastuuta" vaan hakee lapsen rapun edestä?
Tasapuolisuuden vuoksi taksin kuuluisi noutaa lapsi 3-4 kilometrin päästä tämän kotoa.
Miksei tähän puututa, tulisi säästöäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi teidän sukutarinanne jatkamista pitäisi maksaa verovaroista?
Miksi ette tosiaan itse kuskaa lapsianne kouluun?
Alakouluikäisen koulumatkan on oltava yli 3-4 kilometriä.
Miksi hevonpeessä asuvilla ei ole samaa "omavastuuta" vaan hakee lapsen rapun edestä?
Tasapuolisuuden vuoksi taksin kuuluisi noutaa lapsi 3-4 kilometrin päästä tämän kotoa.
Miksei tähän puututa, tulisi säästöäkin.Oma vika jos ostaa talon 3-4 km päästä koulusta.
Miksi muiden pitäisi kärsiä tuollaisesta pöljästä päätöksestä.
Tuo mitä kerroin tästä meidän kylästä niin syy siihen miksi rakennetaan on se ettei järkeviä rakennuspaikkoja ole lähempänä kouluja.
Jos nyt aletaan niitä säästöjä hakemaan niin eikähän kannattaisi kääntää katse sinne sosialiturvan varassa eläviin, sieltä ne isot säästöt syntyvät.
Monilla pikkupaikkakunnisllä on lakkautettu koulut ja keskitetty yhteen kouluun.
Meinaatko ihan tosissaan että ihmisten pitää vain hylätä talonsa ja muuttaa koulun läheisyyteen.
Jos et muuten huomannut tuosta tekstistäni niin isosiäni muutti kylälle kun sillä kylällä oli koulu, isäni muutti samaan paikkaan kun kylällä oli koulu, minä rakensin siihen lähelle kun kylällä oli koulu.
Taloja ei siis rakennettu kauas koulusta vaan alle 3km päähän koulusta.
Nyt meinaat että pitäisi vain tuikata tuleen talot ja muuttaa koulun läheisyyteen.
Miten sairaalat?
Pitääkö esim. Oulaskangas polttaa maan tasalle ja kaikki muuttaa Ouluun? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma vika jos ostaa talon 3-4 km päästä koulusta.
Tuo mitä kerroin tästä meidän kylästä niin syy siihen miksi rakennetaan on se ettei järkeviä rakennuspaikkoja ole lähempänä kouluja.
Jos nyt aletaan niitä säästöjä hakemaan niin eikähän kannattaisi kääntää katse sinne sosialiturvan varassa eläviin, sieltä ne isot säästöt syntyvät.
Monilla pikkupaikkakunnisllä on lakkautettu koulut ja keskitetty yhteen kouluun.
Meinaatko ihan tosissaan että ihmisten pitää vain hylätä talonsa ja muuttaa koulun läheisyyteen.
Jos et muuten huomannut tuosta tekstistäni niin isosiäni muutti kylälle kun sillä kylällä oli koulu, isäni muutti samaan paikkaan kun kylällä oli koulu, minä rakensin siihen lähelle kun kylällä oli koulu.
Nyt meinaat että pitäisi vain tuikata tuleen talot ja muuttaa koulun läheisyyteen.
Miten sairaalat?
Pitääkö esim. Oulaskangas polttaa maan tasalle ja kaikki muuttaa Ouluun?Sairaaalassa käydään aika harvoin, koulussa joka päivä.
Lähes jokaisella suomalaisella on asunut useita sukupolvia paikkakunnilla, joissa koulut on lopetettu. Miksi muiden pitäisi maksaa sinun sukusi mahdollisuus? Jos haluatte asua sukujuurillanne, niin se on arvovalintanne, mutta älkää vaatiko muita maksamaan esim koulukyytejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairaaalassa käydään aika harvoin, koulussa joka päivä.
Lähes jokaisella suomalaisella on asunut useita sukupolvia paikkakunnilla, joissa koulut on lopetettu. Miksi muiden pitäisi maksaa sinun sukusi mahdollisuus? Jos haluatte asua sukujuurillanne, niin se on arvovalintanne, mutta älkää vaatiko muita maksamaan esim koulukyytejä.Samalla logiikalla. miksi meidän muiden täytyy maksaa tunnin junasta, yms. pääkaupunkiseudun kotkotuksista vaikkei koskaan tulla niitä käyttämään?
Asia voidaan myös laajentaa elintarvikkeisiin, kaivostoiminta yms., miksi pirussa verotulot pitää tilittää pääkaupunkiseudun hyväksi ja miksi isoissa kaupungeissa ja taajamissa elävät hyötyvät syrjäsesutujen tuotosta?
Eikö samalla logiikalla työmatkavähennykset pidä myös lakkauttaa?
Ai niin, tuskin käyt töissä.
Koko kirjoituksesi haiskahtaa siltä että yrität nyt löytää muita maksajia jotta sinun sosialitukia ei leikattaisi.
Muuta sinne missä on töitä tarjolla, miksi muiden pitää maksaa sinun loisiminen?
Itketään ja parutaan kun suomessa syntyy lapsia liian vähän ja sitten hyökätään lasten koulukuljetuksen kustannuksiin, häpeäisit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sairaalat?
Pitääkö esim. Oulaskangas polttaa maan tasalle ja kaikki muuttaa Ouluun?Ei tietenkään pidä hylätä tai muuttaa!
Kunhan maksaa itse lapsen koulukyydit tai kuskaa itse kouluun. Sun puheista saa kuvan että et ole valmis osallistumaan kuluihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sairaalat?
Pitääkö esim. Oulaskangas polttaa maan tasalle ja kaikki muuttaa Ouluun?Oma vika jos ei muuta koulun lähelle kun lähikoulu lopetetaan. Lapsihan siinä kärsii. Ei kavereita eikä samanikäistä seuraa. Tulevaisuuden peräkamaripojat ,
Te syrjäytyneet kannatatte yksityiskouluja (jmuutama oppilas) ja yksityismatkoja ajattelematta että lapsi matkaa koulumatkoja tunnin, jopa kaksi koulupäivän (6-8 tuntia) lisäksi!
"Kun me vanhemmat haluamme asua maalla, sukutilalla jolla ei ole mitään tulevaisuutta. Viimeinen sammuttaa kylältä valot" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla logiikalla. miksi meidän muiden täytyy maksaa tunnin junasta, yms. pääkaupunkiseudun kotkotuksista vaikkei koskaan tulla niitä käyttämään?
Asia voidaan myös laajentaa elintarvikkeisiin, kaivostoiminta yms., miksi pirussa verotulot pitää tilittää pääkaupunkiseudun hyväksi ja miksi isoissa kaupungeissa ja taajamissa elävät hyötyvät syrjäsesutujen tuotosta?
Eikö samalla logiikalla työmatkavähennykset pidä myös lakkauttaa?
Ai niin, tuskin käyt töissä.
Koko kirjoituksesi haiskahtaa siltä että yrität nyt löytää muita maksajia jotta sinun sosialitukia ei leikattaisi.
Muuta sinne missä on töitä tarjolla, miksi muiden pitää maksaa sinun loisiminen?
Itketään ja parutaan kun suomessa syntyy lapsia liian vähän ja sitten hyökätään lasten koulukuljetuksen kustannuksiin, häpeäisit.Taisit todella pelästyä aggressiivisen sävysi perusteella.
Tragikoomista on tosin se, että ”kommunistisinä” on ottamassa muiden varat omaan käyttöön; toisaalta arvostelet muiden mahdollisesti saamia tukia.
On myös ovelaa mainita kaikki mahdolliset asiat ja yrittää viedä fokus koulukyytien huonosta tuotosta veronmaksajille ja niiden aiheuttamasta turhasta saastekuormasta.
Suomi tarvitsee mahdollisimmn tehokasta verorahojen käyttöä ja sitä yhden lapsen koulumatkojen sponsorointi yli sadalla tonnilla ei ole. Lapsia tarvitaan, mutta sen koulukyytiläisen aiheuttamien kustannusten paremmalla allokoinnilla saamme tuettua kymmenien ellei satojen lasten kouluttautumista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisit todella pelästyä aggressiivisen sävysi perusteella.
Tragikoomista on tosin se, että ”kommunistisinä” on ottamassa muiden varat omaan käyttöön; toisaalta arvostelet muiden mahdollisesti saamia tukia.
On myös ovelaa mainita kaikki mahdolliset asiat ja yrittää viedä fokus koulukyytien huonosta tuotosta veronmaksajille ja niiden aiheuttamasta turhasta saastekuormasta.
Suomi tarvitsee mahdollisimmn tehokasta verorahojen käyttöä ja sitä yhden lapsen koulumatkojen sponsorointi yli sadalla tonnilla ei ole. Lapsia tarvitaan, mutta sen koulukyytiläisen aiheuttamien kustannusten paremmalla allokoinnilla saamme tuettua kymmenien ellei satojen lasten kouluttautumista.Ja se sinun allakointi olisi sitä että maksetaan kaupungissa asuvalle kotiin kaikki mahdolliset.
Kommunismista sen verran että olen ollut yrittäjänä reilu 30 vuotta ja työllistänyt keskimäärin 4 henkilöä vuodessa.
Olen tienannut työllä sen verran että olen maksanut eukon ja 3 lapsen elättämisen ja siinä sivussa omakotitalon.
Lisäksi hommasin vapaaehtoisen eläkkeen ja 4 sijoitusasuntoa.
Kaiksista tuloista olen maksanut pirusti veroja ja nyt alkaa joku länkyttämään että oli väärin että asuin talossa jonka rakensin 3km päähän koulusta joka lakkautettiin.
Enkö ole tosiaan oikeutettu mihinkään maksamillani verorahoilla?
Nyt olen eläkkeellä maksamieni yel maksujen ansiosta sekä vapaaehtoisen eläkkeen ja sijoitusten ansioista ja en elä sosialiloisena.
Jos minun elämäntapani on kommunismista niin mitä se on niillä jotka haluavat kaikki verotulot oman elämänsä pyörittämiseen uhraamatta mitään yhteiskunnan eteen.
On pirun lyhytnäköistä iskeä yhteikunnan pieniimpien kimppuun varsinkin kun yhteikunta on itse päättänyt lakkauttaa kouluja ja siirtää lapset koulukuljetuksen piiriin.
Ilmeiseti haluat että suomi täytetään ulkomaalaisilla lapsilla, heille kun ei tarvitse maksaa kuin kaikki elämisen ja heidän perheen elämisen kulut.
Normaali vahemoi ajattelee myös lasten turvallisuutta, kaupungissa huumeiden käyttäjien keskellä ei lapsella ole turvallista olla vaikka se koulumatka olisi lyhyt.
Mutta jatkahan sinä sitä hörhöilyä, onneksi suurin osa suomalaista tajuaa että lapsissa on tulevaisuus ja siinä että elävät turvallisen lapsuuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se sinun allakointi olisi sitä että maksetaan kaupungissa asuvalle kotiin kaikki mahdolliset.
Kommunismista sen verran että olen ollut yrittäjänä reilu 30 vuotta ja työllistänyt keskimäärin 4 henkilöä vuodessa.
Olen tienannut työllä sen verran että olen maksanut eukon ja 3 lapsen elättämisen ja siinä sivussa omakotitalon.
Lisäksi hommasin vapaaehtoisen eläkkeen ja 4 sijoitusasuntoa.
Kaiksista tuloista olen maksanut pirusti veroja ja nyt alkaa joku länkyttämään että oli väärin että asuin talossa jonka rakensin 3km päähän koulusta joka lakkautettiin.
Enkö ole tosiaan oikeutettu mihinkään maksamillani verorahoilla?
Nyt olen eläkkeellä maksamieni yel maksujen ansiosta sekä vapaaehtoisen eläkkeen ja sijoitusten ansioista ja en elä sosialiloisena.
Jos minun elämäntapani on kommunismista niin mitä se on niillä jotka haluavat kaikki verotulot oman elämänsä pyörittämiseen uhraamatta mitään yhteiskunnan eteen.
On pirun lyhytnäköistä iskeä yhteikunnan pieniimpien kimppuun varsinkin kun yhteikunta on itse päättänyt lakkauttaa kouluja ja siirtää lapset koulukuljetuksen piiriin.
Ilmeiseti haluat että suomi täytetään ulkomaalaisilla lapsilla, heille kun ei tarvitse maksaa kuin kaikki elämisen ja heidän perheen elämisen kulut.
Normaali vahemoi ajattelee myös lasten turvallisuutta, kaupungissa huumeiden käyttäjien keskellä ei lapsella ole turvallista olla vaikka se koulumatka olisi lyhyt.
Mutta jatkahan sinä sitä hörhöilyä, onneksi suurin osa suomalaista tajuaa että lapsissa on tulevaisuus ja siinä että elävät turvallisen lapsuuden.Itsekkyytesi on huimaa.
Muiden lapset asukoot huumehelvetissä, mutta simun lapsesi pitää yhteiskunnan varoilla kuljettaa taksilla kouluun.
Empä usko, että saat montaakaan ääntä vaaleissa.
Suomi tarvitsee mahdollisimman tehokasta verorahojen käyttöä ja sitä yhden lapsen koulumatkojen sponsorointi yli sadalla tonnilla ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekkyytesi on huimaa.
Muiden lapset asukoot huumehelvetissä, mutta simun lapsesi pitää yhteiskunnan varoilla kuljettaa taksilla kouluun.
Empä usko, että saat montaakaan ääntä vaaleissa.
Suomi tarvitsee mahdollisimman tehokasta verorahojen käyttöä ja sitä yhden lapsen koulumatkojen sponsorointi yli sadalla tonnilla ei ole.Heh heh.
Minun lapset ovat niitä joilla on lapsia, mulla ei ole enään kouluikäisiä.
Toisekseen luuletko että lapset kukstaan erikseen taksilla kouluun ja takaisin?
Ainakin meidän kylällä kulkee bussi, ai niin eihän sitä julkista liikennettäkään saisi olla syrjäseuduilla.
Mitäpä jos lakkautetaan bussit ja ratikat kaikkialta ja jokainen huolehtikoot kulkeimistaan miten haluavat.
Esim tunnin juna vain pääkaupunkilaisa varten on aivan järjentön, mitä pirun hyötyä siitä junasta on meille muualla asuville?
Heitä jo pois tuo lasten kimppuun hyökkääminen.
- Anonyymi
Juu ei se yhteiskunta muissa maissa mitään taksimatkoja maksele. Suomi hölmölä joka suhteessa.
- Anonyymi
Kaikki tuossa edellä käyty keskustelu liittyy myös siihen, että Suomen suhteellisesti suurta julkista sektoria pitäisi pyrkiä pienentämään. Sehän voi vain tapahtua julkisen sektorin vastuulla olevien palvelujen ja toimintojen karsimisen kautta.
- Anonyymi
Suomi tarvitsee mahdollisimmn tehokasta verorahojen käyttöä ja sitä yhden lapsen koulumatkojen sponsorointi yli sadalla tonnilla ei ole.
- Anonyymi
En ymmärrä miksi pitää valehdella?
Lapsia kuljetetaan kouluun yhteiskuljetuksilla, aika harvaa kuljetetaan erikseen.
Tunnin ajelu aamulla ja saman verra iltapäivällä ja kyydissa 8-12 lasta ja vaikka laskee 9v niin ei tule nokkaa kohden mitenkään 100 000€.
Eli vielä kerran miksi pitää valehdella?
Aivan hyvin voisin alkaa heittämään että miksi sosialipummeja hyysätään 100 tonnilla vuodessa?
Heittäkää jo se lasten jahaaminen.
Vai vituttaako teitä kun omat lapsenne pyörii siellä huumehörhojen joukossa ja saavat sieltä elämänmallin? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitää valehdella?
Lapsia kuljetetaan kouluun yhteiskuljetuksilla, aika harvaa kuljetetaan erikseen.
Tunnin ajelu aamulla ja saman verra iltapäivällä ja kyydissa 8-12 lasta ja vaikka laskee 9v niin ei tule nokkaa kohden mitenkään 100 000€.
Eli vielä kerran miksi pitää valehdella?
Aivan hyvin voisin alkaa heittämään että miksi sosialipummeja hyysätään 100 tonnilla vuodessa?
Heittäkää jo se lasten jahaaminen.
Vai vituttaako teitä kun omat lapsenne pyörii siellä huumehörhojen joukossa ja saavat sieltä elämänmallin?Taitaa taksikuski olla huolissaan helpoista euroistaan.
- Anonyymi
Älä hermostu vaikka kismittää.
Vaihtoehtoja on:
1. Lapsi voi käydä etäkoulua tietokoneensa välityksellä - moni tekee tätä vapaaehtoisesti eikä maksa paljoa kenellekään.
2. Vanhemmat voivat perustaa kotikoulun.
3. Perhe voi muuttaa paikkaan, jossa kouluun pääsee kävellen tai julkisen liikenteen kulkuvälineillä.
4. Perhe voi jatkaa yhden lapsensa päivittäisiä taksikyydityksiä, mutta tulevaisuudessa täysin omalla kustannuksellaan.
Tämän taksikyytiasian maksajan korjaaminen on konkreettinen ja helppo tapa säästää verorahoja. Jokainen keino on nyt Suomessa käytettävä valtion velan pienentämiseksi ja verorahojen sijoittamiseksi parhaalla mahdollisella tuotolla: kukaan taloudesta ymmärtävä ei voi väittää, että yksittäisen lapsen koulutaksikyytien maksaminen olisi fiksua yhteisten rahojen sijoittamista.- Anonyymi
Ja jaksat hokea niitä valheita.
Erittäin harvaa kuskataan omalla taksilla, lähes kaikki kuskataan yhteistakseilla ja taksissa ei ole taksimittari päällä vaan kyseessä on kilpailutettu kuljetus.
Nuo valheesi on kuin minä alkain väittämään että isoissa kaupungeissa kuljetetaan kaikki yksitellen busseilla ja taksien taksoilla.
Päättäjät tekevät päätökset koulujen lakkauttamisista sen perusteella että kuljetus tulee halvemmaksi.
Jos mentäisiin tuohon että koulu vain päätetään lakkauuttaa ja vanhemmat maksavat kuljetukset niin eihän suomessa kannattaisi olla kuin pari koulua ja koko suomesta kuskataan koululaiset vanhempien kustannuksella niihin.
Niin ja pääkaupunkiseudulla asuvalle, se koulun halvin paikka ei ole kekellä helsinkiä kun kiinteistökulut ovat halvemmat jossakin syrjäseudulla.
Eli koulukeskus jonnekkin syrjäseudun pellolle ja kaupungeista lapset sinne vanhempien kustannuksella.
Miksi pirussa veronmaksajien pitää maksaa kalliita seinistä kekellä kaupunkia?
Kerrostaloja vain koulun paikalle niin saa paremman tuoton. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja jaksat hokea niitä valheita.
Erittäin harvaa kuskataan omalla taksilla, lähes kaikki kuskataan yhteistakseilla ja taksissa ei ole taksimittari päällä vaan kyseessä on kilpailutettu kuljetus.
Nuo valheesi on kuin minä alkain väittämään että isoissa kaupungeissa kuljetetaan kaikki yksitellen busseilla ja taksien taksoilla.
Päättäjät tekevät päätökset koulujen lakkauttamisista sen perusteella että kuljetus tulee halvemmaksi.
Jos mentäisiin tuohon että koulu vain päätetään lakkauuttaa ja vanhemmat maksavat kuljetukset niin eihän suomessa kannattaisi olla kuin pari koulua ja koko suomesta kuskataan koululaiset vanhempien kustannuksella niihin.
Niin ja pääkaupunkiseudulla asuvalle, se koulun halvin paikka ei ole kekellä helsinkiä kun kiinteistökulut ovat halvemmat jossakin syrjäseudulla.
Eli koulukeskus jonnekkin syrjäseudun pellolle ja kaupungeista lapset sinne vanhempien kustannuksella.
Miksi pirussa veronmaksajien pitää maksaa kalliita seinistä kekellä kaupunkia?
Kerrostaloja vain koulun paikalle niin saa paremman tuoton.Itse asiassa Helsingin keskusta tyhjenee nopeasti ja esim toimistotiloja tarvitaan yhä vähemmän etätyöntekijöiden vuoksi.
Jos koulut siirtyisivät pois, jäisi paikalle tyhjä suojeltu rakennus, jonka sähkölasku yms pitäisi maksaa.
Keskustan koulut ovat myös Suomen parhaiden julkisten yhteyksien keskipisteessä
- Anonyymi
Lasten taksikyydit ovat turha kustannus veronmaksajille ja ympäristökuorma:
1. Lapsi voi käydä etäkoulua tietokoneensa välityksellä - moni tekee tätä vapaaehtoisesti eikä maksa paljoa kenellekään.
2. Vanhemmat voivat perustaa kotikoulun.
3. Perhe voi muuttaa paikkaan, jossa kouluun pääsee kävellen tai julkisen liikenteen kulkuvälineillä.
4. Perhe voi jatkaa yhden lapsensa päivittäisiä taksikyydityksiä, mutta tulevaisuudessa täysin omalla kustannuksellaan.
Ilmeisesti nykyhallitus puuttuu tähän ensi vuonna, hyvä niin. Jokainen turha kulu on nyt kitkettävä. - Anonyymi
Ottakaa asia esiin kansanedustajanne kanssa - taksikyydit eivät kuulu veronmaksajien makasettaviksi muissa maissa eikä ne kuulu Suomessakaan.
On muutoksen aika.- AnonyymiUUSI
Ei kuulu myöskään parhaalla paikalla olevat koulurakennukset.
Sinne syrjäseudulle vaikka jonkun marketin kylkeen ja venhemmat saavat kustantaa ne matkat.
Kaikki samalle viivalle, jos kauempana asuville ei anneta tontteja ilmaiseksi koulun läheltä niin koulu sitten sellaiseen paikkaan jossa ei ole lähellä lapsia jolloin kaikille tulee ne koulumatkakulut.
Jos tuo ajatus pysyy että koulut ovat siellä missä ovat niin sitten koulujen läheltä on häädettävä lapsettomat pois ja heidän tilalle lapsiperheet, näin mahdollistetaan se oikea vaihtoehto että lapsiperheet voivat olla 3-4 km päässä koulusta.
Jos näin ei tehdä niin tasa-arvon takia koululaiset on kuljetettava kouluun.
Tuo että ensin lakkautetaan koulu ja vaaditaan vanhempien maksamaan kyyditys ilman että heille osoitetaan lähempää asuntoa on vain rahastusta.
- Anonyymi
Suomen veroaste 5 %-yks liian matala, väittää Jani-Petteri.
Minusta se on liian korkea
- koululaisen taksikyydit on hyvä esimerkki älyttömästä tulonsiirrosta, jonka tuotto on negatiivinen ja yksi selitys sille, miksi Suomessa maksetaan paljon veroja:
lapsi voisi nollakustannuksella nykypäivänä käydä etäkoulua. - AnonyymiUUSI
Mielenkiintoinen ajatus ja varmasti kannattaa selvittää myös säästö mahdollisuuset tällä saralla - nehän voivat olla kymmeniä miljoonia.
Tämä käyty kirjoittelu on myös mielenkiintoinen psykologinen testi: oman elinekeinonsa uhatuksi kokevat tai perheensä yhteiskunnalta saamien tulojen pienenemistä pelkäävät reagoivat pelon tuottaman ahdistuksen ajamina: aggressiivisesti, kaupunkielämän leimaamisella narkkarien ongelmapesäksi, oman maaseutuelämän nostalgisella ihannoimisella, hätiköidyillä ja huonosti argumemtoiduilla vastauksilla, muiden näkökulmien välittömällä tuomitsemisella, oman ajatusmaailman täydellisellä jähmettymisellä ym.
No, tämä keskustelu ei tällä palstalla tuo enää mitään uutta. Jos haluaa asian etenevän, niin kannattaa tosiaan keskustella oman kansanedustajan kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437387
Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543673Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu473546- 623298
- 512984
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/512882Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod342799Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint302474IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk1881847- 471541