Onko joku muu joutunut etätyö huijatuksia. Näin Facebookissa etätyöilmoituksen, johon täytyi laittaa oma puhelinnumero. Sieltä oltiin whatsapilla yhteydessä ja tarjottiin työtä jossa tienaa 70-200€ päivässä, Annike oli työntarjoaja. Minun piti katsoa 30 mainosta päivässä ja arvostella 5 tähteä. Alkuun jouduin panostamaan rahaa että sain tehtyä tehtävän ja myös ohjaaja panosti olevinaan omaa kryptorahaa tähän. Sitten kahtena päivänä sain enemmän kuin laitoin. Prerium tilauksesta sai enemmän ja niitä piti whatsapp työryhmän mukaan tulla vain 2 päivässä. Työryhmässä jaettiin lasten kuvia jne ja se oli todella uskottava. Kolmantena päivänä sain onnenpotkuja 3 ja menetin paljon rahaa, minulle sanottiin ettei enää 4:työ tule. Viimeinen tilaus olikin prerium ja minun olisi pitänyt laittaa 45000€ omaa rahaa että saan sen päivän tehtävät tehtyä. Annike lupasi minulle lainata rahaa ja kaiken, mutta valehteli että pankki ei antanut siirtää enempää ja minun pitäisi laittaa vielä rahaa jos haluan omat rahat takaisin. En laittanut enää rahaa. Heillä on edelleen minun rahat. Rikosilmoitus on tehty. He toimivat Peertuben nimellä ja käyttävät sitä huijauksena. Otin yhteyttä Peertubeen, alusta ei ole heidän ja he eivät ikinä maksa kryptoina palkkaa. Myös mainokset joita katsotaan ovat ikivanhoja 2018 vuodelta. Älkää ikinä mennä tähän halpaan ja kirjautuko tänne alustalle, se on vain rahan lypsämistä. !!!
Peetube työpaikkahuijaus
17
541
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmeisesti kyse peetupe.top sivuilta eikä peertuben oikeista sivuista ? Ainakin tekoäly varoittaa peetupe.top sivujen olevan todennäköisesti huijausta.
Älkää ihmiset antako niille rahaa. Toimii kuten lähes kaikki huijaukset. Ensimäisinä päivänä voit saada rahasi tuplana takaisin, jotta saavat uskottavuutta, että homma toimii ja sen jälkeen alkaa rahan pyytäminen, joita ei koskaan saa takaisin. - Anonyymi
Minua he yrittivät huijata, mutta koska mieheni on IT-alalla töissä, hän heti tajusi, että kyseessä on huijausyritys ja poistin välittömästi numerot ja etsin yhteystiedon, joka otti minuun yhteyttä.
- Anonyymi
Minä. Ihan samalla tavalla kaikki mitä sulla.
- Anonyymi
Voi ei, mutta ilmeisesti nyt yleistymässä tämä huijaus ja aiheuttanut poliisille laajaa rikostutkintaa Suomessa uutisten mukaan. Levittäkää sanaa eri medioihin ! Tehkää rikosilmoitus, vain näin he jäävät lopulta kiinni. On vain ajan kysymys
- Anonyymi
Täällä myös, just jätin rikosilmoituksen. Mulla tuli 3 ja mietin että voiko sen jälkeen tulla vielä 4. joka olisi sitten kymmeniä tuhansia. Onneksi heräsin ajoissa enkä maksanut tuota kolmatta vaan jätin kahteen🙏🏻
- Anonyymi
Joo just näin, ei kuulema olis pitänyt enää tulla yhtään ja tämä varmistettiin asiakaspalvelusta no sit valehdeltiin jotain päivityksistä ku tuli se neljäs ja viimeinen. Onneks teit rikosilmoituksen, yleensä ku enempi näitä tulee niin lopulta hyvä tuuri et jää kii.. ja levittäkää edelleen sanaa. Näistä nyt lehdissä jos kirjoitettu ja joku 45000€ vissiin menettänyt tohon huijaukseen
- Anonyymi
https://careeriseup.work/?gad_source=1&gad_campaignid=23321507469&gclid=Cj0KCQiA_8TJBhDNARIsAPX5qxSwI4cEu7hwd0QstGeALmmJlSpz0Em0HyNT61YfJMbmN4GWhTRqbjwaAmQyEALw_wcB
Tässä heidän uusimmat rekrysivut. Koko ajan vaihtavat nimeä ja nettisivua. Mut toi peetube.top pysyy samana - Anonyymi
Eivät suostu vastamaan myöskään kriittisiin kysymyksiin jos niitä esittää. Minulle sanottiin että ”oletko sinä tyhmä kun et ymmärrä…?” Pitäisi sijoittaa 90€, että voisin tehdä työtä. Lupailevat jopa jumalan nimeen että toiminta on rehellistä 😅
- Anonyymi
https://www.portaldoholanda.com.br/esportes/brasileirao-35-rodada-jogos-e-classificacao?s-news-16178580-2025-12-02-peetube-tyopaikkahuijaus-paljastuu-ei-ole-ollut-koskaan-olemassa-eika-ole-koskaan-ollut-tarkoituskaan-huijata
Joo ja ovat itse kirjottaneet nettiin valeuutisen etteivät ole huijausta ja voin sanoa et rikosilmoituksia ei ole peruttu eikä tulla perumaan!!! Ihan kamalaa kuka tollaseen lankeaa. Hyvä ettet laittanut senttiäkään! Koska kukaan ei enää lauta sinne rahoja koska tieto leviää monen ihmisen ja median kautta, niin he alkavat tällaisia valeuutisia levittää ettei muka olis huijaus!!
- Anonyymi
Niin no he sanovat, ettei se ole huijaus, mutta pyytävät silti rahaa. Entä jos en anna rahaa? Sitten työtä ei ole. Työstä pitää saada rahaa, eikä menettää sitä. Tämä oli minusta niin outoa, että lopetin heidän kanssaan kommunikoinnin heti, eikä tarvetta jatkoselvityksille onneksi tullut. Nykyään saa olla todella tarkkana, koska vaikka mitä tietojenkalasteluja on liikenteessä…
- Anonyymi
Nyt sit joka helvetin numerosta tulee työpaikkatarjouksia ilman että olet töitä mistään hakenut, et onnea vaan kuka näihin rekrytointihuijauksiin menee!
- Anonyymi
Itselle tuli myös tämä vastaan, kun etätöitä etsin. Juuri tuo careerisup.work nousi esiin ja jätin heille ”työhakemuksen”, he sitten ottivat yhteyttä Whatsappilla. Työtehtävänä olisi nostaa matkailutoimistojen nähtävyyksien näyttökertoja ja arvosteluja…
https://careeriseup.work/- Anonyymi
Pysykää näistä kaukana ja estäkää heidän numerot. Estin nuo numerot, joilla minuun otettiin yhteyttä etätyötarjouksien merkeissä.
- Anonyymi
Juu he vaihtaa koko ajan sitä sivua, koska noista aiemmista on tehty rikosilmoitus eikä kukaan enää usko noihin. Eli tuo sama konsepti toistuu, mut sivut vain vaihtuu ja tosiaan 1. Tulee hakukenttään tuo kun etsii etätyö. Jos työnteosta pitää maksaa niin se on huijaus! Niin pitkään kuin vain saa rahaa on ok mutta maksaa ei tarvii senttiäkään työstä
- Anonyymi
Jos haluat maksaa 45000€ heille niin kannattaa toki mennä heille töihin. Muussa tapauksessa suosittelen välttämään. Myös poliisiin voi ottaa yhteyttä ja kysyä neuvoa jos työtarjous haiskahtaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluat maksaa 45000€ heille niin kannattaa toki mennä heille töihin. Muussa tapauksessa suosittelen välttämään. Myös poliisiin voi ottaa yhteyttä ja kysyä neuvoa jos työtarjous haiskahtaa
Ja jos itsellä ei oo tota summaa, niin kannattaa kuulema lainata ystäviltä ja sukulaisilta. Eli ei riitä et menetät rahasi, menetät myös välit läheisiin. Et sellainen etätyö se!
- Anonyymi00017
Nyt on peetuben nettisivut suljettu, eli ovat keksineet jonkun muun rahastuskeinona, eli todennäköisesti ei huijaus enää mene läpi, kun netissä kirjoitetaan ja sit pitää keksiä uus huijaussivusto. Toivottavasti ei kukaan laita rahaa näihin rekrytointihuijauksiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2556533Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2056091Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai295602Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1324869Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1733635Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1313405Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi153235HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok323117Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja2932654Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan192552