Torttutaikinan rasva

Anonyymi-ap

koska siitä jää suuhun ja suupieliin inhottava rasvainen kerros, kun syö valmiin tortun.
Ostin ensimmäisen kerran Myllyn paras torttutaikinaa.
En saa syötyä noita kolmea torttua, kun paistoin neljä.
On niin inhottava maku ja rasva, että kysynkin, mitä rasvaa niihin käytetään,
olisi edes margariinia, sekin on varmaan parempaa kuin tuo,
talimainen rasva suussa ja huulissa,
vaikka söin paistani tortun eilen kuumana, suoraan uunista.

Aina torttuni olen paistanut itse tehdystä voitaikinasta, moni lehtisen, ja naistuvat todella hyviltä.
Vieraita varten ostin valmistaikinaa, mutta oli eka ja vika.
Nyt teen vieraille kuppikakkuja, omalla ohjella ja rasva on voita!

Heitin ne loput kaulitut levyt laatikoineen biojätteeseen eilen, ja en katsonut paketista mitä rasvaa siinä torttutaikinassa käytetään.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

En ole asiantuntija.

Torttuja tuskin tehnyt ikinä. En fanita lehtitaikinaa, enkä luumuhilloa. Mutta nakkipiiloja olen muutamia kertoja tehnyt. Jostain pakaste lehtitaikinasta. Mun mielestä niissä on eroja, joku oli tosiaan kovin rasvainen, joku kuivakas ja joku oli niinkuin mehevä.

Niitä tehdään eri valmistajilta ja yllättävän monia vaihtoehtoja. Tietenkään en muista, mikä oli hyvä mun mielestä. Ikinä en ole torttutaikinaa kokeillut , oletan normi lehtitaikinaa eri tuotteena. En varma, oisko eri resepti.

Kokeile jotain muuta valmistetta. Pakastetaikina kuulostaa paljon helpommalta, kuin ite tehty. Mä en viitis alkaa sellaseen kaulitsemiseen, liikaa duunia.

Tortuista puhuen, lieko kukaan nähnyt appelsiini tms torttuja. Mun mielestä snadi kirpakkuus passais torttuihin. Perinteiset joulutortut siis ei innosta.

=DW=

• Anonyymi
      UUSI

On olemassa lehtitaikina, voitaikina ja torttutaikina.

Rasvat on joko voi, margariini tai kasvispitoinen margariini.

Google kertoo kaiken sinullekin, jos vain viitsit etsiä.

• Anonyymi
      UUSI

Aloitus tarkoittaa että torttujakin on tänä vuonna huonnettu. En muista että viime vuonna olisi rasva suupielistä tirissyt. En montaa joulun mittaan syö.
      Olen syönyt ensimmäiset puolitoista torttua tänä vuonna pikujoulussa, huolellisesti puolitettiin loput ettei tilatuista jäänyt jäljelle kuin murut. Paikallisesta kotileipomosta, suussasulavia, ah!

• Anonyymi
      UUSI

Olet ostanut Torttutaikinaa jossa rasvoina on kasvirasvaa ja palmu-, ja rypsiöljyä.
      En osta tuota ikinä vaan ostan Voitorttutaikinalevyjä! Hieman kalliimpia mutta ovat oikeita voitorttuja.
      Töihin ostettiin aina noita Torttutaikinalevyjä ja ainoastaan juuri uunista tulleina niitä saattoi syödä. Jäähtyneinä aivan kamalia.

Tässä sinulle selitys. Kannattaa olla tarkkana kaupassa ja lukea niitä pakkausten tuotenimiä ja tuoteselosteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      220
      3682
    2. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      16
      3647
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      94
      2639
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      17
      2229
    5. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      2199
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      13
      1936
    7. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      51
      1761
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      15
      1629
    9. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1601
    10. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      86
      1245
    Aihe