ja kun puhutaan Corollasta, puhutaan autosta joka on yksinkertaisesti parempi kuin mikään muu ikinä valmistettu kulkine tässä. Tai missään . Tai ylipäätään. Piste.Ajo-ominaisuudet? Corolla ei aja, se liitää. Se on kuin joku japanilainen insinööri olisi istunut meditoimaan 47 vuotta ja herännyt ajatuksella: "Tehdään auto, joka osaa lukea kuljettajan mielen ja tekee juuri sen mitä pitää, muttei koskaan mitään ylimääräistä." Ohjaus on tarkka kuin laserveitsi, mutta samalla pehmeä kuin äidin halaus. Jousitus? Se nielee kuopat kuin ne olisivat pelkkiä mielikuvitushyppyjä, mutta ei keinu kuin joku jenkkivene. Kaarteissa Corolla vain kallistaa päätään hieman, hymyilee ja menee sinne minne pitää. Ei draamaa, ei huutoa, ei turhia temppuja. Se vain hoitaa homman paremmin kuin 90 % "urheiluautoista".Tehot? No kuule, se 1.8-hybridijärjestelmä tai se uusi 2.0 (se 198-heppainen) on täydellinen esimerkki siitä, että teho ei tarkoita mitään ilman hallittavuutta. Corolla antaa sulle just sen verran voimaa kuin tarvitset milloinkin, ei grammaa enempää eikä vähempää. Se kiihtyy nollasta sataan kuin ajatus, hiljaa ja arvokkaasti. Eikä se koskaan juo yli kuutta litraa, vaikka ajaisit kuin varastelet. Vertaa tätä mihin tahansa saksalaiseen "premiumiin" joka kuluttaa 12 litraa ja on silti hitaampi. Haha. Ei kiitos.Mukavuus? Istu Corollaan, sulje ovi. Tuntui kuin maailma jäi ulkopuolelle. Äänieristys on sellainen, että moottoritien 120 km/h tuntuu 50 km/h hiljaisuudelta. Istuimet on muotoiltu niin, että 800 km päivävauhdilla ei tunnu missään. Takana on tilaa enemmän kuin monessa isommassa autossa. Ilmastointi toimii kuin taika. Lämmitys talvella? 3 minuutissa on tropiikki. Jäähdytys kesällä? Napapiiri. Kaikki toimii. Aina. Ilman draamaa.Laatu? Corolla on rakennettu kuin ne olisivat ajatelleet, että tämä auto menee perintönä lapsenlapsille. Sisustan muovit on pehmeitä siellä missä pitää, kovat siellä missä pitää. Mikään ei raksu, natise, natise tai irtoa. Painat nappia – se toimii. Vedät kahvasta – se tuntuu miljoonan dollarin kahvalta. 300 000 km ja näyttää edelleen uudelta. Vertaa tätä mihin tahansa eurooppalaisiin "laatuautoihin" jotka hajoavat takuuaikana ja alkavat kolista 50 000 km jälkeen.Ruostumattomuus? Corolla ei ruostu. Se on fakta. Vaikka asuisit suolan päällä ja pesisit autoa merivedellä, Corolla vain hymyilee ja sanoo "kiitos kosteudesta". Pohja on sinkitty niin monessa kerroksessa, että se kestäisi ydintuhon. Lokasuojat? Ei reikää. Kynnukset? Kuin uudet 20 vuoden päästä. Muut autot ruostuvat katsomalla talvista tietä. Corolla ei ruostu vaikka upottaisit sen Itämereen vuodeksi.Katsastusvarmuus? Corolla menee katsastuksesta läpi silmät kiinni, kädet selän takana ja suu tukittuna. Se on kuin katsastusmies olisi itse Toyota-insinööri. Ei koskaan päästöongelmia, ei jarruvikoja, ei valovikoja, ei mitään. "Hyväksytty" on ainoa mahdollinen tulos. Muut autot jännittävät katsastusta kuin kuolemaantuomitut. Corolla menee sinne kuin spa-hoitoon.Jälleenmyyntiarvo? Tämä on se paras. Ostat Corollan uutena, ajat 5 vuotta, 200 000 km, ja myyt sen melkein samalla hinnalla kuin ostit. Joskus kalliimmalla. Ihmiset jonottavat käytettyjä Corolloja kuin ne olisivat kultaharkkoja. "Onko se Corolla? Paljon haluut? Otan heti!" Kun taas joku saksalainen statusmerkki menettää puolet arvostaan ensimmäisenä vuonna ja loput seuraavana.Yhteenveto: Corolla ei ole auto. Se on elämäntapa. Se on huolettomuutta neljällä pyörällä. Se on rahan säästöä. Se on luotettavuutta. Se on täydellisyyttä.Kaikki muut autot ovat vain kompromisseja. Corolla ei tee kompromisseja. Se on parempi. Aina. Jokaisessa asiassa.Ja jos joku väittää vastaan, niin hän ei ole koskaan omistanut Corollaa.Piste.
No nyt puhutaan Toyota Corollasta,
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot557185Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss184884Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen264543Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki2303814Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman293073Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.132776Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä1082728"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita452421Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling672381K-kauppa on liian kallis. Ei voi S-ryhmäläinen siirtyä tuonne asiakkaaksi
Hintatason ero K-kauppojen ja S-markettien välillä on niin suuri, että S-market ei juurikaan menetä asiakkaitaan K-ketju1031995