Kuinka hyvin tunnette sukulaisenne ja kuinka paljon olette heidän kanssaan tekemisissä. Kuinka usein soittelette ja kyläilette.
Tunnetteko sukulaisianne
20
253
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin tunnen ja siksi en ole suvun kanssa missään tekemisissä. Merkkipäivä- ym juhliin kutsun kaikki muut, paitsi sukulaiset.
- Anonyymi
Niinpä. Eihän se ole pakko sukulaisia tavata. Kyllä minä haluaisin siskoja ja veljiä tavata kun hyvin tulemme toimeen eikä riitaa ole ollut eikä tule. Meidän vanhemmat ovat jo kuolleet. Me sisaret olemme eläkeläisiä ja asumme Oulussa. Liian harvoin tapaamme tai soittelemme.
- Anonyymi
hhö, ilikiä lörpön kieli ja oirehtiva mieli, olokoon olloisaan vaan
- Anonyymi
Älähän nyt. Se on jokaisen kenkilökohtainen päätös haluaako tavata sukulaisia vai viettää aikaansa ystävien kanssa myös juhlissa.
- Anonyymi
Sukulaisia on kyllä Oulussa. Siskot ja veli asuvat aika lähelläkin. Harvoin tapaamme tai soittelemme. Veljen olen tavannut kasvotusten vuosi sitten. Siskot tapasin kaksi kuukautta sitten sen jälkeen yhden kerran soitettu. Aikuisia lapsia tapaan joskus juhlapyhinä jos he tapaamista ehdottavat. Pitkäaikaisia ystäviä en tapaa juuri ollenkaan eikä soitella. Olen pyytänyt pitkäaikaisia ystäviä ja lapsuudenystävät käväsemään kylässä. Eivät ole halukkaita tulemaan. On tapanani myös ilmoittaa milloin olen kotona: huomenna ylihuomenna viikon kaksi viikkoa...jos ystävä (t) eivät tiedä minä päivänä tulisivat. Aina vain pitäisi lähteä kaupungille laukkaamaan , konserttiin tai teatteriin tai vastaavaan. Eivät myöskään koskaan pyydä käymään. Eipä haluta jatkuvasti olla menossa konserteissa, teatterissa ym...Paljon mukavampaa olisi vain piipahtaa kahvilla tai jos ystävä käväisisi minun luonani kahvilla. Ei kuulemma ehdi/ pääse/ jaksa kahteen viikkoon käväsemään hyväkuntoinen eläkeläinen. Ei kuulu ei näy. Mennee kohta kerjäämisen puolelle tämä . Enpä enää viitsi kylään pyydellä enkä muuallekaan.
- Anonyymi
Kahden viikon aikanakio ystäväsi ei ehdi käymään. Minun pitkäaikainen ( 6 vuotiaasta asti olemme olleet ystäviä) ei ehdi/ jaksa ym.. laiskottaa ym.. käymään kahteen vuoteen. Hän asuu kilometrin päästä minusta. Siskolla on kuulemma niin kiire että ei ehdi A:ta sanoa. Konsertissa joskus käyn ystävän / ystävien kanssa. Eipä ole ihmekään että meillä eläkeläläisillä yli 65v on naama apeana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahden viikon aikanakio ystäväsi ei ehdi käymään. Minun pitkäaikainen ( 6 vuotiaasta asti olemme olleet ystäviä) ei ehdi/ jaksa ym.. laiskottaa ym.. käymään kahteen vuoteen. Hän asuu kilometrin päästä minusta. Siskolla on kuulemma niin kiire että ei ehdi A:ta sanoa. Konsertissa joskus käyn ystävän / ystävien kanssa. Eipä ole ihmekään että meillä eläkeläläisillä yli 65v on naama apeana.
Yksinäisyys on suuri (suurin?) terveysriski!
- Anonyymi
Mutta se on parempi yksin kuin huonovointisten, juoppojen tai mielisairaiden seurassa, niitä kyllä riittää oulussa.
- Anonyymi
Totta tämä. Juopot ja mielenvikaiset ne vasta terveyden vievätkin. Hyvät ihmissuhteet tuovat terveyttä.
- Anonyymi
Joskus tulee viesteistä enemmän joskus vähemmän, mutta viestit kulkee ja monilla on sillä tavalla sitä sukukaarata, että se hyödyttää itseäkin se viesteillä ja soittele, vähän niinkuin politiikassakin, joitakin hyödyttää tietyt kontaktit, toisia ei niin hyödytä tietty komppania.
- Anonyymi
Sukulaiset lähtee yksitellen onneksi pikku hiljaa.
- Anonyymi
Hyvät sukulaiset Ok. Huono sukulainen ei Ok.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvät sukulaiset Ok. Huono sukulainen ei Ok.
Ihan näin on. Kymmenen vuotta yritin hyvällä yhden mielenvikaisen nuorehkon sukulaisen kanssa. Sukulaisten luona monta kertaa olimme yhtä aikaa kyläilemässä. Hän alkoi ottamaan minuun yhteyttä että tavataanko. Aluksi kaikki meni hyvin. En huomannut mitään erityistä. Mutta sitten: Pikkuhiljaa jän alkoi yhä enemmän hallitsemaan ja rajoittamaan tekemisiäni ja oli mustasukkainen ystävistäni. Sitten hänen mielestään minun piti tehdä kaikki juuri niiinkuin hän määrää. Kiristi ruuvia yhä vain tiukemmalle. Aloin saada hyvin voimakkaita stressioireita aina kun tapasin hänet. Sitten alkoi tulla viesteillä karmeat haukkumiset kun en tehnyt tai voinut tehdä juuri niinkuin hän haluaa. Päätin oman terveyteni säästääkseni että en enää tapaile häntä ja vastaan viesteihin vain neutraalisti ja yhdellä tai kahdella sanalla. Jos olisin jatkanut hänen kanssaan,niin ihan varmasti minulla olisi sydän loppunut iänikuisesti. Nyt eläkeläisenä elän hyvää elämää muiden hyvien sukulaisten ja perheeni kanssa.
- Anonyymi
Eläkkeellä oleva sukulainen häiriköi jatkuvasti kesken työpäivän. Unohtanut miten itse työelämässä ollessaan kiukutteli ettei voi työpäivän aikana vastata viesteihin
- Anonyymi
Vastaa sille eläkeläiselle että sinulla on kiire, et jouda puhumaan puhelimessa ja sano vielä että olet väsynyt ja uupunut etkä jaksa kenenkään kanssa etkä mitään puheluita. Jos hän vielä sen jälkeen soittelee. Niin lähetä viesti että et jaksa puheluita. Sen jälkeen et vastaa. Sen jälkeen tämä eläkeläinen hakee muuta tekemistä eikä katso tarpeelliseksi soittaa sinulle enää, kun hänellä on sitten muuta tekemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaa sille eläkeläiselle että sinulla on kiire, et jouda puhumaan puhelimessa ja sano vielä että olet väsynyt ja uupunut etkä jaksa kenenkään kanssa etkä mitään puheluita. Jos hän vielä sen jälkeen soittelee. Niin lähetä viesti että et jaksa puheluita. Sen jälkeen et vastaa. Sen jälkeen tämä eläkeläinen hakee muuta tekemistä eikä katso tarpeelliseksi soittaa sinulle enää, kun hänellä on sitten muuta tekemistä.
Nin ja sano tai lähetä viesti että et jaksa myöskään vastata viesteihin jos asia ei ole todella tärkeä. Jos sillä eläkeläisellä on joku hätänä niin ilmoita huoli-ilmoitus. Se lähetetään nykyään jos huomaa että joku ( naapuri sukulainen ym. ) ei pärjää ja tarvitsee apua jokapäiväiseen elämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nin ja sano tai lähetä viesti että et jaksa myöskään vastata viesteihin jos asia ei ole todella tärkeä. Jos sillä eläkeläisellä on joku hätänä niin ilmoita huoli-ilmoitus. Se lähetetään nykyään jos huomaa että joku ( naapuri sukulainen ym. ) ei pärjää ja tarvitsee apua jokapäiväiseen elämään.
Kyllähän se pillastuu ja huutaa jos noin sanoo.
- Anonyymi
Ei kovinkaan usein paitsi lähisukulaisten kanssa.
- Anonyymi
No tokkiinsa. Sininen veri virtaa suolissa.
- Anonyymi
Kerran kävin Korkeasaaressa katsomassa paviaaneja. Eivät olleet tuntevinaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5258884Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1606134Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3595155Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli664739Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s984341Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664043SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1843922- 911848
- 1031394
- 47959