VIRTALUKKO-ONGELMA

Picassoihmettelijä

Kolme vuotta vanha Picasso 1.8 koneella ja avain virtalukossa kiinni, tietysti käyntimysasennossa. Ei käänny suuntaan tai toiseen. Suojakuoriakaan ei saa pois, ellei katkaise avainta tai koppaa pesän kohdalta.
Onko kokemuksia moisesta ja mitähän mahtaa maksaa virtalukon vaihto tai korjaus?

Kiitos asiallisista vastauksista.
Ps, kiirettä pitää, helteet jatkuu

9

6614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tamperelaisesta korjaamosta kantautunut huhu kertoo että Picasson virtalukolla olisin jatkettu takuu .. ikuinen sellainen. Kysäiseppä lähimmästä merkkihuollosta.

      • Picassoihmettelijä

        Kiitos vaan kovasti vinkistä, kyselen heti huomenna maanantaina. Toivottavasti pitäisi paikkansa. Tämä on kuulemma harvinainen tapaus, mersuissa yleisempi. Avain jää vaan jumiin, kun kone on sammutettu, kerrotaan Kouvolan Autosommasta.


      • sjl

        Ei picasson virtalukoissa mitään ikuista takuuta ole. Minulla -01 picasson virtalukon pohjan päävirta kontakti lämpeni,jonka seurauksena avain jäi jumiin käynti asentoon (tyyppivika, voisi sanoa moiselle rakenteelle,virtakestoisuus pieni) Uusi alkup. lukko maksaa 236e Pelkkää pohjaa ei ole saatavilla.Pitää ostaa koko lukko joka on avainkoodattu vanhalle avaimelle. Lisäksi mukaan tulee rattilukkoluisti. Osa tulee suoraan ranskan tehtaalta. Hyvin ovat monopolisoineet tämän osan. Yhden kontkti vian takia joudut ostamaan koko lukon. Itse olen ratkaissut ongelman toistaiseksi erillisellä kytkimellä, josta kytketään virta päälle. Ajoneston avaintunnistus, rattilukko ja startti hoituu normaalisti avaimella.
        puh.0456747001


      • sjl kirjoitti:

        Ei picasson virtalukoissa mitään ikuista takuuta ole. Minulla -01 picasson virtalukon pohjan päävirta kontakti lämpeni,jonka seurauksena avain jäi jumiin käynti asentoon (tyyppivika, voisi sanoa moiselle rakenteelle,virtakestoisuus pieni) Uusi alkup. lukko maksaa 236e Pelkkää pohjaa ei ole saatavilla.Pitää ostaa koko lukko joka on avainkoodattu vanhalle avaimelle. Lisäksi mukaan tulee rattilukkoluisti. Osa tulee suoraan ranskan tehtaalta. Hyvin ovat monopolisoineet tämän osan. Yhden kontkti vian takia joudut ostamaan koko lukon. Itse olen ratkaissut ongelman toistaiseksi erillisellä kytkimellä, josta kytketään virta päälle. Ajoneston avaintunnistus, rattilukko ja startti hoituu normaalisti avaimella.
        puh.0456747001

        Ei olisi ensimmäinen kerta kun jatkotakuiden tulkinnassa olisi paikkakuntakohtaisia eroja. Jutun tausta on sellainen että tuttava on töissä tamperelaisessa vatuutetussa huollossa. Hän oli asiakkaalle tätä asiaa selvitellyt maahantuojalta koska heilä ei ollut tuolloin osaa hyllyssä. Näin oli hänelle kerrottu, enempää en osaa asiasta sanoa.


      • sjl
        sjl kirjoitti:

        Ei picasson virtalukoissa mitään ikuista takuuta ole. Minulla -01 picasson virtalukon pohjan päävirta kontakti lämpeni,jonka seurauksena avain jäi jumiin käynti asentoon (tyyppivika, voisi sanoa moiselle rakenteelle,virtakestoisuus pieni) Uusi alkup. lukko maksaa 236e Pelkkää pohjaa ei ole saatavilla.Pitää ostaa koko lukko joka on avainkoodattu vanhalle avaimelle. Lisäksi mukaan tulee rattilukkoluisti. Osa tulee suoraan ranskan tehtaalta. Hyvin ovat monopolisoineet tämän osan. Yhden kontkti vian takia joudut ostamaan koko lukon. Itse olen ratkaissut ongelman toistaiseksi erillisellä kytkimellä, josta kytketään virta päälle. Ajoneston avaintunnistus, rattilukko ja startti hoituu normaalisti avaimella.
        puh.0456747001

        Citroen valmistajana on myöntänyt Citroen Picasson vitalukoille jatketun takuun. Joka jatkuu toistaiseksi. Muutoksia voi tulla jossain vaiheessa. Takuu koskee ainakin minun marraskuussa 2001 rekisteröityä Picassoa.
        Virtalukko on Valeo:n valmistama.
        Valmistajakin on todennut rakenteen heikkouden.
        Ylimenovastuksen lisääntyminen virtaliittimen kontaktissa lämmittää virtalukkoa (myös avainta)jonka seurauksena jossain vaiheessa muoviosat sulaa. Avain jää jumiin käyntiasentoon, avain ei käänny.
        Paikallinen Citroen huolto ei puhunut mitään jatketusta takuusta. Oli myymässä uutta lukkoa 236 euron hintaan.
        Kiitos sille, tässä keskustelussa vihjanneelle kirjoittajalle. Asia selvisi kun soitin Tampereen Vehon huollon työnjohtajalle.
        Perun aikaisemman ilmoitukseni, ettei lukossa olisi jatkettua takuuta.
        Tiedoksi myös nimimerkille Picassoihmettelijä joka soititkin minulle. Sinulla oli sama ongelma samanikäisessä ja n. 70000km ajetussa Picassossa.


      • jatkettu takuu
        sjl kirjoitti:

        Citroen valmistajana on myöntänyt Citroen Picasson vitalukoille jatketun takuun. Joka jatkuu toistaiseksi. Muutoksia voi tulla jossain vaiheessa. Takuu koskee ainakin minun marraskuussa 2001 rekisteröityä Picassoa.
        Virtalukko on Valeo:n valmistama.
        Valmistajakin on todennut rakenteen heikkouden.
        Ylimenovastuksen lisääntyminen virtaliittimen kontaktissa lämmittää virtalukkoa (myös avainta)jonka seurauksena jossain vaiheessa muoviosat sulaa. Avain jää jumiin käyntiasentoon, avain ei käänny.
        Paikallinen Citroen huolto ei puhunut mitään jatketusta takuusta. Oli myymässä uutta lukkoa 236 euron hintaan.
        Kiitos sille, tässä keskustelussa vihjanneelle kirjoittajalle. Asia selvisi kun soitin Tampereen Vehon huollon työnjohtajalle.
        Perun aikaisemman ilmoitukseni, ettei lukossa olisi jatkettua takuuta.
        Tiedoksi myös nimimerkille Picassoihmettelijä joka soititkin minulle. Sinulla oli sama ongelma samanikäisessä ja n. 70000km ajetussa Picassossa.

        Picasson virtalukoissa (ainakin malli -01) on kuin onkin jatkettu takuu. Oma automme on parastaikaa huollossa ja toinenkin tapaus Kotkan suunnalla todettu, kolmas keskisuomessa. Kannattaa tunnustella virta-avaita auton sammutuksen jälkeen, josko kuumenisi hieman liikaa. Syynä on: Ylimenovastuksen lisääntyminen virtaliittimen kontaktissa lämmittää virtalukkoa (myös avainta)jonka seurauksena jossain vaiheessa muoviosat sulaa. Avain jää jumiin käyntiasentoon, avain ei käänny.

        Epäilivät tapausten paljastumisien syyksi paikallisessa autoliikkeessä helleaaltoa, jonka aikana auton puhallin, ilmastointi ja muut sähköä tarvitsevat laitteet ovat yhtä aikaa päällä.
        Kyselkää asiaa omasta merkkiliikkeestänne.

        Joten, jos kiinnostuit, lue koko viestiketju:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=565&posting=22000000009615842

        Ja kiitos vielä kerran nimimerkille sjl.

        T, Kotkan poika


    • Picasso2017

      Onko tämä tosi? Itselleni kävi näin ja avain on käyntiaaennossa virtalukossa. Sattui tapahtumaan illalla joten akulta virta pois. Jos totta laittakaa meiliä [email protected]

      • kermapepu

        Voi jesuiitta mitä tekniikkaa, arevassakin voi siis esiintyä?


    • JihuuKalenteriTuntematon

      Ja keskustelu on vuodelta 2005.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe