Kolme vuotta vanha Picasso 1.8 koneella ja avain virtalukossa kiinni, tietysti käyntimysasennossa. Ei käänny suuntaan tai toiseen. Suojakuoriakaan ei saa pois, ellei katkaise avainta tai koppaa pesän kohdalta.
Onko kokemuksia moisesta ja mitähän mahtaa maksaa virtalukon vaihto tai korjaus?
Kiitos asiallisista vastauksista.
Ps, kiirettä pitää, helteet jatkuu
VIRTALUKKO-ONGELMA
9
6614
Vastaukset
Tamperelaisesta korjaamosta kantautunut huhu kertoo että Picasson virtalukolla olisin jatkettu takuu .. ikuinen sellainen. Kysäiseppä lähimmästä merkkihuollosta.
- Picassoihmettelijä
Kiitos vaan kovasti vinkistä, kyselen heti huomenna maanantaina. Toivottavasti pitäisi paikkansa. Tämä on kuulemma harvinainen tapaus, mersuissa yleisempi. Avain jää vaan jumiin, kun kone on sammutettu, kerrotaan Kouvolan Autosommasta.
- sjl
Ei picasson virtalukoissa mitään ikuista takuuta ole. Minulla -01 picasson virtalukon pohjan päävirta kontakti lämpeni,jonka seurauksena avain jäi jumiin käynti asentoon (tyyppivika, voisi sanoa moiselle rakenteelle,virtakestoisuus pieni) Uusi alkup. lukko maksaa 236e Pelkkää pohjaa ei ole saatavilla.Pitää ostaa koko lukko joka on avainkoodattu vanhalle avaimelle. Lisäksi mukaan tulee rattilukkoluisti. Osa tulee suoraan ranskan tehtaalta. Hyvin ovat monopolisoineet tämän osan. Yhden kontkti vian takia joudut ostamaan koko lukon. Itse olen ratkaissut ongelman toistaiseksi erillisellä kytkimellä, josta kytketään virta päälle. Ajoneston avaintunnistus, rattilukko ja startti hoituu normaalisti avaimella.
puh.0456747001 sjl kirjoitti:
Ei picasson virtalukoissa mitään ikuista takuuta ole. Minulla -01 picasson virtalukon pohjan päävirta kontakti lämpeni,jonka seurauksena avain jäi jumiin käynti asentoon (tyyppivika, voisi sanoa moiselle rakenteelle,virtakestoisuus pieni) Uusi alkup. lukko maksaa 236e Pelkkää pohjaa ei ole saatavilla.Pitää ostaa koko lukko joka on avainkoodattu vanhalle avaimelle. Lisäksi mukaan tulee rattilukkoluisti. Osa tulee suoraan ranskan tehtaalta. Hyvin ovat monopolisoineet tämän osan. Yhden kontkti vian takia joudut ostamaan koko lukon. Itse olen ratkaissut ongelman toistaiseksi erillisellä kytkimellä, josta kytketään virta päälle. Ajoneston avaintunnistus, rattilukko ja startti hoituu normaalisti avaimella.
puh.0456747001Ei olisi ensimmäinen kerta kun jatkotakuiden tulkinnassa olisi paikkakuntakohtaisia eroja. Jutun tausta on sellainen että tuttava on töissä tamperelaisessa vatuutetussa huollossa. Hän oli asiakkaalle tätä asiaa selvitellyt maahantuojalta koska heilä ei ollut tuolloin osaa hyllyssä. Näin oli hänelle kerrottu, enempää en osaa asiasta sanoa.
- sjl
sjl kirjoitti:
Ei picasson virtalukoissa mitään ikuista takuuta ole. Minulla -01 picasson virtalukon pohjan päävirta kontakti lämpeni,jonka seurauksena avain jäi jumiin käynti asentoon (tyyppivika, voisi sanoa moiselle rakenteelle,virtakestoisuus pieni) Uusi alkup. lukko maksaa 236e Pelkkää pohjaa ei ole saatavilla.Pitää ostaa koko lukko joka on avainkoodattu vanhalle avaimelle. Lisäksi mukaan tulee rattilukkoluisti. Osa tulee suoraan ranskan tehtaalta. Hyvin ovat monopolisoineet tämän osan. Yhden kontkti vian takia joudut ostamaan koko lukon. Itse olen ratkaissut ongelman toistaiseksi erillisellä kytkimellä, josta kytketään virta päälle. Ajoneston avaintunnistus, rattilukko ja startti hoituu normaalisti avaimella.
puh.0456747001Citroen valmistajana on myöntänyt Citroen Picasson vitalukoille jatketun takuun. Joka jatkuu toistaiseksi. Muutoksia voi tulla jossain vaiheessa. Takuu koskee ainakin minun marraskuussa 2001 rekisteröityä Picassoa.
Virtalukko on Valeo:n valmistama.
Valmistajakin on todennut rakenteen heikkouden.
Ylimenovastuksen lisääntyminen virtaliittimen kontaktissa lämmittää virtalukkoa (myös avainta)jonka seurauksena jossain vaiheessa muoviosat sulaa. Avain jää jumiin käyntiasentoon, avain ei käänny.
Paikallinen Citroen huolto ei puhunut mitään jatketusta takuusta. Oli myymässä uutta lukkoa 236 euron hintaan.
Kiitos sille, tässä keskustelussa vihjanneelle kirjoittajalle. Asia selvisi kun soitin Tampereen Vehon huollon työnjohtajalle.
Perun aikaisemman ilmoitukseni, ettei lukossa olisi jatkettua takuuta.
Tiedoksi myös nimimerkille Picassoihmettelijä joka soititkin minulle. Sinulla oli sama ongelma samanikäisessä ja n. 70000km ajetussa Picassossa. - jatkettu takuu
sjl kirjoitti:
Citroen valmistajana on myöntänyt Citroen Picasson vitalukoille jatketun takuun. Joka jatkuu toistaiseksi. Muutoksia voi tulla jossain vaiheessa. Takuu koskee ainakin minun marraskuussa 2001 rekisteröityä Picassoa.
Virtalukko on Valeo:n valmistama.
Valmistajakin on todennut rakenteen heikkouden.
Ylimenovastuksen lisääntyminen virtaliittimen kontaktissa lämmittää virtalukkoa (myös avainta)jonka seurauksena jossain vaiheessa muoviosat sulaa. Avain jää jumiin käyntiasentoon, avain ei käänny.
Paikallinen Citroen huolto ei puhunut mitään jatketusta takuusta. Oli myymässä uutta lukkoa 236 euron hintaan.
Kiitos sille, tässä keskustelussa vihjanneelle kirjoittajalle. Asia selvisi kun soitin Tampereen Vehon huollon työnjohtajalle.
Perun aikaisemman ilmoitukseni, ettei lukossa olisi jatkettua takuuta.
Tiedoksi myös nimimerkille Picassoihmettelijä joka soititkin minulle. Sinulla oli sama ongelma samanikäisessä ja n. 70000km ajetussa Picassossa.Picasson virtalukoissa (ainakin malli -01) on kuin onkin jatkettu takuu. Oma automme on parastaikaa huollossa ja toinenkin tapaus Kotkan suunnalla todettu, kolmas keskisuomessa. Kannattaa tunnustella virta-avaita auton sammutuksen jälkeen, josko kuumenisi hieman liikaa. Syynä on: Ylimenovastuksen lisääntyminen virtaliittimen kontaktissa lämmittää virtalukkoa (myös avainta)jonka seurauksena jossain vaiheessa muoviosat sulaa. Avain jää jumiin käyntiasentoon, avain ei käänny.
Epäilivät tapausten paljastumisien syyksi paikallisessa autoliikkeessä helleaaltoa, jonka aikana auton puhallin, ilmastointi ja muut sähköä tarvitsevat laitteet ovat yhtä aikaa päällä.
Kyselkää asiaa omasta merkkiliikkeestänne.
Joten, jos kiinnostuit, lue koko viestiketju:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=565&posting=22000000009615842
Ja kiitos vielä kerran nimimerkille sjl.
T, Kotkan poika
- Picasso2017
Onko tämä tosi? Itselleni kävi näin ja avain on käyntiaaennossa virtalukossa. Sattui tapahtumaan illalla joten akulta virta pois. Jos totta laittakaa meiliä [email protected]
- kermapepu
Voi jesuiitta mitä tekniikkaa, arevassakin voi siis esiintyä?
- JihuuKalenteriTuntematon
Ja keskustelu on vuodelta 2005.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514