Kolme vuotta vanha Picasso 1.8 koneella ja avain virtalukossa kiinni, tietysti käyntimysasennossa. Ei käänny suuntaan tai toiseen. Suojakuoriakaan ei saa pois, ellei katkaise avainta tai koppaa pesän kohdalta.
Onko kokemuksia moisesta ja mitähän mahtaa maksaa virtalukon vaihto tai korjaus?
Kiitos asiallisista vastauksista.
Ps, kiirettä pitää, helteet jatkuu
VIRTALUKKO-ONGELMA
9
5787
Vastaukset
Tamperelaisesta korjaamosta kantautunut huhu kertoo että Picasson virtalukolla olisin jatkettu takuu .. ikuinen sellainen. Kysäiseppä lähimmästä merkkihuollosta.
- Picassoihmettelijä
Kiitos vaan kovasti vinkistä, kyselen heti huomenna maanantaina. Toivottavasti pitäisi paikkansa. Tämä on kuulemma harvinainen tapaus, mersuissa yleisempi. Avain jää vaan jumiin, kun kone on sammutettu, kerrotaan Kouvolan Autosommasta.
- sjl
Ei picasson virtalukoissa mitään ikuista takuuta ole. Minulla -01 picasson virtalukon pohjan päävirta kontakti lämpeni,jonka seurauksena avain jäi jumiin käynti asentoon (tyyppivika, voisi sanoa moiselle rakenteelle,virtakestoisuus pieni) Uusi alkup. lukko maksaa 236e Pelkkää pohjaa ei ole saatavilla.Pitää ostaa koko lukko joka on avainkoodattu vanhalle avaimelle. Lisäksi mukaan tulee rattilukkoluisti. Osa tulee suoraan ranskan tehtaalta. Hyvin ovat monopolisoineet tämän osan. Yhden kontkti vian takia joudut ostamaan koko lukon. Itse olen ratkaissut ongelman toistaiseksi erillisellä kytkimellä, josta kytketään virta päälle. Ajoneston avaintunnistus, rattilukko ja startti hoituu normaalisti avaimella.
puh.0456747001 sjl kirjoitti:
Ei picasson virtalukoissa mitään ikuista takuuta ole. Minulla -01 picasson virtalukon pohjan päävirta kontakti lämpeni,jonka seurauksena avain jäi jumiin käynti asentoon (tyyppivika, voisi sanoa moiselle rakenteelle,virtakestoisuus pieni) Uusi alkup. lukko maksaa 236e Pelkkää pohjaa ei ole saatavilla.Pitää ostaa koko lukko joka on avainkoodattu vanhalle avaimelle. Lisäksi mukaan tulee rattilukkoluisti. Osa tulee suoraan ranskan tehtaalta. Hyvin ovat monopolisoineet tämän osan. Yhden kontkti vian takia joudut ostamaan koko lukon. Itse olen ratkaissut ongelman toistaiseksi erillisellä kytkimellä, josta kytketään virta päälle. Ajoneston avaintunnistus, rattilukko ja startti hoituu normaalisti avaimella.
puh.0456747001Ei olisi ensimmäinen kerta kun jatkotakuiden tulkinnassa olisi paikkakuntakohtaisia eroja. Jutun tausta on sellainen että tuttava on töissä tamperelaisessa vatuutetussa huollossa. Hän oli asiakkaalle tätä asiaa selvitellyt maahantuojalta koska heilä ei ollut tuolloin osaa hyllyssä. Näin oli hänelle kerrottu, enempää en osaa asiasta sanoa.
- sjl
sjl kirjoitti:
puh.0456747001Citroen valmistajana on myöntänyt Citroen Picasson vitalukoille jatketun takuun. Joka jatkuu toistaiseksi. Muutoksia voi tulla jossain vaiheessa. Takuu koskee ainakin minun marraskuussa 2001 rekisteröityä Picassoa.
Virtalukko on Valeo:n valmistama.
Valmistajakin on todennut rakenteen heikkouden.
Ylimenovastuksen lisääntyminen virtaliittimen kontaktissa lämmittää virtalukkoa (myös avainta)jonka seurauksena jossain vaiheessa muoviosat sulaa. Avain jää jumiin käyntiasentoon, avain ei käänny.
Paikallinen Citroen huolto ei puhunut mitään jatketusta takuusta. Oli myymässä uutta lukkoa 236 euron hintaan.
Kiitos sille, tässä keskustelussa vihjanneelle kirjoittajalle. Asia selvisi kun soitin Tampereen Vehon huollon työnjohtajalle.
Perun aikaisemman ilmoitukseni, ettei lukossa olisi jatkettua takuuta.
Tiedoksi myös nimimerkille Picassoihmettelijä joka soititkin minulle. Sinulla oli sama ongelma samanikäisessä ja n. 70000km ajetussa Picassossa. - jatkettu takuu
sjl kirjoitti:
Citroen valmistajana on myöntänyt Citroen Picasson vitalukoille jatketun takuun. Joka jatkuu toistaiseksi. Muutoksia voi tulla jossain vaiheessa. Takuu koskee ainakin minun marraskuussa 2001 rekisteröityä Picassoa.
Virtalukko on Valeo:n valmistama.
Valmistajakin on todennut rakenteen heikkouden.
Ylimenovastuksen lisääntyminen virtaliittimen kontaktissa lämmittää virtalukkoa (myös avainta)jonka seurauksena jossain vaiheessa muoviosat sulaa. Avain jää jumiin käyntiasentoon, avain ei käänny.
Paikallinen Citroen huolto ei puhunut mitään jatketusta takuusta. Oli myymässä uutta lukkoa 236 euron hintaan.
Kiitos sille, tässä keskustelussa vihjanneelle kirjoittajalle. Asia selvisi kun soitin Tampereen Vehon huollon työnjohtajalle.
Perun aikaisemman ilmoitukseni, ettei lukossa olisi jatkettua takuuta.
Tiedoksi myös nimimerkille Picassoihmettelijä joka soititkin minulle. Sinulla oli sama ongelma samanikäisessä ja n. 70000km ajetussa Picassossa.Picasson virtalukoissa (ainakin malli -01) on kuin onkin jatkettu takuu. Oma automme on parastaikaa huollossa ja toinenkin tapaus Kotkan suunnalla todettu, kolmas keskisuomessa. Kannattaa tunnustella virta-avaita auton sammutuksen jälkeen, josko kuumenisi hieman liikaa. Syynä on: Ylimenovastuksen lisääntyminen virtaliittimen kontaktissa lämmittää virtalukkoa (myös avainta)jonka seurauksena jossain vaiheessa muoviosat sulaa. Avain jää jumiin käyntiasentoon, avain ei käänny.
Epäilivät tapausten paljastumisien syyksi paikallisessa autoliikkeessä helleaaltoa, jonka aikana auton puhallin, ilmastointi ja muut sähköä tarvitsevat laitteet ovat yhtä aikaa päällä.
Kyselkää asiaa omasta merkkiliikkeestänne.
Joten, jos kiinnostuit, lue koko viestiketju:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=565&posting=22000000009615842
Ja kiitos vielä kerran nimimerkille sjl.
T, Kotkan poika
- Picasso2017
Onko tämä tosi? Itselleni kävi näin ja avain on käyntiaaennossa virtalukossa. Sattui tapahtumaan illalla joten akulta virta pois. Jos totta laittakaa meiliä [email protected]
- kermapepu
Voi jesuiitta mitä tekniikkaa, arevassakin voi siis esiintyä?
- JihuuKalenteriTuntematon
Ja keskustelu on vuodelta 2005.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926396Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652019- 1801780
- 1191241
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141235Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681143Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j50991Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962