Laitan oman ateriani n. 0,7-0,8 € hintaan kerralla. Kahdesti päivässä syödessä se tekee n. 1,5 € ja se on 50-60 €/kk ateria menoihin.
Ostin Lidlistä perunamuusijauhetta 0,5 kg/ 2,5€. Siitä tulee 16 annosta muusia ja maustan sen kasvisliemi tai lihaliemikuutiolla, jonka jakaan 8 osaan. Muuten tulee liemikuutiosta liian voimakas maku.
Laitan n. yhden desin kuumaa vettä lautaselle ja vispaan liemipalan, muusijauhon haarukalla. Mikrossa muutama lihapulla tai makkaranpala. Näkkärin Päälle punaista oivariinia sipaisu.
Ei eläkeläinen tai toimeton työtön tarvitse mitään ravintola annosta.
Jos haluaa vaihtelua niin monessa ruokakaupassa on 6 kpl nuudelipaketti jossa on mausteet mukana. Se tekee n. 0,5 €/kerta ja siihen heittä mikron kautta muutaman lihapullan.
Rehujen tilalle voi ostaa Multi Tabs purkin ja ottaa joka päivä yhden tapun. Olen kymmeniä vuosia jättänyt syömättä salaatit, koska niissä on kaiken maailman laskeumat. Verikokeissa mulla on kaikki arvot alle vaaditun.
Ruokaköyhyydestä.
83
633
Vastaukset
- Anonyymi
Onpas vaatimatonta. Itsekin olen köyhä, mutta ihan noin köyhää ei ruokailuni vielä ole.
Joskus nuorempana olen kyllä nähnyt suorastaan nälkääkin, joten tiedän tämänkin puolen. - Anonyymi
Ei liian alhaiset veriarvot ole hyväksi. miksi kiusaat itseäsi noin köyhällä ruualla? Saat ruoka apua, kun menet pyytämään.
- Anonyymi
Millaisen lisukkeen laittaisitte tuohon esitettyyn ruokalautaseen?
Aasiasta tulleet marjanpoimijat syövät nuudeleita ja ovat ahkeria ihmisiä.- Anonyymi
No vaikka pari ruokalusikallista suvisalaattia, hiukan puolukoita, loraukset thousand island salaattikastiketta. Leivälle juustosiivu. Kananmuna. Puikula-ruisleipä on edullista.
- Anonyymi
Nuudeli ei ole mikään pääruoka. Nuudelit tehdään riisijauhosta. Peruna on paljon terveellisempää.
Nuudeli ei tee ahkeraksi. - Anonyymi
Keittele vaikka porkkanaa tai kaalia, ne ovat ravitsevia eikä kalliita.
Minä keitän joskus peruna-kaali-porkkana- soppaa ja laitan kasvisliemikuution liemeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuudeli ei ole mikään pääruoka. Nuudelit tehdään riisijauhosta. Peruna on paljon terveellisempää.
Nuudeli ei tee ahkeraksi.Nuudeli saattaa olla aasialaisten pääruoka. Aasialaisille ei ole tärkeintä
leipoa makeita kahvileipiä, valkean sokerin käyttö on vierasta.
Aasialaiset ovat sitkeitä ja ahkeria nuudeli- ja riisipitoisesta ruoasta
huolimatta. Heillä on uskomaton taito maustaa ruokansa Michelin-
tasolle. Ei ole sydän- ja valtimotauteja jo nuoressa iässä.
- Anonyymi
Ehkä liekkisiivet lihapukkien tilaan naksavat 0,30 € kpl.
- Anonyymi
Kanannahkaa, karvoja ja luuta. Yök.
- Anonyymi
Kariniemen marinoidut kanankoivet suljettuun paistopussiin, pari pientä reikää pussiin ja n. tunniksi tai hiukan yli, uuniin.
- Anonyymi
Älä ! Ihan uutta ! Ei ollakaan koskaan syöty kanankoipia.....
- Anonyymi
Kertokaa nyt sitten millä matu elää paari yrittäjänä kun ei osaa mitään ja kun kaikki syö jotain prismankääpää ite tehtynä
Niin mihin palveluihin niitä matulähiölöinen tarvittiinkaan - Anonyymi
No mikä se minua vaivaa,
vaikka olis vara syödä hyvää ruokaa, kaikki oksettaa,
mitä tahansa syön tulee paha olo sdän lö kuin viimistä päivää on raskas hengittää ja olla yhtää mitenkää,
nyt muutamian aamuina olen jättäny aamupalat syömättä vasta iltapäivällä teen kaurapuuron, vispaan raakan kananmunan, juon Peroca vitamiina lasillisen, jätän syd- lääkkeet ottamatta , vain thyroksin ja ismoks olo on huomattavasti pirteämpi kuin silloin kun söin normaalisti aamupalan ja otin kaikki syd. lääkeet ja vitamiinit ,
nyt kuitenki söin iltalaksi kanarisottoa ja pienen leipä palan ja otin simvastatin pillerin , nyt olen tehny kuolemaa sen jälkeen, on ollu tosi paha olo,
onkohan nyt parasta alkaa paastoamaan, syödä vain se yksi kerta puuroa ja raakaa kanamunaa vitamiinit,
mitä tästä seuraa,
olen ihan loppu,
myös psyykkinen olo tila on ihan lamssa, en j a k s a yhtikäs mitään, tässä istuminenki on tosi raskasta.
miksi vanha ihminen ei voi vain yhtäkkiä kuolla kun mitään ei enään jaksa !!!???- Anonyymi
Syö monta kertaa päivässä mutta vähän kerrallaan ja erilaista, eli monipuolista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syö monta kertaa päivässä mutta vähän kerrallaan ja erilaista, eli monipuolista.
no kun ei pysty, kaikki ruoka yököttää,
hyvä kun sen yhden kerran pytyy nielemään jotain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hyvä kun sen yhden kerran pytyy nielemään jotain.Ehkä sun pitäis päästä sairaalaan tiputukseen. Jonkinlaiseen kevytruokintaan?
- Anonyymi
Voi sinua, kun et saa syödyksikään !
Älä hyvä ihminen jätä lääkkeitä pois
keskustelematta lääkärin kanssa,
ehkä lääkityksesi pitäisi päivittää ?
Jaksaisitko lääkärille jos joku auttaisi sinua ?
Joillakin paikkakunnilla voi tilata yksityislääkärin ja laboratorionäytteenottajan
kotiinkin.
Mitä jos söisit sen kaurapuuro-kananmuna satsin kaksi kertaa päivässä,
kun se menee alas ?
Voimia ja jaksamista sinulle !
Olen huolissani sinusta.
Jos sinulla on joku lähellä joka voi auttaa sinua pyydä häntä apuun ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hyvä kun sen yhden kerran pytyy nielemään jotain.Sinä tunnut olevan sairaalakunnossa ! Tarvitset apua !
- Anonyymi
"Verikokeissa mulla on kaikki arvot alle vaaditun."
Onpa sitten huonosti sulla. - Anonyymi
Älä loukkaa eläkeläisen tai työttömän ihmisarvoa:
"Ei eläkeläinen tai toimeton työtön tarvitse mitään ravintola annosta."
Miksi vertaat ravintola-annoksiin ylipäätänsä ?
Päivän kuluessa nautittujen aterioitte pitää olla ravitsemuksellisesti
monipuolisia.
En minä ainakaan suostu muusiin, nuudeliin ja makkaranpalaan
ennenkuin on pakko. Makkaraa en söisi ollenkaan, ennemmin ostaisin
linssejä tai herneitä sillä rahalla, ne ovat ravitsemuksellisesti terveellisiä. - Anonyymi
Hiukan ravitsevampaa ruokaa ihminen tarvitsisi, mutta jos ei ole rahaa
minkäs teet. Itsekin saan suunnitella aika tarkkaan ruokaostokseni,
koska rahaa pitää riittää muuhunkin. - Anonyymi
Salaatinlehtien poisjättäminen ei ole mikään terveyshaitta,
ei niissä ole juuri mitään eikä kurkussa tai tomaatissa.
Kotimaiset juurekset porkkana, kaali ja peruna jne. ovat terveellisiä,
niistä saa vitamiineja ja hivenaineita. - Anonyymi
Aloittajalta kysyn oletko selvittänyt Kelasta saisitko jotain tukea ?
- Anonyymi
Minä olen -70 luvulta asti heittänyt hirven sisäelimet pois metsällä, kun niissä on niin paljon ympäristömyrkkyjä.
Hirvi syö luonnossa eikä usein pelloilla teiden vierustoissa.
Salaatit, perunat ja porkkanat kasvatetaan näissä tienvierustan pelloissa mutta koskaan en ole nähnyt tutkimustuloksia niiden sisältämistä myrkyistä.
Onko hirven syömissä kasveissa niitä myrkkyjä mutta ihmisen syömissä ei.
Ihminen syö 80 v. eikä yhtään saa myrkkyjä ja hirvi syö 2-3 v, ja sisäelimet myrkkyjä täynnä.
Näistä eduskunnan kasvissyöjien sairauksista olen lukenut useasti. Poistetaan kohtuja, rintoja ja muita elimiä.
Mutta papujen ja porkkanoiden popsinta jatkuu.- Anonyymi
"Näistä eduskunnan kasvissyöjien sairauksista olen lukenut useasti. Poistetaan kohtuja, rintoja ja muita elimiä."
OHHOH MIKÄ VÄITE. KERRO SAMANTIEN NIMET, JOS NIISTÄ JULKISUUDESSA
ON KIRJOITETTU !
- Anonyymi
Kunhan sen vähän mitä syö, söisi monipuolisesti: lihaa, kalaa, viljaa, marjoja, vihanneksia, juureksia, hedelmiä, maitoa, vettä...
- Anonyymi
Liha ei ole välttämätöntä ja se voi aiheuttaa suolistosyöpiä.
Ruoka on niitä vanhusten vähiä iloja, aloittajan ruokaehdotukset sopisi maihin jossa nälkä on aina vieraanamme.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Ruokailut on päivän kohokohtia ja ruoanlaitto tuo rakennetta päiviin. Ei tarvitse olla gurmeeta,m tavallinen perusruoka riittää. Terveellistä saa halvallakin yhden tai kahden hengen talouksiin.
Jos ruokahalu on totaalisesti mennyt kannattanee hakeutua lääkärin juttusille. Syyhän voi olla fyysinen tai psyykkinen. Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Ruokailut on päivän kohokohtia ja ruoanlaitto tuo rakennetta päiviin. Ei tarvitse olla gurmeeta,m tavallinen perusruoka riittää. Terveellistä saa halvallakin yhden tai kahden hengen talouksiin.
Jos ruokahalu on totaalisesti mennyt kannattanee hakeutua lääkärin juttusille. Syyhän voi olla fyysinen tai psyykkinen.Tuo edellinen kommentti siis minun.
- Anonyymi
Sanoisin, että tervetuloa peräsuolensyöpä, kun et syö kasviksia. Peruna ei riitä.
- Anonyymi
Eräs vanha pari söi vettä leipää ja pottua,,säästivät siten rahoja.
Kuolivat pois ja lapsenlapset iloisina tuhlasivat ne rahat. - Anonyymi
Luin mielenkiinnolla annetut ehdotukset perusruoan suhteen.
"Ruispuikulan ottaminen näkkärin tilalle, juustosiivu, suvisalaatti ja puolukoita + prosessoitu salaattisoosi ja kananmuna".
No, ei nuo aineet nosta aterian hintaa, kuin euroon. Salaattia vältän ympäristömyrkkyjen takia. Maitotaloustuotteet nostavat kalkkeutumien riskin aikuisella suonissa ja prosessoidun tuotteen hylkään.
Kelalta voisi kysyä apua köyhyyteen mutta kysyvät omaisuudesta ja ajavat ulos toimistosta.
Kiitos vastauksista:ap- Anonyymi
Ei sinulla sitten ole pakko syödä niukasti, jos rahaa on omaisuudessa, senkun
myyt sitä ja syöt monipuolisemmin ja terveellisemmin.
Ei sillä omaisuudella haudassa mitään tee.
Huomioitko muuten ehdotukset kotimaisista kasviksista ?
Ne ovat edullisia ja terveellisiä esim. porkkana ja kaali ja oikea peruna.
Ei prosessoitu muusi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinulla sitten ole pakko syödä niukasti, jos rahaa on omaisuudessa, senkun
myyt sitä ja syöt monipuolisemmin ja terveellisemmin.
Ei sillä omaisuudella haudassa mitään tee.
Huomioitko muuten ehdotukset kotimaisista kasviksista ?
Ne ovat edullisia ja terveellisiä esim. porkkana ja kaali ja oikea peruna.
Ei prosessoitu muusi.Lue koko ketju ennen vastaamista. Harkinta ruokaaineissa on viisautta, vaikka on varaa ei kannata syödä epäterveesti.
" porkkana ja kaali ja oikea peruna" ovat kaikkea muuta kuin terveellisiä.
Perunan kasvatuksessa tuottajalle tulee ostajan määräyksestä, hyvänä vuonna 5 kasvin suojeluun tarkoitettua kemikaalia (myrkytyssatsia) ja huonona n. 9. Ennen sadonkorjuuta vihreä kasvusto ruiskutetaan myrkyllä pois.
Porkkana ja kaalipellossa on liikenteen- ja ilmansaasteen tuomia laskeumia ollut jo vuosikymmeniä + "kasvinsuojelu" ruiskutuksia vuosittain.
Olen harkinnut perunan olevan parempi vaihtoehto, kuin ulkomailta tuodut riisi ym.
Jotain pitää tuonne puhelimeen laittaa ja eläinkunnan tuotteista on teuraan maksa ja munuaiset poistaneet vierasaineista osan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue koko ketju ennen vastaamista. Harkinta ruokaaineissa on viisautta, vaikka on varaa ei kannata syödä epäterveesti.
Perunan kasvatuksessa tuottajalle tulee ostajan määräyksestä, hyvänä vuonna 5 kasvin suojeluun tarkoitettua kemikaalia (myrkytyssatsia) ja huonona n. 9. Ennen sadonkorjuuta vihreä kasvusto ruiskutetaan myrkyllä pois.
Porkkana ja kaalipellossa on liikenteen- ja ilmansaasteen tuomia laskeumia ollut jo vuosikymmeniä "kasvinsuojelu" ruiskutuksia vuosittain.
Olen harkinnut perunan olevan parempi vaihtoehto, kuin ulkomailta tuodut riisi ym.
Jotain pitää tuonne puhelimeen laittaa ja eläinkunnan tuotteista on teuraan maksa ja munuaiset poistaneet vierasaineista osan.Olet jämähtänyt jonnekin 50 vuotta taaksepäin. Ei tiet peltojen läpi kulje.
Pikemmininkin metsien ja kallioitten ja autoissa on ollut jo vuosia katalysaattorit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue koko ketju ennen vastaamista. Harkinta ruokaaineissa on viisautta, vaikka on varaa ei kannata syödä epäterveesti.
Porkkana ja kaalipellossa on liikenteen- ja ilmansaasteen tuomia laskeumia ollut jo vuosikymmeniä "kasvinsuojelu" ruiskutuksia vuosittain.
Jotain pitää tuonne puhelimeen laittaa ja eläinkunnan tuotteista on teuraan maksa ja munuaiset poistaneet vierasaineista osan.Kiina on maailman saastuneimpia maita. Siellä ei saasteelta näe taivasta,
missä nuudelisi ainekset kasvatetaan eli ravintoköyhä riisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain pitää tuonne puhelimeen laittaa ja eläinkunnan tuotteista on teuraan maksa ja munuaiset poistaneet vierasaineista osan.Miten sinä pystyt hengittämäänkään ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain pitää tuonne puhelimeen laittaa ja eläinkunnan tuotteista on teuraan maksa ja munuaiset poistaneet vierasaineista osan.Porkkana, kaali ja oikea peruna ovat terveyspommeja. EU:ssa ruoka ja elintarvikkeet
ovat tarkimmin valvottuja.
- Anonyymi
En ole ostanut nuudeleita, en edes maistanut!
Hyi helbetti näitä esimerrkijä.
Laitan ruokaa ja tarvikkeissa EN SÄÄSTÄ.
Ostan paistit ja fileet kun sellaista mieli tekee.
Raha ratkaisee kaiken muun, mutta ruoastani en säästä senttiäkään.
Syön silläkin rahamäärällä mitä syydätte nettikauppojen rihkamaan!
En sellaiseen ole vielä sortunut, ei kaapit ole täynnä rättejä!
Syön laadukkaasti ja ravitsevasti.
Eikä ole kenenkään asia TUTKIA RUOKALISTOJANI.- Anonyymi
Elämän tarkoitus on syödä, voi myös nauttia elämästä ja syödä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä syön elääkseni, en elä syödäkseni.
- Anonyymi
Tuskinpa tällä ikäpolvella menee rahaa nettikauppojan rihkamaan.
Useimmat eivät osaa tilata nettikaupoista mitään.
Suurella osalla iäkkäimmistä ei edes ole nettiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen ei elä syödäkseen vaan syö elääkseen.
- Anonyymi
Lihapulla, makkara ja punainen oivariini eivät ole "terveysruokaa",
mutta kyllä terveen ihmisen terveys voi niitä aikansa kestää.- Anonyymi
Onko nykyään terveellisiä ruokia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko nykyään terveellisiä ruokia?
Tottakai on.
- Anonyymi
Keitin perunoita. Koska jääkaappi on jokseenkin tyhjäksi syöty, avasin purkin jossa lihapullakastiketta. Noita hätävarapurkkeja pitää jo syödä pois.
Suvisalaattia, puolukoita, silliä. Maitoa.
Perunoita ja lihapullia jää vielä huomiseksikin. - Anonyymi
Ehkä terveellistä, mutta onko kauheampaa "salaattia" kuin kaalisuikaleet
seassa puolukoita ? Miksi sitä pula-ajan kammotusta vieläkin tarjotaan ?
Kaalista voi tehdä monenlaista herkkuakin.- Anonyymi
Ei se kyllä houkuta. Sitä on vieläkin jossain lisukkeenna tarjolla
ja myös porkkanaraastetta muutamalla puolukalla. Kaameeta.
Joskus oli paikallaan, kun muuta ei ollut, mutta onneksi ei enää ole pakko syödä.
Valmisalaatteja majoneesin kanssa en myöskään syö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kyllä houkuta. Sitä on vieläkin jossain lisukkeenna tarjolla
ja myös porkkanaraastetta muutamalla puolukalla. Kaameeta.
Joskus oli paikallaan, kun muuta ei ollut, mutta onneksi ei enää ole pakko syödä.
Valmisalaatteja majoneesin kanssa en myöskään syö.Ei ole ihme, jos joku inhoaa "salaatteja" kun on joutunut syömään porkkanaraaste-puolukka-salaattia. Nykyisin on kaupoissa ihan vaikka mitä, mutta maksaahan ne.
- Anonyymi
Jos tällä iällä jonkun pitää köyhäillä ruuan kanssa, niin lienee vika korvien välissä.
- Anonyymi
Vanhana voi mässäillä tai sitten syödä kohtuudella. Mulle tulee nukkuessa karvasta, jos mässäilen liikaa. Ähky olo on inhottava, ei huvita tehdä mitään liikuntapuolta.
- Anonyymi
Jos on tottunut elämään viisaan niukasti ei kai siinä mitään pahaa ole ?
Pikemminkin se on terveellisempää kuin ylenpalttinen mässäily epäterveellisillä
makeilla ja suolaisilla mättöruuilla.
Jotain rajaa tietenkin voi pitää jos ei ole ihan pakko elää nälkärajalla.
- Anonyymi
Jääkaappi on nyt jokseenkin tyhjä, pyyhitty ja myös pakastimessa on nyt tilaa. Huomenna tulee kauppatilaus eteiseen: jouluruokia, myös kinkku, jonka paistankin sitten ylihuomenna (jestas....). Paloittelen, jäähdytän ikkunalla palaset ja pakastan.
Rasvat otan talteen, pullotan ja pakastetut läskit kelpaavat sitten myöh. lisukkeiksi mm. "stadilaiseen kalakukkooni" joka ei ole ihan sitä kuin savolainen.
Myös tulevia laatikkoruokia annostelen huomenna ja laitan pakastimeen.
Jos Herra suo, myös Budapest suklaata tiedossa. - Anonyymi
Mä ostin lauantaimakkara tangokaalta , veistelen siitä siivuja juustohöylälla pannulle ja laita mausteita sekaan. syö perunoiren tai makaroonien kanssa, mustapapujakin on tölkki mitä laitan myös lautaselle, porkanaa ja kaalta raasteena. sillä kyllä pärjäilee
- Anonyymi
Erikoista, mutta varmaan hyvää. On selviydyttävä sillä mitä on.
- Anonyymi
MITÄ NYT TAPAHTUU ;,,,,,,,,,,,,,,,
mä vahingossa join vanhentunutta tuoremehua, huh
ehdin nielasta
se maisyi homeelta, huh, kuolenko ny siihen,
on kauheeta ku vanha ihminen ei aina muista kattoa päivämäärää purkista , - Anonyymi
Tuskin kuolet. Laimenna sitä vaikka lasillisella kylmää vettä.
- Anonyymi
Sulatin kolme torttutaikinalevyä ja nyt on 6 luumutorttua uunissa.
- Anonyymi
Hämmästyin todella ketjussa olleita mielipiteitä. Olen köyhä, yksinkertainen, tyhmä, kun syön yksinkertaisen aterian, eri koostumuksissa.
Miksi minun pitää mättää kalliita ruokia pakkiin. Onhan niitä kaviaaria ja hienoja kyljyksiä mutta maustamalla saa yksinkertaisella setillä yhtä maukkaan aterian.
Tietysti ihmisen latvassa on kohta, joka tuntee nautinnon vasta herrasväen ateriasta.
Minulla on elämässä muita nautintoja, kuin syöminen.- Anonyymi
Älä sure, on täällä meitä muitakin vaatimattomasti eläviä ja ruokailevia. 🙂
Pelkkä yhteiskunnan kiipijä ja moukka on tuollainen köyhiä halveksiva. Sydän kuintenkaan ei ole kyennyt kiipiä mukanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä yhteiskunnan kiipijä ja moukka on tuollainen köyhiä halveksiva. Sydän kuintenkaan ei ole kyennyt kiipiä mukanaan.Ennen kaikkea täällä on sellaisia, jotka ei syömisillään elämöi. On niin paljon tärkeämpää sisältöä elämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen kaikkea täällä on sellaisia, jotka ei syömisillään elämöi. On niin paljon tärkeämpää sisältöä elämässä.
On myös heitä joilla ei enää muuta ole.
- Anonyymi
Joku voi olla kiinnittänyt huomiota siihen, että niukka "ruokavaliosi" on
ravintoaineköyhä, se ei kuulosta kovinkaan terveelliseltä.
Ei asialla ole kalliuden kanssa mitään tekemistä. Terveellisen monipuolisesti voi
syödä hyvin edullisestikin.
Terveellisesti syövillä on myös muita nautintoja kuin syöminen.
Kun teit aloituksesi mitä tarkoituksesi oli oikeastaan kertoa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku voi olla kiinnittänyt huomiota siihen, että niukka "ruokavaliosi" on
ravintoaineköyhä, se ei kuulosta kovinkaan terveelliseltä.
Ei asialla ole kalliuden kanssa mitään tekemistä. Terveellisen monipuolisesti voi
syödä hyvin edullisestikin.
Terveellisesti syövillä on myös muita nautintoja kuin syöminen.
Kun teit aloituksesi mitä tarkoituksesi oli oikeastaan kertoa ?Seli, seli! Olen harrastanut liikuntaa vuosikymmenten perioodissa, jopa kilpasarjassa. Kilpasarjat ovat jääneet -80 täyttyessä mutta liikunta ei.
Käyn verikokeissa testaamassa arvot säännöllisen epäsäännöllisesti. Testikerta maksaa n. 150-170 €. Ei mitään ongelmia ole havaittu, joten ruokavalion muutokseen ei ole tarvetta.
Tein aloituksen lähinnä julkisuudessa olleiden väittämien takia. Nälkiintyneet vanhukset/lapset. Suomessa saa niin edullisesti perusruokaa, että ei ole aiheellista moiseen väitteeseen. Vararavinto ympäröi suurta osaa pienen tulotason omaavista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä yhteiskunnan kiipijä ja moukka on tuollainen köyhiä halveksiva. Sydän kuintenkaan ei ole kyennyt kiipiä mukanaan.Ei kai täällä kukaan ole köyhiä halveksinut !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seli, seli! Olen harrastanut liikuntaa vuosikymmenten perioodissa, jopa kilpasarjassa. Kilpasarjat ovat jääneet -80 täyttyessä mutta liikunta ei.
Käyn verikokeissa testaamassa arvot säännöllisen epäsäännöllisesti. Testikerta maksaa n. 150-170 €. Ei mitään ongelmia ole havaittu, joten ruokavalion muutokseen ei ole tarvetta.
Tein aloituksen lähinnä julkisuudessa olleiden väittämien takia. Nälkiintyneet vanhukset/lapset. Suomessa saa niin edullisesti perusruokaa, että ei ole aiheellista moiseen väitteeseen. Vararavinto ympäröi suurta osaa pienen tulotason omaavista.Mitä luulet todistaneesi ? Nälkiintyneitä lapsia ja vanhuksia on, vaikket sinä
olisikaan.
Esimerkiksi yksinäisillä vanhuksilla on monenlaisia ongelmia syömisensä kanssa.
On hyödytöntä verrata itseään kaikkiin muihin. Jos itsellä on hyvin niin muillakin
pitäisi olla ? Ei kaikilla ole kykyjä, voimia ja jaksamista edes mennä ruokakauppaan
eikä tehdä ruokaa.
Tänään lounaalla purkkihernekeittoa ja juustovoikeipä kera maitolasillisen. Päiväkahville gluteiinittomia lättyjä kera mansikkahillo. Ja hyvää on.
- Anonyymi
Myönnän, että on nälkiintyneitä yksilöitä, mutta ei se tilanne parane, jos lisätään ruokakuluihin menevää rahaa.
On monta pulleaposkista ja anemista lasta. Ei se ahminta energiapitoisilla aterioilla paranna tilannetta.
Ruokavalioon lisätty salaatti pyrkii täyttämään ylisuuren vatsalaukun tyhjillä kalorioilla. Ei se salaatti ole ihmiselle tarpeen. Perusruualla saa kaloriat päivän tarpeeseen ja hiven- ja vitamiinit tyydyttää niin puutos pysyy kaukana.
Multi Tabs purkin ostaa apteekista ja ottaa siitä yhden tapletin joka päivä niin hyvä tulee.
Olen toiminut siten vuosien saatossa ja selvinnyt ilman turhia flunssia.
Kymmeniä vuosia on viljelty peltoja, otettu sieltä sato toisensa jälkeen. Mistä sinne peltoon on tullut ihmisen tarvitsemia hivenaineta?
Siksi on ehdottoman tarpeellista täydentää niitä apteekin kamoilla.- Anonyymi
"ei se tilanne parane, jos lisätään ruokakuluihin menevää rahaa"
monesti paranisi jos ymmärtää mikä on ravitsemuksellisesti tärkeää. - Anonyymi
Kyllä terve ihminen lisäravinteita kestää.
- Anonyymi
Tänään joululimppua, kinkkua, riisipuuroa.
- Anonyymi
Onhan se riisipuuro maistuvaa ja vaihteeksi jouluista. Ennen keitettiin ohrasta joulupuuro ja oli lapsuudessa todella herkullista.
Meillä oli mehiläisiä ja saatiin hunajaa siihen puuron päälle.- Anonyymi
Kuulostaa ihanalta.
- Anonyymi
Mikä tekee riisipuurosta joulupuuron ? Syökö kiinalaiset sitä jouluna ?
- Anonyymi
Kiinassa joulu on samantapainen kuin meillä nykyään - Black Friday viikon ajan.
Kiinassa joulu ei ole virallinen pyhä, mutta se on kasvanut suosituksi kaupalliseksi juhlaksi, erityisesti nuorten keskuudessa, joka muistuttaa Black Fridayta tai ystävänpäivää: ihmiset käyvät ostoksilla, syövät länsimaisissa ravintoloissa ja antavat lahjoja. Juhla liittyy harvoin uskontoon, paitsi pienessä kristityssä yhteisössä, ja kaupungit koristellaan länsimaisesti.
- Anonyymi
Hesassa köyhät söivät hernerokkaa itsenäisyyden vastaanotossa.
Kuinka niin halpaa tarjotaan meitin pääkaupungissa?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2314148Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122614Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382345Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811426Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1141394- 481169
- 771075
- 59943
- 45926
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58911