Laitan oman ateriani n. 0,7-0,8 € hintaan kerralla. Kahdesti päivässä syödessä se tekee n. 1,5 € ja se on 50-60 €/kk ateria menoihin.
Ostin Lidlistä perunamuusijauhetta 0,5 kg/ 2,5€. Siitä tulee 16 annosta muusia ja maustan sen kasvisliemi tai lihaliemikuutiolla, jonka jakaan 8 osaan. Muuten tulee liemikuutiosta liian voimakas maku.
Laitan n. yhden desin kuumaa vettä lautaselle ja vispaan liemipalan, muusijauhon haarukalla. Mikrossa muutama lihapulla tai makkaranpala. Näkkärin Päälle punaista oivariinia sipaisu.
Ei eläkeläinen tai toimeton työtön tarvitse mitään ravintola annosta.
Jos haluaa vaihtelua niin monessa ruokakaupassa on 6 kpl nuudelipaketti jossa on mausteet mukana. Se tekee n. 0,5 €/kerta ja siihen heittä mikron kautta muutaman lihapullan.
Rehujen tilalle voi ostaa Multi Tabs purkin ja ottaa joka päivä yhden tapun. Olen kymmeniä vuosia jättänyt syömättä salaatit, koska niissä on kaiken maailman laskeumat. Verikokeissa mulla on kaikki arvot alle vaaditun.
Ruokaköyhyydestä.
22
131
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Onpas vaatimatonta. Itsekin olen köyhä, mutta ihan noin köyhää ei ruokailuni vielä ole.
Joskus nuorempana olen kyllä nähnyt suorastaan nälkääkin, joten tiedän tämänkin puolen. - AnonyymiUUSI
Ei liian alhaiset veriarvot ole hyväksi. miksi kiusaat itseäsi noin köyhällä ruualla? Saat ruoka apua, kun menet pyytämään.
- AnonyymiUUSI
Millaisen lisukkeen laittaisitte tuohon esitettyyn ruokalautaseen?
Aasiasta tulleet marjanpoimijat syövät nuudeleita ja ovat ahkeria ihmisiä.- AnonyymiUUSI
No vaikka pari ruokalusikallista suvisalaattia, hiukan puolukoita, loraukset thousand island salaattikastiketta. Leivälle juustosiivu. Kananmuna. Puikula-ruisleipä on edullista.
- AnonyymiUUSI
Nuudeli ei ole mikään pääruoka. Nuudelit tehdään riisijauhosta. Peruna on paljon terveellisempää.
Nuudeli ei tee ahkeraksi. - AnonyymiUUSI
Keittele vaikka porkkanaa tai kaalia, ne ovat ravitsevia eikä kalliita.
Minä keitän joskus peruna-kaali-porkkana- soppaa ja laitan kasvisliemikuution liemeen.
- AnonyymiUUSI
Ehkä liekkisiivet lihapukkien tilaan naksavat 0,30 € kpl.
- AnonyymiUUSI
Kanannahkaa, karvoja ja luuta. Yök.
- AnonyymiUUSI
Kariniemen marinoidut kanankoivet suljettuun paistopussiin, pari pientä reikää pussiin ja n. tunniksi tai hiukan yli, uuniin.
- AnonyymiUUSI
Älä ! Ihan uutta ! Ei ollakaan koskaan syöty kanankoipia.....
- AnonyymiUUSI
Kertokaa nyt sitten millä matu elää paari yrittäjänä kun ei osaa mitään ja kun kaikki syö jotain prismankääpää ite tehtynä
Niin mihin palveluihin niitä matulähiölöinen tarvittiinkaan - AnonyymiUUSI
No mikä se minua vaivaa,
vaikka olis vara syödä hyvää ruokaa, kaikki oksettaa,
mitä tahansa syön tulee paha olo sdän lö kuin viimistä päivää on raskas hengittää ja olla yhtää mitenkää,
nyt muutamian aamuina olen jättäny aamupalat syömättä vasta iltapäivällä teen kaurapuuron, vispaan raakan kananmunan, juon Peroca vitamiina lasillisen, jätän syd- lääkkeet ottamatta , vain thyroksin ja ismoks olo on huomattavasti pirteämpi kuin silloin kun söin normaalisti aamupalan ja otin kaikki syd. lääkeet ja vitamiinit ,
nyt kuitenki söin iltalaksi kanarisottoa ja pienen leipä palan ja otin simvastatin pillerin , nyt olen tehny kuolemaa sen jälkeen, on ollu tosi paha olo,
onkohan nyt parasta alkaa paastoamaan, syödä vain se yksi kerta puuroa ja raakaa kanamunaa vitamiinit,
mitä tästä seuraa,
olen ihan loppu,
myös psyykkinen olo tila on ihan lamssa, en j a k s a yhtikäs mitään, tässä istuminenki on tosi raskasta.
miksi vanha ihminen ei voi vain yhtäkkiä kuolla kun mitään ei enään jaksa !!!???- AnonyymiUUSI
Syö monta kertaa päivässä mutta vähän kerrallaan ja erilaista, eli monipuolista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Syö monta kertaa päivässä mutta vähän kerrallaan ja erilaista, eli monipuolista.
no kun ei pysty, kaikki ruoka yököttää,
hyvä kun sen yhden kerran pytyy nielemään jotain. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
hyvä kun sen yhden kerran pytyy nielemään jotain.Ehkä sun pitäis päästä sairaalaan tiputukseen. Jonkinlaiseen kevytruokintaan?
- AnonyymiUUSI
Voi sinua, kun et saa syödyksikään !
Älä hyvä ihminen jätä lääkkeitä pois
keskustelematta lääkärin kanssa,
ehkä lääkityksesi pitäisi päivittää ?
Jaksaisitko lääkärille jos joku auttaisi sinua ?
Joillakin paikkakunnilla voi tilata yksityislääkärin ja laboratorionäytteenottajan
kotiinkin.
Mitä jos söisit sen kaurapuuro-kananmuna satsin kaksi kertaa päivässä,
kun se menee alas ?
Voimia ja jaksamista sinulle !
Olen huolissani sinusta.
Jos sinulla on joku lähellä joka voi auttaa sinua pyydä häntä apuun ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
hyvä kun sen yhden kerran pytyy nielemään jotain.Sinä tunnut olevan sairaalakunnossa ! Tarvitset apua !
- AnonyymiUUSI
"Verikokeissa mulla on kaikki arvot alle vaaditun."
Onpa sitten huonosti sulla. - AnonyymiUUSI
Älä loukkaa eläkeläisen tai työttömän ihmisarvoa:
"Ei eläkeläinen tai toimeton työtön tarvitse mitään ravintola annosta."
Miksi vertaat ravintola-annoksiin ylipäätänsä ?
Päivän kuluessa nautittujen aterioitte pitää olla ravitsemuksellisesti
monipuolisia.
En minä ainakaan suostu muusiin, nuudeliin ja makkaranpalaan
ennenkuin on pakko. Makkaraa en söisi ollenkaan, ennemmin ostaisin
linssejä tai herneitä sillä rahalla, ne ovat ravitsemuksellisesti terveellisiä. - AnonyymiUUSI
Hiukan ravitsevampaa ruokaa ihminen tarvitsisi, mutta jos ei ole rahaa
minkäs teet. Itsekin saan suunnitella aika tarkkaan ruokaostokseni,
koska rahaa pitää riittää muuhunkin. - AnonyymiUUSI
Salaatinlehtien poisjättäminen ei ole mikään terveyshaitta,
ei niissä ole juuri mitään eikä kurkussa tai tomaatissa.
Kotimaiset juurekset porkkana, kaali ja peruna jne. ovat terveellisiä,
niistä saa vitamiineja ja hivenaineita. - AnonyymiUUSI
Aloittajalta kysyn oletko selvittänyt Kelasta saisitko jotain tukea ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot22517938Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss6810247Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?2826627Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki224479Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman573353Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.713135Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.273017"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1052873Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling972855Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai412854