Kysymys velkajärjestelystä

Anonyymi-ap

Hei.
Onko jollain teistä tietoa, mitä kaikkia dokumentteja tarvitsee velkajärjestelyyn hakeutuessa siihen hakemukseen mukaan?
Saan varmaan listausta velkajörjestelystä mutta mietin että voisin jo alkaa keräillä asioita ennen sitä ensimmäistä aikaa.

Toinen asia, ulosottohan ymmärtääkseni jäädytetään hakemuksen ajaksi. Ymmärtääkseni ne rahat kuitenkin menee palkasta edelleen. Entä jos pääsee velkajärjestelyyn? Siirtyykö raha sinne ? Oletan näin.

Olen pitkään ollut jo ulosotossa ja velkajörjestelyyn hakeutuminen jännittää kovasti.
Kiitos vastauksista jo nyt.

5

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hain keväällä velkajärjestelyyn ja otin ensimmäiseksi yhteyttä talous- ja velkaneuvontaan. Sähköisesti lähetin pyydetyt tiedot tuloista ja menoista, velkaneuvoja keräsi tiedot veloistani, minusta homma sujui hyvin. Velkajärjestelyhakemus piti tehdä paperi versiona. Minulla ulosotto jatkui normaalisti ja jatkuu edelleen näin päätöstä odottaessani, odotan edelleen päätöstä velkajärjestelystä, 6-7 kk mennyt jo.
      Jos ei mitään kuulu vuoden loppuun mennessä, kyselen Käräjäoikeudessta, mikä on käsittelyni tilanne. Mutta ruuhkaa siellä varmasti on!

• Anonyymi

Kiitos vastauksestasi. Jospa saat pian odottamasi päätöksen!!
        Koitko raskaaksi tämän prosessin? Oliko maksusta isompi tai pienempi mitä oletit?

• Anonyymi

Hakuprosessi oli mielestäni ok, ei yhtään stressaava. Maksu suunnitelman lyhennykset koen itselleni sopivaksi myös.
      Se, ettei kukaan velkoja vastusta velkajärjestelyä, on hyvä asia, mutta vaikka joku vastustaisikin, ei sekään estä velkajärjestelyyn hyväksymistä. Omalla kohdallani ei velkojista kukaan vastustanut.
      Mutta kannattaa varautua pitkään odotukseen päätöksen suhteen, jopa 1,5 v joku on saanut odottaa päätöstä !

• Anonyymi00004

Kerro miksi velkaannuit, ja siihen johtaneet syyt. Ei tarvi pelätä jos joku velkojista vastustaa. Maksujärjestelijä haluaa toki korvauksen tehdystä työstä,mutta se otetaan sieltä ulosotetuista varoista. Tsemppiä jatkoon,kyllä asiat järjestyy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe