Hei.
Onko jollain teistä tietoa, mitä kaikkia dokumentteja tarvitsee velkajärjestelyyn hakeutuessa siihen hakemukseen mukaan?
Saan varmaan listausta velkajörjestelystä mutta mietin että voisin jo alkaa keräillä asioita ennen sitä ensimmäistä aikaa.
Toinen asia, ulosottohan ymmärtääkseni jäädytetään hakemuksen ajaksi. Ymmärtääkseni ne rahat kuitenkin menee palkasta edelleen. Entä jos pääsee velkajärjestelyyn? Siirtyykö raha sinne ? Oletan näin.
Olen pitkään ollut jo ulosotossa ja velkajörjestelyyn hakeutuminen jännittää kovasti.
Kiitos vastauksista jo nyt.
Kysymys velkajärjestelystä
4
419
Vastaukset
- Anonyymi
Hain keväällä velkajärjestelyyn ja otin ensimmäiseksi yhteyttä talous- ja velkaneuvontaan. Sähköisesti lähetin pyydetyt tiedot tuloista ja menoista, velkaneuvoja keräsi tiedot veloistani, minusta homma sujui hyvin. Velkajärjestelyhakemus piti tehdä paperi versiona. Minulla ulosotto jatkui normaalisti ja jatkuu edelleen näin päätöstä odottaessani, odotan edelleen päätöstä velkajärjestelystä, 6-7 kk mennyt jo.
Jos ei mitään kuulu vuoden loppuun mennessä, kyselen Käräjäoikeudessta, mikä on käsittelyni tilanne. Mutta ruuhkaa siellä varmasti on!- Anonyymi
Kiitos vastauksestasi. Jospa saat pian odottamasi päätöksen!!
Koitko raskaaksi tämän prosessin? Oliko maksusta isompi tai pienempi mitä oletit?
- Anonyymi
Hakuprosessi oli mielestäni ok, ei yhtään stressaava. Maksu suunnitelman lyhennykset koen itselleni sopivaksi myös.
Se, ettei kukaan velkoja vastusta velkajärjestelyä, on hyvä asia, mutta vaikka joku vastustaisikin, ei sekään estä velkajärjestelyyn hyväksymistä. Omalla kohdallani ei velkojista kukaan vastustanut.
Mutta kannattaa varautua pitkään odotukseen päätöksen suhteen, jopa 1,5 v joku on saanut odottaa päätöstä ! - Anonyymi00004
Kerro miksi velkaannuit, ja siihen johtaneet syyt. Ei tarvi pelätä jos joku velkojista vastustaa. Maksujärjestelijä haluaa toki korvauksen tehdystä työstä,mutta se otetaan sieltä ulosotetuista varoista. Tsemppiä jatkoon,kyllä asiat järjestyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986138KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495607Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522649Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042056Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1241717
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191613Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731187
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään33998