Ford C-Max tyhjäkäynti

Toimi20tkm

Uusi Ford C-Max 1.8 vm. 2004 alkoi temppuilemaan 20 tkm huollon jälkeen: kone satunnaisesti alkaa tyhjäkäynnillä käymään huonosti tiputtaen kierrokset 500:aan ja melkein sammuttuaan hyrähtää käyntiin vilautettuaan laturivaloa ja taas on 1000 rpm. Tanään C-Max sammui vaimon ajaessa kolme kertaa ja välillä vilahti teksti "Power Steering failure", ilmeisesti kone sammui käännyttäessä ja kytkimen ollessa alhaalla. Yllättävä ohjaustehostimen poismeno oli aiheuttaa kurvissa ulosajon! Korjaamolla sanottiin että vaikea vika ja vaihtoivat varmuuden vuoksi softan nykypäivän korjausmallin mukaan. Ei tullut kuntoon.
Mikähän autoa todellisuudessa riivaa ? Kyllä se aina uudestaan käyntiin hörähtää mutta eihän tälläinen vetele uuden auton kohdalla. Hengenvaarallinen peli.
Vika siis ilmenee silloin tällöin, tyypillisimmin 10 min kaupunkiajon jälkeen liikennevaloissa pysähdyttäessä tms.

10

4590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seemaksi

      Vie se huoltoon niin selvittävät. Siinähän on vielä takuu voimassa. Täältä palstalta tuskin saa muuta kun toyotakuskien ehdotuksia vaihtaa vetonivelet.

      • Toimi20tkm

        .. 20 tkm huollon älkeen CMax alkoi temppuilemaankin. No, keskiviikkona varattu aika.


    • mitä jos

      vaihtaisit merkkiä, loppuisi ne huolet ja murheet!

    • meitsi

      Samanlaiset oireet mulla ja syynä oli bensapumpun rikkoutuminen. mulla kyllä sytty moottorin varoitus valo..

      • Toimi20tkm

        Keskiviikkona menossa huoltoon. Kompuutteri kiinni ja toivovat jotain löytyvän. Voinhan vihjaista..
        Mika kone sulla on ?


    • Saara

      Minun C-maxissani oli sama vika jo 10.000 km:n jälkeen. Eivät meinanneet huollossa ottaa asiaa vakavasti. Mitään ei tapahtunut ennen kuin aloin käydä vähän ilkeäksi. Lopulta vika korjaantui kun vaihtoivat kaasuläppäkotelon toisen malliseen. Jäi vähän tunne, että tiesivät kyllä, mitä pitäisi tehdä, mutta nitkuttivat vaan näön vuoksi johtoja kuin kokeillakseen, voisivatko välttyä kalliilta korjaukselta.

      • Toimi20tkm

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Vihjaisen huollossa huomenna. Tosin kun sanoin ettei tällainen vika ole aiemmin ollut esillä Internetin palstoilla , vastaus oli aika tyly "no siellä nyt kirjoitetaan ihan mitä sattuu, ei kannata lukea". Well, saattaahan tuokin olla totta. Teinien vastaus kun tuntuu olevan esitettyyn ongelmaan kuin ongelmaan idearikkaasti "vaihda auto" tai "soita Paranoid".


      • Toimi20tkm
        Toimi20tkm kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Vihjaisen huollossa huomenna. Tosin kun sanoin ettei tällainen vika ole aiemmin ollut esillä Internetin palstoilla , vastaus oli aika tyly "no siellä nyt kirjoitetaan ihan mitä sattuu, ei kannata lukea". Well, saattaahan tuokin olla totta. Teinien vastaus kun tuntuu olevan esitettyyn ongelmaan kuin ongelmaan idearikkaasti "vaihda auto" tai "soita Paranoid".

        Kaasuläppäkotelo ?
        Kyseessä ruiskukone..


      • Toimi20tkm
        Toimi20tkm kirjoitti:

        Kaasuläppäkotelo ?
        Kyseessä ruiskukone..

        .. mutta viaksi tosiaankin paljastui viallinen kaasuläppäkotelo! Ei löydy hyllystä mutta tilauksessa on.


    • tietämätön

      missä sijaitsee focuksen vm. 2004 tyhjäkäyntiventtiili?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe