Älkää kertoko syövästänne

Anonyymi-ap

Sain potkut, kun kerroin syövästäni työnantajalle.

13

313

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitähän muuta asiaan liittyi?

• Anonyymi

Tekosyy tuo syöpä.

Mun tehtävä muka lopetettiin.

Samalla siihen koulutettiin kaksi uutta ja otettiin vielä yksi lisää!

Ei mun tehtävä, työt loppuneet. Hommat jatkuu, niitä vaan on tekemässä muut.

• Anonyymi

No vielä lisäksi, minä olin vanhempi kuin nuo jotka saivat jäädä .

Minä porukan vanhin. Kokenein. Paras koulutus. Pisimpään tehtävässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No vielä lisäksi, minä olin vanhempi kuin nuo jotka saivat jäädä .

Minä porukan vanhin. Kokenein. Paras koulutus. Pisimpään tehtävässä.

Eikö jonnekin voi tehdä ilmoituksen, että sait potkut, kun ilmoitit sairaudestasi ?
        Vai oliko se ainoa syy irtisanomiseen ? Jos oli, sehän on laitonta.

• Anonyymi

Työsuhteen päättäminen työntekijän terveydentilan perusteella on oikeutettua ainoastaan silloin, kun sairaus on aiheuttanut työkyvyn merkittävän alenemisen eikä alenemista voida pitää tilapäisenä.

Työsopimuslain (TSL) mukaan työnantaja saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen vain asiallisella ja painavalla perusteella. Normaalisti tällainen syy ei ole työntekijän sairaus.

TSL:n 7 luvun 2 §:n 1 kohdan mukaan irtisanominen on kuitenkin oikeutettu silloin, kun työntekijän työkyky on sairauden, vamman tai tapaturman vuoksi heikentynyt olennaisesti ja niin pitkäaikaisesti, ettei työnantajalta voida kohtuudella edellyttää sopimussuhteen jatkamista.

• Anonyymi

Hirveä homma lähteä valittamaan.

Eikä takaisin ole kiva mennä, kun ei kerran tykätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hirveä homma lähteä valittamaan.

Eikä takaisin ole kiva mennä, kun ei kerran tykätä.

Jos irtisanomisen peruste on ettei tykätä niin irtisanominen on laiton. Työntekijää ei voi irtisanoa ettei pomo tykkää. Miksi ylipäänsä on ottanut sut töihin jos ei tykkää susta . Senkö takia ei tykkää että sulla on syöpä ja pelkää että tarttuu pomoon

• Anonyymi

Työssäni ei ollut valittamista.
      Tein sen, minkä pyydettiin ja vaadittiin.
      Ajoissa ja virheettä.

Työtehtäväni eivät ole loppuneet.

Sairaslomani ainkana tehtäviin on koulutettu kaksi uutta firman sisältä. Toinen heti jäätyäni pois ja toinen juuri samaan aikaan kun palasin töihin. Lisäksi palkattu yksi aivan uusi ihminen samoihin tehtäviin puoli vuotta aiemmin .

Potkut tuli kuitenkin.
      Jos syy ei ollut syöpä se oli pärstä.
      Ei töiden loppuminen.

• Anonyymi

lain mukaan työnantajan pitää perustella irtisanominen. Ja sinä et osaa pitää puoliasi.

• Anonyymi

Aikaa on

Työsopimuksen päättymisen riitauttaminen
      Kanne työsopimuksen lainvastaisesta päättämisestä on nostettava viimeistään kahden vuoden kuluessa työsuhteen päättymisestä. Kahden vuoden määräaika alkaa siitä päivästä, jolloin irtisanomisaika on kulunut umpeen. Jos kysymys on purkamalla tapahtuneesta työsuhteen päättämisestä, työsuhde on päättynyt purkupäivänä.
      Erto

• Anonyymi

Korvaus on vähintään kolmen ja enintään 24 kuukauden palkka.

Kun päätetään korvauksen suuruus, otetaan työsopimuksen päättämisen syystä riippuen huomioon:
      työtä vaille jäämisen arvioitu kesto ja ansion menetys
      määräaikaisen työsopimuksen jäljellä ollut kestoaika
      työsuhteen kesto
      työntekijän ikä ja hänen mahdollisuutensa saada ammattiaan tai koulutustaan vastaavaa työtä
      työnantajan menettely työsopimusta päätettäessä
      työntekijän itsensä antama aihe työsopimuksen päättämiseen
      työntekijän ja työnantajan olot yleensä
      muut näihin rinnastettavat seikat

• Anonyymi

Yksi näkökulma aiheeseen.

Why you should tell your employer you have breast cancer - Podcast | Dr Liz O'Riordan
      https://youtu.be/TeuXOG79cX8

Sivistysvaltioissa syöpädiagnoosi tarkoittaa oikeutta elinikäisesti eläkkeeseen, siitä huolimatta minkä ikäinen tai missä kunnossa olet.

• Anonyymi

Sivistysvaltiossa syöpä yritetään hoitaa. Nykyään työikäinen potilas useimmiten kuntoutuu täysin työkykyiseksi.
        Syöpä sinänsä ei koskaan ole eläkkeen peruste.

Aloittajan tapauksessa voi olla, että aloittaja sinänsä on ollut työpaikan "syöpä".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      274
      4694
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3040
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2867
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      29
      2851
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1801
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1654
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      60
      1429
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      215
      1180
    Aihe