Kuinka moni alimman eläkeiän ylttänyt on vielä työelämässä ja miksi?
Pelkästään rahan takia, sosiaalisten suhteiden takia, ei voi lopettaa kun nuoremmat ei pärjää ilman minua...vai onko muitakin syitä?
Itse olen pienyrittäjä enkä ole ymmärtänyt/pystynyt maksamaan itselleni riittävää eläkettä. Ja onhan se (työ) keskeinen osa elämänsisältöä. En ole koskaan oikein ymmärtänyt miksi useimmat niin kovasti haluaa päästä eläkkeelle, ilmeisesti kuvitellen että sittenhän se elämä vasta alkaa. Aika moni lienee pettynyt tässä suhteessa. Ymmärrän kyllä oikein hyvin jos työn rasittavuuden tai omien sairauksien takia haluaa mahdollisimman aikaisin eläkkeelle.
Itse siis luultavasti kaadun aikanani työn ääreen "saappaat jalassa".
Työssä vai eläkkeellä?
27
513
Vastaukset
- Anonyymi
Olen ollut työkaverina muutamalle eri ihmiselle jotka jatkoivat työntekoa kokopäiväisesti kunnes eivät enää sitä voineet tehdä työlain mukaan. Työnantajina suurempi yritys (yhteensä yli 1000 työntekijää ja pienempi yksityisyritys (alle 10 työntekijää)
yli 1000 henkilön yrityksessä teki töitä yli 65 vuotias joka ei kertakaikkiaan pärjännyt pienellä eläkkeellään kiinteiden maksujensa kanssa.
Alle 10 henkilön yrityksessä teki töitä yli 65 vuotias jolla oli alle 50 vuotias vaimo eikä pieniä lapsia. Hänellä ei aika kulunut kotona yksin koska vaimokin oli kokopäivä töissä.
Itse jäin vapaaehtoisesti eläkkeelle heti kun 65vuotta tuli täyteen. Tilalleni otettiin perheellinen nuori mies.- Anonyymi
Meillä teki kaksi oikein hyväkuntoista töitä isossa yrityksessä 68 v ikään. Heti ennen 70v päiviä alkoivat sairastelemaan ja elivät 4 ja 6 vuotta eläkkeellä.
Ite jäin 57 v ja ollut jo 21,5 vuotta terveenä., kyllä kevytkin työ rasittaa vanhana.
Minä tein aivan kaiken kodin jutut, kun vaimo kävi vielä tössä. Ollaan samanikäisiä.
- Anonyymi
Olen 66-vuotias ja aina tykännyt työstäni ja ammatistani. Tein puolitoista vuotta töitä eläkkeen ohella ja olen nyt ollut kokonaan eläkkeellä reilun vuoden. Viime viikolla pyydettiin töihin keikkalaiseksi ja myönnyin, en jaksa olla tulevaa talvea ilman mitään mielenkiintoista tekemistä. Ja TOTTA KAI muukin on mielenkiintoita kuin oma työ mutta minulle se vain ei riitä.
- Anonyymi
Sopiva eläkeikä on ikuinen kiistanaihe.
Yhteiskunnan kannalta nykyiset alimmat eläkeiät ovat liian alhaisia. Yksilötasolla asia on monimutkaisempi.
Omasta mielestäni nykyisinkin mahdollinen osittainen vanhuuseläke systeemi on oikeansuuntainen. Eli että eläkettä aletaan maksaa asteettain 25-50% jo ennen täyttä eläkeikää. Nykyisin tämä järjestelmä sitten alentaa lopullista eläkettä.
Voisko olla systeemi kuitenkin vaikkapa sellainen, että voisi alkaa nostamaan esim 60v. iässä 25% eläkkeestä ja työtuntien määrä vähenisi vastaavasti, samoin siis työnantajan maksama palkka. Työntekijä saisi saman tulon kuin ennenkin osaeläke ja työtulo yhteenlaskien. Tämä systeemi sitten jatkuisi asteettain eläkkeen osuuden kasvaessa ja työtuntien vähentyessä esim 70 ikävuoteen saakka, jolloin sitten saisi täyden ja alentumattoman työeläkkeen. Tämä houkuttelisi työnantajia pitämään ikääntyvä töissä mahdollisimman pitkään.- Anonyymi
No näitä monimutkaisia systeemejähän keksitään koko ajan lisää. Miksei tuokin menisi, yhtä sekava kuin mikä muukin.
- Anonyymi
Arvostan henkilöitä joiden "leipätyö" on sisältänyt heitä tyydyttäviä ja heidän kykyjään hyödyntäviä aineksia.
Tyypillisin esimerkki ovat taitelijat joilla, yön luonteen suhteen ei useinkaan ole ikärajaa.
Jota näyttelijöille tarjotaan ikään sopivia rooleja.
Jossakin määrin sama asia koskee pienyrittäjiä. Yhden henkilön, tai muutaman puitteissa.
Pystyy yoteuttamaan itseään vaikka sitä ei arkipakerruksen aikana ole ajatellutkaa.
Yhden henkilön toiminimissä tämä on selvimmin havaittavissa. Kanssaihmiset poikkeuksetta kuvittelevat puuastelun jatkumisen johtuvan ahneudesta tai rahan puutteesta Motiivit ovat muualla.
Itse lopetin pienyritysraadannan palkollisena kun avautui mahdollisuus määräaikaisiin, ammatillisiin haasteisiin. Jaksojen kestot vaihtelivat suuresti mutta kaikissa oli mielenkiintoisia haasteita ja tyydytystä onnistumisista jotka toki toimeksiantaja palkitsi rahallisesti ennakkosopimuksen mukaan-. Niiden parissa jatkoin vakihomman jälkeen 5 vuotta.
En ajatellut eläkevuosia vaan elämisen laatua! - Anonyymi
Kun täytin 55v<pyysin lopputiliä, sain 57 vuotiaana. Firma muutti osittain toiselle paikkakunnalle, ja tuli tilaisuus.
21v on oltu "eläkkeellä", jos olisin ollut töissä eläkeikään, eläisinkö vielä.
Nyt olen sen kuntonen, että voisi mennä töihin.
Teenkin vapaaehtoistyötä , 7 päivänä viikossa joka päivä 4-5 tuntia, jo 7 vuotta, - Anonyymi
Täällä on kunnan hommissa 70-v, tekee toimisto töitä. Saa nähdä, jatkaako vielä montako vuotta, täyttää ensi vuonna 71-v.
- Anonyymi
Ei eläkepakkoa.
Suomessa tosiaankaan ei ole mitään eläkepakkoa. Ammatteja, joissa yläikärajat kyllä on. Mutta esim. kapiaisetkinhan yleensä aina hankkiutuvat uusiin hommiin jäätyään eläkkeelle.
Sitten on aloja, joista ei varsinaisesti ikinä jäädä eläkkeelle. Usein taidealoja, muusikot, kuvataiteilijat, näyttelijät. Monet vähentää kyllä duunejaan, mutta eivät kokonaan lopeta. Lisäks ihan normiammatteja, usein yrittäjiä.
Ite olen juu loispummieläkeläinen nykyisin. Periaatteessa mäkin ammatissa, mistä ei ikinä jäädä eläkkeelle. Terveys bragaillut, ei oikein olis sairastelulta ollut aikaakaan tehdä duunia. Nyt jo paremmin, mitään en ole tehnyt. Mutta tavallaan ois vielä virtaa. Ja ammatillista kunnian himoa. Jos sopeva duuni sattuu eteen, vois vaikka tekaista. Ihan jo ajankulun ja mielenvirkeydenkin takia. Saapi näkee.
Aika monia tuttuja, jotka ei ole jääneet heti eläkkeelle. Kuka mistäkin syystä. Jollain ehkä karut kotiolot, jollain rahanahneus ja monet niinkuin pelkää joutilaisuutta. Parit jatkaa pakosta. Yrittäjiä, ehkä velkaa, ei saa firmaa myydyksi, eivät niinkuin pysty lopettamaankaan. Maajusseilla ei jatkajaa, eivätkä raski lopettaa sukutilaa.
Tuskin kukaan mikään työhullu on, ne vaan mieluummin tekee jotain, kuin ovat tekemättä.
Pakka samaan mainita. Hirvee määrä jäänyt aikain kuluessa työkyvyttömyys eläkkeelle. Monet käy sääliksi, työhaluja ois, pethekkin ois kiva, rahallenkin ois ollut käyttöä. Ja toki myös työ kuitenkin tuo sisältöä elloon, tuttavia, tapahtumia, seuraeloa, kokemuksia. Mutta kun eivät yksinkertaisesti ole työkykyisiä, paskempi elinkaari.
Toki yllättävän monet koittaa lusmuillakin. Omapahan asiansa, tavallaan. Mutta liekö se kovin hääviä yhteiskunnan elättinäkään elellä, en usko. Toisaalta, joillain oikeesti on sen verran varallisuutta, elo ei tilipussista kiinni. Niillä ehkä aika kuluu rattosammin.
Mutta juu, eläkeikä on typerä keksintö. Yksistään ton eliniänkin takia, oloon keskiarvo, ihmiset nyt on erikuntoisia samoilla ikävuosilla. Ei tää nykysysteeni häävi ole. Suuret loispummi-ikäluokat meni rippikoulutodistuksella töihin. Ei kymmenen vuoden opiskeluja. Teki nelkytviis vuotta jotain duunia. Ja sitten makaa yhteiskunnan elätettävänä ehkä jotain kolkyt vuotta. Ei tollanen systeemi toimi.
Mun mielestä koko nykyinen eläkeikäsysteemi pitäis vaan lopettaa. Tilalle tarveharkinta. Ja oma harkinta. Nyt kun ikäluokat pienenee ja elinikä kadvaa, selkeetä, ihmiset työkykyisiä paljon pitempään, kuin kansaneläkettä suunnitellessa. Ei suomella ole varaa kustantaa tällaista eläkeläismäärää tällä populaatiolla. Eikä ongelma ratkea tuomalla duunareita muualta suomeen. Ei se maata vaurastuta. Pidemmät työurat kyllä auttais.
Työuria kyllä ollaan pidentämässä, ihan ok. Kunhan toi urakehitys saatais semmosensi, että vanhemmiten vois tehdä selladia duuneja, mihin kunin kykenee. Siis niinkuin helpotusta loppuun, ettei ihmiset pala loppuun. Lisäks työnantajien pitäis oppia uskaltaan palkata vanhempaakin jengiä.
Noh, tuli paasattua. Tollasua mä kuitenkin asiasta olen pähkäillyt.
=DW=- Anonyymi
Asteettainen eläkkeelle siirtyminen olisi tosiaan paljon parempi kuin yht'äkkinen.
Jos työt loppuu kuin seinään, se on aika radikaali muutos elämään. Eikä aina parempaan suuntaan kun ottaa huomioon kuinka merkittävän osan elämän arkipäivästä sosiaalisine suhteineen työelämä on vuosikymmenien ajan muodostanut. Monelle todellisuudessa jää aika iso aukko siihen miten aikansa käyttää. Mikäli siis virtaa vielä riittää.
Ja onhan se aivan selvää että ikäluokkien eläköityessä ja huoltosuhteen muuttuessa sellaiseksi, että ennenpitkää on eläkeikäisiä enemmän kuin työikäisiä, meillä ei ole varaa nykyiseen eläkejärjestelmään. - Anonyymi
''Eikä ongelma ratkea tuomalla duunareita muualta suomeen. Ei se maata vaurastuta. Pidemmät työurat kyllä auttais.''
Et voisi olla enempää väärässä :))) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Eikä ongelma ratkea tuomalla duunareita muualta suomeen. Ei se maata vaurastuta. Pidemmät työurat kyllä auttais.''
Et voisi olla enempää väärässä :)))Enkö?
Mulla ei matukammoa, ei ole mitään ulkomaanpellejä vastaan. Mun mielestä tuontiduunareissa muutama ongelma.
Isoin on suomi itessään. Marginaalinen kielialue, ei ulkomailla juuri suomenkieltä opiskella. Siinä heti isot ongelmat ja kielen oppiminen vie aikaa. Sijainti pohjoisessa ja syrjässä, ei kovin kilpailukykyä moniin maihin verrattuna työnhakijoissa. Korkeammalle koulutetut ei varsinaisesti tunge suomeen. Suomen kulttuuri ja tavat, rasismi. Myös palkkataso voi olla vaatimaton.
Tuontiduunareiitten sopeutuminen voi olla hankala ja pitkäkin prosessi. Karsii hakijoita ja lisäks tulee yhteiskunnallekin kustannuksia.
Sinällään nykygeopoliittisessa tilanteessa tulijoita vois olla paljonkin. Mutta maassa tarvitaan vain rajallisesti marjanpoimijoita, tai woltkuskeja. Pitäis saada hyvin korkeastikoulutettua porukkaa, se vaikeaa.
Lisäks tulijoihin vaikuttaa niitten omat kulttuurit, uskonnot, muut vakaumukset. Peräti ruoka voi tulla ongelmaksi.
Ok, tulee muuttajia tekemään duuneja. Perheet mukana, tai täällä perustetaan perhe. Kestää kauan, ennenkuin eka täälä syntynyt sukupolvi on työiässä. Tästä tieten kuluja vähintään kuin muistakin lapsista. Mutta jäävätkl het sitten suomeen tekemään töitä?
Mä vertaisin hikiään. Pieni kunta pohjoisissa(nimi vaihdettu). Maalausoitäjä. Sinne alkoi kuuskytluvulla muuttaan lestaateja. Tullit oikein vyöry niitä, muuttavat ympäri suomea, mutta eniten lapista. Kunnan väkiluku kaksinkertaistunut siitä, kun ite siellä asuin.
Kunta täysin kahtiajakautunut. Rakennettu ikäänkuin reservaattikin niille keskelle mettää koulut, päiväkodit jne. Kaks pappia, lessu ja tavallinen. Kaks kirkkokuoroakin. Normi-kuntalaiset ja lessut ei juuri telemisissä. Lessuilla hirveesti lapsia, lapsuus, koulut, beuvolat jne hikiällä. Kun aukuistuvat,vmuuttavat muualle duuniin.
Kunta konkurssin partaalla. Lessut tulee hiton kalliiksi, mutta veroja ne ei juuri maksa. Kirkonkylän palveleluita eivät käytä,, naapurikuntien lessukaupat jne lähempänä. Kuntaan ei nykyisin oikein saada houkuteltua muita asukaita, kehno maine. Yritystoiminta supistuu, vanhat loppuu, uusia ei tule. Kuten kirjoitin, konkursikypsä kunta, vaikka väkiluku kasvaa. Jokainen lestaperheen isä tekee töitä. Vaimo ja kuustoista lasta ei.
Maahanmuutto ei mun mielestä ratkaise suomen ongelmia. Sopivassa määrin siitä voi olla apua, mutta isommassa nittakaavassa maaganmuutosta itsessään tulee vain uusi ongelma.
Siks mun mielestä työurien pidentäminen on tärkeetä. Lisäks pitää tietenkin huoltosuhde parantaa. Suuret louspummi-ikäluokat toki kuolee pian pois, muttalisäks pitäis saada maan nuoriso lisääntymään ahkerammin.
Näin asia mun käsittääkseni. Suomen kngelmia eu maahanmuutilla pysty ratkaisemaan.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkö?
Mulla ei matukammoa, ei ole mitään ulkomaanpellejä vastaan. Mun mielestä tuontiduunareissa muutama ongelma.
Isoin on suomi itessään. Marginaalinen kielialue, ei ulkomailla juuri suomenkieltä opiskella. Siinä heti isot ongelmat ja kielen oppiminen vie aikaa. Sijainti pohjoisessa ja syrjässä, ei kovin kilpailukykyä moniin maihin verrattuna työnhakijoissa. Korkeammalle koulutetut ei varsinaisesti tunge suomeen. Suomen kulttuuri ja tavat, rasismi. Myös palkkataso voi olla vaatimaton.
Tuontiduunareiitten sopeutuminen voi olla hankala ja pitkäkin prosessi. Karsii hakijoita ja lisäks tulee yhteiskunnallekin kustannuksia.
Sinällään nykygeopoliittisessa tilanteessa tulijoita vois olla paljonkin. Mutta maassa tarvitaan vain rajallisesti marjanpoimijoita, tai woltkuskeja. Pitäis saada hyvin korkeastikoulutettua porukkaa, se vaikeaa.
Lisäks tulijoihin vaikuttaa niitten omat kulttuurit, uskonnot, muut vakaumukset. Peräti ruoka voi tulla ongelmaksi.
Ok, tulee muuttajia tekemään duuneja. Perheet mukana, tai täällä perustetaan perhe. Kestää kauan, ennenkuin eka täälä syntynyt sukupolvi on työiässä. Tästä tieten kuluja vähintään kuin muistakin lapsista. Mutta jäävätkl het sitten suomeen tekemään töitä?
Mä vertaisin hikiään. Pieni kunta pohjoisissa(nimi vaihdettu). Maalausoitäjä. Sinne alkoi kuuskytluvulla muuttaan lestaateja. Tullit oikein vyöry niitä, muuttavat ympäri suomea, mutta eniten lapista. Kunnan väkiluku kaksinkertaistunut siitä, kun ite siellä asuin.
Kunta täysin kahtiajakautunut. Rakennettu ikäänkuin reservaattikin niille keskelle mettää koulut, päiväkodit jne. Kaks pappia, lessu ja tavallinen. Kaks kirkkokuoroakin. Normi-kuntalaiset ja lessut ei juuri telemisissä. Lessuilla hirveesti lapsia, lapsuus, koulut, beuvolat jne hikiällä. Kun aukuistuvat,vmuuttavat muualle duuniin.
Kunta konkurssin partaalla. Lessut tulee hiton kalliiksi, mutta veroja ne ei juuri maksa. Kirkonkylän palveleluita eivät käytä,, naapurikuntien lessukaupat jne lähempänä. Kuntaan ei nykyisin oikein saada houkuteltua muita asukaita, kehno maine. Yritystoiminta supistuu, vanhat loppuu, uusia ei tule. Kuten kirjoitin, konkursikypsä kunta, vaikka väkiluku kasvaa. Jokainen lestaperheen isä tekee töitä. Vaimo ja kuustoista lasta ei.
Maahanmuutto ei mun mielestä ratkaise suomen ongelmia. Sopivassa määrin siitä voi olla apua, mutta isommassa nittakaavassa maaganmuutosta itsessään tulee vain uusi ongelma.
Siks mun mielestä työurien pidentäminen on tärkeetä. Lisäks pitää tietenkin huoltosuhde parantaa. Suuret louspummi-ikäluokat toki kuolee pian pois, muttalisäks pitäis saada maan nuoriso lisääntymään ahkerammin.
Näin asia mun käsittääkseni. Suomen kngelmia eu maahanmuutilla pysty ratkaisemaan.
=DW=Sori typot.
Mun nakkisormet ei oikein sovellu kännykällä kirjoittamiseen :D
=DW=
- Anonyymi
Levottomat jalat?
Kolmen, neljän vuoden jälkeen samassa tehtävässä alkoi aiheuttamaan kutinaa jalkapohjissani. En saanut enää mitään itseäni tyydyttävää aikaan eikä rutinoituminenkaan houkutellut.
Ollessamme kahdestaan ja vielä ennen lastemme kouluikää muutimme muutamia kertoja paikkakuntaa työni vuoksi.
Lasten ilmaantuminen ja talon teko, piti minut saan työnantajan palveluksessa 16 vuotta josta ajasta pisin oli 6:n vuoden jakso samassa tehtävässä.
Sitten lähdin toteuttamaan itseäni. Vaimo jäi penskojen kanssa pääosoitteeseen.
Ennen tähän vaihteluun siirtymistä olimme suunnitelleet "eläköitymisemme" 50v / 45v ikään.
Kahden työnantajani konkurssit 2000-luvun lopun lama-aikohin siirsivät tavoitetta pari vuotta. Siis omaehtoinen harjoittelu 52v > 57v jolloin työtömyyseläkkeele ja 6-kymppisenä eläkkeelle.
Olimme laskeneet, että tuon ensimmäisen vaiheen alun jälkeen olisimme voineet jatkaa elämäämme totunnaisella tavalla ilman mitään oikean eläkkeen odotusta.
Nyt 82v/76v.
Viimeiset 3-vuotta on vaimoni terveys estänyt varsinaisen matkustelun ja nyt oli tämän vuoden pääsiäinen viimeinen kylpyläloisiminen joihin ehdimme tottumaan kaikkina juhlapyhinä ml. joulut.
Oikea eläke. Eläkkeeni perustuu 27 vuoden kertymään.- Anonyymi
Minä jäin eläkkeelle 55 vuotiaana, olin saan firman leivissä 37 vuotta.
Eläkkeellä olossa on yksi paha puute......ei voi pitää taukoja !!!!!!!!!!
Työssä oli kahvitauot, ruokatauot, tupakkatauot, ym.ym. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä jäin eläkkeelle 55 vuotiaana, olin saan firman leivissä 37 vuotta.
Eläkkeellä olossa on yksi paha puute......ei voi pitää taukoja !!!!!!!!!!
Työssä oli kahvitauot, ruokatauot, tupakkatauot, ym.ym.Hehehe, myös toiminnasta ja tekemisestä voi pitää taukoja. Tai sitten voi tehdäkin päinvastoin eli taukojen välissä tekee jotain.
- Anonyymi
Tekeytyy sairaaksi päästäkseen lomaĺtapaluurahoihin käsiksi. Räätälöity malli.
- Anonyymi
Jäin yrittäjän hommista eläkkeelle ts lopetin työt mutta en yritystä. Nyt olen tehnyt yrityksen piikkiin töitä. Pienen eläkkeen päälle kertyy mukavasti tuloja. En kuitenkaan laita kaikkea sukanvarteen vaan reissaan ne taivaan tuuliin. Tänä vuonna on reissattu muutaman kerran ja ensi vuoden kohteet hakusessa.
Terveyttä on, joten kaikki irti elämästä. Vielä kun ehtii. Ikäihmisten tulevaisuudesta on annettu huonoja enteitä.- Anonyymi
Toi on tervehenkistä käyttää omat rahansa omaan hyvinvointiin mieluummin kuin kerätä niitä perillisille. Olenkin sanonut ainoalle pojalleni, että käytän rahani omiin huvituksiini, eli ei kannata liikoja laskea perinnön varaan. Poika vähän hymyilee näille jutuilleni, koska tietää että olen nuuka kuin laihialainen.
- Anonyymi
Parempi ajoissa kuin viimetipassa.
Ennen terveydellisiä rajoituksia ehdimme vaimoni kanssa olla yhteisillä matkoilla 4:ssä maanosassa 52:ssa valtiossa yhteensä noin 18kk. Lasken mukaan vain valtiot joissa olemme yöpyneet ainakin kerran.
Euroopan osuus omatoimisia reisuja. Muut maanosat järjestettyjä kiertomatkoja ja täysihoito risteilyjä joiden satamakaupungit ovat laskussa mukana vaikka paatti vaihtoi kaupunkia, ja usein myös valtiota yön aikana.
Vaimoni terveyden pettäminen 72 vuotisena lopetti tuon.
Oman vanhenemisen olemme huomanneet siitäkin, että suurin osa eurooppalaisista tuttavistamme on vaihtanut hiippakuntaa.
Jokunen heidän jälkikasvuistaan oli vielä yhteydessä myöheminkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi on tervehenkistä käyttää omat rahansa omaan hyvinvointiin mieluummin kuin kerätä niitä perillisille. Olenkin sanonut ainoalle pojalleni, että käytän rahani omiin huvituksiini, eli ei kannata liikoja laskea perinnön varaan. Poika vähän hymyilee näille jutuilleni, koska tietää että olen nuuka kuin laihialainen.
Minulle tyttäreni sanoi omilleen muuttaessaan:: perintöjä ei tarvii kerätä , elä.... Sitä hänen toivettaan olen pieneläkeläisenä ilman omaisuutta yrittänyt toteuttaa.
- Anonyymi00029
Anonyymi kirjoitti:
Minulle tyttäreni sanoi omilleen muuttaessaan:: perintöjä ei tarvii kerätä , elä.... Sitä hänen toivettaan olen pieneläkeläisenä ilman omaisuutta yrittänyt toteuttaa.
Juuh, käärinliinassa ei oo taskuja....
- Anonyymi
Hoitotyöstä eläkkeelle jäävistä ei 75 pros kukaan enää mene töihin. Tehy tilasto. Kun jäin eläkkeelle tarvittiin 2 tekemään samat työt. Ymmärrätte miksen enää tee mitään palkkatyötä. Samoin eräs ystäväni joka oli ylitehokas sihteeri sairaalassa. Myös hänen jälkeensä tarvittiin 2 tekemään samat työt. Kokemusta ei voi sijaistaa.
- Anonyymi
...... ja sitten heräsin.....
- Anonyymi
,,,,,,,,,,ja aloin taas juomaan,,,,,,,,,,,,,
- Anonyymi00028
eläkkeellä yhä.....
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1604977Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813616SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt352607SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het402268Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä972169Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?292067Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan662050Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja872013Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet211526Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään1061430