Olen vasta aloittanut (jäteviranomaisten käskystä ...) kompostoinnin ja hankin kotiin (siis omakotitalo) uuden K:lla alkavan firman 250 l kompostorin. Ohjeissa sanottiin, että suotonesteen keräämistä varten pitäisi asentaa takana olevaan 'sisäkierteelliseen aukkoon' mukana tullut 'suotonesteyhde' (mistä keksivätkin noita ihmeellisiä termejä ?). Sen asentaminen oli toki helppoa, mutta sitten pitäisi laittaa 19 mm halkaisijalla oleva letkunpätkä, joka ohjaa nesteen pois. Vaan kun mikään rautakauppa ei myy muoviletkua esim. 50 cm tai metriä, vaan vain pitkissä rullissa. Firma K. ei tuota letkua ollut mukaan laittanut. Miten olette ratkaisseet asian ?
Minulla ei siis toistaiseksi ole tuollaista letkua, mutta pitäisi kai laittaa, koska tuon 'yhteen' päästä pääsee kyllä hiiri ihan mainiosti sisään kompostoriin herkkuaterioille....
Kompostorin suotonesteen ohjaus
1
210
Vastaukset
- Anonyymi00003
Onko kyseessä Inora-merkkinen kompostori? Meillä tuli pätkä letkua kompostorin mukana. Ongelma vain om se, että suotoneste ohjautuu tyhjennysluukun raosta alustalle, ja vähäisessä takana olevan letkun kautta niin kuin pitäisi... Haju kompostorin luona sen mukainen. Olen kokeillut jos mitä kikkaa miten saisin nesteen ohjattua oileaan paikkaan, mutta selvästikään luukku ei ole riittävän tiivis. Kysyin asiasta suoraan Inoralta, mutta vastauksessa ei (yllätys yllätys) otettu kantaa luukun omnaisuuksiin, vaan kehotettiin kokeilemaan samoja konsteja jotka jo olleet käytössä. Ihmettelen tätä, koska 400€:n kompostorin luulisi toimivan ilman ohivuotoja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad601128- 42871
- 51641
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että315627Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän114614- 51598
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38595- 93590
- 56554
- 72542