Kone vaihtuu. Tilanne on sellainen ettei niitä voi pitää päällä yhtä aikaa. Miten saan gmailin ja outlookin sähköpostit siirretyksi vanhalta uuteen?
Entä miten voisin siirtää ne tikulle niin että voisin lukea niitä ja että lähettäjien ja vastaanottajien osoitteet säilyisivät? Myös uudelle laitan gmeilin ja outlookin.
Miten tallenetaan gmeil-sähköpostin viestit
12
265
Vastaukset
- Anonyymi
Kotimikro -lehdessä on suosittu Google-koulu,
https://kotimikro.fi/internet/google-koulu
missä on gmailin hallinnastakin tärkeimmät kerrottu.
Suosittelen opiskelemaan! - Anonyymi
Kiitos mutta ei riitä rahkeet kokonaisuuksien opiskeluun. Ajattelin että saisin tämän yksityiskohdan joltakin täällä selville. Kaiken muun olen jo tehnyt, nuo meilien sisällöt puuttuvat ja muiden viestittäjien yhteistiedon. Välttämättömät yhteistiedot voin vielä kirjoittaa paperille, mutta meilien sisältö on jo liikaa tulostaa paperille. On keskeneräsiä sopimuksia jne. Niistähän pitäsi sitten kirjoittaa kaikki uudestaan.
- Anonyymi
Tee koneelle profiili jossa laitat imapin päälle ja laita myös Gmailin webmail-asetuksista se imap päälle, sitten laitat koneellesi seuraavat asetukset:
smtp.gmail.com lähtevän postin palvelimeksi, portti 587 yhteydensuojaus STARTTSL ja todennusmenetelmä OAuth2
imap.gmail.com saapuvan postin palvelimeksi, portti 993, yhteydensuojaus SSL/TSL ja todennusmenetelmä OAuth2
Eli noi asetukset Outlookiin ja sitten sun pitää tosiaan käydä Gmailissa selaimella ja asettaa IMAP-päälle asetuksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tee koneelle profiili jossa laitat imapin päälle ja laita myös Gmailin webmail-asetuksista se imap päälle, sitten laitat koneellesi seuraavat asetukset:
smtp.gmail.com lähtevän postin palvelimeksi, portti 587 yhteydensuojaus STARTTSL ja todennusmenetelmä OAuth2
imap.gmail.com saapuvan postin palvelimeksi, portti 993, yhteydensuojaus SSL/TSL ja todennusmenetelmä OAuth2
Eli noi asetukset Outlookiin ja sitten sun pitää tosiaan käydä Gmailissa selaimella ja asettaa IMAP-päälle asetuksista.Lisään vielä että noin menetellen voit lukea kaikki postit miltä koneelta tahansa ja myös lähetetyt tallennetaan Gmailin palvelimelle.
- Anonyymi
Voihan niistä ottaa ihan vaan ruutukaappauksen, minä tehnyt näin ja sitten poistanut s-postissa olevan siltä varalta jos se korkataan. Kympissä riitti kun painoi PrintScreen-näppäintä (Picasa-kuvaeditorin oltava päällä) niin meni Picasan kuvakaappaukset-kansioon, Windows 11 myötä homma meni aavistus vaikeammaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan niistä ottaa ihan vaan ruutukaappauksen, minä tehnyt näin ja sitten poistanut s-postissa olevan siltä varalta jos se korkataan. Kympissä riitti kun painoi PrintScreen-näppäintä (Picasa-kuvaeditorin oltava päällä) niin meni Picasan kuvakaappaukset-kansioon, Windows 11 myötä homma meni aavistus vaikeammaksi.
Kuvaruutukaappaus ei välttämättä päde aina ja jos pitkä meili niin ei mahdu yhteen ruutuun!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvaruutukaappaus ei välttämättä päde aina ja jos pitkä meili niin ei mahdu yhteen ruutuun!
fetchmail on hyvä ohjelma, sillä voi myös hakea meilit lokaaliin kansioon, esim. /var/spool/mail/username.
Luo .fetchmailrc tiedosto kotihakemistoon:
#poll pop.gmail.com with POP3 protocol
user '[email protected]' there with password 'mysecretpassword' is username here options ssl
Tämän jälkeen aja komento fetchmail, jonka jälkeen meilit ovat paikallisessa kansiossa tallessa. Tuo fetchmail osaa monia muitakin posti-protokollia
https://fetchmail.sourceforge.io/
- Anonyymi
Huh, kiitoksia mutta minulle liian vaikea. PItänee löytää apua tutuista.
- Anonyymi
Siellä Googlen ja Microsoftin palvelimilla niiden kai pitäisi olla, ellet ole tehnyt jotain nykyään melko epätavallista, eli kirjaudut vain sisään uudelta koneelta.
- Anonyymi
paha tietoturvariski jättää meilit palvelimelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paha tietoturvariski jättää meilit palvelimelle.
Ihan itsekkö tuon keksit?
- Anonyymi
Hmm.. Kuka niitä kaikkia viitsii edes säilyttää. Vanhaa roskaa ei paljon kiinnosrta lukea.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1126945KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3916621Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei653337Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521282889Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092484Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään382039- 1251834
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro211697Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821367- 741257