... halpisporukka hoitaa hommat.
Kyllä suomessa on loistava hallitus.
https://www.smu.fi/uutiset/merimies-unioni-tyrmaa-liikenneministerion-lakiesityksen-luopua-kansallisista-patevyyksista-merenkulun-ammattiliittojen-on/
Suomalaiset kaijalle.....
32
540
Vastaukset
- Anonyymi
Tästä aiheesta saa olla vain yksi mielipide.
- Anonyymi
Halpistyövoima voi olla ihan pätevää työssään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halpistyövoima voi olla ihan pätevää työssään.
Juu, ja jos ei makseta palkkaa on vielä halvempas ja lisäksi reipas pahoinpitely / kotiväen uhkaaminen lisää työmotivaatiota kummasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ja jos ei makseta palkkaa on vielä halvempas ja lisäksi reipas pahoinpitely / kotiväen uhkaaminen lisää työmotivaatiota kummasti.
Kummista on kyse?
Ulkomaalaisista ei ole vielä kokemusta, joten tuo koskee ilmeisesti nykytilannetta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummista on kyse?
Ulkomaalaisista ei ole vielä kokemusta, joten tuo koskee ilmeisesti nykytilannettaKysy kummilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummista on kyse?
Ulkomaalaisista ei ole vielä kokemusta, joten tuo koskee ilmeisesti nykytilannettaOn kokemusta, laidasta toiseen.
Monilla varustamoilla on sopimukset liittojen kanssa koskien ''halpis'' miehistön määrästä aluksissa.
Muutama vuosi sitten todettiin että ei ole riittävästi porukkaa omasta takaa.
Esim. matruusin pätevyyskirjan omaavista on iso pula.
Alan koulutuksesta ei juuri apuja löydy.
Iso osa opiskelijoista lopettaa kesken, ensimmäinen työharjoittelu laivalla avaa silmät.
Perkele, eihän tämä ollutkaan lemmenlaiva !!! - Anonyymi
Etkä ymmärtänyt edes vähän alusta :)))
- Anonyymi
Samalla, samealla, logiikalla voisi laittaa kaikki työläiset kortistoon ja palkata ulkomailta työntekijät, palkatkin olisivat pienemmät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla, samealla, logiikalla voisi laittaa kaikki työläiset kortistoon ja palkata ulkomailta työntekijät, palkatkin olisivat pienemmät.
Ei logiikka ole silloin sama.
Minun logiikassani suomalaisille ei tarvitse antaa potkuja.
Minun logiikkani mukaan palkattavien ihmisten rajaaminen hyvin suppeaan geeniperintään oudolla kielellä lisää kustannuksia eikä ole perusteltu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei logiikka ole silloin sama.
Minun logiikassani suomalaisille ei tarvitse antaa potkuja.
Minun logiikkani mukaan palkattavien ihmisten rajaaminen hyvin suppeaan geeniperintään oudolla kielellä lisää kustannuksia eikä ole perusteltu.Suomessa väki vanhenee, lapsia syntyy ennätyksellisen vähän.
Jostain on PAKKO löytää työntekijöitä maksamaan veroja, eläkemaksuja, ym,ym. ja se jostain on rajojen takaa. No, mieluusti ei itärajan takaa:)
Asiasta on kirjoitettu satoja artikkeleita, tässä yksi.....
https://ek.fi/ajankohtaista/blogit/suomeen-tarvitaan-ulkomailta-jopa-200-000-uutta-tyontekijaa/
- Anonyymi
Oudosti sensuuri iskee näihin kommentteihin.
- Anonyymi
Kokeile asiallisella kommentilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile asiallisella kommentilla.
Onko tarpeeksi asiallinen kommentti se, että mitä enemmän rajoituksia on, sitä kalliimmaksi se tulee suomalaisille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tarpeeksi asiallinen kommentti se, että mitä enemmän rajoituksia on, sitä kalliimmaksi se tulee suomalaisille?
Se on ihan OK, kunhan et perustele asiaa järkevästi.
- Anonyymi
Yhteiskunnallinen keskustelu herättää tunteita. Jos sitten on siinä asemassa, että voi vaientaa muut, niin vaatisi aika vahvaa itsetuntoa olla tekemättä sitä.
- Anonyymi
Tämä on kielletty aihe.
- Anonyymi
Vastaukset vaan hupenee.🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaukset vaan hupenee.🤣
Suurin osa oli roskaa.
Pelto-Eemelit ei muuhun pysty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa oli roskaa.
Pelto-Eemelit ei muuhun pysty.Näin ylläpito on sen kokenut.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään13813172Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen823629Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,952904Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?361379Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2751374Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1481309Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151274Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141184- 811071
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin193961