Suomenkielisten identiteetti taitaa olla se että he ovat vaasan vieressä oleva kunta en sanoisi että sepänkyläläiset suomenkieliset olisi kuin vaasalaiset.
Sepänkyläläisillä suomenkielisillä ei ole muun muassa jotain omaa puhetapaa.
Mikä on sepänkyläläisten identiteetti mustasaaressa?
38
383
Vastaukset
- Anonyymi
Pohjanmaan idetiteetti meillä täällä kaikilla.
- Anonyymi
En sanoisi niin. Mikä edes on pohjanmaan identiteetti? Kuinka pohjanmaalaisia on ruotsinkieliset pohjanmaalla verrattuna laihialaisiin? Onko närpiö identiteetiltään "pohjanmaalainen"? Miten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En sanoisi niin. Mikä edes on pohjanmaan identiteetti? Kuinka pohjanmaalaisia on ruotsinkieliset pohjanmaalla verrattuna laihialaisiin? Onko närpiö identiteetiltään "pohjanmaalainen"? Miten?
Kaksikielisyys on pohjanmaan identiteetti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksikielisyys on pohjanmaan identiteetti.
Mikä on sepänkyläläisten suomenkielisten identiteetti kaksikielisyyden lisäksi? Montako ruotsinkielistä on laihialla. Kuinka paljon siellä asukkaat pitää itseään kaksikielisinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on sepänkyläläisten suomenkielisten identiteetti kaksikielisyyden lisäksi? Montako ruotsinkielistä on laihialla. Kuinka paljon siellä asukkaat pitää itseään kaksikielisinä.
Miksi identiteetti on niin tärkeä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi identiteetti on niin tärkeä?
En ole sanonut että se olisi tärkeä. Olet epälooginen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole sanonut että se olisi tärkeä. Olet epälooginen.
Erehtyyhän jokainen, joskus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erehtyyhän jokainen, joskus.
Mielestäni eri asioita erehtyminen ja epäloogisuus. Virheitä tapahtuu kaikille mutta epäloogisuus on jonkinlainen elämäntapa ja ominaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni eri asioita erehtyminen ja epäloogisuus. Virheitä tapahtuu kaikille mutta epäloogisuus on jonkinlainen elämäntapa ja ominaisuus.
Epäloogisuus voi olla hyvin luovaakin, lapsenomainen ja yllättävä näkemys voi saada aikaan vaikka mitä uutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäloogisuus voi olla hyvin luovaakin, lapsenomainen ja yllättävä näkemys voi saada aikaan vaikka mitä uutta.
Asia keskusteluissa sitä ei tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia keskusteluissa sitä ei tarvitse.
Ei kai, mut se onkin eri asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai, mut se onkin eri asia.
Ei liity aiheeseen.
- Anonyymi
Vaasa-Mustasaari yhteenliitos olisi aikaa sitten jo pitänyt tehdä. Vielä ehtii.
- Anonyymi
Niin kauan kun ruotsinkielisiä on enemmän se ei tule tapahtumaan.
- Anonyymi
Rakentakaa itärajan tapainen ystävyys ja avunanto "aita"rajalle.!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kauan kun ruotsinkielisiä on enemmän se ei tule tapahtumaan.
Ei mene enää montaa vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene enää montaa vuotta.
Siis mihin ei mene enää montaa vuotta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis mihin ei mene enää montaa vuotta?
Yhdistymiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdistymiseen.
En usko niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko niin.
Mutta toivotaan sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta toivotaan sitä.
Miksi mustasaaren liittyminen olisi tärkeää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi mustasaaren liittyminen olisi tärkeää?
Mielikuvan takia, turhat rajat pois, byrokratiaa vähemmäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne ole turhia mustasaarelaisille. Varsinkaan ruotsinkielisille. Oletko itse vaasasta tai mustasaaresta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi juuri mustasaari on joillekin tärkeä mahdollinen liitos? Laihiakin taitaisi olla enemmän mahdollinen. Yrittäkää sitä.
- Anonyymi
Varmaan kokevat olevansa ylistarolaisia.
- Anonyymi
Ei koe olevan ylistarolaisia mutta vaasalaisia sepänkyläläiset ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei koe olevan ylistarolaisia mutta vaasalaisia sepänkyläläiset ei ole.
Ennemmin sepänkyläläiset on vaasalaisia, kuin ylistarolaiset seinäjokisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennemmin sepänkyläläiset on vaasalaisia, kuin ylistarolaiset seinäjokisia.
Ei ole kumpaakaan sepänkyläläiset. Luulen että sepänkylän suomenkieliset ei itsekään tiedä oikein mikä heidän identiteetti on. Se on epämääräinen "no se on vaasan kupeessa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kumpaakaan sepänkyläläiset. Luulen että sepänkylän suomenkieliset ei itsekään tiedä oikein mikä heidän identiteetti on. Se on epämääräinen "no se on vaasan kupeessa".
Sundom liitettiin Vaasaan aikoinaan, ja myös Sepänkylä pitäis liittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sundom liitettiin Vaasaan aikoinaan, ja myös Sepänkylä pitäis liittää.
Sitten periaatteessa mustasaari voisi olla mahdollinen. Nuo pienet paikat joissa enemmistö on ruotsinkielisiä, ruotsinkieliset voi olla aika omistushaluisia reviiristään ja vihamielisiä. Minua on sundomissa kielletty menemästä metsäpolulle. Nämä nuoret noin 16-19 vuotiaat seurasi ilmeisesti polulla ja huuteli kaukaa.
- Anonyymi00031
Anonyymi kirjoitti:
Sitten periaatteessa mustasaari voisi olla mahdollinen. Nuo pienet paikat joissa enemmistö on ruotsinkielisiä, ruotsinkieliset voi olla aika omistushaluisia reviiristään ja vihamielisiä. Minua on sundomissa kielletty menemästä metsäpolulle. Nämä nuoret noin 16-19 vuotiaat seurasi ilmeisesti polulla ja huuteli kaukaa.
Mopopojat nyt on kaikkialla samanlaisia....
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ei ole samanlaisia joka paikassa. Nuo ruotsinkieliset on erilaisia. Mustasaaren puolella myös olleet samanlaisia.
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ei heillä ollut muuten mopoja.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Ei heillä ollut muuten mopoja.
Silti ne on mopopoikia....
- Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Silti ne on mopopoikia....
Et tiedä asiasta.
- Anonyymi00035
Se on hyvässä kunnossa.
- Anonyymi00037
Ei liity aiheeseen. Mitä idiootteja vaasalaiset on.
- Anonyymi00038
No sehän on sopivaa ja jopa mainiota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit856020KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3195117Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei482599Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831832Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1091497
seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191402Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393