Yrittämisen ja monen muunkin asian tehtävä on tuottaa lisäarvoa muille. Jos yritys ei tuota lisäarvoa muille jossain muodossa, se loppuu.
Ahneus on sitä, että halutaan enemmän kuin itselle kuuluu. sorrutaan jopa kieroiluun ja filunkipeliin voittoa saadakseen.
Tiedämme mikä on ahneuden loppu. Sitä ei tarvi erikseen sanoa. Muutenkin elämän hienoimpia asiota ei edes mitata tai saa rahalla.
Enemmän tuottaa usein iloa se, jos voi auttaa jotakuta kuin se saako jostain asiasta rahaa. Rahalla ihminen ei pelastustaan voi ostaa.
Ahneus on heikosti kannattavaa
9
77
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Sinä voisit ostaa rahalla kohennusta mielenterveyteesi menemällä vaikka yksityispsykiatrin vastaanotolle, olisit kipeästi sen tarpeessa...
- AnonyymiUUSI
Kuulehan ystäväiseni. Olen kuullut mielipiteesi tuhannesti. Jankkaus ei auta. Ei yksityispsykiatri voi saada minua muuttamaan mielipiteitäni jotka on perusteltuja.
Mutta muutan virheellisiä mielipiteitä tarvittaessa oikeanlaisiksi omaehtoisesti aina kun ilmenee tilanne jossa on syytä korjata näkemyksiä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuulehan ystäväiseni. Olen kuullut mielipiteesi tuhannesti. Jankkaus ei auta. Ei yksityispsykiatri voi saada minua muuttamaan mielipiteitäni jotka on perusteltuja.
Mutta muutan virheellisiä mielipiteitä tarvittaessa oikeanlaisiksi omaehtoisesti aina kun ilmenee tilanne jossa on syytä korjata näkemyksiä.Etpä ole oikea henkilö puhumaan jankkaamisesta, koska olet siinä lajissa tämän foorumin mestari!
Uskon vakaasti että oikealla lääkityksellä tuo sairas jankkaamisesi loppuisi, tai ainakin vähentyisi...
- AnonyymiUUSI
Olen tuonut lisäarvoa. Paljaalla.
- AnonyymiUUSI
Yrityksen tehtävänä on myös tuottaa voittoa. Muuten tulee konkurssi.
- AnonyymiUUSI
Ja voittoa ei voi tuottaa jos kusettaa asiakkaita ja profiloituu kierona huijarina joka muuttaa sopimuksia tai ylihinnoittelee ahneuksissaan ja näin aliarvoi asiakkaitaan.
- AnonyymiUUSI
Ahneus on kannattavaa silloin jos on valta ottaa se mitä himoitsee
- AnonyymiUUSI
Mites aivan alussa tapahtuikaan? Eräs Lucifer ylpistyi ja halusi korkeammalle kuin Jumala. Sen seurauksena olemme nykyisessä pahan maailmassa. Onneksi on Jeesus koska muutoin ei toivoa olisi. Tarina opetus on että ahneus, itsekkyys ja vallan väärinkäyttö ei ole järin viisasta. Se vie tuhoon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mites aivan alussa tapahtuikaan? Eräs Lucifer ylpistyi ja halusi korkeammalle kuin Jumala. Sen seurauksena olemme nykyisessä pahan maailmassa. Onneksi on Jeesus koska muutoin ei toivoa olisi. Tarina opetus on että ahneus, itsekkyys ja vallan väärinkäyttö ei ole järin viisasta. Se vie tuhoon.
Ja iso-paha susi puhkui ja puhalsi possun majan nurin...
Sen pituinen SE.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin2213202Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.3222813Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.761810Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e551715Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?481591- 1221386
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,111342Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee171280Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4321274- 1051269