perhehuone vs. osasto?

Anna-80

Olen menossa Jorviin esikoista synnyttämään lokakuussa, ja mietin, ottaako perhehuone vaiko ei. Toiset kun sanoo, että osastolla on se hyvä puoli, että saa ekat rankat yöt nukkua, ja vaavi tuodaan vaan syömään. Miehen pitää ilm. sitoutua olemaan huoneessa 24 h /vrk - mitä tää käytännössä tarkoittaa? Etukäteen kiiän erilaisista kokemuksista.

4

2059

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kati

En ole Jorvissa synnyttänyt, mutta perhehuoneesta on kokemusta. Synnytin kuukausi sitten ja meillä oli perhehuone. Hyvät puolet olivat, että isä sai olla yötä. Sekä oma rauha, jolloin sai rauhassa keskittyä ja opetella lapsen hoitamista. Ja vielä, minä kun olin niin kipeä että oli tosi kiva mennä "omaan vessaan ja suihkuun". Huonoja puolia ei oikeastaan ollut muuta kun meen isä kävi töissä ja mä jäin päiväksi yksin. Vauva tietty nukku ja mä olin aika yksinäinen siinä sen vieressä. Kysymys vaan et miks miehen tarvis olla 24 h. Mehän siitä kuitenkin joudume maksamaan. No ehkä ne ajattelevat että sen huoneen vois sit antaa sellaiselle, joka ois sen 24 tuntia.

• Liisa

Kannattaa ottaa jos vaan saa! Me saatiin viimesiks päiviks perhehuone ja olisin kyllä tullu hulluksi ilman. (Jouduttiin olemaan 9pvää sairaalassa vauvan tulehduksen takia.) Osastolla oli hirveää, TYKS:ssä olin ja kyllä vauva oli ekat yötkin vieressä, hoitajia juoksi kokoajan katsomassa joko minua tai kahta huonetoveriani huonetoverini mies joka haisi hirveästi tupakalle. Isät kun sai olla klo 10-20 huoneissa.. Siinä oli sitten kiva kun hoitaja katsoi mun leikkaushaavaa ja kohtua ilman mitään sermiä. Nukuttua ei saanut ollenkaan, ellei oma vauva huutanut, joku toinen vauva takuulla huusi.

Että perhehuone oli todella ihana, rauhallinen ja tosiaan isä sai olla yötä (mulla istuminen/käveleminen/sängystä nouseminen vaikeaa niin apu helpotti.) Jorvista ei tosiaan ole kokemusta minullakaan, että en tiedä niitten käytännöstä, mutta itselle tosiaan perhehuone oli se, mikä pelasti muuten helvetillisen sairaalassaoloajan..

• -77

Jorvissa maaliskuun alussa ja ei ollut perhehuonetta.Olin erittäin tyytyväinen henkilökuntaan,huoneeseen,samassa tilassa oli suihku ja vessa.Meitä oli huoneessa samaan aikaan kaksi tai kolme äitiä.Ite olin Jorvissa viikon verran.Isä tuli aina töiden jälkeen meidän luo,alotti isyysloman kun päästiin kotia.
      Poika tuli vkolla 35 4,ei joutunut onneksi keskososastolle.Ekat pari yötä poika oli hoitajien luona että sain ite nukuttua ja poika joutui valohoitoon 2 vrk:ksi,oli myös silloin yöt hoitajien luona.
      Meille oli parempi niin että isä aloittaa lomansa vasta sitten kun olimme vauvan kanssa kotona,perhehuoneessa isä olisi myös 24h/vrk tai ei mikään pakko mutta sama maksu menee,eli Jorvissa perhehuone on 52egee /vrk ja normaali huone 26egee/vrk.
      Molemmissa varmasti hyvät ja huonot puolensa.

• minä-84

Itse synnytin Tyks:ssa huhtikuussa. Olin ensimmäisen yön normaalissa huoneessa, tosin vauva oli hoitajien kanssa sen yön ja aamulla pyysin perhehuoneen. meitä oli siinä huoneessa 2 äitiä ja minua häiritsi toisen vauvan huuto yöllä, vaikka ei sille tietenkään mitään voinut, mutta en saanut nukuttua siinä.

Mies tuli kanssamme osastolle kahdeksi vuorokaudeksi ja sitten lähdettiin kotiin. Ite tykkäsin tosi palsjon että mies oli siellä auttamassa, kun olin niin kipeä synnytyksen jälkeen, enkä viittinyt koko aikaa soittaa hoitajia osastolla oliessani, kun näyttivät muutenkin olevan kiireisiä. Mies oli kanssamme siellä koko ajan työhaastattelua lukuunottamatta. Osastolla oli yhteinen telkkari yhdessä huoneessa, mutta perhehuoneessa oli oma ja se oli mukavaa, koska vauva nukkui niin paljon ja en oikein päässyt liikkeelle!

Eli suosittelen lämpimästi perhehuonetta, vaikka meneehän se aika varmasti myös normaalilla osastolla =)!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      175
      1550
    2. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      56
      1235
    3. puukkotappelu-keskella-tieta

https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo
      Rovaniemi
      13
      1211
    4. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      51
      1101
    5. Missä Martina miehineen?

Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1074
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      972
    7. Onko enää rakkaudentunteita

Minua kohtaan?
      Ikävä
      51
      752
    8. Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen

Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm
      Maailman menoa
      252
      737
    9. Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?

Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel
      Ikävä
      33
      730
    10. Haluatko sä enää

Mun kans mitään? ❤️ on ikävä
      Ikävä
      37
      712
    Aihe