"Tuskallisinta hänestä oli se,

Anonyymi-ap

että hän tajusi vasta nyt, että outo tunne hänen sisällään oli rakkautta."

"Kun tuntee itsensä väheksytyksi, syrjäytetyksi, kokee sitä koko ajan, ja nimenomaan sellaisten taholta, jotka eivät ole meitä ylempiä, niin tulee todella äreälle tuulelle. Silmä tarkkaa ja panee merkille toisten ihmisten heikkoudet paljon selkeämmin, ja liian läheinen tutkailu jättää ihmisten hyvät puolet helposti heidän virheidensä varjoon, sillä kun katse kiinnittyy kohteeseen liian läheltä, se ei näe ilman perspektiiviä yhtään mitään. Ja voi sitä sydäntä, joka etsii tyydytystä ja mielihyvää vihasta ja halveksunnasta! Moinen surke ravinto nostattaa meissä piankin inhon omaa itseämme kohtaan. Silloin tuollainen vankipolo viettää varmaan riemuvoittojaan halveksuntaa ja kopeutta uhkuen -

Kerran halveksittuna,
nyt halveksijana
hän jäytää omaa arvoaan
vaateliaassa
itsekyydessään"
(Goethe, Harzreise im Winter 1777)

"Ah kuinka totta! Mutta niin ei kyllä saa käydä minulle! Vaikka ihmiset torjuisivat minut, minä rakastaisin heitä sittenkin!"

38

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minäkin rakastan. Torjuvat tai eivät. Tai tavallaan säälin ehkä ihmiskuntaa joka alhaisten tunteidensa orjana vaeltaa. Mutta kaukaa vain, todella kaukaa!

• Anonyymi

Rakkaus on liian monelle pikkumaista toisen kontrollointia, omistushalua, kateutta… mutta kukin kykynsä mukaan. Nähdäkseni tällaisen tunnemaailman omaavat pärjäävät maailmassamme parhaiten, jos tarkastelun kohteena on taloudellinen pääoma ja lasten pitkäjänteinen kasvatus eli omien geenien menestys ja resursointi. Valitettavasti.

• Anonyymi

tällainen ihminen jää aina lopulta yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tällainen ihminen jää aina lopulta yksin.

Eipäs jää. Kyllä se on ihan muut jotka jäävät yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipäs jää. Kyllä se on ihan muut jotka jäävät yksin.

Saamattomat ja omassa elämässä epäonnistuneet (tunne) ja itsensä riittämättömäksi tuntevat jäävät kaiken ulkopuolelle ja oppivat olemaan yksin, koska vaikea on luottaa muihin, kun on törmännyt muutamiin pelureihin, jotka eivät synnytä luottamusta, tyytyvät kohtaloonsa olla mielummin yksin kuin huonossa suhteessa, joka tuskin olisi tasa-arvoinen.

• Anonyymi

Hän mies tiluli tiluli lei soopastasi

• Anonyymi

Pelottaako asioiden vakavasti ottaminen ja ajatteleminen?!
        Siinä tapauksessa kannattaa varmaan mennä johonkin lasten palstalle missä voit niitä tilulileitäisi rallatella!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelottaako asioiden vakavasti ottaminen ja ajatteleminen?!
        Siinä tapauksessa kannattaa varmaan mennä johonkin lasten palstalle missä voit niitä tilulileitäisi rallatella!

Tuomon jutut tunnetaan täällä vinkki vitonen

• Anonyymi

Viidennen kerran tänne kirjoitettu ap ja yhtä monta kertaa vastaus. Olkoon jo kuudes kerta.
      Kertoo paljon ihmisestä miten puhuu mm. ystävistä näiden selän takana.

Jollet ole missään erityisasemassa hänen elänässään niin aivan varmasti puhuu samaan sävyyn myös sinusta. En edes jaksaisi kuunnella tuollaista toisten dissaamista jatkuvasti. Älä kommentoi näihin juttuihin mitään tai hymähdä vain. Jos hän vieläkin jatkaa haukkumista niin onko hän todella henkilö,jonka seurassa haluat viettää aikaa.

• Anonyymi

En sanoisi mitään. Luultavasti vain ärsyyntyisi, kun hänen mielipuuhaansa puututaan. Voi olla myös, että hänen perusluonteensa on negatiivinen ja huonoitseuntoinen, joten ei osaa elää muuten kuin painamalla toisia alaspäin. Joten sanominen ei auttaisi mitään.

Itse en kertoisi enää henkilökohtaisia asioita hänelle ja ottaisin varmaan muutenkin etäisyyttä.

• Anonyymi

Heivasin kaikki tuollaiset mulkut todella kauas elämästäni. Se oli erittäin hyvä päätös.

M

• Anonyymi

Miksi naiset puhuvat aina selän takana pahaa toisistaan? Jos kolme naista on keskenään ja yksi poistuu, heti aletaan puhua paikalta lähteneestä pahaa tai juoruta. En myöskään ymmärrä sitä miksi naiset kehuu esimerkiksi jonkun ulkonäköä ja sitten haukkuukin häntä heti perään muille. Miksi kehua, jos ei tarkoita sitä? Mietittekö koskaan, mitä teistä saatetaan puhua?

Pistetäänkö rasti pystyyn ja mittaillaan toisia kuraa kuran päälle ap kestäisitkö vai alkaako uli, uli

• Anonyymi

Itse en lukeudu noihin naisiin. Ei ole tarvetta arvostella toisia. Eihän se kerro, kuin itsensä nostattamisesta. Myötähäpeä vaan tulee, kun näkee toisten käytöksen taakse.

• Anonyymi

Niinhän se menee että jos sinusta puhutaan selän takana niin myös niistä puhutaan jotka sinusta puhuvat!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se menee että jos sinusta puhutaan selän takana niin myös niistä puhutaan jotka sinusta puhuvat!

Ei puhuta. Ainakaan minun kautta.

• Anonyymi

Silloin ollaan hiljaa. Koska inho harvoin on yksipuolista. Ja Inhon syy voi olla myös myrkyllinen kuten kateus tai inhoaja voi olla narsistinen. Narsisti pyrkii mustamaalaamaan uhriaan ja hänen totuus on sellainen aina, että hän on hyvä ja se toinen paha. Selän takana puhuja on aina arveluttava. Hän puhuu vain yksipuolista yhden ihmisen totuutta. Myös narsisti yrittää viedä kaikki henkilöt toisen puolelta, jotta uhri jäisi yksin. Pahan puhuja tulee aina kyseenalaistaa.
      T. Vanha koulukiusaaja

• Anonyymi

Persoonallisuushäiriöllä tarkoitetaan pitkäaikaista, joustamatonta ja syvälle juurtunutta käyttäytymismallia, josta aiheutuu vaikeuksia ihmiselle itselleen tai palstan lähipiirilleen. Persoonallisuushäiriöstä kärsivän sisäinen kokemus ja toiminta poikkeavat merkittävästi kulttuurinsa normeista !!

• Anonyymi

100 %. Mulla oli just äskettäin tilanne, missä toi vainoharhaisuus meni niin pahaks, et mä suoraan kysyin niiltä ihmisiltä, joita kohtaan mulla oli tätä vainoharhaa, että olisko ne rehellisiä ja kertoisko ne mulle, puhuuko ne musta selän takana. Ne vastasivat kyllä ja sanoivat miksi, ja keksiä läjä heikkoja selityksiä, miksi ne "ei voineet" vaan puhua mulle niistä ongelmista, joita niillä oli mun kanssa. Samalla mä melkein en voinut uskoa sitä, ja tää laukaisi mut.

Mä en ees tiennyt, et niillä oli ongelmia mun kanssa, ja mä sanoin, et jos ne olis kertoneet mulle ennen kuin ne päätti puhua paskaa, mä olisin ollu iloinen, jos olis yritetty puhua asiat selviks niiden kanssa. Mut nyt nää ihmiset ei oo vaan menettäny mun luottamusta täysin, vaan mä tunnen, et ne ihmiset, joille ne puhu paskaa, on jo manipuloitu mua vastaan ja mä en koskaan pääse kertomaan mun puolta tarinasta tai tulemaan otetuksi vakavasti. Ja mä periaatteessa suljin pois kaikki, jotka oli mukana selän takana, koska mä en 100 % voi luottaa niihin enää.

Ihmiset on joskus ihan paskoja, ja musta tuntuu, et tää on just se syy, miks mä pidän ihmiset etäisyydellä. Tää ei oo eka kerta, kun tää on tapahtunut mulle, ja se on perseestä, koska se vaan ruokkii sitä BPD:n vainoharhaa, jonka kanssa me jo kärsitään. Tuntuu niin vaikeelta luottaa kehenkään, ainoo ihminen, johon mä todella luotan, on mun FP. Se ehdottomasti pahentaa sitä "kaikki vihaa mua/koko maailma on mua vastaan" -tunnetta, josta mä en oo koskaan päässyt eroon.

• Anonyymi

Ap. Puuttuuko oma persoona ja jäljellä on vain miellyttämisenhalu ?

• Anonyymi

Kyllä se puuttuu aivan täysin ja miellyttämisenhaluissa on rattoni. Kiitos kun kysyit!

AP

• Anonyymi

Ja niitähän täällä riittää gubettajista lähtien.
      Todellisuudentaju aivan hukassa sillä kukaan normaali ei viitsi tuollaista harrastaa.

• Anonyymi

Sosiaalinen tapa ?
      Joskus pahan puhuminen on vain "automaattinen" tapa keskustella ja juorut voivat maustaa tavallista keskustelua

• Anonyymi

Päivän pähkinä keksi vastakohta 🍾

puhua pahaa 🎄 halveerata
      puhua pahaa 🍬 häpäistä
      puhua pahaa ❄️ liata
      puhua pahaa 🎁 mustamaalata
      puhua pahaa ⛄️ mustata
      puhua pahaa ❤️ nolata
      puhua pahaa 🇫🇮 vihapuhe

• Anonyymi

Puhua pahaa 🍺 päänsärky

• Anonyymi

Puhua paahaa 🍩 uli, uli ulista

• Anonyymi

Puhua pahaa ❤️ Hyvää Joulua

• Anonyymi

Puhua pahaa 🌨 satimeen

• Anonyymi

En tiedä puhutko nyt naisesta vai miehestä vai yleisesti. Mä en ole susta puhunut pahaa kertaakaan, en näe tarvetta tai syytä siihen.
      T. Hän nainen

• Anonyymi

Pisneksen silmissä, meinasitko varastaa asiakkaat selän takana ?

• Anonyymi

Ihmisellä jonka tapoihin kuuluu panetella toisia ihmisiä, ei voi olla kovinkaan hyvä olla. Hän ei kohtaa omia tunteitaan, ei ole päässyt oman itsensä ytimeen. Omat varjonsa kun kohtaa, niin ymmärtää että kukaan ei ole toista parempi.

• Anonyymi

Kokee toisen ihmisen uhkaksi itselle tai toinen syö omasta kuormasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokee toisen ihmisen uhkaksi itselle tai toinen syö omasta kuormasta.

Niin. Jotkut elelee sellaisessa maailmassa. Oma valinta on, minkälaista elämää haluaa viettää.

• Anonyymi

Milloin jätit viimeeksi panetella syyttömiä?
        Taisit unohtaa jo ne

• Anonyymi

Hän haluaa sinusta vaan lopullisesti eroon

• Anonyymi

ilman molemminpuoleista arvostusta ei ole suhdetta joka voisi hyvin. suhde saattaa pahimmassa tapauksessa sairastuttaa lopuniäksi.

• Anonyymi

Kyllä se sairastuttaa, jos itse rakastaa ja toinen vaan mitätöi ja moittii. Ei siinä oikein muuta voi, kuin sairastua. Ja tietysti lähteä pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se sairastuttaa, jos itse rakastaa ja toinen vaan mitätöi ja moittii. Ei siinä oikein muuta voi, kuin sairastua. Ja tietysti lähteä pois.

juurikin näin se meni. lähtö otti koville mutta oli ainoa ratkaisu ja huomasi kyllä ettei toista yhtään edes haitannut

• Anonyymi

Haluatko häneltä totuuden kuulla ?
      Kenelle rakkaus meni ja loppui jo monta kuukautta sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      125
      7679
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      670
      4911
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      3214
    4. 53
      1357
    5. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      138
      1337
    6. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      100
      1280
    7. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      165
      1203
    8. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      19
      1037
    9. Ajattelen sinua kiitollisuudella

Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      55
      993
    10. Sinulle tiedoksi

Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      27
      883
    Aihe