Jenkkifirma haluaa mun domainin, mitä teen?

Pulassako olen?

En tiedä mistä kysyisin, joten laitan huoleni tänne, jos vaikka joku kokeneempi osaisi jotain neuvoa antaa.

Rekisteröin omaan käyttööni verkkotunnuksen tänä keväänä ja nyt joku mies soittelee New Yorkista ja mä en ymmärrä mitä kaikkea se selittää, mutta se haluaa ainakin tuon rekisteröimäni tunnuksen.

Mitä mun pitäis nyt tehdä, ollakko vaan vaiko eikö olla, huolissaan nimittäin?

Voinko saada jonkin sakon tai rangaistuksen, vankeuttako, miten monta vuotta?

Auttakaa!

7

1749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen

      kovaan hintaan...

    • Viilari

      Kuule MYY se niille kovaan hintaan? Kyllä sen domainin sulla pitäis pysyä mikäli sä et oo ottanu sitä kiusallas vaan ihan oikeasti omaan käyttöön. Hmm. Jos koitat myydä niin tee selväksi että se ei ole ollut alunperin tarkoitus. Siis että et ole ottanut domainia alunperin vain myydäksesi.

      • 435

        *Kuule MYY se niille kovaan hintaan?*

        Toki tuota voi yrittää ja kannattaakin. On yleistä, että yrityksen vaihtaessa nimeä jne... ostetaan domain jos se on jollakin varattuna. Liikaa ei sit kannata yrittää rahastaa.


        Tosin jos olet rekisteröinnyt domainin joka on yrityksen rekisteröimä tavaramerkki jne... tai hyvin lähellä sitä, niin silloin rahastaminen ei onnistu, parhaimmassa tapauksessa haastetaan oikeuteen ja saat oikeuskäyntikulut jne... maksettavas. Mikäli et suosiolla luovu.


        Kai soittaja on selostanut miksi haluaa domainin itselleen?
        Onko ostamassa vai vaatimassa sitä itselleen jne...?
        Ja kuka soittaja on, lakimies, yrityksen johtaja?

        Jos et ymmärrä hyvin Englantia, niin kerro se heti, jos vain myöntelet jne... soittaja luulee, että ymmärrät.

        Pyydä selostamaan asia emailitse/tai perinteisellä etanapostilla, jotta voit pyytää jonkun kääntämään asian sinulle. Tai sitten pyydät jonkun soittamaan joka ymmärtää Englantia hyvin.


        Ihan mielenkiinnosta kerro mistä domainista kyse, ei siitä haittaakaan ole.


        *Voinko saada jonkin sakon tai rangaistuksen, vankeuttako, miten monta vuotta?*

        Tähän asiaan on vaikea näillä tiedoilla vastata.


      • Pulassako olen
        435 kirjoitti:

        *Kuule MYY se niille kovaan hintaan?*

        Toki tuota voi yrittää ja kannattaakin. On yleistä, että yrityksen vaihtaessa nimeä jne... ostetaan domain jos se on jollakin varattuna. Liikaa ei sit kannata yrittää rahastaa.


        Tosin jos olet rekisteröinnyt domainin joka on yrityksen rekisteröimä tavaramerkki jne... tai hyvin lähellä sitä, niin silloin rahastaminen ei onnistu, parhaimmassa tapauksessa haastetaan oikeuteen ja saat oikeuskäyntikulut jne... maksettavas. Mikäli et suosiolla luovu.


        Kai soittaja on selostanut miksi haluaa domainin itselleen?
        Onko ostamassa vai vaatimassa sitä itselleen jne...?
        Ja kuka soittaja on, lakimies, yrityksen johtaja?

        Jos et ymmärrä hyvin Englantia, niin kerro se heti, jos vain myöntelet jne... soittaja luulee, että ymmärrät.

        Pyydä selostamaan asia emailitse/tai perinteisellä etanapostilla, jotta voit pyytää jonkun kääntämään asian sinulle. Tai sitten pyydät jonkun soittamaan joka ymmärtää Englantia hyvin.


        Ihan mielenkiinnosta kerro mistä domainista kyse, ei siitä haittaakaan ole.


        *Voinko saada jonkin sakon tai rangaistuksen, vankeuttako, miten monta vuotta?*

        Tähän asiaan on vaikea näillä tiedoilla vastata.

        Kiitos kaikille vinkeistänne, helpotti kovasti kun huomaan etten olekaan rikollinen, ainakaan vielä omasta mielestäni.

        Nyt olen valmiimpi vastaamaan soittelijalle ja pyydän kirjallista selvitystä soiton syystä, pitää kysyä joltakin miten se sanotaan.

        En luulekaan että voisin mitenkään "rahastaa" niitä, mutta nyt on tärkeintä etten itse joudu mitenkään syylliseksi ja maksumieheksi.

        Valitettavasti en nyt voi kertoa domainin nimeä, koska se paljastaa myös minun yksityispersoonani, mutta jos tämä menee suuremmitta kommelluksitta, niin luulen että siitä kuullaan vielä!

        Kiitti kaikille!


    • siitä mikä domain on kyseessä.

    • ***

      Tietämättä tapauksesta enempää, sain vaikutuksen ettet ymmärrä englantia ja pelkäät oikeistoimia. Luonnollinen seuraus on siis pyytää soittajan puhelinnumero ja pyytää lakimiestä soittamaan takaisin päin.

      • Höpö

        ..yksinkertaisesti pyydä selvittämään sähköpostilla asiansa. Postin voi sitten amerikantaitoinen ystävä lukea ja kääntää suomeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ylen Kela-kone näyttää alueesi maksetut tuet

      Kone näyttää erikseen jopa lääkkeisiin menevät Kela-rahat. Lieskassa syödään valtavasti lääkkeitä. Asumistukeakin menee
      Lieksa
      60
      9501
    2. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      156
      2038
    3. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      67
      1317
    4. Seiskaan otti yhteyttä Dani-niminen taksikuski, joka erehtyi ottamaan kohuliikemiehenä tutuksi tulle

      Siis hetkinen, kaverilla on 7 kpl asuntoja Dubaissa, mutta taksiin ja hampurilaiseen ei raha riitä? Buah buah buahahhaa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      231
      1255
    5. Ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      55
      1252
    6. Sä oot niin mukava

      Mutta samalla niin rasittava! Ikävä on.. Oli mukava, kun olit osa mun elämää🦫
      Ikävä
      86
      1186
    7. Swastikan spiraali ja risti, molemmat auringon symboleina

      Swastikan spiraali ja risti – molemmat auringon symboleina Jälleen kerran vihamielisyys kaikkea hindulaisuuteen liittyv
      Hindulaisuus
      461
      1125
    8. Taidan rakastaa sua

      kaikista mahdollisista esteistä, asetelmista, tilanteista, mielenhäiriöistä, traumoista yms.huolimatta ja myös niiden ta
      Ikävä
      42
      994
    9. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      80
      959
    10. Kulta älä unohda minua

      Kulta en halua että katoat minulta.
      Ikävä
      33
      874
    Aihe