Mitkä liikkeet ovat mielestänne käytännöllisiä ja hyvin toimivia todellisessa thaiboxing matsissa, olettaen että kummatkin osapuolet hallitsevat thaiboxingin hyvin? Jos jotkut liikkeet eivät ole toimivia niin perustelkaa miksi.
Onko esim polvien ja kyynerpäiden käyttäminen avain joka matsin voittooon? Onko nyrkkien käyttäminen liian tehotonta? Mikä on käytännöllisin potku, etupotku, kiertopotku jalkoihin/päähän?
Tehokkaat liikkeet!
4
1702
Vastaukset 4
- -T-
Thainyrkkeilyyn kuuluu monta osa-aluettalähiottelu, potkut ja lyönnit .Mitä paremmin hallitset näiden käyttöä sitä vaikeampi vastus olet.
Hyvä lähiottelija voi pärjätä ihan yhtä hyvin kuin hyvä ottelija lyöntietäisyydeltä. Kysymys vaan kuuluu kumpi tekee jutunsa paremmin. Tosin kaksi tasavahvaa otteljaa otellessa, thainyrkkeilypisteytyksen mukaan Lähiottelija on tietenkin vahvemmilla kuin lyöjä. Samoin kuten kova-alapotkija häviää ottelut jos toinen vetää potkunsa aina keskivartaloon hyvällä tekniikalla. Tapoja on monia. Hyvä keskivartaloon potkija yhdistettynä lähiottelutaitoon mielestäni pärjää jo aika monessa ottelussa. Lyöntien osaaminen tietenkin antaa sinulle hyvän yllätyksen paikan, mutta pidemmällä aikavälillä lyöjä ei tule pärjäämään kovemmissa otteluissa. Lisätietoa www.muaythai.fi - liisa ihmemaassa
Sanotaan kyynerän aiheuttavan eniten damagea. SItä voi myös käyttää lähietäisyydellä takaraivoiin kun vastustja rimpuilee ja yrittää sitoa! Tosin kuin kuin nyrkkeilyssä sitomistilanteessa tapahtuu useimmat tyrmäykset!!!!
Siinä jaetaan eniten pisteitä, kovat ja tekniset polvipotkut vie kyllä mehut miehestä kuin miehestä.
muuten minä kyllä suosin paljon nopeita potkuja reisiin.. ja keskitytään torjumaan kaverin kylkipotkut. Yleensä kun toista potkitaan jaloille, hänen suojaus tuppaa laskemaan ja sitten muutama kova suora kyllä pääsee uppoamaan vastustajan suojauksen läpi.
Kyllä suosikkini on kovat alas suunnatut kiertopotkut, Ne suututtaa ja sattuu. Tän jälkeen onki helppo homma hakea pisteitä kaverin suojauksen murtuessa...
Mut jos on raskasrakenteinen niin niskapainiin kannattaa satsata...- Jepjep
Kyllähän thaiboxingissa ne potkut maan perii. Käsiä käytän yleensä itse vain saadakseni vastustajan nostamaan suojaustaan -> enemmän tilaa kiertopotkuille.
Jos kummatkin ottelijat ovat tasaväkisiä, ei luultavasti pahemmin tule tilaisuuksia käyttää kyynärpäitä, ovat sen verran tehokkaita että tuskin kumpikaan niistä haluaa osaa. Tosin matsin voi ratkaista yksikin hyvä polvipotku.
Ja ainahan on se legendaarinen kiertopotku päähän.
Lähes varma voitto jos menee läpi suojauksen.
Tästä nyt voisi jauhaa vaikka viisi sivua taktiikoita mutta eiköhän tää riitä tältä illalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta
Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on471492Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.59900Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30667- 87637
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14605- 43583
Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.56574- 7552
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu24531- 44521
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan70520- 61515
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47513- 37506
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj14491Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13472Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.132449- 42428
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa45409Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.26399