Hei!
Minulla on 2,5-vuotias pitbullpoika jonka kaveriksi olen ajatellut whippetiä. Koiran hankinta ei vielä ole minulla ajankohtaista mutta tahtoisin nyt hyvissä ajoin ottaa asioista selvää.
Haluaisin ihan "kotikoiran", en ole kiinnostunut näyttelyistä tai kilpailuista. Minusta on kivempi touhuta koiran kanssa itsekseen. Mitä eroa on näyttelylinjaisella ja juoksulinjaisella whippetillä? Ilmeisesti minun siis kannattaisi ottaa se näyttelylinjainen koska jos en kisaa ni koira menee "hukkaan", vai...?
Kestääkö whippet sirona koirana kuitenkin painimista toisen (painavamman) koiran kanssa? Ettei "mene rikki"... Pitääkö hyvin puoliaan? Narttu on tietenkin pojan kaveriksi kiikarissa.
Nämä asiat nyt lähinnä askarruttaa, olen imenyt kaiken mahdollisen tiedon rodun ominaisuuksista. Tietenkin jos jollakulla on infoa kasvattajista niin antaapi tulla! Ja kiitokset asiallisista vastauksista!
Whippet
2
509
Vastaukset
- volvo
heipä hei!!
kyllä mun wiput inakin on leikkiny painavampien koirien kanssa mutta tietenkin silloin pitää katsoa ettei leikki mene liian rajuksi.wipulla kun on kuitenkin heikommat luut kuin pitillä.itsekin pitin omistaneena hieman epäilevästi suhtaudun ajatukseeni yhdistää pitti ja wipu mutta miksei se voisi onnistuakin.itselläni oli amerikasta suoraan tuotu jättinarttupitti joka yritti syödä kaikki linja-autoa pienemmät liikkuvat asiat.ainakin mun wiput tykkää painia koirien kanssa ja wipun lempilajihan on juoksu.purraan toista takapuoleen ja sitten sataa karkuun...!!paljon onnea sulle,toivottavasti saat mieleisesi wipun!!mullakin on 2 wipua vaan pullakoirina.näyttelylinjainen sekä juoksijalinjainen ja hyvin menee!!tervetuloa wipun omistajien joukkoon ja pitille ISO pusu suoraan nenään!!- Maisku
Suuret kiitokset vastauksestasi!
Tuo minun pittipoika on vähän tuommonen vinttikoiramainen itsekin, pitkäjalkainen ja painoakin vain 25kg, aika rimpulainen ruumiinrakenteeltaan. Välitän tietenkin pusun perille ja voipi se olla että "kohta" (ainakin lähivuosina) minullakin on oma wipu! Nautinnollista kesää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2074056
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m921936Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek301622- 1651412
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251306Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2121160Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1001158- 391142
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1291103Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.91052