Whippet

Maisku

Hei!

Minulla on 2,5-vuotias pitbullpoika jonka kaveriksi olen ajatellut whippetiä. Koiran hankinta ei vielä ole minulla ajankohtaista mutta tahtoisin nyt hyvissä ajoin ottaa asioista selvää.

Haluaisin ihan "kotikoiran", en ole kiinnostunut näyttelyistä tai kilpailuista. Minusta on kivempi touhuta koiran kanssa itsekseen. Mitä eroa on näyttelylinjaisella ja juoksulinjaisella whippetillä? Ilmeisesti minun siis kannattaisi ottaa se näyttelylinjainen koska jos en kisaa ni koira menee "hukkaan", vai...?

Kestääkö whippet sirona koirana kuitenkin painimista toisen (painavamman) koiran kanssa? Ettei "mene rikki"... Pitääkö hyvin puoliaan? Narttu on tietenkin pojan kaveriksi kiikarissa.

Nämä asiat nyt lähinnä askarruttaa, olen imenyt kaiken mahdollisen tiedon rodun ominaisuuksista. Tietenkin jos jollakulla on infoa kasvattajista niin antaapi tulla! Ja kiitokset asiallisista vastauksista!

2

562

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo

heipä hei!!
      kyllä mun wiput inakin on leikkiny painavampien koirien kanssa mutta tietenkin silloin pitää katsoa ettei leikki mene liian rajuksi.wipulla kun on kuitenkin heikommat luut kuin pitillä.itsekin pitin omistaneena hieman epäilevästi suhtaudun ajatukseeni yhdistää pitti ja wipu mutta miksei se voisi onnistuakin.itselläni oli amerikasta suoraan tuotu jättinarttupitti joka yritti syödä kaikki linja-autoa pienemmät liikkuvat asiat.ainakin mun wiput tykkää painia koirien kanssa ja wipun lempilajihan on juoksu.purraan toista takapuoleen ja sitten sataa karkuun...!!paljon onnea sulle,toivottavasti saat mieleisesi wipun!!mullakin on 2 wipua vaan pullakoirina.näyttelylinjainen sekä juoksijalinjainen ja hyvin menee!!tervetuloa wipun omistajien joukkoon ja pitille ISO pusu suoraan nenään!!

• Maisku

Suuret kiitokset vastauksestasi!

Tuo minun pittipoika on vähän tuommonen vinttikoiramainen itsekin, pitkäjalkainen ja painoakin vain 25kg, aika rimpulainen ruumiinrakenteeltaan. Välitän tietenkin pusun perille ja voipi se olla että "kohta" (ainakin lähivuosina) minullakin on oma wipu! Nautinnollista kesää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan

Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes halli­tus­puolueiden omat kannattajat Kes
      Hallitus
      136
      1557
    2. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      143
      1373
    3. Kelan mukaan veronpalautukset ovat tuloa tuet lähti

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012225387.html Verohallinnon maksama veronpalautus tulee niille, jotka ovat mak
      Maailman menoa
      118
      861
    4. Sinkkujen tilanne kiinassa katastrofaalinen

800 naista osallistui sinkkujen iltaan, paikalle saapui 0 miestä. Ei mahdollisuuksia, kun nainen on 38 -vuotias, ja
      Sinkut
      123
      826
    5. Mies, minkä tiedon juuri nyt haluaisit

tietää hänestä, naisesta?
      Ikävä
      77
      785
    6. 56
      741
    7. Minne katosi Sofian Jeff-rakas ystävä?

Seiskalehden mukaan Jeffreytä ei ole näkynyt, kuin kesäkuussa maininta Sofian ommissassa insramissa. Onko jo tullut ero
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      592
    8. Aloitan kiertotalouden

Aloitin tänään kiertotalouden, ei mulla nyt oikeastaan muuta MOI
      Lieksa
      37
      571
    9. Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?

https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt
      Maailman menoa
      295
      568
    10. Kuka hukkui

Kuka hukkui eilen kätkytniementiellä?
      Pyhäjärvi
      6
      540
    Aihe