W114/W115 oli varmasti paljon rekisteröity Suomessa tosin valtaosa dieseleinä taksi käyttöön. 80-luvulla niitä näkyi vielä aika säännöllisesti mutta 90-luvulla tuntuivat katoavan nopeasti, vai muistanko väärin? Luulisi, että varsinkin isommalla koneella 280, tai 280E olisi ollut ihan soiva peli vielä 90-luvulla ja pitkälle eteenpäinkin. Dieselit toki kestävyyden puolesta, saiko niitä edes ajamalla rikki. Mikä ne vei yht'äkkiä, ruoste? Muistan 90-luvun alussa oli Hyvinkään kaupungin portilla tai siinä viereisessä liikkeessä myynnissä 280E, olisiko peräti ollut coupe-versio?
Muistaako kukaan, pystylamput w114/w115
8
147
Vastaukset
- Anonyymi
Muistanhan minä vielä nuo. Kiihtyvyys oli niin hurjaa, että sitä piti katsoa kalenterilla. Ikiliikkuja, jonka kuskilla piti ola pitkä pinna. Noihin aikoihin tavisauto kiihtyi sataseen alle puolen minuutin, mutta mersu paljon hitaammin.
- Anonyymi
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta varmuudella voi sanoa, että ruoste osaltaan teki selvää jälkeä. Moni ei viitsinyt laittaa rahaa muidenkaan vikojen korjaamiseen enää, sillä ei ollut enää statusarvoa eikä naapuria saanut enää kateelliseksi. Mallia kutsuttiin kansankielellä mannelavetiksi tms. tai pidettiin loppuun ajettuina takseina. Pesuveden mukana meni bensakoneistenkin suosio. Samasta ongelmasta kärsi jossain määrin jo w123 viimeistään 90-luvulla ja jopa w116, mikä oli sen verran harvinainen, että moni ei mieltänyt mikä se edes on ehkäpä samaistivat w123 malliin. Silloin kaikki kuolasivat tai kadehtivat w124 mallia "satakaksnelosta" ja "vaihtotähti" 200D kelpasi siinä korimallissa tai "satakakskutosta", joka myös oli sen verran harvinainen, että taviskansan mielikuva jäi hataraksi tai sitten oli jotain utopiaa mitä näki telkkarissa valtionpäämiehillä ja TV-sarjoissa ym. Ne oli Shellin pöytäseurueissa jotain "viissatasia" Mersuja vaikka olisi ollut pienemmälläkin koneella eikä takana lukenut mitään.
- Anonyymi
"Pystylyhtyjä" oli myös w111, w112, w113 w108, w109 ja tietty w100 ( jota ei varmasti ollut ainuttakaan Suomessa. Muistaisin, että pl. w100 ja w113 noita muita näkyi jonkin verran arkikäytössäkin ainakin 80-luvun alkupuolella vielä. Kuten myös pyöreälammppuista w110 mallia joka oli w111 ja w112 nokastaan typistetty ja muutenkin pelkistetympi edullisempi versio, joskaan aivan kansanautosta ei ollut siinäkään uutena ollut kyse.
- Anonyymi
Mikäköhän logiikka muuten oli jatkaa w111/w112 valmistusta w108/w109 rinnalla useita vuosia?? Itse ajattelin, että w108/w109 oli lippulaiva korimalli, mutta ei se ehkä sitten ollutkaan niin? Pitääkö tutkia mittoja ja hinnoittelupolitiikkaa ko. aikana. Varmaan vaikea markkinoinninkin kannalta tuollainen sekamelska, mutta ehkäpä w111/w112 oli myynyt niin hyvin, että tuotantoa ei uskallettu lopettaa ja "siipimersua" tehtiin niin pitkälle kuin se oli ilmeisen vanhentunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäköhän logiikka muuten oli jatkaa w111/w112 valmistusta w108/w109 rinnalla useita vuosia?? Itse ajattelin, että w108/w109 oli lippulaiva korimalli, mutta ei se ehkä sitten ollutkaan niin? Pitääkö tutkia mittoja ja hinnoittelupolitiikkaa ko. aikana. Varmaan vaikea markkinoinninkin kannalta tuollainen sekamelska, mutta ehkäpä w111/w112 oli myynyt niin hyvin, että tuotantoa ei uskallettu lopettaa ja "siipimersua" tehtiin niin pitkälle kuin se oli ilmeisen vanhentunut.
Kyllä lippulaiva oli ja on Mersun malleista w100 tietty!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäköhän logiikka muuten oli jatkaa w111/w112 valmistusta w108/w109 rinnalla useita vuosia?? Itse ajattelin, että w108/w109 oli lippulaiva korimalli, mutta ei se ehkä sitten ollutkaan niin? Pitääkö tutkia mittoja ja hinnoittelupolitiikkaa ko. aikana. Varmaan vaikea markkinoinninkin kannalta tuollainen sekamelska, mutta ehkäpä w111/w112 oli myynyt niin hyvin, että tuotantoa ei uskallettu lopettaa ja "siipimersua" tehtiin niin pitkälle kuin se oli ilmeisen vanhentunut.
Ja pitikö w114 280E:hen kaivaa enemmän kuvetta kuin w111 ja w108 edullisemman pään malleihin?
- Anonyymi
Jää ehkä ikuiseksi mysteeriksi. Tekoälykään tuskin osaa tyhjentävästi näihin kysymyksiin vastata ja Mercedeksen ainakin vaikutusvaltaisimmat päättäjät vuonna 65 taisivat olla jo vähintään 40- vuotiaita, joten todennäköisesti kasvavat jo ruohoa.
- Anonyymi
Oopperalaulaja Timo Mustakalliolla oli w100 "lyhyellä" akselivälillä. Taisi itse asiassa jossain vaiheessa tuoda sen Suomeenkin? Mutta aivan uutena ei varmaankaan kukaan tuonut. Nykyään taitaa olla jo useampikin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2469299Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu1357629K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1495221Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1494897PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *504613Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko994314Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1274149- 1661907
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.91689Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell2801549