Ahaa -elämys

N-22

Juu tuossa olin syömässä pikaruokalassa äitin kanssa ja olin tosi väsynyt ja kattelin muita ihmisiä. Se hetki jotenkin seisahti. Tuli sellanen ahaa-elämys, että hei ihmisiä on erilaisia, mutta silti jokainen on yhtä arvokas. Oli sit minkä mallinen, ikänen, värinen tms. vaan. Tuli itelle sellanen olo et mä oon mitä oon enkä muuksi muutu =).

5

1027

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avovaimo

      pidä siitä kiinni!
      vaikeinta se on mielestäni muistaa silloin,kun itsellä on vaikeaa ja haluaa muilta ymmärrystä. silloin saattaa syyttää toisia omassta pahasta olostaan. muutkin vain haluavat ymmärystä, eivätkä pysty sitä sitten antamaan meille. siis tarkoitan että tällöin voi olla vaikeaa hyväksyä ihmiset sellaisina kuin he ovat, tai itsensä sellaisena kuin on, kun toivoo heiltä joitain mitä he eivät voi antaa. ja tässä sekoittaa sen että olet mitä teet. jos et tee minulle hyvää oloa, en hyväksy sinua -tyyliin

      • Eere

        Harmillista, etten voi "täyttää" vanhempieni odotuksia. Olisi niin hyvä jos voisin, mutta kun en vaan voi...


      • avovaimo
        Eere kirjoitti:

        Harmillista, etten voi "täyttää" vanhempieni odotuksia. Olisi niin hyvä jos voisin, mutta kun en vaan voi...

        se on ikävää, että sinun edes täytyisi täyttää vanhempiesi odotukset. elleivät odotukset olisi sitä, että he odottaisivat sinun olevan sitä mitä sinä olet ja tukisivat sinua itseesi tutustumisessa. mutta näinhän ei ole, eihän?

        meillä lapsilla on jokin käsittämättömän luja side vanhempiimme, mikä on ollut aikoinaan varmaankin hengissä säilymisen edellytys ja toisinaan vieläkin tietty. mutta tästä siteestä, kun se tekee meidät haluamaan hyväksyntää omilta vanhemmiltamme (mitä vanhemmat eivät pysty antamaan), on vain haittaa meille nuorina ja aikuisiässä.

        ja on todella vaikeaa hyväksyä ajatus siitä etteivät vanhempamme koskaan meitä tule hyvksymään. olemme toiveikkaita ja toivomme ja yritämme saada vanhempamme meidät hyväksymään. joskus vielä vanhempien kuoltuakin kaipaamme heidän hyväksyntää. tämä vaikuttaa koko elämämme läpi.

        itse olen siinä vaiheessa, että yritän hyväksyä sen etteivät vanhempani hyväksy itseään eivätkä sen takia pysty minua hyväksymään. älyllisellä tasolla kyllä tajuan ja ymmärrän ja hyväksyn tämän. mutta tunteiden puolella se on vaikeampaa, vielä toivoisi kunpa he tajuaisivat.

        olen päätynyt siihen, että elämäni helpottuu kun en tarvitse enää vanhempieni hyväksyntää, en ole siitä riippuvainen enää. en elä niin, että saisin heiltä hyväksyntää. teen päätökseni elämässä niin että itse annan itselleni hyväksynnän. tietysti on pieni toivon kipinä aina, että vanhemmat huomaisivat millainen ihminen olen ja pitäisivät minua hyvänä juuri tällaisena. mutta se on erittäin epätodennäköistä.

        eli sinulle EERE!
        et voi muuttaa vanhempiasi, mutta voit omaa asennettasi muuttaa!

        vaikka mitä tekisit eivät vanhemmat sinua hyväksy sinun tekojesi kautta, vaan silloin jos ovat joskus valmiita siihen ja tiedostavat itse oman tilansa ja hyväksyvät itsensä. et ole koskaan riittävän hyvä heille! et voi olla, koska hekin kokevat olevansa itse riittämättömiä, he näkevät sinutkin samalla tavalla.

        voit siis miettiä miten haluat asian kanssa elää. voisitko kuvitella, vaikka se on surullista ja se on se mitä lapset vain ja ainoastaan vanhemmiltaan haluavat, eläväsi ilman vanhempiesi hyväksyntää? niin ettei sinun tarvitsisi enää murehtia siitä mitä he siitä ja siitä ajattelevat?
        että voisit näin elää se vaatii työtä, paljon. ja ehkäpä jonkun edes henkilön löytyminen, joka hyväksyy sinut juuri sellaisena kuin olet, auttaisi asiaan huomattavasti.

        itse löysin yhden ystävän jonka seurassa voi olla mitä kulloinkin olen ja sellaisen ihmisen seura on parantavaa. etsin sellaista ihmistä todella pitkään, vuosia. ja tietysti menihän siinä aikaa, piti kasvaa siihen, että olin valmis olemaan mitä olen jonkun seuraassa.
        täytyy pystyä uskaltaa näyttää toiselle haavoittuvuutensa. se on vaikeaa, mutta se on erittäin palkitsevaa.
        ja voin vielä kertoa ettet todellakaan ole yksin! uskon että jokainen meistä haluaa eniten maailmassa juuri tämän hyväksynnän ja yhteisöön kuulumisen lisäksi ymmärrystä ja empatiaa. nämä asiat on ne joita haluamme muttemme tunnu niitä saavan mistään.
        pitää kait jotenkin itse niitä itselleen antaa tai löytää joku ihminen jolta niitä saa jotta niitä voi sitten antaa muille taas.

        ja muista, olet yhtä arvokas kuin kuka tahansa täällä maapallolla! olet arvokas koska olet sinä! ainutlaatuinen ihminen jollaista toista ei ole olemassakaan, eikä koskaan tule olemaan. olet uniikki!


    • LauriPoika

      Valitettavasti ja onneksi ikä tekee tehtävänsä. Ei välttämättä negatiivista mutta 10 vuoden kuluttua olet kuitenkin pikkuisen muuttunut.
      Kokemus ja elämäntapahtumat ovat tehneet tehtävänsä.
      Muista silloinkin pitää silmät auki.
      ystävyydellä

    • M-23

      tuli juuri tänään kun katselin bussissa olevia ihmisiä. Jokainen on yhtä arvokas, vaikka olisi kuinka turha taikka hyödykäs.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2068
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      151
      1588
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe