Olen hommaamassa Saratogan. Haluaisin kuulla kokemuksia autosta semmosilta joilla on ollut/on, että onko minkälaisia tyyppivikoja tms? Ja kannattaako moinen ostaa?
Chrysler Saratoga
24
5352
Vastaukset
- 7 v:n kokemus
Moi!
Itsellä on vuoden 92 Saratoga (2,5 turbo, manuaali). Omasta mielestäni hieno auto! Ei ole mitään suurempaa ollut ja perushuolloilla on pärjätty. Auto on kylläkin huollettu erittäin säännöllisesti ja öljytkin vaihdettu 5000 km:n välein varmuuden vuoksi.
Ainoana huonona puolena pidän sähköpuolen lievää epävarmuutta. - xlmen
minulla oli saratoga, mielestäni auto oli lähempänä ministereiden autoa kuin perheellisen kulkuneuvoa,en piänyt kun se kiinnitti liikaa huomiota.
- kikka
Hei Kaketsu!
Minulla on ollut saratoga (vm.91), nyt kolmisen vuotta. Auto kannattaa käyttää kuntotestissä ennen ostopäätöksen tekemistä. Manuaali vaihdelaatikoissa ei ongelmia, mutta automaatilaatikolla varustetuissa on ollut kaverin kokemukseen asiasta viitaten toistuvia ongelmia. Oma saratogani on ns. "karvalakki-malli", siis mahdollisimman niukasti varusteltu jenkkiauto. Autoni oli vain 170 tkm kilometria ajettu. Kansiremontti piti tehdä ajettuani n1000 km johtuen käyttövirheestäni. Näet turbo autoa kannattaa aina käytellä vielä ajon jälkeen joitakin hetkiä tyhjäkäynnillä. Tämä lienee tyypillistä kaikille turboahtimilla varustetuille autonmoottoreille. Oma käyttövirheeni johtui tällaisesta laiminlyönnistä. Kansiremontti oli edullinen (n. 500 eur.)
Yst. terv, Kikka, tyytyväinen saratogan omistaja- Raineri
Itse käytän aina minutin!
- U.S.A
Tuolla oli aiheesta hieman juttua touko-kesäkuun vaihteessa ja sieltä löytyy joitakin kommenttejani asiaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000146&posting=22000000008791713
(Se esittelyosuus ei ole enää voimassa, kun laite vietiin käsistä....) - reistailla
erään tuttuni auton kohdalla kävi näin,että vaihteisto lukkiutui aina vähän väliä 2.LLE,tämä on asiaankuuluva,suunniteltu suojaustoimenpide,ns. limp-in mode,ontuen kotiin- toiminto.
Monia osia vaihdettiin,mm. solenoidipakkaus. Lopulta auto tuli kuntoon,kun automaatin tietokone ,eatx controller vaihdettiin uuteen,oli Usasta tilattuna paljon halvempi. Oikein mukava ja hienokyytinen auto,ja komea..- heikkous
Joo, tuo automaattilaatikko on Chryslerissä heikko, kestää yleensä n.200-250tkm, jonka jälkeen tarvii remontin.
- 5v saratogalla ajanu
heikkous kirjoitti:
Joo, tuo automaattilaatikko on Chryslerissä heikko, kestää yleensä n.200-250tkm, jonka jälkeen tarvii remontin.
Lootan hajoaminen lähes 80% tapauksista käyttäjvirhe kun ei jakseta vaihtaa sitä ylivaihde ominaisuutta pois. Eli jos ajellaan oikealla "D":llä niin laatikko kestää kauan jos muistaa suodattimet/öljyt vaihdella säännöllisesti.
- samaongelmamulla
Kuinka paljon maksoi USAsta tilattuna?
- sassaca
saratoga. 3.0 V6
-Kulutus maantie ajossa 7-8,5l/100km
-Kiihtyy ihan kivasti.
-Hiljainen ei turhia suhise,eikä muutkaan äänet kuulu.
-Mootori mitsun tekemä,varaosia löytyy motonetista.Koneeseen löytyy paremmin osia kun,katsoo motonetin sivulta Mitsubishi Pajero V6 kohdalta.
Tyytyväinen olin kaiken kaikkiaan. Yksi sytystys tulppa oli vähän hankalassa paikassa,mutta kyllä senkin sain
vaihdettua. Vähän vit... että myin auton pois aikoonaan. - sysleristi
Vaikka vanha ketju vielä onkin, vastaan ihan ärsyttääksenikin....
-Saratoga 1992 2.5tbi manuaali: On edelleen kuin tankilla ajaisi, hyvässä mielessä.
-Osat ovat naurettavan halpoja, Auto on todella yksinkertainen tekniikaltaan ja äärimmäisen luotettava, sekä turvallisen oloinen.
- Ainoita ns. oikeita ongelmia ovat sähköviat, mitkä nekään ei ole mitenkään vakavia, kuten kierroslukumittarin takkuaminen, sekä nekin korjaantuu kun pientä puhdistelua ja viitsii tehdä. Ei ole koskaan rampautunut noidenkaan takia.
-Lukuisia autoja omistaneena ja ajaneena uskallan väittää että saratoga on huomattavasti mukavamampi, hiljaisempi ja vakaampi ajaa kuin esim w124 sarjan mersut tai mitkään samanikäiset ns. premium autot.
-Suurin miinus on manuaalivaihteisen kääntöympyrän suuruus...
"Jos jostain hyvän vähän ajetun yksilön löytää, ehdottoman järkevä hankinta, ja kun hetken on omistanut ja ajanut, tietää tasan missä on ero eurooppalaisiin,
luotettavuudessa.- Anonyymi
Itselläni ollut vuodesta 1992 2,5 Tbo manuaali! Uudesta asti! Edelleen - Ajan nykyisin sillä vain kesällä! Vankkaa tekoa. Ei Ruosteen häivää. (Kesäajoa).
Loistava auto. Viat: Ei niitä ole! Ajettu nyt 201000 km.
Viat: Koko aikana vaihdettu valokytkin. (itse senkin!). Takapönttö on nyt 3 :s menossa! Alkuperäiset jarrulevyt ja palat vieläkin?? Ajettu pitkää matkaa yleensä!
Tietysti huollan Öljyt 5000 km välein ja muuta suodattimet!
Voimakas moottori. Lähtee lentoon. Kulkee reippaasti yli 220. Kentällä kokeillut!
Moni Bembbu jää kakkoseksi!
Minulla on useampia autoja nytkin. Tässä autossa todella ei vikoja! Verrattuna mihin tahansa muuhun ajamaani autoon!!
- spirit v6
- No kyllä on vähän väärin sanoa sitä yksinkertaiseksi.,kun noita tietokoneita on molemmilla puolilla ja tunnistimia ja solenoidit. Mutta automaattia tarkoitan,
Alustarakenteen puolesta kyllä, jäykkine takasiltoineen jne! Saratoga on selkeä peli. 80-luvun tekniikkaan perustuu,wanha,
Olet varmasti alan mies,joten Sinulle on ylläpito ja korjaus helppoa mutta moni pikkupajakaan ei välttämättä ota korjattavaksi tätä. - Chryseliini
Ehdottoman luotettava auto. Minulla ollut 20 vuotta uudesta vm. 1992. Mutta ajettu vain kesäisin. km lukema tällähetkellä 164000. Siis 2.5 Turbo Saratoga manuaali. Tähän mennessä ei ainuttakaan vikaa.
Katsastettu vuosittain. Aina kerralla läpi. On vielä ruosteeton. Ehdottomasti paras tähän mennesä hankkimani auto. Miinuksia en löydä!
Ostaessa kannattaa kiinnittää km lukemaan ja yleiseen kuntoon riittävää huomiota. Esim huoltkirja. (Huolto 5000 km:n välein ). Mikäli auto on alustaltaan päässyt huonoon kuntoon (talviajo) ei välttämättä
kannata ostaa. Koeajolla selviää paljon. Hintakin on kuitenkin suhteelisen halpa käytettynä. Uutena maksoi 160000 Mk. vuonna 1992. - harza5
Voiko saratogaan tankata etanolia ja toimiiko se sillä
- kajdsf
Laita aina loraus teräketjuöljyä bensan sekaan, parantaa ominaisuuksia kummisti.
- El Pollo del Muerta
Dodge Spirit / Chrysler Saratogaa on valmistettu 2,5 litran flexi fuel-versiona, mutta Suomeen noita ei tuotu. Täällä kuljetaan aina jälkijunassa, todellisuus ei vastaa sitä mielikuvaa jonka esim. Trafi meille haluaa antaa.
Yksi vaihtoehto on asentaa ruiskulle muutossarja, jolloin voidaan käyttää E85-polttoainetta. Yksinkertaisinta on tankata 1 osa E85:aa 3 osaa 95E10:n sekaan.
Tällä seossuhteella happianturi kykenee säätämään seoksen vielä kohdalleen.
- pettymys
kulkee myös lamppuöljyllä,ja sinolilla.mutta en osaa sanoa kuinka kauan.3.0 ltr kone huutaa kuin pe,,,,e ja vauhtui on 185.se siitä saratogasta.
- 3.0 ES
Reilu 20 vuotta sitten ostin 3.0 Spirit ES:n Kanadasta ja toin sen muuttoautona Suomeen. Omistin siis uudesta 5 ekaa vuotta ja noin 120 tkm. Auto oli tuolloin -91 melko uusi malli ja vertailuissani perusjenkkejä (Ford Taurus, Chevrolet Lumina tms.) laadukkaamman oloinen. Chrysler alkoi noihin aikoihin yhteistyön MItsubishin kanssa, ja 3 litrainen kone oli sama kuin bensapajeroissa.
Hieno auto aikanaan ja hyvin pelasi, mutta valitettavasti automaattilootassa oli tyyppivikaa ja tähänkin tehtiin remppaa jo 100tkm kohdalla. - Tietoa?
Mikä turbo noissa 2.5 saratogissa on?
- Anonyymi
NO ihan oma amerikkalainen isohko pakokaasuturbo. Loistava yhdistelmä!
- harvinainen
3.0 vm 1990 ajettu 64000 saratoga ,harmaa kaikilla herkuilla toinen omistaja olen ja auto kuin uusi.vaihettu 2 kert jarrupalat,laturi korjattu v.2010 ja jarru levyt 2011.en parampaa autoa ja varmempaa perheessäni ole pitänyt auto 2 autona ja on todellinen katseen kääntäjä.autosta luvattu chryslerin liikkeessä puolet 22th eur maksavan auton hinnasta v,2011.auto olisi mennyt liikkeeseen näytille chryslerin juhlavuoden kunniaksi ja autoliikkeen johtajan edustus autoksi.mutta antaa auton olla meaillä ja nauttikoon n.200km vuodessa kilometrejä ja ainahan autosta saa tarjota.auto entinen säästöpankin jotajan edustus auto koillis suomesta.auto esittelyssä big wheelsissä pieksämäellä 2015.
- kateellinen
näin autonj ja oli kuin kukka.kateeksi kävi.
- Anonyymi
Se laatikon lukkiutuminen kakkoselle johtuu usein ohjausyksiköstä , jossa oli alunperin alimitoitettu lämmönhaihdutus. USA:sta tilattu oli jäähdytysrivoilla varustettu, maksoi n. 200 euroa plus verot.
Mitsun V6:sta itsellä paukahti molemmat kannet. Veljen omassa kesti hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086