Römpsiä on kuin muurahaisia
Ne loputonta polkuansa taivaltaa
On kaukaa katsottuna kaikki samanlaisia
Niin ettei heitä toisistaan voi erottaa
Kurkistaa jos voisi römpsän syvyyteen
Niin kahta samanlaista eipä ois'
Ken katsoo römpsään eikä hyvyyteen
Häneltä monta ystävyyttä jääkin pois
Jokainen römpsä on laulun arvoinen
Jokainen römpsä on tärkeä
Jokainen römpsä vain elää hetken sen
Sen minkä kohtalo on hälle määräävä
Tee kuni saituri, mi römpsää piilottaa
Ei kaupittele koskaan muille kalleintansa hän
Pois hopeoistaan kaikki tahrat kiillottaa
Lämmitä siis römpsääsi, ystävää
Kun suuri aarre sulle suotu on
Niin myöhäistä on hälle polttaa kynttilää
Kun kerran römpsä umpeen luotu on
Runoillaan runoja
5
152
Vastaukset
- Anonyymi
Mahtavaa! Nerokasta!
- AnonyymiUUSI
Lö lökö löööllöööö lollo lonkeroa pinppiiiii öäääöörrrräääää la pinppiiiii öäääöörrrräääää ugga goggo gee la loka laaala la la loka åååäärrt ookksduu.
- AnonyymiUUSI
Nokkelaa sanaleikittelyä ☝
- AnonyymiUUSI
Kappa kiertää akselia.
- AnonyymiUUSI
Seison minä Lieksan Koivukujalla, Missä puut rivissä, ja tunne on tullut hullulla. Aurinko paistaa, mutta ilma onkin raskas, Olen syönyt papuja, nyt tuli hätä jalkoihin asti vakaa.
Koivun lehdet hiljaa vain hipaisee maata, Kun vatsassa alkoi sellainen outo taata. Ei voi pidättää, ei se kestänyt kauaa, Vain yksi syvä huokaus, ja sitten se pauhaa.
Pylly laulaa ilman sanoja, se on karkea soundi, Kuin mopo käynnistyy, se vähän sielua haundi. Seuraava ohikulkija nenäänsä kääntää, Miksi täällä Koivukujalla joku ilmaa täyttää?
Mutta minä vain kävelen eteenpäin, ylpeänä, Sillä Koivukuja tarvitsi nyt uuden, raikkaan nimenä. Nyt se on Pierrava Koivukuja, kuuluisa, Ja minä olin se runoilija, jonka vatsa oli suuisa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.33812187Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko463570- 823159
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan1272937- 992834
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam612618Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1592536Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.2732439- 451511
Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �151498