"Jos haluat asunnon ja sinulla on pienin järjestysnumero, lähetämme sinulle varauskirjeen ja varallisuusselvityksen."
"Varallisuusselvityksessä tarkastellaan hakijan mahdollisesti omistamia kiinteistöjä, osakkeita, rahastoja ja velkoja. Näiden osalta sinun tulee toimittaa ajantasaiset liitteet, joista käy ilmi varallisuutesi käypä arvo. Liitteeksi pitää toimittaa myös kopio edellisen vuoden esitäytetystä veroilmoituksesta, jonka saat helpoiten OmaVero-palvelusta."
Entä jos vain on jonkin verran rahaa pankissa? Pitääkö pankkitileistä kopioida tiliotteet? Minkä verran sopivan asumisoikeusasujan tulisi omistaa varallisuutta, vai onko parempi olla hyvin köyhä?
Asumisoikeusasunnonhakijan varallisuusselvitys?
Anonyymi-ap
3
314
Vastaukset
- Anonyymi
Muistaakseni varallisuutta saa olla n. puolet vastaavan alueen vastaavan vapaidenmarkkinoiden hinnasta. Eli jos asunto maksaa vapaillamarkkkinoilla 250000 niin varallisuutta saa olla n. 120000. yli 55 vuotiaita tämä ei koske.
- Anonyymi00002
Toivottavasti tämä tuli selväksi kaikille kyselyikäisillekin ?
- Anonyymi00003
Kiitos vastanneille. Itse olen yli 55-vuotias, joten minulta ei sitten niin tarkkaan udella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1314681Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv742692Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?801705Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91176- 47905
- 66892
- 21873
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu122863Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N70847Olisin valmis tutustumaan uudelleen
En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.50799