Eli 80-luvun kerrostaloyksiön kylpyhuoneeseen pitäis vaihtaa muovitapetit uusiin, kun ne on halkeilleet. Ilmeisesti ei saa itse tehdä vaan pitää palkata joku firma? Saako itse ostaa tapetit? Paljonko hintaa tällaiselle remontille yleensä tulee, jos ostaa itse tapetit?
Paljonko hintaa tulee yksiön kylppärin muovitapettien vaihtamiselle?
6
215
Vastaukset
- Anonyymi
Temusta vitosen seinä.
- Anonyymi00002
Se muovimatto ja -tapetti = vesieriste. Ilmiselvästi alkuperäinen ratkaisu, joten kunnossapitovastuu on taloyhtiöllä.
Onko tässä nyt kyseessä joku pieni yhtiö, jossa muut osakkaat jo rempanneet pesuhuoneensa ja yrittävät nyt laittaa sinut maksumieheksi?
Omaa kuvetta pitää kaivaa, jos haluat jotain muuta kuin yhtiön perus/minimitason mukaisen ratkaisun, esim. kaakelit muovitapetin tilalle.- Anonyymi00003
Kiitos vastauksesta. Enpä tiennytkään että taloyhtiö on vastuussa. Huoltomies kävi tarkastamassa tapetit ja laittoi rakoihin jotain liimaa tai silikonia ja saarnasi, että miksen ole remontoinut kylpyhuonetta, kun sen kanssa on jo kiire, kun vesi menee tapetin halkeamista läpi. Mutta jos tulee vielä valitusta, niin sanon että taloyhtiön pitää rempata se, minä en tee mitään. Mulle riittää nimittäin hyvin uudet muovitapetit, en tarvi laattoja.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Enpä tiennytkään että taloyhtiö on vastuussa. Huoltomies kävi tarkastamassa tapetit ja laittoi rakoihin jotain liimaa tai silikonia ja saarnasi, että miksen ole remontoinut kylpyhuonetta, kun sen kanssa on jo kiire, kun vesi menee tapetin halkeamista läpi. Mutta jos tulee vielä valitusta, niin sanon että taloyhtiön pitää rempata se, minä en tee mitään. Mulle riittää nimittäin hyvin uudet muovitapetit, en tarvi laattoja.
Se riippuu vähän yhtiöstä mutta yleensä vesieriste kuuluu yhtiön vastuualueelle. Muovitapetti on samalla vesieriste. Sitä en tiedä saako muovitapettia enää laittaa vesieristeeksi. Eli voi olla että pitää rakenne muuttaa vastaamaan nykymääräyksiä. Korjailla saa eli pursotella silikoonia tai liimamassaa saumoihin.
- Anonyymi00004
Hesassa 7000€.
Muualla 2000€
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial161741Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1401712Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3071361Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221098Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091092- 132998
- 285965
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3935- 10915
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49898