Minä en henkilökohtaisesti tiedä, mitä on rakkaus parisuhde tasolla tarkoitettaessa

Anonyymi-ap

En ole ollut koskaan parisuhteessa. On ollut vain lyhyitä ihastumisia elämän varrella, mutta edelleenkään en osaa samaistua siihen kun puhutaan rakkaudesta, koska ei ole käsitystä, että miltä se käytännössä tuntuu. Mitä tapahtuu kun rakastuu jne

31

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

No etpä oo paljoakaan menettäny

• Anonyymi00002

Pahoittelut sinne.

Eipä itselläkään kohta keski-ikäisyyteen mennessä ole kuin lyhyitä juttuja joista ei tullut mitään. Pisimmässä rakastuin, mutta toinen osapuoli ei. Luopuminen oli todella raskasta.

Jotkut meistä on osittain tuomittu kulkemaan yksin tai sitten emme vain törmää toiseen samanlaiseen.

En millään viitsisi valehdella naiselle, jolla on vaikkapa valmiiksi lapsia että olen tyytyväinen suhteeseen tai välitän noista lapsista. Kun ei ole omia niin en jaksa muidenkaan lapsia tai ylimääräisiä ihmissuhteita.

Joillakin tässä elämässä on se tuuri kun puhutaan kauneista ja rohkeista että löytävät suhteen heti kun toinen loppuu tai jopa suhteen aikana. He ovat haluttuja yleensä ulkonäkönsä tai miesten tapauksessa miehekkäiden suoritusten ja statuksen takia.

Me muut taaperretaan Suomessa pimeydessä.
      Voimia sinulle ja muista pitää huolta siitä että yrität pitää itseäsi esillä sosiaalisesti vaikka se vaikeaa onkin. Itse en ole ujo paitsi välttelevä ja naisten seurassa voin hyvinkin olla rento, mutta se rentous on vuosien varrella hävinnyt kun on tullut karseita pettymyksiä.

Tuskin tulen enää itse ihastumaan ja rakastumaan enää. En vain näe enää naisissa sellaista jota arvostaisin ja osaisin kunnioittaa parisuhteessa. Opit joku päivä.

Et ole yksin kokemustesi tai kokemustesi puutteiden kanssa.

• Anonyymi00016

Niin. Näinhän se on..
        -Ap

• Anonyymi00003

Tiesitkö, että monet maailmaa muuttaneista ihmisistä eli ikuisesti vailla, suhdetta ja rakkautta? Esim Newton, Nietzsche ja moni muu.
      Heillä oli oma ala, jossa he loistivat, mutta ihmissuhteissa eivät koskaan.
      Meitä ihmisiä on moneksi, ja se ei ole väärin

• Anonyymi00004

Kiertoilmaisu "rakkaus" tarkoittaa, ja on aina tarkoittanut, transaktionaalisuutta eli vaihtokauppaa, sitä ei vaan haluta sanoa ääneen.

Miestä miellyttää naisen fyysinen pääoma sekä tavara.
      Naista miellyttää miehen suuri varallisuus ja korkea asema.
      Nainen pihtaa kun ei saa haluamaansa palvelua tai "lahjaa" mieheltä.
      Mies jättää naisen kun kotiseksi loppuu.
      Kukaan ei pysy parisuhteessa jossa kumppani ei miellytä, riittävästi.

• Anonyymi00006

Et ymmärrä kyllä mitä rakkaus oikeasti tarkoittaa.

Rakkaus tarkoittaa sitä että kiinnyt siihen toiseen ihmiseen ihan lämpöisillä tunteilla kuten vanhemmat kiintyvät lapseensa.

Rakkaus on tahtoa pitää toisesta kiinni ja yhteisestä elämästä sekä selviytyä yhdessä.

Valitettavasti tunteettomat pelimiehet, amerikkalainen&eurooppalainen liberalismi kulttuuri on esittänyt rakkauden jonkinlaisena vaihdonvälineenä koska heillä ei ole elämässä mitään muita arvoja kuin kaikki on suhteellista ja se mikä arvo on rahalla.

-Kukaan ei pysy parisuhteessa jossa kumppani ei miellytä, riittävästi.-

Niin, tämän ratkaisee vain ihmisten välinen tahto pyrkiä miellyttäää toista sen tunnetun rakkauden varjolla.

Tietysti maailma on nykyään täynnä liberaalivanhemien kasvattamia tunteettomia egoistisia pentuja jotka eivät osaa rakastaa.

Kuten sinä. Luit nuo jutut pelimiesfoorumilta ja kuvittelit todeksi.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Rakkaus tarkoittaa sitä että kiinnyt siihen toiseen ihmiseen ihan lämpöisillä tunteilla kuten vanhemmat kiintyvät lapseensa.

Rakkaus on tahtoa pitää toisesta kiinni ja yhteisestä elämästä sekä selviytyä yhdessä.

Valitettavasti tunteettomat pelimiehet, amerikkalainen&eurooppalainen liberalismi kulttuuri on esittänyt rakkauden jonkinlaisena vaihdonvälineenä koska heillä ei ole elämässä mitään muita arvoja kuin kaikki on suhteellista ja se mikä arvo on rahalla.

Niin, tämän ratkaisee vain ihmisten välinen tahto pyrkiä miellyttäää toista sen tunnetun rakkauden varjolla.

Tietysti maailma on nykyään täynnä liberaalivanhemien kasvattamia tunteettomia egoistisia pentuja jotka eivät osaa rakastaa.

Muuten ihan kiva vastaus, mutta liberaalivanhemmat ei sovi mitenkään tuohon ajatuksenkulkuun. Transaktionalismi tietysti kuuluu konservatiivisten maailmankatsomukseen, mutta ei sen vastakohta ole rakkauden puute tai tunteettomuus.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Jotta kiintyminen voi alkaa tapahtumaan, pitää miehelle tarjota jotakin kiintymystä edistävää, kuten nuoren+kauniin+hoikan+tatuoimattoman naisen tavaraa.

Jotta kiintyminen voi alkaa tapahtumaan pitää naiselle tarjota jotakin kiintymystä edistävää, kuten miehen antamaa taloudellista turvaa ja vaurautta.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Jotta kiintyminen voi alkaa tapahtumaan, pitää miehelle tarjota jotakin kiintymystä edistävää, kuten nuoren kauniin hoikan tatuoimattoman naisen tavaraa.

Jotta kiintyminen voi alkaa tapahtumaan pitää naiselle tarjota jotakin kiintymystä edistävää, kuten miehen antamaa taloudellista turvaa ja vaurautta.

Totta kai, mutta sinä puhuit rakkaudesta.

Tuo mihin nuo sinun ihastuminen ja rakastuminen. Kaksi eri asiaa.

Se on vähän kuin Suomessa puhutaan kuin olisi vain kavereita ja sitten on seksiä.

Aivan kuin rakkautta olisi olemassakaan.

Noilla mainitsemilla asioilla voi tehdä vaikutuksen, mutta rakkautta sillä ei saa. Siis sitä rakkautta mistä minä puhuin koska kuten sinäkin kerroit ei nuo liimaa ketään yhteen. Seksiinkin yhden ihmisen kanssa kyllästyy joten sekään ei liimaa ketään yhteen.

Rakkaus liimaa ihmiset yhteen ja se vaatii tahtoa. Sitä ei vain monelta löydy.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Muuten ihan kiva vastaus, mutta liberaalivanhemmat ei sovi mitenkään tuohon ajatuksenkulkuun. Transaktionalismi tietysti kuuluu konservatiivisten maailmankatsomukseen, mutta ei sen vastakohta ole rakkauden puute tai tunteettomuus.

Ehkä ei liity, arvelen vain koska maailma on muuttunut liberaaliin suuntaan jossa rakkauden arvo väbhenee sitä mukaa kun ajatellaan sen olevan jotain joka muovautuu koko ajan, on avonaisia suhteita ja seksiä.

Tällöin rakkautta ei sidota kahden ihmisen tai perheen väliseksi asiaksi vaan joksikin joka on joko vapaata tai sitä voi ostaa.

Vaikka konservatiivisuuteen liittyy lähes ihmisten pakottaminen toistensa kanssa yhteen niin se rakkaus saattaa silti olla lähempänä sitä kahden ihmisen välistä rakkautta kuin tuo liberalismin edustama ihmisen itse etsimä rakkaus mitä milloinkin ja kenen kanssa sattuu kiinnostamaan millä vaihdon välineillä.

Oikeistoliberalismiin kuuluu voimakkaasti että koko maailma on kiinni transaktionalismista aivan kuten sosialisminkin määrittelee yhteiskuntasopimus ihmisten välillä.

• Anonyymi00005

Kauheesti keskustelua ja palaveeraamista missä me nyt mennään

• Anonyymi00007

No, ehkä sun kannattaa painua pää edellä takaisin äitisi vittuun jos et osaa kirjoittaa edes yhtä täydellistä suomen kielen lausetta.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00007 kirjoitti:

No, ehkä sun kannattaa painua pää edellä takaisin äitisi vittuun jos et osaa kirjoittaa edes yhtä täydellistä suomen kielen lausetta.

No jopa tämä ap-palstasetä taas eskaloitui jyrkästi. Ei stemmaa tämän muun hyminäsi kanssa sitten ollenkaan, mut

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

No jopa tämä ap-palstasetä taas eskaloitui jyrkästi. Ei stemmaa tämän muun hyminäsi kanssa sitten ollenkaan, mut

Mitä teppana tähän tuumaat ja kelle ajattelit tätä kollaasia esitellä jollekin tärkeämmällekun taholle vai? Et oo kyllä pesän pörröisin mehiläinen sinäkään

• Anonyymi00030
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Nyt on aika vain tappaa itsesi pikku kommentoiva pentu, ehkä isäsi voisi imeä pientä munaasi sitä ennen niin olisi ainakin onnellinen lähtö edessäsi.

• Anonyymi00012

Olen ollut yhdessä pitkässä suhteessa ja muutamassa lyhyessä kai lähinnä tapailusuhteessa. Olen tajunnut, että en tiedä rakkaudesta mitään. En taida tietää ihmisenä olemisestakaan mitään.

Olen kyllä ihastunut muutaman kerran. Haaveilen ja kaipaan. Nytkin yksi mies töissä on varastanut sieluni. Mahdoton yhtälö.

Mutta on vain uskottava, että joku jossain minuakin odottaa ja voimme yhdessä löytää rakkauden. Älä sinäkään luovu toivosta.

• Anonyymi00013

Anna kun arvaan, tuo mahdoton yhtälö on se että mies, joka on varastanut sielusi on vanhempi ja varattu?

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Anna kun arvaan, tuo mahdoton yhtälö on se että mies, joka on varastanut sielusi on vanhempi ja varattu?

Eiku nuorempi ja vapaakin olisi. Sinun ei ehkä kannata lotota tänään.

• Anonyymi00015

Niin, en minä toivosta luovu...
        Hieman samat ajatukset, että kyllä tässä maailmassa joku on, joka ns muktakin vie jalat alta ja jonka, kanssa säkenöi, mitä se ikinä sitten onkaan.
        Monestihan se on Kohtaanto-ongelma, vähän kuin työnhaussa, joskus että kaksi oikeaa ei vaan huonoksi onneksi satu törmäämään.
        Eli onnikin pelissä kovasti mukana.

Mulla haittaa jonkin verran ehkä introverttiys ja jos, ne vaan on asioita, joille, en voi mitään. Enkä yritäkään voida. Jos joku pitää minusta oikeasti, hän hyväksyy minut tällaisenaan. Olen ulkoisesti ok näköinen, ja en kai sydämeltänikään paha. On vain ollut huono tuuri tähän saakka... Näin sen näkisin.

-Ap

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Niin, en minä toivosta luovu...
        Hieman samat ajatukset, että kyllä tässä maailmassa joku on, joka ns muktakin vie jalat alta ja jonka, kanssa säkenöi, mitä se ikinä sitten onkaan.
        Monestihan se on Kohtaanto-ongelma, vähän kuin työnhaussa, joskus että kaksi oikeaa ei vaan huonoksi onneksi satu törmäämään.
        Eli onnikin pelissä kovasti mukana.

Mulla haittaa jonkin verran ehkä introverttiys ja jos, ne vaan on asioita, joille, en voi mitään. Enkä yritäkään voida. Jos joku pitää minusta oikeasti, hän hyväksyy minut tällaisenaan. Olen ulkoisesti ok näköinen, ja en kai sydämeltänikään paha. On vain ollut huono tuuri tähän saakka... Näin sen näkisin.

-Ap

Voi olla, mahdollisuuksiaan pitää yrittää parantaa. Itse alan olla liian vanha koska oman ikäiset naiset tuntuvat todella omaan elämäänsä uraantuneilta, on lapsia tai pitkiä parsuhteita takana, jonka vuoksi tuntuu että ollaan ihan eri maailmoissa.

Ei kannata itsesääliin vaipua tai kadota maailmalta. Sen vain sanon että kun itse olin aktiivisempi niin tuli niin paljon huonoja kokemuksia naisista ja ns. epäreilulta tuntuneita kokemuksia, enkä puhu vain siitä että joku ei pitänyt tai kiinnostunut vaan oikeasti törkeää toimintaa mielestäni niin luottamus naisiin on aikalailla miinuksella.

Ei kannata ainakaan miettiä oman sydämensä pahuutta tai tollaisia asioita koska jos olisit sydämeltäsi paha niin et edes miettisi noita asioita itse.

Hukkasin omaa aikaani ihan vääriin ihmisiin vaikka päälle päin vaikuttivat muka sopivilta sekä kilteiltä ihmisiltä. Karmea virhe, nykyajan naiset eivät ole sisältä sitä mitä ulospäin näyttävät.

Mutta tärkeintä miehellä on olla itseluottamusta valitettavasti luottamus toisiin ihmisiin voi karista kuten itsellä että ei vain viitsi hukata edes aikaansa eikä osaa enää edes lukea naisia onko kiinnostusta vai ei. Jotenkin jo tuntuu hassulta ajatus että joku olisi ihan oikeasti kiinnostunut minusta muuta kuin ihan kaverina.

Varoitan vaan tässä ettet tee samoja virheitä kuin itse, mutta luovuttaa ei saa jos jotain haluaa koska lopputulos on sama: miestä ei tulla kotoa hakemaan, mies joutuu itse olemaan aktiivinen ja vaikka väkisin etsimään seuraa. Ketään ei kiinnosta koska olet mies kohtalosi, ei ketään, mutta sen tulisi kiinnostaa sinua itseäsi.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Voi olla, mahdollisuuksiaan pitää yrittää parantaa. Itse alan olla liian vanha koska oman ikäiset naiset tuntuvat todella omaan elämäänsä uraantuneilta, on lapsia tai pitkiä parsuhteita takana, jonka vuoksi tuntuu että ollaan ihan eri maailmoissa.

Ei kannata itsesääliin vaipua tai kadota maailmalta. Sen vain sanon että kun itse olin aktiivisempi niin tuli niin paljon huonoja kokemuksia naisista ja ns. epäreilulta tuntuneita kokemuksia, enkä puhu vain siitä että joku ei pitänyt tai kiinnostunut vaan oikeasti törkeää toimintaa mielestäni niin luottamus naisiin on aikalailla miinuksella.

Ei kannata ainakaan miettiä oman sydämensä pahuutta tai tollaisia asioita koska jos olisit sydämeltäsi paha niin et edes miettisi noita asioita itse.

Hukkasin omaa aikaani ihan vääriin ihmisiin vaikka päälle päin vaikuttivat muka sopivilta sekä kilteiltä ihmisiltä. Karmea virhe, nykyajan naiset eivät ole sisältä sitä mitä ulospäin näyttävät.

Mutta tärkeintä miehellä on olla itseluottamusta valitettavasti luottamus toisiin ihmisiin voi karista kuten itsellä että ei vain viitsi hukata edes aikaansa eikä osaa enää edes lukea naisia onko kiinnostusta vai ei. Jotenkin jo tuntuu hassulta ajatus että joku olisi ihan oikeasti kiinnostunut minusta muuta kuin ihan kaverina.

Varoitan vaan tässä ettet tee samoja virheitä kuin itse, mutta luovuttaa ei saa jos jotain haluaa koska lopputulos on sama: miestä ei tulla kotoa hakemaan, mies joutuu itse olemaan aktiivinen ja vaikka väkisin etsimään seuraa. Ketään ei kiinnosta koska olet mies kohtalosi, ei ketään, mutta sen tulisi kiinnostaa sinua itseäsi.

❛miestä ei tulla kotoa hakemaan❜

Ei myöskään naista.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ei myöskään naista.

Naista, jonka tyhjä katse on puhelimen ruudulla 24/7, ei kukaan hae missään/mistään.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ei myöskään naista.

Hah, itseasiassa tiedän pari tapausta jossa naista on tultu kyllä ihan kotoa hakemaan.

Naiselle ei tarvitse kummoista jos pitää itseään esillä että joku tulee hänelle itseään tyrkyttämään. Se että nainen ei näistä jotakuta valitse on naisen oma valinta ja häpeä, ei niiden miesten.

Miehet taas joutuvat etsimään seuransa ja naisensa ihan itse.

• Anonyymi00021

Luulen että itselläni oli jo jonkunlainen käsitys rakkaudesta. Ennenkuin itse olin edes koskaan rakastunut. Näin lapsena lähipiirissä niin paljon rakkautta. Esim mun mummo ja ukki rakasti toisiaan todella paljon se huokui kaikeasta mitä tekivät. Muistan ku kikattelivat yhdessä ja silittelivät toisiaan vielä vanhanakin. Mut eihän sitä voi selittää ennenkuin kokee. Ja omat lapset opettaneet taas rakkaudesta ehkä kaikista eniten.

• Anonyymi00024

No tuokin. Itse tosin kasvoin yksinhuoltajan perheessä, niin ei tätäkään tullu nähtyä
        Tosin ukki ja mummokin asui samassa, mutta, eipä ne hempeilleet koskaan silminnähden

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

No tuokin. Itse tosin kasvoin yksinhuoltajan perheessä, niin ei tätäkään tullu nähtyä
        Tosin ukki ja mummokin asui samassa, mutta, eipä ne hempeilleet koskaan silminnähden

Mut sepä se. Tajuan kyllä mitä rakkaus, jos luen siitä, että mitä se on. Tosin eipä sitä silti voi kokea, ennen kun kohalle osuu

• Anonyymi00026

Minäkin olen vain kuullut siitä. Apartheid vakavasti sairaiden kanssa on arkitodellisuutta Suomessa ja sen nimi on omaishoitajan uupumus. Yksi syöpään sairastunut lapsi vielä menettelee kotona jopa tippaletkujen ja ruokaletkun kanssa, jos perheenäiti tekee ruokaa perheelle ja on hyvässä kunnossa. Siitä perheestä yksi voi osallistua pitkäaikaissairaan hoitotoimenpiteisiin ja elämä sujuu. Mutta kaksin jäädessä tulee omaishoitajan uupumus kaikille ja todella nopeasti. Vakavasti sairaat hoidetaan siksi sairaalassa tai hoitolaitoksessa, koska kukaan ei jaksa sitä. Ilman työaikaa ja palkanmaksua.

Se on Apartheidia siksi, koska omaishoitajan uupumus on täysin infernaalista tasoa ja se ei johdu hoitotyön aiheuttamasta kuormituksesta. Vaan siitä, että ihmiskontakti vakavasti sairaan kanssa jää liian pitkäksi. Siitä juuri ne aivot eli pää kuormittuu jo pelkästä näkemisestä ja puhumisesta. Ammatti on otettava vakavasti myös sairaaloissa ja sitten jaksaa. Lääkäri on aina liian jäykkä ja etäinen. Oma ammatti pään sisällä auttaa jaksamaan ja kotona on ammatti off-asennossa ja aivot ottavat kontaktia liian sairaiden kanssa. Kamala juttu tietenkin, mutta totta sekin on.

Feromoni-hyökkäys aorttaan ja aortan repeämän voi selittää myös muuten kuin pahasta hajusta johtuvaksi. Feromoni tappaa, jos oma pää on liian hullu eikä osaa tehdä oikeita valintoja. On aivot eri ja kulttuuriero liian suuri. Rakkaus parisuhdetasolla näkyy sanoina ja tekoina ja se on myös kristillisten lähimmäisenrakkaus. Avioliitto yleensä on jotain muuta.

• Anonyymi00027

No tunnen yhden miehen, joka tasan ekaa kertaa rakastu ja oli edes, sukupuolisesta kanssakäymisessä noin 50v iässä. On nyt yhä aviossa, mutta eukko sairastui ja on nyt eukkossa omaishoitaja. Mutta, tuossa näkynee myös syvä rakkaus.
      Ja ei se kato sitä ikää

• Anonyymi00028

Ja siis on nyt jotain 56-57tämä mies

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ja siis on nyt jotain 56-57tämä mies

Ja vielä lisättäköön, että se eukko on nuorempi. On jotain 52.mutta valitettavasti sairastui

• Anonyymi00032
      UUSI

Luin lehdestä, että vanhoille päiville pitäis olla kiva kumppani, koska aikaa on vähemmän.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      54
      4736
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      172
      4286
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      67
      3902
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      127
      3882
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      49
      3681
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      79
      3508
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      98
      3051
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2895
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2726
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      15
      2460
    Aihe