Tohtori Alan Jolan

Jou

Onko kukaan saanut ostotarjousta vaikkapa autosta tuollaiselta Dr Alan Jolanilta? Ilmiselvä huijausyritys kun lupailee shekkiä lähettää, joka on suurempi kuin kauppahinta ja niin edelleen.. eli näkemättä ostelee tavaraa Suomesta jonka rahtaamiseen pitäisi tietysti lähettää jollekin muka kuljetus firmalle etumaksua. Tosiaan kertokaapa jos tuttu kuvio ja ihan millä muulla nimellä nuo esiintyy..

8

1652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HUI

      Poliisin pikaisen arvion mukaan kyseessä on "Länsi-Afrikan mafia" eli Nigerialaiset, toimintaa keski-Euroopassa ja tulossa pohjoismaihin.

      Myyn autoa NETTIAUTON sivuilla, josta tietoni oli poimittu.
      Itse erehdyin menemään vähän pidemmälle ja sain shekin, joka oli 14000 puntaa (yli 20000 euroa)ja oma tarpeeni oli alle 5000 euroa. Huomattiin maanantaina viestisi ja ehdin pankkiin tyhjentämään tilini.
      Tiistaina tuli tuo shekki tavallisessa A5-kokoisessa valkoisessa kirjekuoressa tavallisella postimerkillä varustettuna ja mahdollisesti Luxemburgin leimalla. Avasin kuoren ja otin sisällön ulos pinseteillä: sisällä oli kyseinen shekki kääräistynä tyhjään paperiin.
      Tavara takaisin ja kiikuttamaan poliisille.
      Kuvio menee siten että pankki saattaa antaa tutulle asiakkaalle rahat vaikka shekki olis väärennetty, shekin tarkastaminen saattaa kestää parikin viikkoa.
      Jos saa rahat ja siirtää ne "alan jolanin" ilmoittamalle tilille, se on menoa eli rahat katoaa internetin serveriviidakkoon jota ei voi jäljittää.
      Kun asia aikanaan selviää, shekin esittäjä maksaa pankille koko summan takaisin!

      SHEKIN ESITTÄJÄ VASTAA SHEKIN KATTEESTA, EI SHEKIN LÄHETTÄJÄ!!!!

      Tätä viestiä pitäisi saada leviämään ettei noiden huijaus menisi läpi.

      • Jou

        juttu, että ei päässyt tapahtumaan mitään sen kummempaa. Tällaiset jutut pitäisi saada laajempaan tietoisuuteen.. tuntuu, että joku saattaisi mennä lankaan.. niin hyvin nuo huijarit toimii. Eli älkää uskoko ketään tohtoreita, eikä varsinkaan valtiopäämiesten leskiä netissä.


    • shekki huijari yritti

      Katkelma saamastani postista: Subject: Re: Subj: PURCHASING YOUR BIKE ON NETTIMOTO.COM

      From: dr michel briggs @ mail.co.uk

      hello,
      thanks for the reply,well i think i can only afford 1,300 for the bike because i stll have to pay my shipping agent for the transportation of the bike to me.please let me know if this is okay by you.i also want to know if your local bank accepts payment in foreign cheques and the number of days it would take to get the funds from the bnk after depositiing the payment cheque

      -> VASTAILIN TYYLIIN: "IME OVENKAHVAA"

    • ilves

      Olen saanut sähköpostiviestejä mystiseltä "ranskalaiselta" Jeannete Wilberiltä, joka haluaa ostaa autoni. Kuvio on mennyt siten, että hän ensin kyselee pankkitiliä että voi siirtää pyytämäni rahasumman tililleni ja sitten noutaa autoni. Yllättäen pankissa tulee ongelmia ja hän ehdottaa maksua shekillä. Hänen kaverinsa on velkaa hänelle 26 teur, jonka kaveri lähettäisi suoraan minulle ja ottaisin siitä auton hinnan ja lähettäisin erotuksen autoa hakevan välityksellä hänen sihteerilleen helsinkiin. Laitoin viestin, että tutkin shekkiä pari kolme viikkoa sen tulon jälkeen ja varmistan katteen. Eipä ole vastaillut...

      • spring

        Mulla oli auto myynnissä ruotsalaisella netti-palstalla ja oli kyllä kaikenlaista yrittäjää. Robert Livingstone yritti ostaa ja "ylijäämä" ois pitänyt siirtää Jolanin Alanille Haagiin. Ja toinen tyyppi olikohan Jensen yritti vielä samaan aikaan "ostaa" autoa ja tuputtaa shekkiään. Aiheuttaa vaan vitutusta ja joutuu odotuttamaan tosi-ostajia kun nämä kertoo rahojen olevan jo siirretty ja shekkien olevan matkalla yms. Lopuksi auto meni kaupaksi ulkomaille ja rahat vaadin käteisenä autoa noudettaessa.


    • urpo_o

      joo sen niminen oli yks kuin marcus crouch...lontoosta tuli shekkki.ja jos järellä aattelee ni kuka hullu nyt suomesta hakee paljo kalliimman auton kuin esim.saksasta tai jotain et pitäs itelläki varmaan mietii vähän..

      • vein pankkiin

        tarkastettavana. Soitin sekin saavuttua poliisille.sanoivat että selvitä pankissa.


    • hoaxed.blogit.fi

      http://adf.ly/RbCcC,
      kerään suomalaisiin kohdistuneita nettihuijaustapauksia blogiini.
      Kannattaa käydä lukemassa ja lähettämässä huijaustarinoita tarkemmin sähköpostiini, niin pääsen kokoamaan tarkempia kirjoituksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe