Minäkin olen sentään niin vanha, että muistan ajan.

Anonyymi-ap

Saamelaiset eivät halunneet edes saamea!

Kävin hillassa KOLTAN kanssa ja hän puhui SUOMEA ja kertoi minulle, että hän oli kerran kaupassa niin KOLTTA OLI TULLUT KAUPPAAN JA PAKOTTANUT HÄNET PUHUMAAN KOLTAN KIELTÄ VAIKKA HÄN OLIS HALUNNUT PUHUA SUOMEA.

Kävi ostamassa meille APINOILLE kaupasta BANAANIA ja minä istuin autossa odottamassa.
HOLO ajo siihen viereen omalla autollaan ja minä katoin vierestä, että kukahan se tuoki pösilö on ku ei osaa edes ajaa autolla.
Se ajaminen oli pikku juttu sen jälkeen, koska isompi ongelma oli jo se, kun EI OSANNUT SAMMUTTAA sitä autoa muuten, kuin pistämällä VARASHÄLYTTIMEN päälle.
En kehannu koltalle sanoa, että : Hololla on hienon auto, että varashälytin pitää laittaa päälle niin hän saa virrat pois päältä!

En minä sitä kertonut, että HOLO NÄYTTI MINULLE, ETTÄ HÄN OSAA PERUUTTAA AUTOLLA!
Varmaan seuraavan kerran näyttää, että hän osaa sammuttaa auton normaalisti.

Ei se ollut Holo joka oli ajanut S-marketin parkkipaikalle POLIISI-AUTON miten sattuu!
Ei HOLO AJA VAAN HÄN ISTUU POLIISI-AUTOSSA KYYDISSÄ JA TARKKAILEE.
Minä tiedän tuon siitä, koska minä olen nähnyt hänet ainakin 15 vuotta sitten ja hän istui silloinkin vain KYYDISSÄ!
Historialla on TAPANA TOISTAA ITSEÄÄN ja HOLON HISTORIA EI MUUTU VAIKKA MAISEMA VOIKIN MUUTTUA!

Piti käydä koltan kanssa hillassa joka EI OLE SAKÄ:n jäsen, koska edellinen koltta kuoli ja häntä pitää kunnioittaa. Ei hänkään ollut SAKÄ:n jäsen ja hän puhui suomea, koska HÄN OLI VANNONUT VALAN JA LUVANNUT OLLA KÄÄNTYMÄTTÄ SUOMEN VALTIOTA VASTAAN.
Syy on se, että he ovat oikeesti VENÄJÄN ALKUPERÄISKANSAA, mutta minun molemmat suvut olivat menneet Suomesta uudisraivaajina Petsamoon.
Se on TOTTA, että SAAMELAISET JA KOLTANSAAMELAISET ASUIVAT PETSAMOSSA ENNEN, KUIN MINUN SUKU MENI PETSAMOON.

5

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minä muistan ajan jolloin ei puhuttu Suomenkaan. Puhuttiin nykimällä kiinaa.

• Anonyymi00002

Voisiko Saamelaisten asuinalueet myydä asukkaineen Venäläisille ?

• Anonyymi00003

Minä muistan ajan kun saamelaisia ei ollut. Oli vain lappalaisia.

• Anonyymi00004

Lappiin mahtuu kaikki kansat kun kunnioitetaan toisiamme ja toistemme oikeuksia ei pelkästään porojen joiden oikeudet menevät ohi ihmisoikeuksien.

• Anonyymi00005

Hyvin sanottu!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      72
      4088
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      55
      3770
    3. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      52
      2314
    4. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      43
      2105
    5. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      34
      1883
    6. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1809
    7. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      54
      1549
    8. Mitä haluaisit sanoa hänelle juuri nyt?

💜
      Ikävä
      96
      1538
    9. Miltä meidän

Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      39
      1486
    10. Oletko huolissaan

Jos se kohtelee mua huonosti? Pahoitatko siitä mielesi vai mitä ajattelet?
      Ikävä
      35
      1378
    Aihe