Saamelaiset eivät halunneet edes saamea!
Kävin hillassa KOLTAN kanssa ja hän puhui SUOMEA ja kertoi minulle, että hän oli kerran kaupassa niin KOLTTA OLI TULLUT KAUPPAAN JA PAKOTTANUT HÄNET PUHUMAAN KOLTAN KIELTÄ VAIKKA HÄN OLIS HALUNNUT PUHUA SUOMEA.
Kävi ostamassa meille APINOILLE kaupasta BANAANIA ja minä istuin autossa odottamassa.
HOLO ajo siihen viereen omalla autollaan ja minä katoin vierestä, että kukahan se tuoki pösilö on ku ei osaa edes ajaa autolla.
Se ajaminen oli pikku juttu sen jälkeen, koska isompi ongelma oli jo se, kun EI OSANNUT SAMMUTTAA sitä autoa muuten, kuin pistämällä VARASHÄLYTTIMEN päälle.
En kehannu koltalle sanoa, että : Hololla on hienon auto, että varashälytin pitää laittaa päälle niin hän saa virrat pois päältä!
En minä sitä kertonut, että HOLO NÄYTTI MINULLE, ETTÄ HÄN OSAA PERUUTTAA AUTOLLA!
Varmaan seuraavan kerran näyttää, että hän osaa sammuttaa auton normaalisti.
Ei se ollut Holo joka oli ajanut S-marketin parkkipaikalle POLIISI-AUTON miten sattuu!
Ei HOLO AJA VAAN HÄN ISTUU POLIISI-AUTOSSA KYYDISSÄ JA TARKKAILEE.
Minä tiedän tuon siitä, koska minä olen nähnyt hänet ainakin 15 vuotta sitten ja hän istui silloinkin vain KYYDISSÄ!
Historialla on TAPANA TOISTAA ITSEÄÄN ja HOLON HISTORIA EI MUUTU VAIKKA MAISEMA VOIKIN MUUTTUA!
Piti käydä koltan kanssa hillassa joka EI OLE SAKÄ:n jäsen, koska edellinen koltta kuoli ja häntä pitää kunnioittaa. Ei hänkään ollut SAKÄ:n jäsen ja hän puhui suomea, koska HÄN OLI VANNONUT VALAN JA LUVANNUT OLLA KÄÄNTYMÄTTÄ SUOMEN VALTIOTA VASTAAN.
Syy on se, että he ovat oikeesti VENÄJÄN ALKUPERÄISKANSAA, mutta minun molemmat suvut olivat menneet Suomesta uudisraivaajina Petsamoon.
Se on TOTTA, että SAAMELAISET JA KOLTANSAAMELAISET ASUIVAT PETSAMOSSA ENNEN, KUIN MINUN SUKU MENI PETSAMOON.
Minäkin olen sentään niin vanha, että muistan ajan.
Anonyymi-ap
5
113
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minä muistan ajan jolloin ei puhuttu Suomenkaan. Puhuttiin nykimällä kiinaa.
- Anonyymi00002
Voisiko Saamelaisten asuinalueet myydä asukkaineen Venäläisille ?
- Anonyymi00003
Minä muistan ajan kun saamelaisia ei ollut. Oli vain lappalaisia.
- Anonyymi00004
Lappiin mahtuu kaikki kansat kun kunnioitetaan toisiamme ja toistemme oikeuksia ei pelkästään porojen joiden oikeudet menevät ohi ihmisoikeuksien.
- Anonyymi00005
Hyvin sanottu!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724088
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans553770Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa522314Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?432105Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik341883- 491809
Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?541549- 961538
- 391486
- 351378