Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
Kummallista
57
1837
Vastaukset
Olen kyllä, mutta taisin ihastua vain siihen tunteeseen ko. tapauksessa.
- Anonyymi00039
Olen itsekin kokenut varmaan samaa, miehenä? Joskus kohdannut sellaisenkin, joka tuntuu välttelevän minua tai jopa pakoilevan, jos hänet huomaan? Aina välillä tulee niitä kohtaamisia, mutten oikein tiedä, mitä hän ajattelee minusta?
Ajatteleeko hyvällä vai pakollisena pahana näitä katseiden kohtaamisia välillämme? Anteeksi pyytäisin, jos tilanne sen soisi? Dialogia ei ole vielä ollut. Enemmän ollut pantomiimi esityksiä välillämme, jota itse sit arvuutellut? Syytön vai syyllinen siihen?
Oliko minulla hänen käyttäytymiseen jotain vaikutusta, ehkä ei? Vai oliko vain minun harha kuvitelmaa kaikki? Niin vähän tapahtumia omassa arjessa, että aina sitä silloin kallistuu enempi harha kuvitelmiksi kaiken kokeman ajattelemaan? Ristiriitaista?
Huolta en kanna asiasta, ajatuksiin vain välillä pääsee. Aina toivon kuitenkin, että hyvällä toivottavasti ajattelee asioita? Erehtynytkin olen, siksi mitään en uskalla edes ajatella, että tuntisi minusta jotain syvempää, vaikka voisin halutakin ajatella niin? Anonyymi00039 kirjoitti:
Olen itsekin kokenut varmaan samaa, miehenä? Joskus kohdannut sellaisenkin, joka tuntuu välttelevän minua tai jopa pakoilevan, jos hänet huomaan? Aina välillä tulee niitä kohtaamisia, mutten oikein tiedä, mitä hän ajattelee minusta?
Ajatteleeko hyvällä vai pakollisena pahana näitä katseiden kohtaamisia välillämme? Anteeksi pyytäisin, jos tilanne sen soisi? Dialogia ei ole vielä ollut. Enemmän ollut pantomiimi esityksiä välillämme, jota itse sit arvuutellut? Syytön vai syyllinen siihen?
Oliko minulla hänen käyttäytymiseen jotain vaikutusta, ehkä ei? Vai oliko vain minun harha kuvitelmaa kaikki? Niin vähän tapahtumia omassa arjessa, että aina sitä silloin kallistuu enempi harha kuvitelmiksi kaiken kokeman ajattelemaan? Ristiriitaista?
Huolta en kanna asiasta, ajatuksiin vain välillä pääsee. Aina toivon kuitenkin, että hyvällä toivottavasti ajattelee asioita? Erehtynytkin olen, siksi mitään en uskalla edes ajatella, että tuntisi minusta jotain syvempää, vaikka voisin halutakin ajatella niin?Itsellä on ollut aiemmassa elämässä vastaava tilanne, että olen pakoillut miestä, johon olin palavasti ihastunut.
En tiedä miksi toimin niin, koska ehkä tunne olisi hälvennyt nopeammin, jos olisin vain kohdannut asiat.
Siinä tilanteessa se ei kuitenkaan ollut sallittu tunne. Hmm, nyt kun mietin, niin ehkä juuri siksi pakoilin.
Älä soimaa itseäsi tunteista, ne ovat normaaleja ja niitä tulee joskus. Eri asia alkaako niitä ruokkimaan silloin, kun tilanne ei sitä salli.
Kuulostaa kuitenkin siltä, että välillänne ei ole mitään estettä, joten kannattaa miettiä haluatko hukata kallista aikaa ja rohleasti lähestyä naista. Tiedä vaikka olisit tavannut sen oikean.
Haloo Helsinki laulaa eräässä kappaleessa näin: "Jos mun pokka pettää, on se hän tai jos paniikki iskee ees vähän.." Tuo paniikki kertoo siitä, että on kemiaa. Ainakin minun näkökulmastani. 😊
Olen lähes aina, koska mä rakastun sisimpään. Keho on vain sen koti, ei kaikki.
Tää tulee esiin ehkä siinäkin, että keho voi olla miehen tai naisen. Seksuaalisuus toki jonkin verran siihenkin liittyy, muttei minun kohdalla ole ratkaisevin tekijä. Sielu tai mikä onkaan siellä sisimmässä, se voi olla ihanaakin ihanempiolipa nyt sitten kytkeytynyt mieheen tai naiseen. Suhtaudun silleen henkisesti rakkauteen enemmän kuin kehollisesti muutenkin.
Siinä missä joku näkee eka kehon, minä yritän heti nähdä sisimpään.Jasu2025 kirjoitti:
Tää tulee esiin ehkä siinäkin, että keho voi olla miehen tai naisen. Seksuaalisuus toki jonkin verran siihenkin liittyy, muttei minun kohdalla ole ratkaisevin tekijä. Sielu tai mikä onkaan siellä sisimmässä, se voi olla ihanaakin ihanempiolipa nyt sitten kytkeytynyt mieheen tai naiseen. Suhtaudun silleen henkisesti rakkauteen enemmän kuin kehollisesti muutenkin.
Siinä missä joku näkee eka kehon, minä yritän heti nähdä sisimpään.Sillä mielin, että tuon kanssa viihyn, tuun juttuun, tykkään tyylistään elää ja ajatella. Jospa sitten vaan ajatukset kohtaa sieltä toiseltakin minua kohtaan niin, että kelpaan. Sehän se on aika oleellista, kun väkisin ei voi ketään omia. Vaikka kuinka tykkäisi kainaloon kahmia.
Jasu2025 kirjoitti:
Siinä missä joku näkee eka kehon, minä yritän heti nähdä sisimpään.Jasu oot hyvä tyyppi, muista se aina!
Jasu2025 kirjoitti:
Sillä mielin, että tuon kanssa viihyn, tuun juttuun, tykkään tyylistään elää ja ajatella. Jospa sitten vaan ajatukset kohtaa sieltä toiseltakin minua kohtaan niin, että kelpaan. Sehän se on aika oleellista, kun väkisin ei voi ketään omia. Vaikka kuinka tykkäisi kainaloon kahmia.
Se keho ei enää nykyään ole se juttu. Joskus nuorena kun mietin itseäni olenko lintu vai kala, saako olla bi vai pitääkö olla hetero, voiko tykätä ihmisestä vai pitääkö tykätä sukupuolesta. Silloin jotenkin tuli mietittyä ihmisyys ihan muuksi kun kehon ympärillä pyörimiseksi. Sisimmän kanssa syntyy se kaikki oleellinen kuitenkin. Ei kehon.
Jasu2025 kirjoitti:
Se keho ei enää nykyään ole se juttu. Joskus nuorena kun mietin itseäni olenko lintu vai kala, saako olla bi vai pitääkö olla hetero, voiko tykätä ihmisestä vai pitääkö tykätä sukupuolesta. Silloin jotenkin tuli mietittyä ihmisyys ihan muuksi kun kehon ympärillä pyörimiseksi. Sisimmän kanssa syntyy se kaikki oleellinen kuitenkin. Ei kehon.
Tai ehkä pyörin niin paljon silloin kehoni ympärillä, kun mietin sukupuoleni kompleksusuutta, että se menetti merkityksensä tuossa määrin. Olisin ielummin ollut mieskehoon syntynyt, se olisi tuntunut oikealta. Muttei rnää ole oikeaa eikä väärää, keskityn vain sisimpääni ja muitten sisimpään. Keho mahdollistaa lähinnä olemassaolon ja elämisen tekemisineen, ei muuta.
Mu5tasydän kirjoitti:
Jasu oot hyvä tyyppi, muista se aina!
Kiitos. Niin oot sinäkin. Näin oon aatellut joka kerta kun törmään sinuun täällä. 🤗
Jasu2025 kirjoitti:
Kiitos. Niin oot sinäkin. Näin oon aatellut joka kerta kun törmään sinuun täällä. 🤗
Kiitoksia. 🤗
- Anonyymi00009
Jasu2025 kirjoitti:
Tai ehkä pyörin niin paljon silloin kehoni ympärillä, kun mietin sukupuoleni kompleksusuutta, että se menetti merkityksensä tuossa määrin. Olisin ielummin ollut mieskehoon syntynyt, se olisi tuntunut oikealta. Muttei rnää ole oikeaa eikä väärää, keskityn vain sisimpääni ja muitten sisimpään. Keho mahdollistaa lähinnä olemassaolon ja elämisen tekemisineen, ei muuta.
" Olisin ielummin ollut mieskehoon syntynyt, se olisi tuntunut oikealta. "
tuo lause kuvaa jotenkin niin täydellisesti suomalaista naista.
ja olen samaa mieltä siitä, tosi monen suomalaisen naisen pitäisi vaan olla mies. - Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
ja olen samaa mieltä siitä, tosi monen suomalaisen naisen pitäisi vaan olla mies.Älä yleistä. Et tunne kaikkia ihmisiä. Mikään ei äole tyhmempiä kuin yleistäminen.
- Anonyymi00023
Anonyymi00009 kirjoitti:
ja olen samaa mieltä siitä, tosi monen suomalaisen naisen pitäisi vaan olla mies.En tiedä monesta, mulle kukaan nainen ei koskaan ole tullut kertomaan vastaavaa. Että olisi mies mielummin kuin nainen. En minäkään sano mielummin, vaan olisin istunut helpommin muottiin. Nausena olen niin erilainen prototyyppi, ettei naiseksi kasvaminen ole ollut helppoa. Ei nauseus prässissä etenkään. Täällä on ollu helvetin kaavamaista vuosikymmeniä se miten olla nainen ja miten mies. Suorastaan perseestä koko kaavamaisuus.
Anonyymi00023 kirjoitti:
En tiedä monesta, mulle kukaan nainen ei koskaan ole tullut kertomaan vastaavaa. Että olisi mies mielummin kuin nainen. En minäkään sano mielummin, vaan olisin istunut helpommin muottiin. Nausena olen niin erilainen prototyyppi, ettei naiseksi kasvaminen ole ollut helppoa. Ei nauseus prässissä etenkään. Täällä on ollu helvetin kaavamaista vuosikymmeniä se miten olla nainen ja miten mies. Suorastaan perseestä koko kaavamaisuus.
Ja jostain syystä rekisteröityminen ei pelannut. Nih, minun tuo teksti.
- Anonyymi00002
Ei minulla ole mitään tiettyä ulkoista ihannetta. Ulkoinen ihanteeni on "miellyttävä" ja se voi tarkoittaa monenlaista. Jos nyt jotain yhtäläisyyksiä täytyy miettiä niiden miesten välillä, joihin olen ihastunut, niin kaikki miehet ovat olleet kohtuullisen pitkiä ja enemmän kookkaita olemukseltaan. Se johtunee siitä, että olen itse aika pitkä, koska mitään pituuskriteeriä minulla ei ole. Tärkeintä ihastumisesta on tunne, joka toisen ihmisen seurassa tulee ja se herää toisen luonteesta ja ajatuksista.
Yksi ihminen tulee mieleen, johon ihastuin aikoinaan ja hän oli joukosta poikkeava, koska hän oli nainen. Olen melkolailla hetero, joten tämä oli aika hassu kokemus, mutta tuossa naisessa oli jotain todella puoleensavetävää. Ulkoisesti hänkin oli itseasiassa pitkä, minua pidempi ja hän oli sellainen eteerisen kaunis. Eli ehkä tuon voi ajatella ulkoisesti täysin erilaisena ihastuksen kohteena, koska ihastun yleensä perinteisesti miehisinä pidettyihin miehiin.
Aletheias Riippuu varmaan miten väljästi "ollenkaan" määritellään. Joten kyllä ja ei. Analyyttisenä ihmisenä olen aika tarkasti ajatellut missä vaiheessa ja miksi jonkun kohdalla ensivaikutelman välinpitämättömyys tai lievä ärsytys on kehittynyt ihastumiseen. Haluaisin tietää miten minä toimin.
En ole ihastunut, nuorena ulkonäkö oli tärkeä asia.
Keski-ikäistyessä ulkonäköön liittyvät vaatimukset vähenee.
Jos olisin tällä hetkellä sinkku, älyllisyys ja rauhallisuus siistissä paketissa voisi hurmata minut.- Anonyymi00019
minulla taas on päinvastoin, nyt keski-ikäisenä ulkonäkö merkitsee enemmän, kun tiedän jo millaisia naiset ovat henkisesti, en halua niistä tietää enempää. mitä vähemmän naisesta tiedän, sen parempi.
- Anonyymi00005
Ihannekinkkuni ei ole: Rumapainoinen, wanhusnainen, vääränvärinen, tatuoitu, lyhyttukkainen, violettitukkainen, läväröity (nännilävärit saa ottaa minua kunnioittaakseen). Yhteenkään, jolla on jokin edellä mainittu ominaisuus, en ole koskaan ihastunut. 🦵 / M1957
- Anonyymi00014
Ja sinuun ei kukaan.
- Anonyymi00006
Ei koskaan.
Minä ihastun ihmiseen ja ei siinä sit ole mitään väliä ulkonäöllä. Se, muuttuuko ihastumisen tunne romanttiseksi onkin ihan toinen juttu.
Erottelen ihastumisen ja romanttisen ihastumisen kokonaan eri asioiksi.- Anonyymi00007
Tunnen ainoastaan lihallisen ihastumisen, mutta tunnen sen kovana.
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kovana ihastumisen kanssa.. niin sitä pitää.
- Anonyymi00011
tuossa on sitten sinulle sopiva mies, kun kerran katsot vain sisimpään eikä ulkonäkö merkitse mitään:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lucky_Diamond_Rich Anonyymi00011 kirjoitti:
tuossa on sitten sinulle sopiva mies, kun kerran katsot vain sisimpään eikä ulkonäkö merkitse mitään:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lucky_Diamond_RichEn usko, että hän ihmisenä viehättäisi. Kansainvälinen taiteilija ja minä kun olen kotihiiri. Ystävänä voisin arvostaa hänen omalaatuisuuttaan, mutta kielimuuri tekisi senkin mahdottomaksi.
En juurikaan osaa lontoota..Anonyymi00007 kirjoitti:
Tää oli hauska. 😁
- Anonyymi00008
No tietysti ja se onkin paljon mielenkiintoisempaa :)
- Anonyymi00015
Kun niitä ihanteita ei oikeastaan ole, on vähän kiinni miten sattuu tutustumaankin.
Silmäkkäin kun tutustuu niin kyllä se olemus menee ajatusmaailman edelle ainakin aluksi.
Saatan siis pitää, mutta en kyllä luultavasti ihastumaan mene, olen tosin vain heikko mies :) - Anonyymi00016
Olen. Puoliruma ja läski mies. En olis ikinä uskonut että voin kiinnostua sellaisesta.
- Anonyymi00020
Ei voi olla mulle mä oon täysin ruma ja läski.
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ei voi olla mulle mä oon täysin ruma ja läski.
mutta se ei puhunut ulkonäöstä, vaan siitä millainen olet ihmisenä. tarkoittaen että jos olet kiltti ja tottelet helposti ja teet aina kaiken mitä nainen haluaa, ja olet kaikessa samaa mieltä, niin olet "ihana ihminen". nainen kokee voivansa hyötyä sinusta monin eri tavoin ja siksi näytät arvokkaalta naisen silmissä.
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
mutta se ei puhunut ulkonäöstä, vaan siitä millainen olet ihmisenä. tarkoittaen että jos olet kiltti ja tottelet helposti ja teet aina kaiken mitä nainen haluaa, ja olet kaikessa samaa mieltä, niin olet "ihana ihminen". nainen kokee voivansa hyötyä sinusta monin eri tavoin ja siksi näytät arvokkaalta naisen silmissä.
Mutta olen niin ruma ja läski että en pääse ikinä näyttämään minkälainen olen ihmisenä koska ei ole kiinnostusta edes tutustua johtuen juurikin ulkonäöstä.
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mutta olen niin ruma ja läski että en pääse ikinä näyttämään minkälainen olen ihmisenä koska ei ole kiinnostusta edes tutustua johtuen juurikin ulkonäöstä.
hah!.... tuo on muutes totta!...
tuossa taas näkee minkä arvoisia ne naisten puheet oikeasti on. ne on vaan naisten puhetta, ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
- Anonyymi00017
En koskaan. :)
- Anonyymi00021
Olen kai. Ei minulla koskaan ole ollut varsinaista ihannetta. Jokaisessa ihastuksessa on tietysti ollut piirre/piirteitä, mistä tykkään.
Minulla ei ole edes olemassa mitään ihannetta. Ihastun ihmiseen persoonana.
- Anonyymi00026
Joo ja lapsi tuli siitä hyvästä.. ei ois kannattanut, vaikka lapsi onkin nyt kaikkein tärkein ja rakkain.
- Anonyymi00027
Onko vielä mahdollisuutta korjata tilanne?
- Anonyymi00031
Anonyymi00027 kirjoitti:
Onko vielä mahdollisuutta korjata tilanne?
Mitä mahdat tällä kysymyksellä tälle gubelle tarkoittaa? Sieltä singahtaa mimmonen singahtaa ja tuloksen näkee n 20-30 vuoden viiveellä ns. Haloo
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Mitä mahdat tällä kysymyksellä tälle gubelle tarkoittaa? Sieltä singahtaa mimmonen singahtaa ja tuloksen näkee n 20-30 vuoden viiveellä ns. Haloo
6:47
Sulla on ikävä pakkomielle.
Pilaat ketjut.
Palkattu pilaamaan?
- Anonyymi00028
Ei ole juurikaan ihannetta… tummat on kääntäneet pään, mutta olipahan tumma..?!!!
- Anonyymi00036
suorastaan musta?
- Anonyymi00029
Siitä jänniä nämä että jos ihastuu ulkonäköön ja sitä luulee rakkaudeksi ei olisi syvemmälle metsään voinu juosta vaikka olisi tahtonutkin naisilla ikävä kyllä vaikuttaa paljonkin itsetuntoon kuinka itsensä näkevät peilistä
Tuosta voi ehkä oppia poiskin, että hakee minuuttaan peilistä ja muiden hyväksynnästä. En tiedä miten vaikeaa se on huomiosta eläville, mutta kuvittelen että omien asenteiden ja ajatusten muuttaminen helpottaa.
Mikäli kykenee itseensä vaikuttamaan, tuntuu ettei kaikki kykene itseään psyykkaamaan mihinkään.Jasu2025 kirjoitti:
Tuosta voi ehkä oppia poiskin, että hakee minuuttaan peilistä ja muiden hyväksynnästä. En tiedä miten vaikeaa se on huomiosta eläville, mutta kuvittelen että omien asenteiden ja ajatusten muuttaminen helpottaa.
Mikäli kykenee itseensä vaikuttamaan, tuntuu ettei kaikki kykene itseään psyykkaamaan mihinkään.Tai sitten eivät vaan yritä edes tarpeeksi muuttaa mitään elämässään helpommaksi. Helpompaa kun on, ettei perusta minuuttaan peiliin eikä muitten hyväksyntään.
Jasu2025 kirjoitti:
Tai sitten eivät vaan yritä edes tarpeeksi muuttaa mitään elämässään helpommaksi. Helpompaa kun on, ettei perusta minuuttaan peiliin eikä muitten hyväksyntään.
Toki sitten ihmiset karsiutuu poiskin, kun et enää ole heidän kehujaan ja hyväksyntää vailla. Mutta ne oikeat ihmiset taas jää vierelle silloinkin, he arvostavat sinua siksi että arvostat itse itseäsi ilman muitten huomiota ja pönkitystä.
- Anonyymi00034
No en todellakaan :).
On tullut nussittua muutaman todella kiihkeän naisen kanssa - vieläpä erittäin hyvällä vartalolla varustetun - mutta kasvoiltaan....no olkoon.
Ja kyllä, minunkaan lärvistäni tai habituksestani ei kenenkään ole pakko pitää. - Anonyymi00037
Täällä osiossa on varmati enemmän kuin yksi ketju, joka kertoo payykkisestä sairastumisesta.
- Anonyymi00038
Olen ollut 33 vuotta naimisissa sellaisen ihmisen kanssa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2596586Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2116144Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai385630Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1444937Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi233746Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1833678Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1313435HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok333123Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja3172730Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan272585