voiko nuorella, alle 35v,tupakoimattomalla naisella olla suusyöpä?Onko kokemuksia?Itselläni on suussa vaalea alue johon aina välillä puhkeaa haava.paranee nopeasti mutta vaalea alue ei poistu.Lääkärit eivät osaa sanoa muuta kuin että on rauhallisen näköinen,nyt tosin sain lähetteen koepalan ottoon,mutta vasta syksylle.Kaulalla yksi suurentunut imusolmuke.Voisiko olla leukoplakiaa ja jo muuttunut syöväksi vaikka lääkärit tuumailee että rauhalliselta näyttää...pelottaa...
suusyöpä
3
4679
Vastaukset
- ei...
Tuskin sentään on syöpä. Jos ne lääkärit tosissaan moista epäilisi niin kyllä se koepala olisi välittömästi otettu. Enpä ole itse lääkäri, mutta ihan ihmisenä kehoitan olemaan rauhallisin mielin ja murehtimatta turhia.
- minä
minulla oli kielessä leukoplakiaa, poistettiin laserilla. En myöskään tupakoi. Nämä limakalvojen leukoplakiat ovat arvaamattomia, joten yleensä muutokset poistetaan. Mielenrauhan saavuttamiseksi vaadi koepalanotto välittömästi, mutta tuskinpa sinulla ainakaan vielä syöpää on.
- Kokemusta on
Myös tupakoimattomalla voi olla leukoplakiaa tai kielisyöpä. Minä olen alle 35-vuotias nainen, ja diagnoosina on kielisyöpä. MUTTA se on äärimmäisen harvinainen syöpä ja etenkin nuorilla. Muistaakseni Suomessa noin viisi tapausta vuosittain alle 30-vuotiailla tms.
Minun kohdallani lääkärit olivat luonnollisesti skeptisiä, koska kyseessä on niin harvinainen sairaus nuorella ihmisellä. Mutta koepala otettiin, parikin, ja viimeisessä vastaus oli murheellinen: syöpä on.
En voi sanoa muuta kuin että KÄY hammaslääkärillä, tai lääkärillä, mieluiten samalla, säännöllisessä seurannassa. 3 kk välein kai suositellaan, mutta käy jo ennen sitä, jos epäilyttää, niin ennuste on parempi jos jotain sattuisi löytymään.
Leukoplakia-alue saattaa lähteä laajenemaan ja/tai ilmaantua johonkin kohtaan hitusen kovempi alue, siis niin että aluksi reunat ovat kovat esimerkiksi, kraaterimaisesti.
Kyseessä on sen verran harvinainen sairaus, että lääkäritkään eivät voi olla varmoja. Vain koepalasta näkee vastauksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809