Kiuruveden mitta ahkeruuudelle.

Anonyymi-ap

Olen huomannut monessa yhteydessä millä Kiuruvedellä mitataan ahkeruutta.
Lähinnä on tärkeää herätä aikaisin kahvinjuontiin ja mennä aikaisin nukkumaan kun kunnon ihmiset tekee niin.
Aamulla istutaan kahvia juomassa huoltoasemalla ja kehutaan miten pitää herätä aikaisin. Sitten neljältä kumminkin ollaan jo kotona sohvalla mahan vieressä maate kun on syöty porut kun on tultu töistä sen 8h jälkeen. Potut kub on sitä oikeaa ruokaa ja saahan sitä työmies levätä kun pitkän päivän on raatanut hommissa.
Sitten ne välykset jotka nukkuu pitkään ja kukkuu illalla yötä myöten ei osaa tehä ees töitä kun istuvat vaan konttorilla ja näpyttävät tietokonetta. Ovat sitten illalla myöhään vasta kotona kun eihän sitä ole mitään saanut aikaiseksi normaalissa päivässä kun ei ole herännyt ennen viittä ja istunut aamukahvilla heti kuudelta, kun ensimmäisen huoltoasema aukeaa. Taas alkoi hyvä käyvä oikeiden tekiöiden kanssa.
Tätä itsensä kehumista kuuntelin työelämän kun menin toimistolle klo 9 ja olin siellä 18 kun muut oli jo lähteneet 14 kotiin, ne oikeat ihmiset. Nyt oikeat eläkeläiset näkyy olevan kello 6 aamukahvilla huoltoasemalla arvostelemassa muita eläkeläisiä ettei niiden päivät makaavien ja illalla telkkaria kahtovien elämästä mitään tule kun valvotaan yöt kahtomassa tällöä.
Ei tule ei mutta mitä nämä parhaan työmiehet ja oikein elävät eläkeläiset on puhuneet eläkkeeistään niin minulla on jostain syystä kovempi eläke järkijäån vaikka olen koko ikäni "päivät" maannut ja "yö" kukkunut. Onpa minulla parempi kuntokin kun olen kuntoani hoitanut "yöllä" töiden jälkeen käymällä uimahallilla salilla ja uimassa.
Näkyy sukupolvi toisensa jälkeen kasvattavan näitä oikeita työmiehiä huoltoasemalla arvostelemaan muiden elämää kun ei omassa tapahdu mitään paitsi jos jollekin sattuisi epäonni ja pääsisi sanomaan: mitä minä minä sanoin ei siitä mitään tule. T. Äveriäs eläkeläinen joka on tehnyt rahansa ihan omalla työllään.

15

929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eivätkö suostuneet teboililla kehumaan, niin piti tulla tänne sitte ite ihteesä kehumaan? Varmaan kateellisia.

• Anonyymi00002

Tää oli aivan MAHTAVA avaus/avautuminen!!!

• Anonyymi00003

Aloittajalle!
      Kylläpä teit pitkän ilimotuksen...!

• Anonyymi00004

Mää töihin eläkä ulise

• Anonyymi00005

Mutta sitten oikeat sankarit astuvat esiin siinä vaiheessa kun on aika muistuttaa miten olen ollu töissä eläkkeellä miten moni on joutunu muuttamaan muualle työn perässä ja olemaan työttömänä minun takiani kun minä vain olen niin KORVAAMATON

• Anonyymi00006

Pitää lähteä liukkaasti pois, jos vain kuulee sanan työ.

• Anonyymi00007

Mitä Kiuruveden maataloudelle kuuluu, kun ei ole näkynyt tiloja julkisessa myynnissä - ilmeisesti pyyhkii hyvin ja uusi Valtra tilattuna kevätajoihin koulun päättäjäisiin tms..?

• Anonyymi00008

No eihän se, että tiloja ei ole myynnissä, tarkoita vielä. että hyvin menee. Uusien traktorien ostoja Suomessa tapahtuu vuosittain niin vähän, että tulisiko joka kuntaankaan yhtä uutta traktoria vuodessa. Että passaa siinä kadehtia. Joten aika asiantuntemattoman yksioikoinen näkemys kirjoittajalla.....

• Anonyymi00010

Näkyy tuota komeeta kalustoa olevan peltopelleilla. Rälläävät talvet moottorikelkoillaan kun pitkä aika kun ei ole kytätä kasvaako heinä. Keväällä siementä vähän vakoon ja taas odottamaan että sato joutuu. Sitten vähän heinähommia ja taas odotellaan että tulis lumet ja pääsis keikkailemaan. Välillä voi Maamiesseuran retkellä käyvä maailmalla ryyppäämässä. Se on tuon viljelijän elämä yhtä ottamista. Melko vähän vuodessa on sitä pellolla ajelua kyllä ne ihan odottamalla kasvaa.

• Anonyymi00011

Oikein asiantuntemattoman kateellisen päiväuni.

• Anonyymi00013

Aloittaja. Oletko harkinnut oikeita töitä? Esim. vartijan hommia?

• Anonyymi00015

Oikeita töitä, soikeita töitä...

• Anonyymi00016

Sekö on oikeita töitä kun pistää mustat vaatteet päälle ja appelsiinit kainaloon. Sitten ajellaan autolla tai käveleksitään verkkaiseen pitkin kauppojen käytäviä? Vätyksille sopivaa hommoo.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Sekö on oikeita töitä kun pistää mustat vaatteet päälle ja appelsiinit kainaloon. Sitten ajellaan autolla tai käveleksitään verkkaiseen pitkin kauppojen käytäviä? Vätyksille sopivaa hommoo.

Voi tuotakin järjenjuoksua!

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Päreitä kainalossa.
        Joillakin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      107
      6788
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      382
      6428
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      62
      3223
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      117
      2728
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2360
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1824
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1687
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1535
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1357
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1247
    Aihe