Teistinen satanismi

Palvoja

Eikö suomesta löydy yhtäkään teististä satanistia eli kunnon saatananpalvojaa?
LaVeyn ateistinen satanismi inhottaa minua suuresti, ja siihen lokeroon menevät ovat yleensäottaen suuria kusipäitä. He luulevat olevansa niin paljon parempia kun eivät usko mihinkään muuhun kuin itseensä.

Saatana on elävä olento, Hän on Jumala ja meidän Isämme. Saatana ei ole paha, vaan hän rakastaa omiaan. Saatana on Viisaus.

Saatte aika kauan meditoida kehittyäksenne jumaliksi ilman Saatanan apua.

Hankkikaa elämällenne oikea tarkoitus. Omistakaa elämänne Isälle ja hänen demoneilleen, ja ehkä saatatte päästä kadonneeseen paratiisin, jos tarpeeksi hyvin olette palvelleet Herraa.

HAIL SATAN!

36

3692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Qadesha

      Koska uskot että Saatana on todellinen hahmo, varmaankin osaat heittää tähän hänen historiikkinsa.

      Keneksi häntä kutsuttiin ennen kristinuskoa? Onko hän kenties sama kuin esim. Enki?

      Ainakin Laurence Gardner on sitä mieltä että Enki loi ihmisen risteyttämällä jumalten ja apinaihmisten geenit, ja Enkin symboli on käärme. Tämä käärmehän paratiisissakin houkutti ihmisiä viisauteen ja itseoivallukseen, kun sensijaan "Jumala" eli Enlil pyrki kaikin tavoin pitämään ihmiset tyhminä orjina.

      En nyt tämän enempää tähän vaivaudu myyttejä läpikäymään, kun ensioletus luonnollisesti on että jotakuta nyt vaan huvittaa fanittaa Saatanaa aivan siten kuin jotakuta toista himottaa olla Jeesuksen fani.

      Kumpikin ihan yhtä tyhmää touhua jos perustuu pelkkään uskomiseen.

      • david icke

        linkit ennen kuin jatkat juttua?

        esim. reptilian agenda!


      • Palvoja

        Isäni on tämä samainen Enki.


      • Qadesha
        david icke kirjoitti:

        linkit ennen kuin jatkat juttua?

        esim. reptilian agenda!

        ???


      • Qadesha
        Palvoja kirjoitti:

        Isäni on tämä samainen Enki.

        Onnea ja menestystä. :)


      • Qadesha
        david icke kirjoitti:

        linkit ennen kuin jatkat juttua?

        esim. reptilian agenda!

        Ai tarkoitat vissiin noin yleisesti jotain avaruuden väen hörhölinkkejä. Ei kiitos.

        Olen kiinnostuneempi ancient astronaut -teoriasta ja kadonneista kulttuureista kuin nykyajan toiveajattelusta ja fantasioista että joku muka kanavoi humanoideja. Voi toki joku niin tehdäkin, mutta pidän erittäin todennäköisenä että yksikään esim. Zecharia Sitchinin kirjoissaan käsittelemä Mesopotamian/Egyptin "jumala" olisi enää elossa vanhana persoonanaan.

        Mutta jos joku haluaa palvoa vaikkapa Enkiä, niin parempi kohde se on kuin sotahullu mielipuoli Jehova, jonka alkuperä juontuu Enliliin. Jehova/Jahve tosin on vähän sellainen kokoelmahahmo jossa on niin Enkiä (luoja) kuin Enliliä (tuhoaja, halusi hävittää ihmiskunnan taudein ja sittemmin yritti pimittää tiedon lähestyvästä vedenpaisumuksesta).

        Aika hassua oikeastaan että osa ihmisystävä-Enkin ja osa ihmisvihaaja-Enlilin kummankin ominaisuuksista on periytynyt "Jumalalle" ja "Saatanalle". Esim. k-uskovaiset pitävät uteliaisuutta ja tiedonhalua oikein syntien syntinä, ja kuitenkin on mahdollista että nykyisen ihmiskunnan esivanhemmat heitettiin paratiisista pellolle pelkästään "Jumalan" itsensä kateuden vuoksi... Kukahan se oikeastaan onkaan sitten se sielunvihollinen kun oikein tarkkaan ajattelee. Sekö joka haluaa että ihminen pysyy idioottina ja nöyränä orjana, vaiko se joka haluaa auttaa ihmisen jumalien tasolle...


      • Fundamentalist
        Qadesha kirjoitti:

        Onnea ja menestystä. :)

        www.joyofsatan.com : Naurettavan yksinkertaista Ja joidenkin näkökulmasta jopa "lapsellista", mutta se toimii!!!!

        Siunausta.


    • kristtty

      paha vaan kun et ole hommasi tasalla, no toisaalta mainostus on ok saatanalle,
      mutta toissalta kukaan tosi satanisti ei kai julkisesti tunnusta satananan olemassaoloa, toisekseen et kai saisi olla noin rehelinen, koska kuuluisi aina valehdella, jotta herrasi saatana(= taivaasta potkut saanut luuseri) olisi
      tyytyväinen???

      Teistinen?? on niinku...mitä ? uskonnollinen?

      • Palvoja

        sanakirja esiin jos et jotain sanaa ymmärtänyt, ennenkuin vastaat :)


      • no nyt oot
        Palvoja kirjoitti:

        sanakirja esiin jos et jotain sanaa ymmärtänyt, ennenkuin vastaat :)

        oikean saatanistipersaukon kaltainen.

        otit oppia mun vastauksesta?


      • Profeetta X

        Pitäisi olla _todellinen_ luuseri jos ei
        kykenisi taivaasta potkuja saamaan.

        Säälittää ne jotka sieltä eivät pois
        halua.


    • #random

      "Saatana on elävä olento, Hän on Jumala ja meidän Isämme. Saatana ei ole paha, vaan hän rakastaa omiaan. Saatana on Viisaus."

      Todista. Kuulostat ihan hihhulilta.

      "Saatte aika kauan meditoida kehittyäksenne jumaliksi ilman Saatanan apua."

      Ihan faktaako? Oletkos viime aikoina kehittynyt jumalaksi? Ja jos olet niin käytitkö Saatanaa apuna? Ja jos käytit niin oletko kehittynyt myös jumalaksi ilman Saatanan apua? Jos et niin miten voit verrata, että kumpi kestää kauemmin?

      "Hankkikaa elämällenne oikea tarkoitus. Omistakaa elämänne Isälle ja hänen demoneilleen, ja ehkä saatatte päästä kadonneeseen paratiisin, jos tarpeeksi hyvin olette palvelleet Herraa."

      Just just. Katotaanpas mitä tulee jos laitetaan sanan "demoneilleen" tilalle "enkeleilleen". Ja sitten vielä otetaan pari sanaa pois "ehkä" "saatatte" ja "kadonneeseen". Mitä mitä? Missä olen kuullut jotain vastaavaa aikasemmin?

      Ja vielä tuosta termistä teistinen satanismi, minusta se kuulostaa samalta kuin sanoisi sivuton kirja.

      Ja vielä lopuksi pitää sanoa, että LaVeyn satanismi on (MINUN mielestäni) LaVeyn satanismiä eikä MINUN satanismiä. Joissakin asioissa olen kuitenkin samaa mieltä LaVeyn kanssa.

      • JEESUS VOITTAA

        "Saatte aika kauan meditoida kehittyäksenne jumaliksi ilman Saatanan apua."

        NOITA JUMALIA HYPPII JUNAN ALLE JA KATOILTA JA SILLOILTA ALAS, jne.


      • Fundamentalist

        "Todista. Kuulostat ihan hihhulilta."

        Virkkeessäsi on perää. Mutta miksi Meidän pitäisi todistaa yhtään mitään? Tee jotain itsekkin senkin laiskuri! Todista itse!


    • darkneopagan1

      Jaaha oli aikakin saada tänne saatananpalvoja paikalle.

      Olen huomannut että kyllä ne saatananpalvojat ovat niitä kusipäitä. Jos paremmuudesta höpiset niin kumpi meistä uskoo saatanaan? Kuule taidat olla sinä. Mitenkä palvot potkitko hautakiviä ja osallistut mustaan messuun?
      Varmaan tiedät että saatana on kristinusko luoma, joka myös löytyy islamista ja juutalaisuudesta, joten oletko kristitty, muslimi tai juutalainen?

    • Pikku runkkarilla on kapina vaihde päällä. Ei saa olla ilkeä hänelle. Hän ei oikein ymmärrä. PALAA TAKAISIN MUIDEN LAMPAIDEN JOUKKOON!

    • Palvoja

      te hassuja :)

      • tajuaa totuuden

        saatanan olemassa olosta, ja siten ovat minun katsantokannassa fiksumpia , kuin teoreettista satanismi-huuhaata jauhavat mallioppilas-satanistit.


      • Fundamentalist
        tajuaa totuuden kirjoitti:

        saatanan olemassa olosta, ja siten ovat minun katsantokannassa fiksumpia , kuin teoreettista satanismi-huuhaata jauhavat mallioppilas-satanistit.

        Satanismin ei todellakaan tarvi olla mikään älyllinen "uskonto".

        Monet vain jauhavat filosofista sontaa, kun taas toiset tekevät jotain Hänen valtakuntansa hyväksi (Tai ainakin yrittävät =) ).

        Strenght, Love & Shaitan. Vituttaako?


    • Justifer

      Ainakin Usva on teistinen, vaikkakaan hänessä ei ole yhtä ainoaa satanistista piirrettä, mutta voit kuitenkin keskustella hänen kanssaan teismistä.

      • Usva9

        Niin minä olen teistinen. Jos tämän viesti ketjun aloittaja haluat keskustella kanssani asiallisesti aiheestasi, kirjoita minulle. En nyt ehdi lukea koko viestiketjua, enkä vastailla pitkään mutta tähän vastasin lyhyesti.


      • pelkureita

        raukkoja...

        tai ai se ne demonit jotka olette saanaaat...ne on peloissaan kun meinaa tulla tositietoa saatanasta, siis sen kurjuudesta ja valheista,saatanahan on pilipalipoika verrattuna tosi valtaan , joka on jeeesus,jeesushan anto fudut saatanalle taivaasta.
        jeesus on boss
        jeesus rulaa aina saatnaan yli!
        jeesus voitaa saatanaan aina 6-o, tai varmaan 60000000 - 0

        jeesus on ylivoimainen verrattuna saatanaan

        ..ja siksi demoniine ajaa kaikki te ruikuttamaan ppunkkarille noiden viestien piistosta.


      • Höh?
        pelkureita kirjoitti:

        raukkoja...

        tai ai se ne demonit jotka olette saanaaat...ne on peloissaan kun meinaa tulla tositietoa saatanasta, siis sen kurjuudesta ja valheista,saatanahan on pilipalipoika verrattuna tosi valtaan , joka on jeeesus,jeesushan anto fudut saatanalle taivaasta.
        jeesus on boss
        jeesus rulaa aina saatnaan yli!
        jeesus voitaa saatanaan aina 6-o, tai varmaan 60000000 - 0

        jeesus on ylivoimainen verrattuna saatanaan

        ..ja siksi demoniine ajaa kaikki te ruikuttamaan ppunkkarille noiden viestien piistosta.

        Ai täältäkö tämä viesti olikin... Ihmettelin että mitä pirua se tekee Magia-foorumilla.

        Ihmettelen kyllä vieläkin.


    • The_end

      "Eikö suomesta löydy yhtäkään teististä satanistia eli kunnon saatananpalvojaa? "

      Toivottavasti ei.

    • Anonyymi

      "teististä satanistia eli kunnon saatananpalvojaa? "

      Teistinen satanismi? eihän sellasta edes ole olemassa. Täysi mahdottomuus.

      • Tochter

        Tavallaan sitä ehkä voisi kutsua siksi, mutta jos satanisti on ihminen joka seuraa laVeyn filosofiaa, se on hieman kiistanalaista.
        Itse luokittelen itseni lähinnä Saatananpalvojaksi, sillä Hän on minun Isäni, ja tiedän että Hän on todellinen. Samallahan tavallaan tunnustan Jumalan olemassa olon.

        No mutta, parasta hiljentyä ennen kun kerron koko elämäntarinani ;)


      • Usva9

        Anonyymi väittää ettei teististä satanimia ole olemassa, minä taas sanon että olen. Tässä pari linkkiä siihen suuntaukseen:
        http://www.angelfire.com/ny5/dvera/index.html
        ja suomessa Johannes Nefastos edustaa teististä satanismia:
        Azazelin Tähden filosofiaa eli teististä satanismia:
        http://www.ixaxaar.com
        alta valitsemalla Releases in finnish ja sieltä Authors.

        Ja taas saatananpalvonta on eri asia kuin teistinen satanismi, vaikka molemmissa uskotaankin Saatanan olevan todellinen olento, jota kunnioitetaan ja palvotaan. Saatananpalvontaan perinteisessä mielessä liitetään rikollisuus ja terrorismisuus yms. sekä teinikapinointi yhteiskunnan auktoriteettejä vastaan. Ja teistiseen satanismiin nuo asiat eivät kuulu.

        Usva


      • Beavis
        Usva9 kirjoitti:

        Anonyymi väittää ettei teististä satanimia ole olemassa, minä taas sanon että olen. Tässä pari linkkiä siihen suuntaukseen:
        http://www.angelfire.com/ny5/dvera/index.html
        ja suomessa Johannes Nefastos edustaa teististä satanismia:
        Azazelin Tähden filosofiaa eli teististä satanismia:
        http://www.ixaxaar.com
        alta valitsemalla Releases in finnish ja sieltä Authors.

        Ja taas saatananpalvonta on eri asia kuin teistinen satanismi, vaikka molemmissa uskotaankin Saatanan olevan todellinen olento, jota kunnioitetaan ja palvotaan. Saatananpalvontaan perinteisessä mielessä liitetään rikollisuus ja terrorismisuus yms. sekä teinikapinointi yhteiskunnan auktoriteettejä vastaan. Ja teistiseen satanismiin nuo asiat eivät kuulu.

        Usva

        vähän kummasti ilmaistu jotkut jutut tuossa usvan postissa, mut olin onkivinani ne pointit.

        silti, eikö näitä teistejä yhtään hävetä tai häiritse, että se on niin törkeän ilmiselvästi käänteiskristillisyyttä kuin olla ja voi?

        siks toiseksi touhu tekee kristittyjen hörhöjen väitteet saatananpalvonnasta oikeaksi ja antaa heille lyömäaseen satanistejakin kohtaan. ärsyttää tuollaiset teistiset uskikset.

        veikkaisin muuten, että teistiset saatananpalvojat näe rituaalimurhaa mitenkään huonona asiana, vai miten on?


      • Usva9 kirjoitti:

        Anonyymi väittää ettei teististä satanimia ole olemassa, minä taas sanon että olen. Tässä pari linkkiä siihen suuntaukseen:
        http://www.angelfire.com/ny5/dvera/index.html
        ja suomessa Johannes Nefastos edustaa teististä satanismia:
        Azazelin Tähden filosofiaa eli teististä satanismia:
        http://www.ixaxaar.com
        alta valitsemalla Releases in finnish ja sieltä Authors.

        Ja taas saatananpalvonta on eri asia kuin teistinen satanismi, vaikka molemmissa uskotaankin Saatanan olevan todellinen olento, jota kunnioitetaan ja palvotaan. Saatananpalvontaan perinteisessä mielessä liitetään rikollisuus ja terrorismisuus yms. sekä teinikapinointi yhteiskunnan auktoriteettejä vastaan. Ja teistiseen satanismiin nuo asiat eivät kuulu.

        Usva

        Satanismi on LaVeyn määrittelemä filosofia/uskonto joka EI sisällä uskoa. Siinä ei ole huuhaa jumalaa.

        Keksikää omalle uskonnollenne oma nimitys. Mikä ikinä se onkaa, se ei ole satanismi.

        "Saatananpalvontaan perinteisessä mielessä liitetään rikollisuus ja terrorismisuus yms. sekä teinikapinointi yhteiskunnan auktoriteettejä vastaan. Ja teistiseen satanismiin nuo asiat eivät kuulu."
        Silti teidänkin uskonne sitä on. Todistakaa tuo vääräksi. Käyttäytykää sen mukaan. Teidän nimityksenne ei ole satanisti. Se on saatanan palvoja tai kehitelkää jokin vastaava. Luciferuksen palvoja vaikka. Mutta älkää varastako satanismia. SE on halveksuttavaa.


      • Usva9
        oggi kirjoitti:

        Satanismi on LaVeyn määrittelemä filosofia/uskonto joka EI sisällä uskoa. Siinä ei ole huuhaa jumalaa.

        Keksikää omalle uskonnollenne oma nimitys. Mikä ikinä se onkaa, se ei ole satanismi.

        "Saatananpalvontaan perinteisessä mielessä liitetään rikollisuus ja terrorismisuus yms. sekä teinikapinointi yhteiskunnan auktoriteettejä vastaan. Ja teistiseen satanismiin nuo asiat eivät kuulu."
        Silti teidänkin uskonne sitä on. Todistakaa tuo vääräksi. Käyttäytykää sen mukaan. Teidän nimityksenne ei ole satanisti. Se on saatanan palvoja tai kehitelkää jokin vastaava. Luciferuksen palvoja vaikka. Mutta älkää varastako satanismia. SE on halveksuttavaa.

        Lainaan "oggin" kirjoitusta ja vastaan sen väitteisiin:
        "Satanismi on LaVeyn määrittelemä filosofia/uskonto joka EI sisällä uskoa. Siinä ei ole huuhaa jumalaa."

        Niin LaVeylainen satanismi on ateistista satanismia, aivain oikein.

        "Keksikää omalle uskonnollenne oma nimitys. Mikä ikinä se onkaa, se ei ole satanismi".

        Kyllä on paljon muita satanismin suuntauksia olemassa, ei Laveylainen satanismi ole ainoa satanismin muoto tai suuntaus.
        Olen jo kertonut teistisestä satanismistä, joka on yhteisnimitys suuntauksille jotka uskovat Saatanan olemassaoloon persoonnallisena tai ei-persoonana jumalolentona, johon esim. Johannes Nefastoksen Azazelin tähden filosofia ja saatananpalvonta kuuluvat ja ateistinen satanismi on taas yhteisnimitys niille satanismin muodoille jotka pitävät saatanaa vain käsitteellisenä symbolina tietyille ominaisuuksille, johon esim. LaVeylainen satanismi kuuluu sekä transsendentaalinen koulukunta taas korostaa psyyken kehittämistä ja pitää Saatanaa tai Pimeyden Ruhtinasta ihmispsyyken ytimenä, ihmisen korkeana ja todellisena itsetietoisena Itsenä, johon pitäisi saada yhteys ja on näiden kahden ääripään koulukunnan välimaastossa, hyväksyen myös sielulliset että metafyysiset totuudet subjektiivisen maailman näkökulmista katsoen, jonka lainalaisuudet eroavat objektiivisesta maailmasta.

        ""Saatananpalvontaan perinteisessä mielessä liitetään rikollisuus ja terrorismisuus yms. sekä teinikapinointi yhteiskunnan auktoriteettejä vastaan. Ja teistiseen satanismiin nuo asiat eivät kuulu.""

        "Silti teidänkin uskonne sitä on.

        Teistiseen satanismiin ei kuulu rikollisuutta yms. kuten yllä kerroin. Ei se sitä ole.

        "Todistakaa tuo vääräksi. Käyttäytykää sen mukaan".
        Mulla ei ole kuin sanani. Kaikenlainen rikollisuus on halveksittavaa, varsinkin terroristisuus eli ulkoinen näyttö, siitä miten pystyy vastustamaan yhteiskuntaa ja hajottamaan paikkkoja sen tähden. Minä en tee mitään joka viitaisi mihinkään tuollaiseen rikolliseen, olen kunniallinen ihminen.

        "Teidän nimityksenne ei ole satanisti.

        Ja millä okeudella sinä kiellät hyväksymästä muiden satanismin muotojen olemassaolon?
        Jokainen saa esittää mielipiteensä, muttei se tee tyhjäksi muiden suuntauksien olemassaoloa ja heidän edustajiaan.

        "Se on saatanan palvoja tai kehitelkää jokin vastaava. Luciferuksen palvoja vaikka. Mutta älkää varastako satanismia. SE on halveksuttavaa."

        Olen eri mieltä, kuten olen maininnut että teistisen satanismin alle mahtuu monenlaisia suuntauksia, joita yhdistää usko Saatanan olemassaoloon ja muihin metafyysisiin asioihin.
        Joten se on totta että tämän nimityksen alle mahtuu myös saatananpavonta, sen perinteisessä että esoteerisessä muodossa, mutta myös monenlaisia muita suuntauksia jotka eivät ole tekemisessä kummankaan saatananpalvonnan muodon kanssa.

        Ja itseäni kutsun mieluimmin mustaksi maagikoksi tai VKP edustajaksi, joskus toisinaan käytän yleisnimitystä "teistinen satanisti", koska uskon Saatanaan, Luciferiin ja muihin metafyysisiin asioihin, mutta korkeampana ja tärkeämpänä pidän Luciferia, mutta kunnioitan myös Saatanaa, näiden ominaisuuksien tähden mitä he minulle edustavat. Kehitän itseäni yhä paremmaksi, voimakkaammaksi ja sosiaalisemmaksi ihmiseksi, jolla on kyky hallita maagisia ulottuvuuksia. Minun magian harjoitukseeni liittyy itseni kehittäminen ja sisäinen antautuminen kunnioittamille jumaluuksille, eikä minun tarvitse todistaa ulkoisesti mitään, kenellekään.
        Mikään toimintani ei viittaa perinteisten saatananpalvojien toimintaan. Joten en pidä itseäni saatananpalvojana.
        Usva


      • Usva9 kirjoitti:

        Lainaan "oggin" kirjoitusta ja vastaan sen väitteisiin:
        "Satanismi on LaVeyn määrittelemä filosofia/uskonto joka EI sisällä uskoa. Siinä ei ole huuhaa jumalaa."

        Niin LaVeylainen satanismi on ateistista satanismia, aivain oikein.

        "Keksikää omalle uskonnollenne oma nimitys. Mikä ikinä se onkaa, se ei ole satanismi".

        Kyllä on paljon muita satanismin suuntauksia olemassa, ei Laveylainen satanismi ole ainoa satanismin muoto tai suuntaus.
        Olen jo kertonut teistisestä satanismistä, joka on yhteisnimitys suuntauksille jotka uskovat Saatanan olemassaoloon persoonnallisena tai ei-persoonana jumalolentona, johon esim. Johannes Nefastoksen Azazelin tähden filosofia ja saatananpalvonta kuuluvat ja ateistinen satanismi on taas yhteisnimitys niille satanismin muodoille jotka pitävät saatanaa vain käsitteellisenä symbolina tietyille ominaisuuksille, johon esim. LaVeylainen satanismi kuuluu sekä transsendentaalinen koulukunta taas korostaa psyyken kehittämistä ja pitää Saatanaa tai Pimeyden Ruhtinasta ihmispsyyken ytimenä, ihmisen korkeana ja todellisena itsetietoisena Itsenä, johon pitäisi saada yhteys ja on näiden kahden ääripään koulukunnan välimaastossa, hyväksyen myös sielulliset että metafyysiset totuudet subjektiivisen maailman näkökulmista katsoen, jonka lainalaisuudet eroavat objektiivisesta maailmasta.

        ""Saatananpalvontaan perinteisessä mielessä liitetään rikollisuus ja terrorismisuus yms. sekä teinikapinointi yhteiskunnan auktoriteettejä vastaan. Ja teistiseen satanismiin nuo asiat eivät kuulu.""

        "Silti teidänkin uskonne sitä on.

        Teistiseen satanismiin ei kuulu rikollisuutta yms. kuten yllä kerroin. Ei se sitä ole.

        "Todistakaa tuo vääräksi. Käyttäytykää sen mukaan".
        Mulla ei ole kuin sanani. Kaikenlainen rikollisuus on halveksittavaa, varsinkin terroristisuus eli ulkoinen näyttö, siitä miten pystyy vastustamaan yhteiskuntaa ja hajottamaan paikkkoja sen tähden. Minä en tee mitään joka viitaisi mihinkään tuollaiseen rikolliseen, olen kunniallinen ihminen.

        "Teidän nimityksenne ei ole satanisti.

        Ja millä okeudella sinä kiellät hyväksymästä muiden satanismin muotojen olemassaolon?
        Jokainen saa esittää mielipiteensä, muttei se tee tyhjäksi muiden suuntauksien olemassaoloa ja heidän edustajiaan.

        "Se on saatanan palvoja tai kehitelkää jokin vastaava. Luciferuksen palvoja vaikka. Mutta älkää varastako satanismia. SE on halveksuttavaa."

        Olen eri mieltä, kuten olen maininnut että teistisen satanismin alle mahtuu monenlaisia suuntauksia, joita yhdistää usko Saatanan olemassaoloon ja muihin metafyysisiin asioihin.
        Joten se on totta että tämän nimityksen alle mahtuu myös saatananpavonta, sen perinteisessä että esoteerisessä muodossa, mutta myös monenlaisia muita suuntauksia jotka eivät ole tekemisessä kummankaan saatananpalvonnan muodon kanssa.

        Ja itseäni kutsun mieluimmin mustaksi maagikoksi tai VKP edustajaksi, joskus toisinaan käytän yleisnimitystä "teistinen satanisti", koska uskon Saatanaan, Luciferiin ja muihin metafyysisiin asioihin, mutta korkeampana ja tärkeämpänä pidän Luciferia, mutta kunnioitan myös Saatanaa, näiden ominaisuuksien tähden mitä he minulle edustavat. Kehitän itseäni yhä paremmaksi, voimakkaammaksi ja sosiaalisemmaksi ihmiseksi, jolla on kyky hallita maagisia ulottuvuuksia. Minun magian harjoitukseeni liittyy itseni kehittäminen ja sisäinen antautuminen kunnioittamille jumaluuksille, eikä minun tarvitse todistaa ulkoisesti mitään, kenellekään.
        Mikään toimintani ei viittaa perinteisten saatananpalvojien toimintaan. Joten en pidä itseäni saatananpalvojana.
        Usva

        "teistinen satanismi"
        Se ei tarkoita mitään. nuo kaksi kumoavat toisensa. Kuten esimerkiksi kommunistinen diktatuuri on mahdotonta. No, ehkä jossain määrin voin hyväksyä nimityksen "teisinen satanismi", mutten missään nimessä "teistinen satanisti". Ymmärrätkö syyn?


      • tölkki-kokis
        Usva9 kirjoitti:

        Lainaan "oggin" kirjoitusta ja vastaan sen väitteisiin:
        "Satanismi on LaVeyn määrittelemä filosofia/uskonto joka EI sisällä uskoa. Siinä ei ole huuhaa jumalaa."

        Niin LaVeylainen satanismi on ateistista satanismia, aivain oikein.

        "Keksikää omalle uskonnollenne oma nimitys. Mikä ikinä se onkaa, se ei ole satanismi".

        Kyllä on paljon muita satanismin suuntauksia olemassa, ei Laveylainen satanismi ole ainoa satanismin muoto tai suuntaus.
        Olen jo kertonut teistisestä satanismistä, joka on yhteisnimitys suuntauksille jotka uskovat Saatanan olemassaoloon persoonnallisena tai ei-persoonana jumalolentona, johon esim. Johannes Nefastoksen Azazelin tähden filosofia ja saatananpalvonta kuuluvat ja ateistinen satanismi on taas yhteisnimitys niille satanismin muodoille jotka pitävät saatanaa vain käsitteellisenä symbolina tietyille ominaisuuksille, johon esim. LaVeylainen satanismi kuuluu sekä transsendentaalinen koulukunta taas korostaa psyyken kehittämistä ja pitää Saatanaa tai Pimeyden Ruhtinasta ihmispsyyken ytimenä, ihmisen korkeana ja todellisena itsetietoisena Itsenä, johon pitäisi saada yhteys ja on näiden kahden ääripään koulukunnan välimaastossa, hyväksyen myös sielulliset että metafyysiset totuudet subjektiivisen maailman näkökulmista katsoen, jonka lainalaisuudet eroavat objektiivisesta maailmasta.

        ""Saatananpalvontaan perinteisessä mielessä liitetään rikollisuus ja terrorismisuus yms. sekä teinikapinointi yhteiskunnan auktoriteettejä vastaan. Ja teistiseen satanismiin nuo asiat eivät kuulu.""

        "Silti teidänkin uskonne sitä on.

        Teistiseen satanismiin ei kuulu rikollisuutta yms. kuten yllä kerroin. Ei se sitä ole.

        "Todistakaa tuo vääräksi. Käyttäytykää sen mukaan".
        Mulla ei ole kuin sanani. Kaikenlainen rikollisuus on halveksittavaa, varsinkin terroristisuus eli ulkoinen näyttö, siitä miten pystyy vastustamaan yhteiskuntaa ja hajottamaan paikkkoja sen tähden. Minä en tee mitään joka viitaisi mihinkään tuollaiseen rikolliseen, olen kunniallinen ihminen.

        "Teidän nimityksenne ei ole satanisti.

        Ja millä okeudella sinä kiellät hyväksymästä muiden satanismin muotojen olemassaolon?
        Jokainen saa esittää mielipiteensä, muttei se tee tyhjäksi muiden suuntauksien olemassaoloa ja heidän edustajiaan.

        "Se on saatanan palvoja tai kehitelkää jokin vastaava. Luciferuksen palvoja vaikka. Mutta älkää varastako satanismia. SE on halveksuttavaa."

        Olen eri mieltä, kuten olen maininnut että teistisen satanismin alle mahtuu monenlaisia suuntauksia, joita yhdistää usko Saatanan olemassaoloon ja muihin metafyysisiin asioihin.
        Joten se on totta että tämän nimityksen alle mahtuu myös saatananpavonta, sen perinteisessä että esoteerisessä muodossa, mutta myös monenlaisia muita suuntauksia jotka eivät ole tekemisessä kummankaan saatananpalvonnan muodon kanssa.

        Ja itseäni kutsun mieluimmin mustaksi maagikoksi tai VKP edustajaksi, joskus toisinaan käytän yleisnimitystä "teistinen satanisti", koska uskon Saatanaan, Luciferiin ja muihin metafyysisiin asioihin, mutta korkeampana ja tärkeämpänä pidän Luciferia, mutta kunnioitan myös Saatanaa, näiden ominaisuuksien tähden mitä he minulle edustavat. Kehitän itseäni yhä paremmaksi, voimakkaammaksi ja sosiaalisemmaksi ihmiseksi, jolla on kyky hallita maagisia ulottuvuuksia. Minun magian harjoitukseeni liittyy itseni kehittäminen ja sisäinen antautuminen kunnioittamille jumaluuksille, eikä minun tarvitse todistaa ulkoisesti mitään, kenellekään.
        Mikään toimintani ei viittaa perinteisten saatananpalvojien toimintaan. Joten en pidä itseäni saatananpalvojana.
        Usva

        "Kyllä on paljon muita satanismin suuntauksia olemassa, ei Laveylainen satanismi ole ainoa satanismin muoto tai suuntaus.
        Olen jo kertonut teistisestä satanismistä, joka on yhteisnimitys suuntauksille jotka uskovat Saatanan olemassaoloon persoonnallisena tai ei-persoonana jumalolentona blaa blaa blaa...."

        Periaatteessa satanistisia suuntauksia on yhtä paljon kuin satanistejakin. Mutta haloo, teistinen satanismi on lähes yhtä naurettavaa kuin ateistinen kristinusko. Vaikka se satanismi niin hieno sana onkin, niin ei sitä voida liittää mihin tahansa uskontoon, johon saatana tms. "pimeyden voimat" jollain tavalla liittyy.
        Ai miksi? Koska LaVey määritti kyseisen sanan tarkoittamaan sitä omaa filosofiaansa/uskontoansa. Ja siihen ei kuulu saatanan tai muiden yliluonnollisten härväkkeiden olemassaolo.


      • Fundamentalist
        Usva9 kirjoitti:

        Lainaan "oggin" kirjoitusta ja vastaan sen väitteisiin:
        "Satanismi on LaVeyn määrittelemä filosofia/uskonto joka EI sisällä uskoa. Siinä ei ole huuhaa jumalaa."

        Niin LaVeylainen satanismi on ateistista satanismia, aivain oikein.

        "Keksikää omalle uskonnollenne oma nimitys. Mikä ikinä se onkaa, se ei ole satanismi".

        Kyllä on paljon muita satanismin suuntauksia olemassa, ei Laveylainen satanismi ole ainoa satanismin muoto tai suuntaus.
        Olen jo kertonut teistisestä satanismistä, joka on yhteisnimitys suuntauksille jotka uskovat Saatanan olemassaoloon persoonnallisena tai ei-persoonana jumalolentona, johon esim. Johannes Nefastoksen Azazelin tähden filosofia ja saatananpalvonta kuuluvat ja ateistinen satanismi on taas yhteisnimitys niille satanismin muodoille jotka pitävät saatanaa vain käsitteellisenä symbolina tietyille ominaisuuksille, johon esim. LaVeylainen satanismi kuuluu sekä transsendentaalinen koulukunta taas korostaa psyyken kehittämistä ja pitää Saatanaa tai Pimeyden Ruhtinasta ihmispsyyken ytimenä, ihmisen korkeana ja todellisena itsetietoisena Itsenä, johon pitäisi saada yhteys ja on näiden kahden ääripään koulukunnan välimaastossa, hyväksyen myös sielulliset että metafyysiset totuudet subjektiivisen maailman näkökulmista katsoen, jonka lainalaisuudet eroavat objektiivisesta maailmasta.

        ""Saatananpalvontaan perinteisessä mielessä liitetään rikollisuus ja terrorismisuus yms. sekä teinikapinointi yhteiskunnan auktoriteettejä vastaan. Ja teistiseen satanismiin nuo asiat eivät kuulu.""

        "Silti teidänkin uskonne sitä on.

        Teistiseen satanismiin ei kuulu rikollisuutta yms. kuten yllä kerroin. Ei se sitä ole.

        "Todistakaa tuo vääräksi. Käyttäytykää sen mukaan".
        Mulla ei ole kuin sanani. Kaikenlainen rikollisuus on halveksittavaa, varsinkin terroristisuus eli ulkoinen näyttö, siitä miten pystyy vastustamaan yhteiskuntaa ja hajottamaan paikkkoja sen tähden. Minä en tee mitään joka viitaisi mihinkään tuollaiseen rikolliseen, olen kunniallinen ihminen.

        "Teidän nimityksenne ei ole satanisti.

        Ja millä okeudella sinä kiellät hyväksymästä muiden satanismin muotojen olemassaolon?
        Jokainen saa esittää mielipiteensä, muttei se tee tyhjäksi muiden suuntauksien olemassaoloa ja heidän edustajiaan.

        "Se on saatanan palvoja tai kehitelkää jokin vastaava. Luciferuksen palvoja vaikka. Mutta älkää varastako satanismia. SE on halveksuttavaa."

        Olen eri mieltä, kuten olen maininnut että teistisen satanismin alle mahtuu monenlaisia suuntauksia, joita yhdistää usko Saatanan olemassaoloon ja muihin metafyysisiin asioihin.
        Joten se on totta että tämän nimityksen alle mahtuu myös saatananpavonta, sen perinteisessä että esoteerisessä muodossa, mutta myös monenlaisia muita suuntauksia jotka eivät ole tekemisessä kummankaan saatananpalvonnan muodon kanssa.

        Ja itseäni kutsun mieluimmin mustaksi maagikoksi tai VKP edustajaksi, joskus toisinaan käytän yleisnimitystä "teistinen satanisti", koska uskon Saatanaan, Luciferiin ja muihin metafyysisiin asioihin, mutta korkeampana ja tärkeämpänä pidän Luciferia, mutta kunnioitan myös Saatanaa, näiden ominaisuuksien tähden mitä he minulle edustavat. Kehitän itseäni yhä paremmaksi, voimakkaammaksi ja sosiaalisemmaksi ihmiseksi, jolla on kyky hallita maagisia ulottuvuuksia. Minun magian harjoitukseeni liittyy itseni kehittäminen ja sisäinen antautuminen kunnioittamille jumaluuksille, eikä minun tarvitse todistaa ulkoisesti mitään, kenellekään.
        Mikään toimintani ei viittaa perinteisten saatananpalvojien toimintaan. Joten en pidä itseäni saatananpalvojana.
        Usva

        "Teistiseen satanismiin ei kuulu rikollisuutta yms. kuten yllä kerroin. Ei se sitä ole."

        No onhan meillä Order of nine angles, mutta hehän määrittelevät itsensä traditionaalisen satanismin edustajiksi...

        Kiitos, ja onnea Usvalle.

        See you in Hell!


    • Lucifer

      Et taida oikein olla tosissasi,mutta ihan sen varalta:
      Olen aivan yhtä säälittävä lammas kuin muutkin teistit(kristityt,muslimit,juutalaiset,hindut etc.)

      • Fundamentalist

        Oletko?


    • Anonyymi

      HAIL SATAN!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe