Huijareita paljon liikkeellä

Anonyymi-ap

Ketään vierasta ei pidä päästää asuntoon sisään.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011704074.html :

... >>Poliisi varoittaa uudesta julmasta huijauksesta. Rikolliset ovat keksineet uuden tavan päästä käsiksi ihmisten rahoihin. Huijarit tekeytyvät kukka- tai pakettiläheteiksi ja vaativat uhreiltaan toimitusmaksua.

Huijari kertoo toimittavansa uhrille kukkalähetystä tai muuta pakettia. Tämän jälkeen hän vaatii pientä toimitusmaksua lähetyksen luovuttamiseksi.

Huijarille ei käy maksutavaksi käteinen raha. Sen sijaan tämä vaatii uhria maksamaan toimitusmaksun pankkikortilla.<< ...

Minulla ei tule ovesta sisään kuin ruokaverkkokaupan kuljettaja laatikoineen eteiseen. Väliovet muihin huoneisiini ovat aina kiinni, niihin ei edes näy.

Jos joku ventovieras soittaa ovikelloa, voi oven läpi kysyä kuka siellä on. Jos siellä sanotaan "Teille on paketti", voi kysyä, että kenen lähettämä. Kukin kyllä itse tietää onko itse tilannut jotain vai ei.

Ovea ei tarvitse avata. Jos raottaa ovea, voi pitää ketjun päällä.

18

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Pitäkää huoli iäkkäistä omaisistanne ihan konkreettisesti!

• Anonyymi00002

Odotan jos sattuisi joku tuntematon soittaa ovikelloa, esittäisi saanko siivota sinun huusollisi, ilman muuta kävisi.

• Anonyymi00014

Älä luota tuntemattomiin.

• Anonyymi00003

On ne matut kyllä niin kieroi ja ovelia !

• Anonyymi00004

Ei ole uusi menetelmämus talainen pyytää lapselle ruokaa eikä toimita mitään
      Kirjastossa mannetoi revityn kirjan ja jottei joutuisi maksamaan sitä
      totesi

lapsen käsi vetäisi

syyttäkää lapsia pyytäkää lapsille ryyppätkää ja rellestäkää

• Sain eilen puhelinsoiton, Op-pankista hyvää päivää, suljin heti puhelimen.

• Anonyymi00006

Minäkin sain puhelun OP mutta luotin jokaiseen sanaan ja uskoin heti.

Niin OP mies puhui asiallisesti, kyseli olenko siirrellyt rahoja. Kerroin heti avoimesti, summatkin. Kyseli onko minua kehotettu siirtämään. Kysyi onko painostettu. Kysyi kenelle. Kerroin että lasten ja lastenlasten vaimoille. Verottajalta suojaan. Hän sanoi että oikein tehty.

Myöhemmin katsoin, loppurahat on tallessa.

Myöhemmin olenkin ihmetellyt, kun yleensä vastaan haloo ja kysyn kenelle ja mitä asiaa ja sitten useimmiten jätän luurin yksin pöydälle.
        Huomasin että jos soittaja puhuu asiallisen kauniisti, ehkä minuakin on helppo huijata. Pitää olla jatkossa vielä varovaisempi.

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Minäkin sain puhelun OP mutta luotin jokaiseen sanaan ja uskoin heti.

Niin OP mies puhui asiallisesti, kyseli olenko siirrellyt rahoja. Kerroin heti avoimesti, summatkin. Kyseli onko minua kehotettu siirtämään. Kysyi onko painostettu. Kysyi kenelle. Kerroin että lasten ja lastenlasten vaimoille. Verottajalta suojaan. Hän sanoi että oikein tehty.

Myöhemmin katsoin, loppurahat on tallessa.

Myöhemmin olenkin ihmetellyt, kun yleensä vastaan haloo ja kysyn kenelle ja mitä asiaa ja sitten useimmiten jätän luurin yksin pöydälle.
        Huomasin että jos soittaja puhuu asiallisen kauniisti, ehkä minuakin on helppo huijata. Pitää olla jatkossa vielä varovaisempi.

En ole OP.n jäsen ja soittaja oli nainen.

• Anonyymi00005

Minä alan puhua savon murteella, kun tulee huijaripuheluja.
      Kerran pyysi soittaja ottamaan esille kortinlukijan, niin sanoin,
      että toosassa on vikkoo, se vaen mustana äljöttää, ee sitä voe
      käättee, ee ies taskulampulla niä onko siinä numerot tallessa.

• Anonyymi00007

Tosi harmi että yhteiskuntamme on muuttunu TURVATTOMAKSI kaikilta osin,
      oi kuinka kaipaankaan sota aikaa silloin maalla ei tarvinnu lukita ovia eikä pelätä mitään muuta kuin TESANTTEJA heh jos niitä tippui taivaalta joskus,

• Anonyymi00008

Ennen oli paremmin, mutta matujen tulo muutti kaiken, mustalaisten kujjeet oli tiedossa.

• Anonyymi00009

Salainen puhelin ja tuntemattomuus , hyvä suoja huijarisoitoille.
      Ei tule outoja viestejä puhelimeen, eikä ovikelloa soita kukaan.
      Minulla ei käy vieraita!
      Puhuin viikko sitten OP virkailijan kanssa ja myöhemmin hän soitti minulle.
      Pankki ja talletusasiat tulivat kuntoon, eikä kukaan vienyt rahojani.
      Nordeasta ei ole soitettu, mutta en minkään sinne.

• Anonyymi00010

Ei ole minulla salaista numeroa mutta ei ole tullut huijareilta soittoja. Ei pankeista, poliisilta, eikä muualtakaan. Ei huijaussähköpostejakaan.
        Johtuneeko siitä kun en ole missään somessa? Ei ole Facebookia eikä whatsappia, ei muitakaan instoja tai mitälie.
        Oletteko te jotka näitä soittoja saatte koskaan kysyneet mistä ovat numeron ottaneet?
        Ei ole mahdollista, että summassa soittelisivat koska silloin olisi jo minullekin osunut soitto. Niin monta vuotta kuitenkin näistä huijauspuheluista on varoiteltu.
        Sama koskee sähköposteja. Jostainhan ne löytävät ne sähköpostiosoitteet. Somestako?

• Anonyymi00011

Päivittäin tulee (tulisi ellen estäisi) n. 5-10 puhelua, joihin en vastaa, kuin satunnaisesti. Onko talon omistaja puhelimessa?... hyvä, me tullaan kartoiittamaan ILMAISKSI teidän ilmanvaihtokanavat. Ette tule! on vastaus. Mutta se ei teille maksa mitään, tulemme kymmenen aikoihin.. Sanoin, erttä ette tule, en päästä sisään. Tämä oli totuuden mukainen keksitty puhelu, joita on ollut kymmenittäin vuosien varrella.
      Siis, en yleensä vastaile puhelimeen.

• Anonyymi00012

Nuohan ovat markkinointipuheluja eikä huijauspuheluita. Huijauspuhelut ovat niitä jossa kysellään pankkitunnuksia ja pyydetään kirjautumaan pankkitunnuksilla ties mihin linkkiin. Tai pelotellaan poliisilla, ulosottoviranomaisella, verotuksella, jne.

• Anonyymi00013

Minulla on kännyssä huijari-esto. Kun puhelin soi, tulee punainen varoitus: "Mahdollisesti huijaussoitto".

En vastaa siihen. Yleensä ne on joiltain kauppiailta. Tarkistan numeron sitten "Kuka soitti"-palvelusta.

• Anonyymi00015

Sama täällä. Tulee tekstiviesti estetystä puhelusta, ja puhelinnumero ja tulleiden puhelujen osastossa lukee: mahdollinen huijaussoitto, puhelu estetty. Operaattorin maksuton lisäpalvelu.
        Tekoäly selvittää nopeasti mikä puhelu on olevinaan.

• Anonyymi00016

Sukulaisnainen sai yöllä puhelun. Jossa kerrottii tilín kaappaukdesta ja pyydettiin pankkitunnuksia.. Paikalle tullut pulido kielsi jytkästä antamasta niitä. Tuli riita. Nainen neni vessaan ja antoi siellä tunnukset.
      Tarkasti vähän ajan kuluttua pankkitilinsä. Tiliä oli juuri kevennerty 7000 eurolla. Ne olivat tilinhaltijan äidiltään saamia perintörahoja.
      Tuolle perheelle 7000 e
      Euroa on useamman kuukauden eläke.
      Adianomainen oli ollut kuin hypnotisoitu antaessaan pankille nuo tiedot.
      Kyllä nyt harmittaa .
      Mikä pakko on pitää yöllä auki puhelinta?.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6478
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      360
      6024
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2953
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      109
      2404
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2075
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1784
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1653
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1320
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1217
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1208
    Aihe