Kun olin alle parikymppinen, tulin uskoon. Kun olin päälle parikymppinen, lähdin kristilliseen sisäoppilaitokseen raamattukurssille opiskelemaan Raamattua ja kristinuskoa.
Siellä pojat ja tytöt tutustuivat toisiinsa hyvin tehokkaasti. Minunkin ympärilläni pyöri kiinnostuneita tyttöjä, mutta minä halusin olla heille vain ystävä, koska olin luonteeltani ujo enkä uskaltanut tehdä aloitetta. He taas halusivat jokainen minusta POIKAystävän itselleen.
En valinnut ketään heistä, vaan löysin tyttöystäväni ja tulevan vaimoni toisaalta, myöhemmin. Nyt, nelikymppisenä ja perheellisenä miehenä, kaduttaa. Olisin voinut valita paremminkin, ellen silloin aiemmin, nuorempana, olisi ollut niin ujo.
Minä ja nuoruuteni tytöt.
15
726
Vastaukset
- Ei koskaan nynny
Senhän tiedätkin.
Mutta älä koskaan kuitenkaan kadu! Kaikestahan oppii jotain.
Vielä ei ole liian myöhäistä?- Ex-nynny
Vielä ei ole myöhäistä? No en tiedä kannattaako tässä vaiheessa enää vaihtaa muijaa ja mukuloita pois. Kypsyttää vaan, että silloin, kun olin nuori ja komea, olin myös hyvin ujo. Silloin olisi ollut varaa valita useista hyvännäköisistä ja mukavista tytöistä. Vuosien varrella ujous karisi, ja nyt kun olen vanha ja ruma, parhaat päivät ovat jääneet elämättä.
- Marion.T
Ex-nynny kirjoitti:
Vielä ei ole myöhäistä? No en tiedä kannattaako tässä vaiheessa enää vaihtaa muijaa ja mukuloita pois. Kypsyttää vaan, että silloin, kun olin nuori ja komea, olin myös hyvin ujo. Silloin olisi ollut varaa valita useista hyvännäköisistä ja mukavista tytöistä. Vuosien varrella ujous karisi, ja nyt kun olen vanha ja ruma, parhaat päivät ovat jääneet elämättä.
vielä ole vanha ja ruma, ellet tämän vanhempi ole.
Mitäs vikaa siinä nykyisessä muijassa sitten on?
Tuskinpa se paljon vaihtamalla paranee, moni on niin tehnyt ja katunut myöhemmin kun on huomannut, että samanlaisia riivinrautoja ne nätitkin tytöt loppujen lopuksi on :)) - Ei koskaan nynny
Ex-nynny kirjoitti:
Mitä oikeastaan itket?
Elämätöntä elämääsi? Mikset elänyt?
On mullakin ihan väärä puoliso, mutta olen silti elänyt täyttä elämää.
Ja tosi on, niinkuin tuffe sanoo, että on ne sun nuoruutes likatkin rupsahtanu. - eronnut kristitty
Ex-nynny kirjoitti:
Ole onnellinen, sinulla sentään liitto on kestänyt. Täytyyhän teillä olla paljon hyvää ja yhteistä. Itse olin nuorena samankaltaisessa tilanteessa ja tein väärän valinnan. Sitä ei kauaa kestänyt. Myöhemmin tuli toinen liitto, mutta sekään ei kestänyt, koska arvomaailmamme puolisoni kanssa olivat niin erilaiset. Nyt olen keski-ikäinen nainen ja yksin. Seurakunnassa olen alkanut taas käymään eron jälkeen enemmän, mutta siellä ikäiseni miehet ovat naimisissa tai sitten ovat aivan mahdottomia reppanoita. Käyn siellä pelkästään hengellisyyden vuoksi. Mikä estää sinuakaan panostamasta omaan henkiseen ja hengelliseen kehitykseesi, jos oletkin naimisissa ei-uskovan kanssa? Jos vaimo vielä suostuisi lähtemään mukaan hengelliseen tilaisuuteen, mikäs sen parempi. Paavali sanoi kirjeissään, että kristitty voi kyllä olla naimisissa ei-uskovan kanssa, jos tämä vain suostuu hänen kanssaan elämään. Toivon teille molemmille hyvää jatkoa.
- tuffe
Eikös autonvaihdossakin yleensä ajatellaan että vanhan kanssa tietää mitä vikoja siinä on, uuden auton viat tulee täytenä yllärinä. Eli ei kannata vaihtaa ellei vanha alkaa hylkimään :)
Mikä sitten vaimossa on vikana? Sen kun viet hänet kosmetologille, kuntosalille ja isoihin kauppoihin (niillä on yleensä ilmainen "tyylineuvonta"). Ja vanha on kuin uusi. Sitten alat kehumaan ja hellittelemään häntä joka käänteessä, itsetietoisissa ihmisissä on sitä jotain, karisma joka kaunistaa.
Kyllä ne kauniit tytöt sun nuoruudestakin ovat vanhentuneet ja rupsahtaneet. Tiedä vaikka olisit nyt pahemmassa sopassa. Sitä paitsi, nais- ja mieskokemukset ei rikastuta, niistä tulee vaan typertynyt ja tyhjä olo. Eehh, kertoo isot tytöt ;)))että sitä vaimoako voisi viedä vähän kaunistettavaksi?
eikös sen saman voisi tehdä myös ukonrähjälle,
tulee pian kosmetologi/kuntosalijuttujen
jälkeen vaimolle mieleen vaihtaa ukkoa....- tuffe
mii-su kirjoitti:
että sitä vaimoako voisi viedä vähän kaunistettavaksi?
eikös sen saman voisi tehdä myös ukonrähjälle,
tulee pian kosmetologi/kuntosalijuttujen
jälkeen vaimolle mieleen vaihtaa ukkoa....siitä vaan päivitykseen molemmat :) Säilyy se keskinäinen kunnioitus.
Ei kai kukaan hae eroa siksi että pelkästään pärstä alkaa tympiä?? Tai jos hakee niin hyvä kun läksi... tuffe kirjoitti:
siitä vaan päivitykseen molemmat :) Säilyy se keskinäinen kunnioitus.
Ei kai kukaan hae eroa siksi että pelkästään pärstä alkaa tympiä?? Tai jos hakee niin hyvä kun läksi...minä voin sen ymmärtää
jos se sohvalla roikkuva turhapuro voi joskus
tympiä....:)- tuffe
mii-su kirjoitti:
minä voin sen ymmärtää
jos se sohvalla roikkuva turhapuro voi joskus
tympiä....:)sohvatyynyä kannata hävittää :)) siihen on hyvä nojata. Ja nykyisin saa niitä kaukosäätimiä vaikka kolmin kappalein, ukon säätimestä vaan patterit pihalle ja a vot... Oman kaukosäätimen voi jemmata vaikka rintsikoihin. Olenko ovela vai olenko ovela?? :)
Sitten on tietysti sohvaperunoita jotka alkavat huutaa sun korvaan... Nehän vois kehittää sellaisen kaulimen muotoisen kaukosäätimen... ? tuffe kirjoitti:
sohvatyynyä kannata hävittää :)) siihen on hyvä nojata. Ja nykyisin saa niitä kaukosäätimiä vaikka kolmin kappalein, ukon säätimestä vaan patterit pihalle ja a vot... Oman kaukosäätimen voi jemmata vaikka rintsikoihin. Olenko ovela vai olenko ovela?? :)
Sitten on tietysti sohvaperunoita jotka alkavat huutaa sun korvaan... Nehän vois kehittää sellaisen kaulimen muotoisen kaukosäätimen... ?vähän vaikea nojata
jos tämä herra turhapuro on niin kookas (nätisti sanottuna) ettei sohvaa edes näy sen alta..:)
kaukosäädintä ei olis tarvinnu ikinä edes
keksiä!!!on se sen verran rasittava kapine :#- Ex-nynny
mii-su kirjoitti:
vähän vaikea nojata
jos tämä herra turhapuro on niin kookas (nätisti sanottuna) ettei sohvaa edes näy sen alta..:)
kaukosäädintä ei olis tarvinnu ikinä edes
keksiä!!!on se sen verran rasittava kapine :#Pituus: 180 cm. Paino: 79 kg. Harrastukset: Älyllinen, tietopohjainen kirjallisuus, autot, salibandy. Niin MISSÄ olikaan Turhapuro?
Ex-nynny kirjoitti:
Pituus: 180 cm. Paino: 79 kg. Harrastukset: Älyllinen, tietopohjainen kirjallisuus, autot, salibandy. Niin MISSÄ olikaan Turhapuro?
tuolla soffalla on yks.....:)
- suna45
tässä sitä ollaan,miehet!se on tää ikä kriisi varmaan? niin naisille kuin miehillekkin tulee.
kun ollaan toistakymmentä vuotta yhdessä ja lapset kasvaa tulee tunne ettei jotain osaa elämästä oo elänyt, mutta kuitekin sinun on tarvinnut rakastaa vaimoasi ,kun olet yhdessä ollut, mut nyt tarvitte uusia virikkeitä liittonne, menkää tanssimaan ja rannalle lekotteleaan tehkää kaikkea hullua .jos ette ole tiukkapipoja niin voitte muuttua "Teineiksi" vielä ,sanon vain tämän siksi kun minullakaan ei se onni ole ollut myötä ,kuin vasta nyt tässä iäsä ,ja tunnen olevani yhtä rakastunut kuin teinit ja teemme samanlaisia hulluja tempuksia ja nauramme kuin lapset,mutta olisi kiva tietää mitä vaimossa ja sinussa on muuttunut ja minkä ikäisiä lapsenne ovat ja te?ja oletko vain todella kyllästynyt? mutta ei se ruoho ole vieläkään muttunut vihreimmäksi aidan toisella puolella samaa se on;) - Myös ujo
Olin itsekin nuorena hyvännäköinen, mutta ujo.
Moni nainen tarjosi kasvualustaa geeneileni. Valitsin naisen, joka näytti itsestäni upealta, mutta minulle liian hyvältä. Alussa tuntui kuin olisin valinnut totaalisen väärin, mutta kun lapset syntyivät, ja normaali perhe-elämä alkoi, olin ja olen edelleen sitä mieltä, että olen saanut sen mitä olen aina halunnutkin. Nykyisin olen huomannut rouvani näyttävän ikäistään paljon nuoremmalta, hoikalta ja seksikkäältä. Hän pitää minua arvossaan ja minä häntä. Tuntuu hyvältä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4463839Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181652- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891444Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991378Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591336- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441049
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047