Sen verran voimakas että saan siitä päänsärkyä ja huonon olon.
Älkää tuoko niitä lahjoiksi, ostakaa vain ihan itsellenne.
Hyasintistä päänsärky ja huono olo
8
181
Vastaukset
- Anonyymi00001
Itse pidän hyasintin tuoksusta, mutta ymmärrän, että sen vahva tuoksu voi joissain aiheuttaa huonoakin oloa. Jos on lahjaksi saanut, kannattaa silloin pitää sitä kauempana itsestään ja vaikka raollaan olevan ikkunan luona. Hyasintti tuoksuu vain muutaman päivän ajan.
- Anonyymi00002
Hyasintin väri vaikuttaa tuoksuun: siniset tuoksuvat voimakkaimmin ja valkoiset miedoimmin.
Jotkut ovat yliherkkiä kaikenlaisille tuoksuille.
Itse tykkään hyasintin tuoksusta, eikä minua häiritse muutkaan luonnolliset tuoksut, mutta voimakkaat kemialliset tuoksut niinkuin hajuvedet sitä vastoin alkavat ärsyttämään kurkkua.- Anonyymi00003
Vahva lemu.
En sinällään ole tuoksuyliherkkä. Itseasiassa taitaa olla kehno hajuaisti. Mutta on joitain voimakkaita hajuja, jotka todellakin "haistaa".
Voimakkaat kemikaalit, myskiset hajuvedet, sen sellaiset. Ja hyasintin lemu myös. Ne alkaa aivastuttamaan, nenä kutisee jne. Ei allergiaa, mutta ärsyttää.
En muutenkaan ymmärrä kukkia, onhan ne usein toki värikkäitä. Mutta jouluhyasintteja en ymmärrä senkään vertaa.
Mutta on olemassa kaikenlaisia allergioita ja hajuyliherkkyys on myös yleistä. Niille ihmisille jokin hyasintti voi olla melkoinen ongelmakin.
Niettä ei lahjoiksi, please.
=DW= Lapsuudenkodissa oli aina hyasintteja jouluna. Varsinkin kun siihen aikaan meillä pikkukylässä oli tapana tuoda ovelle asti itse kukkatervehdyksiä jouluksi. Tykkään tuoksusta.
Sittemmin kun on ollut oma perhe astmaatikkojen ja allergisten takia ei ole voinut ottaa sisätiloihin minkäänlaista tuoksuvaa. Ei edes aitoa kuusta. Amaryllis on viime vuosina ollut lempijoukukukkani. Tänä vuonnakin hain puutarhamyymälästä nipussa olevan rylliksen viikko ennen joulua. Nyt sieltä jo pikkuisen näkyy punaista kukkaa. Avautuneet sopivasti juuri jouluksi.- Anonyymi00004
Tuoksuvia kukkia en siedä kuin ulkotiloissa.
Pihan jasmiini, syreeni ja ruusut, joitain yksittäiskukkia lisäksi.
Kielon tuoksukin vain paikoillaan kasvavista.
Pietaryrtin vahva haju on mielessä lapsuudesta, sitä kasvoi mummolan joka nurkalla. on menestyvä puutarhakukka, kestää kuivuutta ja paahdetta.
Jouluna Amaryllis.
Kynttilät, joita ei sytytetä ja yksi komea kolmekukkainen Amaryllis pöydän valkoisella pellavaliinalla.
Minun jouluni. - Anonyymi00005
Tykkään hyasintin tuoksusta, mutta emäntä kärsii sen tuoksusta, joten olemme korvanneet joulutähdellä ja amarylliksellä.
Ryllis intoutunut työntämään kukkia urakalla nyt 8 ja 9. on nupullaan. Kommeen punainen .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896062KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3395387Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222717Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512625Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852871912Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051707- 1141591
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181553seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241474Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351423