Kausi-influenssan kulku voi mennä näin

Anonyymi-ap

Kuumeilu kesti 4 päivää, keuhkoihin koski ja rintaan painoi. Seuraavan viikon olin flunssainen ja en jaksanut mitään ihmeellistä, rintaan ja kylkeen painoi, ja yskitti kovasti. Äänikin meni.

Kolmannella viikolla menin lääkäriin, koska oireilu ei loppunut ja päätä särki muiden oireiden lisäksi, kävin röntgenissä ja pikaveritesti otettiin, mutta ei minusta löytänyt merkittävää vikaa. Kehotettiin käyttämään yskään hunajatuotteita ja astman vuoksi tehostamaan maksimiannoksiin lääkitystä. Nyt on neljäs viikko menossa, en ole vieläkään terve -- edelleen painetta rinnassa ja yskää. Että toivottavasti jouluksi tervehtyy.

Oireena on usein nopeasti noussut kova kuume, hengityksen vaikeus/raskaus.
Voi joutua sairaalahoitoon, jos tauti pitkittyy ja on monisairas.

38

493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Oliko sinulla rokotusta?

• Anonyymi00002

Rokotus ei ollut noussut ihan täyteen tehoon.

• Anonyymi00036

Varmaan niin.

• Anonyymi00003

Itse en ole ottanut noita rokotuksia, en koronaan enää pariin vuoteen, enkä influenssaan koskaan, paitsi sikainfluenssaan kauan sitten.

Luotan hyvään tuuriini, käyn niin harvoin ihmisten keskellä.

• Anonyymi00004

En ollut käynyt missään kahdeksaan päivään ja sitten menin ruokakauppaan.

Oli kovin hiljaista kaupassa, mutta silti onnistuin saamaan a-influenssan.
        En haluaisi sitä toistamiseen.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Minun on ehkä huomenna asioitava ostarilla. Pitääpä laittaa maski naamalle...

• Anonyymi00028
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ei tullut ihan välttämättä kaupasta.

• Anonyymi00006

Rokotetut taas sairastaa kun otettu lisää buustia. Itse en ole sairastanut 10vuoteen flunssaa. Influenssaa en koskaan. Luonnonmukaisesti hoidan itseäni. En oo yhtään piikkiä ottanut näitä suositeltuja tutkittuja ja turvallisia piikkejä.

• Anonyymi00007

Olet poikkeus, yksi miljoonasta.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Olet poikkeus, yksi miljoonasta.

Joillakin on geenit et selviää helpommin, jotkut menee moukan tuurilla läpi elämän laineista.

• Anonyymi00008

Minulla ei käynyt viime vuonna kuukauteen kuin rokottaja ja ruokalähetti piipahti
      tuomassa ruuan 30 sekuntia. Silti sairastuin koronaan 8 päivää rokotuksen
      jälkeen ja se oli kova ja pitkä tauti ja sen jälkioireita oli 4-5 kuukautta.

• Anonyymi00009

Herää vain kysymys, nukutko riittävästi. Onko ulkoillessa paksut löysät vaatteet , ettei vaihtoehtoisesti hiostavat ja kireät vaatteet

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Herää vain kysymys, nukutko riittävästi. Onko ulkoillessa paksut löysät vaatteet , ettei vaihtoehtoisesti hiostavat ja kireät vaatteet

Jos kysymys on aloittajalle osoitettu, niin uskon tähän ikään oppineeni
        pukeutumaan oikein säitten ja tilanteen mukaan ja nukun minkä nukun,
        siihen en voi paljon vaikuttaa.
        Nukkuisin mielellään enemmänkin, mutta unet jää noin kuuteen tuntiin,
        joskus onnistun nukkumaan 7-8 tuntia. En torku päivisin.
        Torkkuisin, mutta ei uni tule.
        Sairastaessa ja kuumeessa olen tietysti nukkunut todella paljon,
        enimmän osan päivää.
        Mitenköhän tästä entisiin oimiinsa tulee koskaan enää ? Ei ollut ennenkään
        hyvät voimat. Kyllä tämä vie alaspäin.

Tämä tauti voi kuulemma tartuttaa vielä muutaman päivän sen jälkeen,
        kun tuntee itsensä terveeksi eli jouluna tuskin tapaan ketään.
        En ota riskiä, että tartutan jonkun. Tämä on raskas tauti.

• Anonyymi00014

Minä olen sairastunut koronaan kaksi kertaa 8 pv koronarokotuksen jälkeen. . Omituista ?!
        Koronarokotteella jotain tekemistä sairastumisen kanssa ??
        Enää en ole ottanut rokotetta kahteen vuoteen,

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Minä olen sairastunut koronaan kaksi kertaa 8 pv koronarokotuksen jälkeen. . Omituista ?!
        Koronarokotteella jotain tekemistä sairastumisen kanssa ??
        Enää en ole ottanut rokotetta kahteen vuoteen,

Ei rokote estä koronaan sairastumista estä, se estää sairauden vakavan muodon.
        Rokotteen teho nousee tappiin vasta kahdessa viikossa.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ei rokote estä koronaan sairastumista estä, se estää sairauden vakavan muodon.
        Rokotteen teho nousee tappiin vasta kahdessa viikossa.

Niin on, koronaan menehtyi ja/tai joutui tehohoitoon ihan perusterveitäkin, joilla ei ollut rokotusta otettuna.

• Anonyymi00011

Voikohan kukaan välttyä kausi-influenssalta, koska kun kauppaankin menee
      ilmassa leijuu miljoona pisaraa sitä, jos joku jo tautia kantava on siellä
      käynyt. Sehän tartuttaa lukemani mukaan jo ainakin päivää ennen kuin
      itsellä on oireita. Et voi siis edes tietää, että voit tartuttaa muita.
      Katala tauti kuten oli koronakin.

• Anonyymi00018

Maailman sivu on flunssaa ollut, turhaa panikoida ja kauhistella, normaali hygienia ja siistit tavat riittää edelleenkin.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Maailman sivu on flunssaa ollut, turhaa panikoida ja kauhistella, normaali hygienia ja siistit tavat riittää edelleenkin.

Tavallisia flunssia voi potea montakin vuodessa vähäoireisena jopa tietämättäänkin,
        mutta KAUSI-INFLUENSSA on eri asia.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Tavallisia flunssia voi potea montakin vuodessa vähäoireisena jopa tietämättäänkin,
        mutta KAUSI-INFLUENSSA on eri asia.

Kausi-influenssaa voi torjua ihan samoin kuin muitakin, älä yski ympärillesi, pesi käsiäsi, älä halaile ja poskisuutele jne.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kausi-influenssaa voi torjua ihan samoin kuin muitakin, älä yski ympärillesi, pesi käsiäsi, älä halaile ja poskisuutele jne.

Voi teitä tietäviä

• Anonyymi00012

Piikkejä en ole ottanut, en aio edelleenkään piikittää omaa vastustuskantaani hukkaan!
      Sairastumisprosentti kausiflunssat 0% nuhakuumeet 0%,
      jäykkäkouristus joskus -90 luvulla.
      Lapsena sairastetuista virustaudeista olen saanut vasta-aineet, joita ei ole pilattu rokotuksilla!

En kyllä ehdoin tahdoin niitä tauteja hae itseeni, koska tiedän ja muistan kuinka niitä vältetään.
      Autolla ajaessa pidän t u r v a v ä l i n ja sama pätee virustauteihin.

Kaikille toivottelen taufitonta ja liikenneturvallista Joulua.
      Jalankulkijat, suksilla ja muilla vempailla liikkujat, varokaa luikasta ja heikkoja jäitä.
      Kireitä siimoja pilkkijöille.

• Anonyymi00013

HUPS.
        En totta tosiaan ole jäykkäkouristusta sairastanut !
        Piikin sain avoimen haavan ja vamman vuoksi joskus - 90 luvulla, sitten ei sitäkään ole pistetty.
        Kirjoittaja; Edellisen kirjoittaja.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00013 kirjoitti:

HUPS.
        En totta tosiaan ole jäykkäkouristusta sairastanut !
        Piikin sain avoimen haavan ja vamman vuoksi joskus - 90 luvulla, sitten ei sitäkään ole pistetty.
        Kirjoittaja; Edellisen kirjoittaja.

Onneksi et.

• Anonyymi00015

Minä sairastin, ehkä lievemmän influenssan. Ei kovin korkeaa kuumetta, mutta yskää, lihaskipua, päänsärkyä ja nuhaa. Tuo nuha vaivaa edelleen 4 viikon jälkeen tukkoisuutena. Olin ottanut rokotuksen, mutta en vielä täysin ollut vastustuskykyinen.

Paranemista kaikille toipilaille!

• Anonyymi00030

Joulurauhaa!

• Anonyymi00020

"Flunssa" ja kausi-influenssa on eri asia.

• Anonyymi00022

Mut ei suuria eroja.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Mut ei suuria eroja.

Niinkö? Molempia olen sairastanut ja ero oli, kuin yöllä ja päivällä.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Niinkö? Molempia olen sairastanut ja ero oli, kuin yöllä ja päivällä.

Mitä eroa?

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Mitä eroa?

Tavallisessa flunssasa minulta ei ole koskaan mennyt taju, eikä ole viety pillit huutaen sairaalaan jne.......

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Tavallisessa flunssasa minulta ei ole koskaan mennyt taju, eikä ole viety pillit huutaen sairaalaan jne.......

Huono yleiskunto, tai perimä tekee kai tuollaista.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Kyseessä oli a-influenssa.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Kausi-influenssa voi tehdä tuollaista. Se koettelee nuorempia ja terveempiäkin.

Super-ihminen ei tietenkään sairastu koskaan mihinkään,
        niitä on olemassa ihmisiä, että jos niitä käärme puree niitä käärme kuolee.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Korona on vielä vaarallisempi.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Pieni vähemmistö ei sairastu, se on totta, kaikki ei saa tupakastakaan syöpää tai keuhkoahtaumatautia, ainoastaan pienempiä haittoja, haittoja silti.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Pieni vähemmistö ei sairastu, se on totta, kaikki ei saa tupakastakaan syöpää tai keuhkoahtaumatautia, ainoastaan pienempiä haittoja, haittoja silti.

Yritätkö todistaa, että kaikki on vaarallista ja myrkyllistä, älkää turhaan
        kuvitelkokaan mistään nauttivanne, kun et itsekään kykene nauttimaan.
        Haluat vain pilata muitten hyvän mielen.

• Anonyymi00040

Mitkä on ensi oireet ? Mistä tietää mitä flunssaa potee, ettei tartuttaisi muita.
      On kai hankittava testi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6138
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5597
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2649
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2056
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      124
      1707
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1613
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään

hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä
      Maailman menoa
      188
      998
    Aihe